Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring με τα 530 άλογα
Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που προσφέρουν ένα μοναδικό μείγμα συναρπαστικών επιδόσεων και απεριόριστης καθημερινής χρηστικότητας με την υπογραφή της BMW M GmbH.
Τώρα οι νέες, πολυδιάστατες BMW M3 Sedan και BMW M3 προτίθενται να ανεβάσουν ακόμα υψηλότερα τον πήχη. Η αύξηση της ισχύος κατά 15 kW/20 hp για τις τετρακίνητες εκδόσεις, τα νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης και εξοπλισμού και η περαιτέρω πρόοδος στον τομέα της ψηφιοποίησης ανοίγουν το δρόμο για ένα ακόμα νέο κεφάλαιο στο συνεχιζόμενο success story τους. Η νέα σχεδίαση των προβολέων και τα ανανεωμένα τιμόνια φέρνουν φρέσκες πινελιές στο εξωτερικό και το εσωτερικό.
Σε αυτά, έρχονται να προστεθούν οι νέες σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος, τα νέα στοιχεία εσωτερικού διακόσμου και η εισαγωγή του BMW Operating System 8.5 που υποστηρίζει την τελευταία γενιά του BMW iDrive. Οι τελευταίες αυτές εξελίξεις προάγουν την αγωνιστική αίσθηση και το αίσθημα ηρεμίας και αυτοπεποίθησης στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε άλλο επίπεδο για τον οδηγό και τους έως και τέσσερις επιβάτες τους.
Για αυτή τη νέα εκδοχή της ιστορικής σειράς μοντέλων, η ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει 390 kW/530 hp. Στη νέα BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και τη νέα BMW M3 Competition Touring με M xDrive, η αυξημένη ιπποδύναμη μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic.
Η μονάδα ισχύος της νέας BMW M3 Competition Sedan αποδίδει μέγιστη ισχύ 375 kW/510 hp και συνεργάζεται επίσης με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic που μεταφέρει την ισχύ στο δρόμο μέσω των πίσω τροχών. Και για εκείνους που αναζητούν μια καθαρόαιμη εμπειρία επιδόσεων, μοναδική στην κατηγορία, η νέα BMW M3 Sedan συνδυάζει την παραλλαγή του straight-six κινητήρα που αποδίδει 353 kW/480 hp με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και πίσω κίνηση.
Όλες οι εκδόσεις της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M3 Touring θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο και θα λανσαριστούν σε όλο τον κόσμο, με την παραγωγή να ξεκινά σταδιακά τον Ιούλιο του 2024. Οι σημαντικότερες περιοχές πωλήσεων για την BMW M3 Sedan είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Μεγάλη Βρετανία, η Αυστραλία και η Γερμανία. Η BMW M3 Touring είναι εξαιρετικά δημοφιλής κυρίως στη Γερμανία, αλλά και στη Μεγάλη Βρετανία, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στην Αυστραλία.
Παραδοσιακή αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου, ξεχωριστοί χαρακτήρες.
Με τη Σειρά 3 να εισέρχεται τώρα στην έκτη γενιά της, η BMW M3 είναι πιο ισχυρή, πιο σίγουρη, πιο προηγμένη, πιο ευέλικτη και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση από ποτέ. Η έκδοση sedan συνεχίζει την παράδοση παραγωγής σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων που ξεκίνησε πριν από σχεδόν 40 χρόνια. Η πρώτη γενιά της BMW M3, που παρουσιάστηκε το 1986, έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο παγκοσμίως στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Τότε, όπως και τώρα, η επιτυχία ενός αυτοκινήτου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό συνοδευόταν από μία σταθερά αυξανόμενη δημοτικότητα για το μοντέλο παραγωγής και μοναδικές συγκινήσεις για τον ιδιοκτήτη του στον δρόμο.
Η αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου που είναι συνδεδεμένη με την BMW M3 και γίνεται αντιληπτή σε κάθε χιλιόμετρο της διαδρομής προσφέρεται με εντελώς διαφορετικούς τρόπους σε την τελευταία αυτή γενιά. Η BMW M3 Sedan πλαισιώνεται τώρα από μια έκδοση Touring, η οποία συνδυάζει τα κλασικά χαρακτηριστικά επιδόσεων με πρόσθετη πρακτικότητα και αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Διατίθεται αποκλειστικά με την ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των BMW M3/M4 και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης M xDrive. Η αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από 500 σε 1.510 λίτρα το μέγιστο.
Με τη νέα φιλοσοφία οχήματος που εισήγαγε στην premium μεσαία κατηγορία, η BMW M GmbH προκάλεσε άμεση αίσθηση όχι μόνο στους φίλους της μάρκας αλλά και στις τάξεις των ειδικών του Τύπου. Στον πρώτο πλήρη χρόνο παραγωγής της, η BMW M3 Touring κέρδισε το βραβείο “Golden Steering Wheel” που απονεμήθηκε από το περιοδικό αυτοκινήτου “Auto Bild” και την εφημερίδα “Bild am Sonntag” στη Γερμανία. Στη Μεγάλη Βρετανία, στέφθηκε “Dream Car” της χρονιάς από το περιοδικό “Autocar”, ενώ το “Top Gear” της απένειμε τον τίτλο “All The Car You’ll Ever Need” στον θεσμό “Car of the Year Awards”.
Έχοντας διαφορετικής φιλοσοφίας αμαξώματα και ειδικά χαρακτηριστικά, τα μοντέλα Sedan και Touring καταλαμβάνουν πολύ διαφορετικές θέσεις στη γκάμα της M3. Κάτι το οποίο αναμφισβήτητα μοιράζονται είναι η εντυπωσιακή σχεδίαση εμπλουτισμένη με στοιχεία M που έχουν κατασκευαστεί με ακρίβεια για να ανταποκρίνονται στις τεχνικές απαιτήσεις για μεγαλύτερη παροχή αέρα ψύξης και υψηλή αεροδυναμική ισορροπία. Η μεγάλη, κατακόρυφη μάσκα νεφρών BMW με τις χαρακτηριστικές διπλές μπάρες M σε οριζόντια διάταξη, οι δυναμικά σμιλεμένοι θόλοι των τροχών, οι εκτεταμένες πλευρικές ποδιές σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα που δημιουργεί αντίθεση καθώς και πρόσθετα στοιχεία στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα καταδεικνύουν τις δυναμικές δυνατότητες των δύο μοντέλων. Η BMW M3 Sedan διαθέτει στάνταρ οροφή από ανθρακονήματα. Η οροφή της BMW M3 Touring, όπως και οι στάνταρ ράγες οροφής, έχουν μαύρο φινίρισμα. Διαθέτει ένα πτερύγιο Gurney στην αεροτομή οροφής ως πρόσθετο αεροδυναμικό στοιχείο.
Τεχνολογία κινητήρων βασισμένη στην εμπειρία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Όλες οι εκδόσεις των νέων BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring διαθέτουν έναν υψηλόστροφο straight-six κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Σε όλες τις παραλλαγές ισχύος, ο κινητήρας των 3,0 λίτρων ξεχωρίζει χάρη στη δίψα του να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του, ώστε να παράγει τη γραμμική απόδοση ισχύος που είναι χαρακτηριστική για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH.
Πολυάριθμα στοιχεία από τους κινητήρες των αγωνιστικών αυτοκινήτων της BMW προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των δύο μοντέλων επιτρέπουν στη μονάδα ισχύος της M3 να προσφέρει μια αλάνθαστη εμπειρία επιδόσεων τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Ο στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια είναι εξαιρετικά άκαμπτος και συνεργάζεται με έναν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα χαμηλού βάρους με στόχο την επίτευξη εξαιρετικά υψηλών τιμών ροπής. Οι οπές των κυλίνδρων φέρουν επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο. Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης – ένα ακόμα χαρακτηριστικό των μοντέλων Μ – και επιτρέπει τη βέλτιστη διάταξη των αγωγών ψύξης για ιδανική διαχείριση των θερμοκρασιών, η οποία θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικές μεθόδους χύτευσης μετάλλων.
Το κύκλωμα λαδιού – όπως και το σύστημα ψύξης – έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις ιδιαίτερες προκλήσεις της οδήγησης στην πίστα. Μια αντλία λαδιού που ελέγχεται μέσω ηλεκτρονικής χαρτογράφησης εξασφαλίζει αξιόπιστη παροχή του λιπαντικού ακόμη και όταν αναπτύσσονται ακραίες διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις.
Η τεχνολογία M TwinPower Turbo εδώ περιλαμβάνει δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές, καθένας από τους οποίους παρέχει συμπιεσμένο αέρα σε τρεις κυλίνδρους. Ένας έμμεσος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που υποστηρίζεται από ένα κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας και οι ειδικά σχεδιασμένοι συμπιεστές ενισχύουν περαιτέρω την απόδοση του υπερσυμπιεστή. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης σύστημα Ψεκασμού Υψηλής Ακρίβειας – το οποίο λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar για να διασφαλίζει τη βέλτιστη ατμοποίηση του μείγματος καυσίμου και συνεπώς την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα – μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων Double-VANOS.
Η παραλλαγή κινητήρα που χρησιμοποιείται στις νέες BMW M3 Competition Sedan και BMW M3 Competition Touring με M xDrive αποδίδει επιπλέον 15 kW/20 hp χάρη στη βελτιστοποιημένη διαμόρφωση της μονάδας ψηφιακού ελέγχου κινητήρα (DME). Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει πλέον μέγιστη ισχύ 390 kW/530 hp (από 375 kW/510 hp που ήταν προηγουμένως) στις 6.250 σ.α.λ και αποτελεί τη βάση της κινητήριας μονάδας που χρησιμοποιεί η BMW M4 GT3. Τα μέτρα αναβάθμισης απέδωσαν και στον τομέα της ροπής με τη μέγιστη τιμή να αγγίζει τα 650 Nm μεταξύ 2.750 και 5.730 στροφών ανά λεπτό – υψηλότερη σε σχέση με το παρελθόν. Το αποτέλεσμα είναι μια ακόμα πιο δυναμική και με διάρκεια απόδοση ισχύος που ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τα επίπεδα έντασης στην οδηγική εμπειρία – ιδίως όταν ο οδηγός εξερευνά τα δυναμικά όρια του αυτοκινήτου – εξασφαλίζοντας εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης.
Η νέα BMW M3 Competition Sedan με M xDrive έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η νέα BMW M3 Competition Touring με M xDrive ολοκληρώνει το ίδιο σπριντ σε 3,6 δευτερόλεπτα – ελάχιστα παραπάνω, παρά το μεγαλύτερο βάρος της. Η αυξημένη απόδοση των δύο τετρακίνητων μοντέλων αντικατοπτρίζεται στους χρόνους επιτάχυνσης 0 – 200 km/h που είναι κατά 0,5 δευτερόλεπτα ταχύτεροι σε κάθε περίπτωση. Το Sedan πετυχαίνει πλέον χρόνο 11,8 δευτερόλεπτα, ενώ το Touring μοντέλο 12,4 δευτ.
Όλες οι εκδόσεις της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M3 Touring έχουν στάνταρ τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Ωστόσο, με το προαιρετικό M Driver’s Package, η τιμή αυτή αυξάνεται στα 290 km/h για τα sedan μοντέλα και στα 280 km/h για τις εκδόσεις Touring, επιτρέποντας στους οδηγούς να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες των ισχυρών κινητήρων.
Για κάθε μοντέλο, ειδικός συνδυασμός κινητήρα, κιβωτίου & πλαισίου.
Το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο που διαθέτει η νέα BMW M3 Sedan είναι ρυθμισμένο με βέλτιστο τρόπο στα χαρακτηριστικά απόδοσης κάθε κινητήρα όπως και το στάνταρ 8-τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic των μοντέλων Competition. Οι λάτρεις του σπορτίφ στυλ οδήγησης θα απολαύσουν τα οφέλη των στάνταρ paddles αλλαγής ταχυτήτων, τοποθετημένων στο τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να παρεμβαίνει αυθόρμητα στη διαδικασία επιλογής σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, όπως και όποτε το αποφασίσει. Η οδηγική εμπειρία μπορεί να εναρμονίζεται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στις προσωπικές προτιμήσεις, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά αλλαγής ταχυτήτων του κιβωτίου ανάλογα με τις απαιτήσεις και την εκάστοτε κατάσταση με το μπουτόν Drivelogic.
Τα δύο ισχυρότερα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα τετρακίνησης M xDrive για ακόμα πιο υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Η ρύθμιση του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης που στέλνει περισσότερη ισχύ στον πίσω άξονα ενισχύει περαιτέρω την ευελιξία των νέων BMW M3 Competition Sedan και BMW M3 Competition Touring με M xDrive. Το σύστημα συνεργάζεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential του πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή. Ως αποτέλεσμα, η χαρακτηριστική αίσθηση M γίνεται ακόμα πιο έντονη στην οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε διαδρομές με στροφές. Εκτός από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport μέσω του μενού M Setup. Εδώ, το μεγαλύτερο ποσοστό της κινητήριας ισχύος μεταφέρεται στους πίσω τροχούς για ακόμα πιο ευέλικτο χειρισμό. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει επίσης στο προσκήνιο τη λειτουργία 2WD, κάτι που σημαίνει ότι η ισχύς αποστέλλεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Αυτή η λειτουργία προσφέρει στους έμπειρους οδηγούς μια καθαρόαιμη εμπειρία οδήγησης χωρίς παρεμβάσεις από τα συστήματα ελέγχου.
Η υψηλή στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου δημιουργεί την ιδανική πλατφόρμα για μία εντυπωσιακή δυναμική συμπεριφορά και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Εκτός από τις ενισχύσεις στην BMW M3 Sedan, η BMW M3 Touring διαθέτει επιπλέον δοκούς που αυξάνουν την ακαμψία στο πίσω μέρος. Χάρη σε αυτούς, η έκδοση Touring αποκτά τα εργαλεία που χρειάζεται για να συνδυάζει ιδανικά τον δυναμισμό, την ευελιξία και την ακρίβεια χειρισμού που αποτελούν σήμα κατατεθέν της οικογένειας BMW M.
Η ειδική για μοντέλα M κινηματική και ελαστοκινηματική του μπροστινού άξονα που αποτελείται από γόνατο δύο συνδέσμων και του πίσω άξονα πέντε συνδέσμων εξασφαλίζει ένα ισορροπημένο μείγμα κορυφαίας δυναμικής συμπεριφοράς και εκλεπτυσμένης άνεσης στην καθημερινή χρήση και σε μακρινά ταξίδια που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Σειράς M3. Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση M δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις αντιδράσεις των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ όπως επιθυμούν. Μέσω του μενού M Setup, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών ρυθμίσεων για να βελτιστοποιήσουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προσωπικές προτιμήσεις τους.
Το πακέτο τεχνολογίας πλαισίου περιλαμβάνει επίσης το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό τόσο με τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και με τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν φρένα με εξαπίστονη σταθερή δαγκάνα στον μπροστινό άξονα και με μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα στον πίσω. Εκτός από τους μεγαλύτερους και πιο ανθεκτικούς στη θερμότητα δίσκους – οι οποίοι εξασφαλίζουν ασυμβίβαστη επιβράδυνση ακόμη και σε ακραίες συνθήκες καθώς δεν επηρεάζεται η απόδοσή τους από τη σκληρή χρήση – τα κεραμικά φρένα M Carbon διαθέτουν μία έξυπνη ελαφριά δομή: είναι περίπου 14 κιλά ελαφρύτερα από τα στάνταρ φρένα M Compound. Η μείωση της μη αναρτώμενης μάζας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την επίτευξη αυξημένης ευελιξίας, βελτιωμένου χειρισμού, ταχύτερης απόκρισης και χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.
Οι στάνταρ μπλε δαγκάνες φρένων του συστήματος M Compound διατίθενται επίσης προαιρετικά σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Οι δαγκάνες των κεραμικών φρένων M Carbon διαθέτουν φινίρισμα σε χρυσή μεταλλική απόχρωση. Όλες οι παραλλαγές διαθέτουν ένα εντυπωσιακό λογότυπο BMW M στις δαγκάνες των φρένων στον μπροστινό άξονα ως πρόσθετο αναγνωριστικό της απόδοσης τύπου M στην πράξη.
Το σύστημα DSC, από την άλλη, εξασφαλίζει ένα είδος οδηγικής απόλαυσης που κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο δεν μπορεί να προσφέρει. Πράγματι, με το M Dynamic Mode προσφέρει μια εξαιρετικά σπορ διαμόρφωση που αυξάνει τα όρια παρέμβασης του συστήματος όσον αφορά την πίεση που ασκείται στα φρένα, ενώ ταυτόχρονα καθυστερεί το σημείο στο οποίο παρεμβαίνει για να περιορίσει την απόδοση του κινητήρα. Αυτό μεγιστοποιεί τη δυναμική απόδοση του αυτοκινήτου με ενεργοποιημένο το DSC. Το σύστημα μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως (DSC off).
Η νέα BMW M3 Sedan διατίθεται προαιρετικά με M Traction Control. Αυτή η τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης, που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων Competition, μπορεί να ρυθμιστεί σε δέκα στάδια ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή τις εκάστοτε οδικές συνθήκες. Επιτρέπει τη σταδιακή μείωση του παρεμβάσεων του συστήματος έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί, για παράδειγμα, να προσεγγίσει τα φυσικά όρια κατά την αγωνιστική οδήγηση στην πίστα. Το M Laptimer και το M Drift Analyser βοηθούν τους έμπειρους οδηγούς να βελτιώσουν τους χρόνους τους στην πίστα όπως και τις δεξιότητές τους στο drifting. Η τελειοποίηση και ενσωμάτωση όλων των συστημάτων κίνησης και πλαισίου πραγματοποιήθηκε σε τοποθεσίες όπως η πίστα Nürburgring Nordschleife, γεγονός που εξασφαλίζει συγχρόνως εξαιρετικά δυναμικό και ταυτόχρονα ελεγχόμενο με ακρίβεια χειρισμό στην καθημερινή οδήγηση.
Διαστάσεις τροχών διαφορετικές για κάθε άξονα, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M με νέα σχεδίαση.
Όλες οι νέες εκδόσεις της BMW M3 είναι στάνταρ εξοπλισμένες με σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε διαστάσεις διαφορετικές για κάθε άξονα, με στόχο την ευελιξία και τον βέλτιστο χειρισμό. Τα δύο πισωκίνητα sedan υψηλών επιδόσεων διαθέτουν ζάντες ελαφρού κράματος M σε μεταλλικό χρώμα Orbit Grey και σχεδίαση ακτίνων σχήματος V, με διάσταση 18 ιντσών στον εμπρός άξονα και 19 στον πίσω. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και της νέας BMW M3 Competition Touring με M xDrive περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος σε χρώμα Jetblack και σχεδίαση διπλών ακτίνων (19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 στον πίσω).
Αυτός ο συνδυασμός είναι επίσης διαθέσιμος προαιρετικά για τη νέα BMW M3 Sedan και τη νέα BMW M3 Competition Sedan. Επιπλέον, νέες σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε διαστάσεις 19 και 20 ιντσών έχουν προστεθεί στην εκτενή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού για όλες τις εκδόσεις μοντέλων. Αυτές υιοθετούν τώρα για πρώτη φορά φινίρισμα Silver, με τις λαμπερές, γυαλιστερές επιφάνειές τους να εξασφαλίζουν μια σπορ αλλά και εκλεπτυσμένη εμφάνιση.
Εκτεταμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, M Mode για επιλογή εξατομικευμένων λειτουργιών.
Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring θέτουν νέα πρότυπα στην κατηγορία τους με την εκτεταμένη γκάμα στάνταρ και προαιρετικών συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης. Προκειμένου να παρέχεται μια δυναμική εμπειρία που να ταιριάζει στην εκάστοτε κατάσταση και να συνάδει με το ταπεραμέντο ενός σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, οι επεμβάσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού μπορούν να ρυθμιστούν μέσω του πλήκτρου M Mode που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Για παράδειγμα, στην προαιρετική ρύθμιση TRACK, η οποία είναι σχεδιασμένη για χρήση σε πίστα, όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας απενεργοποιούνται προσωρινά.
Ο βασικός εξοπλισμός για όλες τις εκδόσεις μοντέλων περιλαμβάνει σύστημα Park Distance Control με αισθητήρες εμπρός και πίσω, Cruise Control με λειτουργία πέδησης, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με παρέμβαση του φρένου, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση του τιμονιού, καθώς και σύστημα πληροφοριών ορίου ταχύτητας (Speed Limit Info) με ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης. Μεταξύ των στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται τα Driving Assistant, Parking Assistant και Reversing Assistant. Επίσης, διατίθεται ως προαιρετικό για τα μοντέλα Competition το Driving Assistant Professional, το οποίο προσθέτει λειτουργίες όπως το Steering & Lane Control Assistant με αυτόματη Speed Limit Assist, το Lane Keeping Assistant, την ανίχνευση φωτεινών σηματοδοτών και το Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go.
Νέας σχεδίασης προβολείς και εντυπωσιακές λεπτομέρειες ενισχύουν την οπτική απήχηση των αυτοκινήτων.
Οι νέας σχεδίασης προβολείς LED, οι οποίοι συνδυάζουν τη μεσαία και την υψηλή δέσμη φώτων σε μία ενιαία μονάδα, φέρνουν φρέσκιες πινελιές στο μπροστινό μέρος της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M3 Touring. Δύο διακριτικές και κομψά σμιλεμένες μονάδες LED σε σχήμα βέλους και κατακόρυφη διάταξη σε κάθε μονάδα χρησιμεύουν τόσο ως πλευρικά φώτα/ φώτα ημέρας όσο και ως φλας. Η τεχνική εντύπωση που δημιουργούν οι πηγές φωτός, των οποίων η εσωτερική λειτουργία είναι πλέον δομημένη με ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο, εξασφαλίζει μια σύγχρονη εμφάνιση, η οποία υιοθετείται και από τα λεπτά πίσω φώτα LED των πίσω φωτιστικών σωμάτων σχήματος L.
Οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED (Adaptive LED Headlights) με αντιθαμβωτική δέσμη διατίθενται προαιρετικά και περιλαμβάνουν τη λειτουργία φωτισμού στροφής και τα φώτα πόλης. Τα μπλε ένθετα στο εσωτερικό των προβολέων υποδηλώνουν την παρουσία αυτής της εξαιρετικά εξελιγμένης τεχνολογίας φωτισμού. Τα φώτα M Shadowline με σκούρες εσωτερικές πινελιές είναι επίσης διαθέσιμα για τα αυτοκίνητα που παραγγέλνονται με Adaptive LED Headlights. Το σήμα στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών των μοντέλων Competition τονίζεται τώρα από ένα κομψό ασημί πλαίσιο.
Νέα τιμόνια και στοιχεία εσωτερικού διακόσμου ειδικά σχεδιασμένα για το cockpit του σπορ Μ μοντέλου.
Ανοίγοντας την πόρτα της νέας έκδοσης του μοντέλου υψηλών επιδόσεων, ο λιτός σχεδιασμός του εσωτερικού αποτελεί μια σαφή νύξη στο DNA που έχει τις ρίζες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα νέα τιμόνια και χειριστήρια, καθώς και τα εξελιγμένα υλικά για τον πίνακα οργάνων και τα στοιχεία εσωτερικού διακόσμου ενισχύουν την αύρα της αποκλειστικότητας στο cockpit του σπορ αυτοκινήτου M.
Στη δυναμική οδηγική εμπειρία συμβάλλει επίσης το νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M τριών ακτινών με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών και κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας. Διαθέτει πλέον στεφάνη με επίπεδο κάτω τμήμα και ακτίνες τροποποιημένες με ακρίβεια. Δύο μπουτόν M για την επιλογή των ατομικά διαμορφωμένων ρυθμίσεων του οχήματος και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων – που τοποθετούνται στάνταρ στα μοντέλα Competition για γρήγορες παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής ταχυτήτων του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic – αποπνέουν έντονα την αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ένα τιμόνι M Alcantara ίδιας σχεδίασης και λειτουργικότητας διατίθεται για πρώτη φορά προαιρετικά. Η λειτουργία θέρμανσης διατίθεται προαιρετικά και για τις δύο παραλλαγές τιμονιού.
Η ειδική M σχεδίαση του cockpit περιλαμβάνει επίσης έναν πίνακα ελέγχου στην κεντρική κονσόλα. Εδώ, μαζί με τον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων/επιλογέα, βρίσκονται το κόκκινο μπουτόν Start/Stop και το BMW iDrive Controller όπως και τα μπουτόν Setup και M Mode. Αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον οδηγό για την διαμόρφωση της επιθυμητής ρύθμισης του οχήματος και την ενεργοποίηση των λειτουργιών της οθόνης του cockpit και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που είναι προσαρμοσμένες στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση.
Στο εσωτερικό, τα υψηλής ποιότητας, προσεκτικά δουλεμένα υλικά και τα στιλιστικά χαρακτηριστικά M δημιουργούν μια μοντέρνα premium ατμόσφαιρα με διάχυτη σπορ αίσθηση. Τα στοιχεία εσωτερικής διακόσμησης στον πίνακα οργάνων, στον πίνακα ελέγχου και στο κάλυμμα της ποτηροθήκης διατίθενται τώρα στάνταρ σε ματ Dark Graphite. Στις επιλογές περιλαμβάνονται στοιχεία εσωτερικού διακόσμου σε Aluminum Rhombicle Anthracite, M Carbon Fiber και νέες εκδόσεις Fine Brushed Aluminium. Το M Carbon Fibre περιλαμβάνει τώρα επιπλέον στοιχεία για το τιμόνι και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων των μοντέλων Competition. Ο προαιρετικός πίνακας οργάνων με επένδυση Sensatec διαθέτει ακόμα πιο εκλεπτυσμένη δομή.
Τα στάνταρ σπορ καθίσματα M προσφέρουν ένα πλήθος ηλεκτρικών ρυθμίσεων διευκολύνοντας την εύρεση της ιδανικής θέσης πίσω από το τιμόνι. Η λειτουργία μνήμης για το κάθισμα του οδηγού επιτρέπει στον τελευταίο να αποθηκεύσει τις επιθυμητές ρυθμίσεις. Η δέσμευση στη σύγχρονη σπορ γοητεία υπογραμμίζεται επίσης από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα με φωτιζόμενο το σήμα του μοντέλου. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ το σύστημα εξαερισμού τους διατίθεται προαιρετικά. Εναλλακτικά, αντί της στάνταρ επένδυσης από δέρμα Merino διατίθενται επενδύσεις με πλήρες δέρμα Merino, επενδύσεις με δέρμα BMW Individual Merino και επενδύσεις με πλήρες δέρμα BMW Individual Merino – η καθεμία σε τέσσερα χρώματα.
Τα προαιρετικά, επίσης πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα bucket καθίσματα M Carbon παρέχουν μια βέλτιστη σύνδεση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, όπως συμβαίνει σε ένα αγωνιστικό όχημα. Συνδυάζουν την αγωνιστική λειτουργικότητα με την πολυτελή κατασκευή και την εξαιρετική άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στην επιφάνεια του καθίσματος και στα στοιχεία της πλάτης, καθώς και οι εγκοπές στα πλευρικά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, εξασφαλίζουν εξοικονόμηση βάρους 9,6 κιλών σε σχέση με τα στάνταρ σπορ καθίσματα M.
Κυρτή οθόνη BMW Curved Display και νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5.
Οι νέες εκδόσεις των BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring υιοθετούν επίσης την τελευταία γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive που βασίζεται στο BMW Operating System 8.5. Με την υψηλής ανάλυσης κυρτή οθόνη BMW Curved Display που είναι στραμμένη προς τον οδηγό και τον αναβαθμισμένο BMW Personal Assistant, η αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου βασίζεται καθαρά στον χειρισμό μέσω του ελέγχου αφής και της φυσικής γλώσσας. Στο πλαίσιο της ψηφιακής ομαδοποίησης των οθονών, μία οθόνη πληροφοριών 12,3” και μια οθόνη ελέγχου 14,9” προβάλλουν περιεχόμενο αποκλειστικό για μοντέλα M. Αυτό περιλαμβάνει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος χωρίς όμως να διασπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Προαιρετικά, διατίθεται το BMW Head-Up Display που προβάλλει πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση – συμπεριλαμβανομένου ενός πολύχρωμου στροφόμετρου, των Shift Lights και του M View – στο παρμπρίζ και σε αποκλειστικό M στυλ.
Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί τώρα ένας νέος τρόπος χειρισμού του αυτόματου συστήματος κλιματισμού που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Οι ρυθμίσεις της θερμοκρασίας και του εξαερισμού, καθώς και η θέρμανση των καθισμάτων και – εφόσον υπάρχει – η θέρμανση του τιμονιού μπορούν τώρα να ελέγχονται είτε μέσω αφής με μια ειδική επιλογή μενού στην κάτω περιοχή της οθόνης ελέγχου είτε μέσω φωνητικής εντολής. Αυτή η τελευταία εξέλιξη στον τομέα της ψηφιακής λειτουργίας έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του αριθμού των κουμπιών και των χειριστηρίων στο cockpit καθώς και μια νέα σχεδίαση για τον πίνακα οργάνων. Νέα χειριστήρια ρύθμισης για τις γρίλιες εξαερισμού στο κέντρο του ταμπλό και στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού επιτρέπουν τη ρύθμιση της κατεύθυνσης της ροής του αέρα με κινήσεις περιστροφής και ανάκλισης.
Εκτός από την περιοχή των ποδιών, τον αποθηκευτικό χώρο στο μπροστινό τμήμα της κεντρικής κονσόλας και τα ανοίγματα των θυρών, ο στάνταρ εσωτερικός φωτισμός περιλαμβάνει τώρα και περιμετρικό φωτισμό ενσωματωμένο στην επένδυση γύρω από τους κεντρικούς αεραγωγούς. Εννέα χρώματα σε πολλαπλούς βαθμούς φωτεινότητας επιτρέπουν στους πελάτες να προσαρμόσουν το αποτέλεσμα στις προσωπικές τους προτιμήσεις. Ο φωτισμός περιλαμβάνει επίσης ένα ατμοσφαιρικό animation καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού και φωτεινά σήματα που υποδεικνύουν μια ανοιχτή πόρτα ή μια εισερχόμενη τηλεφωνική κλήση.
Εκτός από το σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud, το BMW Live Cockpit Plus περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό δύο θύρες USB για τη μεταφορά δεδομένων, μια διεπαφή Wi-Fi και την ενσωμάτωση smartphone που επιτρέπει τη χρήση π.χ. των Apple CarPlay® και Android Auto™. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M3 Sedan και της νέας BMW M3 Touring περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα HiFi με 10 ηχεία και ενισχυτή 205 Watt. Η προαιρετική τεχνολογία τηλεφώνου επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση συμβατών smartphones.
Ξεχωριστή εμφάνιση και ισχυρότερες επιδόσεις με τα πακέτα M Carbon και M Race Track και τα BMW M Performance Parts.
Το ειδικό για κάθε ένα από τα νέα μοντέλα υψηλών επιδόσεων M Carbon προσδίδει στοχευμένη ακρίβεια στην εξωτερική τους εμφάνιση. Με ένθετα για τις φαρδιές εμπρός εισαγωγές αέρα και έναν πίσω διαχύτη με μοναδική σχεδίαση για κάθε μοντέλο, καθώς και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών και μια πίσω αεροτομή από CFRP για την BMW M3 Sedan, το M Carbon προσδίδει επίσης νέα οπτική ένταση στον αγωνιστικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων. Το πακέτο M Race Track, το οποίο περιλαμβάνει κεραμικά φρένα M Carbon, bucket καθίσματα M Carbon για οδηγό και συνοδηγό και στοιχεία εσωτερικού διακόσμου από ανθρακονήματα, μειώνει το βάρος του οχήματος έως και 25 κιλά.
Τα BMW M Performance Parts προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης της υψηλής έντασης οδηγικής εμπειρίας και της δυναμικής αύρας των νέων σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις των πελατών. Η γκάμα των retrofit προϊόντων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εξωτερικά εξαρτήματα από CFRP, σφυρήλατες ζάντες M Performance με κεντρικό μπουλόνι, πατάκια M Performance και επενδύσεις τιμονιού M Performance για την εξατομίκευση του εσωτερικού.