Tο BMW Group έκανε ένα επιτυχημένο ξεκίνημα το 2024
Συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής: Δυναμική άνοδος των BEV που ευθυγραμμίζεται με την κερδοφορία. +++ Συνεχίζεται η ανάπτυξη των BEV σύμφωνα με τον προγραμματισμό: 28% αύξηση σε περίπου 83.000 BEV το 1ο τρίμηνο. +++ Οι πωλήσεις της μάρκας BMW αυξήθηκαν κατά 2,5%. +++ Οι παραδόσεις μοντέλων στην ανώτερη κατηγορία τιμών αυξάνονται πάνω από 20%. +++ Το περιθώριο EBT του ομίλου υπερβαίνει τον στόχο του >10% το 1o τρίμηνο. +++ Το περιθώριο EBIT βρίσκεται εντός του εύρους στόχου του 8-10% για εννέα συνεχόμενα τρίμηνα. +++ Επιβεβαιώνονται οι προοπτικές για το 2024.
Το BMW Group συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του το 2024: παράλληλα με τη δυναμική αύξηση των BEV, η εταιρεία πέτυχε τους στόχους της για το περιθώριο κέρδους. Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, η εταιρεία παρέδωσε περίπου 83.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μάρκας BMW, MINI και Rolls-Royce και αύξησε τις πωλήσεις BEV κατά περίπου 28%. Η BMW αύξησε συνολικά τις πωλήσεις της κατά 2,5%. Ταυτόχρονα, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα, στο 8,8%, ήταν εντός του εύρους στόχου 8-10%, επαληθεύοντας την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους. Στο 11,4%, το περιθώριο EBT σε επίπεδο Ομίλου ήταν πάνω από τον στρατηγικό στόχο >10%.
Μετά τις προκλήσεις της πανδημίας και της έλλειψης ημιαγωγών, η εταιρεία βρίσκεται σταθερά από το πρώτο τρίμηνο του 2022 εντός του στόχου 8-10% για το EBIT. Αυτό επιτεύχθηκε παράλληλα με την ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης: Τα τελευταία δύο χρόνια, το BMW Group παρέδωσε σε πελάτες περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα. Περισσότερο από το 60% εξ αυτών ήταν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα BEV. Το μερίδιο των BEV συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά, όπως έχει προγραμματιστεί.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα ήταν 12,1%. Το EBIT του 1ου τριμήνου του προηγούμενου έτους επωφελήθηκε από το χαμηλότερο επίπεδο τιμών αγοράς του 2022, καθώς πωλήθηκαν αποθέματα με χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Η αύξηση του κόστους παραγωγής που σχετίζεται με τον πληθωρισμό επηρέασε τα αποτελέσματα της BMW AG μετά το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Το υψηλότερο επίπεδο κόστους μεταφέρθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
«Τα τελευταία εννέα τρίμηνα υπογραμμίζουν τη συνέχεια και την αξιοπιστία της BMW: Βαδίζοντας βάσει προγράμματος, επεκτείνουμε δυναμικά το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας μας. Κάποιοι το αποκαλούν μετασχηματισμό – για εμάς, είναι συνεχής πρόοδος δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse. «Θα παραμείνουμε σε αυτή την πορεία: Προσφέρουμε στους πελάτες μας τις τελευταίες καινοτομίες και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – σε όλα τα συστήματα κίνησης των οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζουμε να δημιουργούμε ισχυρή ζήτηση με ισχυρά προϊόντα».
Ανοδική τάση στις αγορές αυτοκινήτου – αύξηση των πωλήσεων του BMW Group.
Έχοντας παραδώσει συνολικά 594.533 αυτοκίνητα σε πελάτες το 1ο τρίμηνο, η εταιρεία κατέγραψε μικρή αύξηση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια πολυτελή κατηγορία.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου, οι μεγάλες αγορές αυτοκινήτων παρουσίασαν σε μεγάλο βαθμό ανοδική τάση βασισμένη στις συμπληρωματικές αγορές και στις αυξημένες πωλήσεις στην μεσαία κατηγορία τιμών. Το BMW Group επωφελήθηκε από τη νέα και ιδιαίτερα ελκυστική γκάμα προϊόντων του: Η BMW πούλησε 530.933 μονάδες το πρώτο τρίμηνο – αύξηση +2,5% σε ετήσια βάση. Πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 2,4% (84.475 μονάδες) στις ΗΠΑ και σημαντική αύξηση κατά 10,2% στην Ευρώπη με 188.863 παραδόσεις. Στην Κίνα, οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν δυναμικά στις χαμηλότερες κατηγορίες τιμών, ενώ στην πολυτελή κατηγορία σημειώθηκε ελαφρά πτώση. Η μάρκα BMW πούλησε 182.998 οχήματα, ακολουθώντας την πορεία εξέλιξης της αγοράς (2023: 190.774 μονάδες/-4,1%). Στη Γερμανία, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% και ανήλθαν σε 49.509 πολυτελή οχήματα.
Η δημοφιλής BMW i4, όπως και τα μοντέλα BMW iX1 και BMW i7, ήταν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανάπτυξης για τις παραδόσεις των 78.682 οχημάτων BMW BEV. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας BMW κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο της τάξης του +40,6%. Συνολικά παραδόθηκαν 122.582 ηλεκτροκίνητα οχήματα του BMW Group, BEV και PHEV, που αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό σχεδόν 21% επί των πωλήσεων.
Περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων αναμένεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς από τις BMW iX2 και BMW i5.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκαν στο 13,9% επί των συνολικών πωλήσεων (2023: 11,0%). Για άλλη μια φορά, τα ακριβότερα μοντέλα αποδείχθηκαν επίσης σημαντικοί μοχλοί ανάπτυξης – με τις παραδόσεις να σκαρφαλώνουν στο 21,6%.
Η μάρκα MINI προχωρά σε μία ριζική ανανέωση των μοντέλων της. Για πρώτη φορά, το νέο MINI Countryman, λανσαρίστηκε πρόσφατα με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης παράλληλα με τον γνωστό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα ακολουθήσει το νέο MINI Cooper, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2ου τριμήνου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Aceman γιόρτασε πρόσφατα την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου και είναι το πρώτο cross-over μοντέλο της μάρκας για την κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων. Αυτά τα νέα μοντέλα αναμένεται να δώσουν πρόσθετη δυναμική από το 2ο εξάμηνο του 2024. Η MINI παρέδωσε 62.075 οχήματα σε πελάτες το 1ο τρίμηνο (2023: 68.541 μονάδες/-9,4%).
Η μάρκα Rolls – Royce έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στον χώρο της ηλεκτροκίνησης με την Rolls-Royce Spectre*: Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024, η πολυτελής μάρκα Rolls-Royce παρέδωσε 579 αμιγώς ηλεκτρικά super coup é στους νέους ιδιοκτήτες τους. Το 38% των 1.525 αυτοκινήτων που παραδόθηκαν συνολικά ήταν ηλεκτροκίνητα (2023: 1.640 αυτοκίνητα/-7,0%).
Τα προσαρμοσμένα βάσει συναλλαγματικών ισοτιμιών έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν ελαφρώς.
Τα έσοδα του Ομίλου κατά το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 36,61 δισ. ευρώ και, ως εκ τούτου, ήταν στα ίδια επίπεδα με το ρεκόρ του προηγούμενου έτους (2023: 36,85 δισ. ευρώ /-0,6%). Αυτά ενισχύθηκαν από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων και το ευνοϊκότερο μείγμα προϊόντων.
Το περιθώριο EBT του ομίλου ξεπερνά τον στόχο του >10%.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, το BMW Group ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων ( EBT ) ύψους € 4,16 δισ. ευρώ (2023: 5,12 δισ. ευρώ /-18,9%). Το EBT περιλαμβάνει ένα χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα ύψους € 108 εκατ. (2023: € -246 εκατ.), το οποίο αντανακλά την εξέλιξη της αγοράς στις συναλλαγές αντιστάθμισης επιτοκίων και συναλλάγματος. Το περιθώριο EBT για την περίοδο αυτή ήταν 11,4% (2023: 13,9%) και ήταν πάνω από τον στόχο >10% για το σύνολο του έτους. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου για το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν σε 2,95 δισ. ευρώ (2023: 3,66 δισ. ευρώ /-19,4%).
Η BMW AG συνεχίζει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών.
Με βάση την έγκριση που δόθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 11 Μαΐου του 2022, η εταιρεία έλαβε την απόφαση να προβεί σε επαναγορά μετοχών. Οι μετοχές που αγοράστηκαν στο πλαίσιο του πρώτου προγράμματος έχουν ήδη αποσυρθεί. Από τις 31 Μαρτίου 2024, η BMW AG κατέχει 8.004.314 ίδιες μετοχές, ονομαστικής αξίας 8.004.314 ευρώ. Βάσει αυτής της έγκρισης, η BMW AG αγόρασε μετοχές που αντιστοιχούν στο 5,03% του μετοχικού κεφαλαίου στις 31 Μαρτίου 2024.
Το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα, στο 8,8%, εντός του εύρους στόχου για όλη τη χρονιά.
Ο Αυτοκινητιστικός τομέας κατέγραψε έσοδα ύψους 30,93 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο (2023: 31,26 δισ. ευρώ /-1.1%). Εξαιρουμένων των αρνητικών συναλλαγματικών επιδράσεων, ιδίως από το κινεζικό ρενμίνμπι και το δολάριο ΗΠΑ, τα έσοδα σημείωσαν ετήσια αύξηση +1,5%. Ο υψηλότερος όγκος πωλήσεων και το ευνοϊκότερο μείγμα προϊόντων από τα ακριβότερα οχήματα και τα BEV ενίσχυσαν τα έσοδα του τομέα, υπογραμμίζοντας τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις της βασικής δραστηριότητας. Οι τιμές σε όλη την γκάμα προϊόντων αναμένεται το 2024 να κυμανθούν στα περσινά επίπεδα.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (E BIT) ανήλθαν σε 2,71 δισ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο (2023: 3,77 δισ. ευρώ /-28,2%). Το περιθώριο κέρδους EBIT για τα αυτοκίνητα ανήλθε σε 8,8% (2023: 12,1%) και συνεπώς ήταν εντός του εύρους στόχου 8-10% για το σύνολο του έτους. Το EBIT επηρεάστηκε από το υψηλότερο κόστος παραγωγής. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το 1ο τρίμηνο του 2023 είχε ευνοηθεί από το χαμηλότερο επίπεδο τιμών αγοράς το 2022. Το κόστος παραγωγής αυξήθηκε από το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και μεταφέρθηκε στο 1ο τρίμηνο του 2024.
Οι μεταβολές στις τιμές των βασικών αγαθών είχαν θετικό αντίκτυπο αξίας χαμηλού τριψήφιου αριθμού εκατομμυρίων ευρώ στο EBIT, ενώ οι συναλλαγματικές επιδράσεις παρέμειναν ουδέτερες. Για το σύνολο του έτους 2024, το BMW Group αναμένει ένα θετικό καθαρό ισοζύγιο σε επίπεδο συναλλάγματος και αγαθών.
Τα αποτελέσματα από την μεταπώληση οχημάτων στο τέλος της περιόδου μίσθωσής τους είχαν αρνητική επίδραση σε σχέση με το 1ου τρίμηνο του 2023, ωστόσο παρέμειναν θετικά. Από το 2ο τρίμηνο του 2023, το ανταγωνιστικό περιβάλλον έχει ενταθεί λόγω της βελτιωμένης διαθεσιμότητας οχημάτων. Αυτό οδήγησε σε σταδιακή άμβλυνση των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο στους τομείς νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η οποία συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Για όλο το 2024, η εταιρεία εκτιμά ότι ο καθαρός αντίκτυπος των πωλήσεων, του μείγματος προϊόντων και των τιμών θα είναι ελαφρώς θετικός σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όπως ανακοινώθηκε. Πρόσθετη δυναμική αναμένεται να προέλθει από τη νέα Σειρά 5 και την καλύτερη διαθεσιμότητα των μοντέλων της Σειράς 7 εντός του πρώτου πλήρους έτους, γεγονός που θα ενισχύσει το προϊοντικό μείγμα.
Το EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα επηρεάστηκε επίσης από το υψηλότερο κόστος πωλήσεων και διοικητικών δαπανών, κυρίως λόγω των project πληροφορικής (ΙΤ) και της αύξησης του κόστους προσωπικού, που εφαρμόστηκε από το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Σύμφωνα με τα στρατηγικά του σχέδια, το BMW Group επενδύει φέτος περισσότερο από ποτέ στο μέλλον του. Υπολογίζει να καταγράψει επίπεδα ρεκόρ στις δαπάνες R&D και στις κεφαλαιουχικές δαπάνες: Το BMW Group εστιάζει σταθερά στις καινοτομίες, στις αποδοτικές και χαμηλών εκπομπών ρύπων τεχνολογίες, καθώς και στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση της γκάμας προϊόντων και της εταιρείας.
Βασιζόμενο στις τρέχουσες λειτουργικές επιδόσεις του, το BMW Group πραγματοποίησε δαπάνες R&D ύψους 1,97 δισ. ευρώ (2023: 1,55 δισ. ευρώ /+ 27,0%) κατά το πρώτο τρίμηνο, οι οποίες ήταν σημαντικά υψηλότερες από του προηγούμενου έτους. Οι δαπάνες επικεντρώθηκαν κυρίως στον περαιτέρω εξηλεκτρισμό και ψηφιοποίηση του στόλου οχημάτων, καθώς και στη συνέχιση της ανάπτυξης των λειτουργιών αυτοματοποιημένης οδήγησης. Υψηλά ποσά διατέθηκαν επίσης για την ανάπτυξη των επερχόμενων μοντέλων της NEUE KLASSE καθώς και των διαδόχων μοντέλων, όπως η BMW X5.
Ο δείκτης R & D (σύμφωνα με τον Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα) αυξήθηκε στο 5,4% (2023: 4,2%). Για το σύνολο του έτους, το BMW Group αναμένει δείκτη άνω του 5,0%.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του αυτοκινητιστικού τομέα επηρεάστηκαν από την αύξηση των κεφαλαίων κίνησης λόγω των υψηλότερων επιπέδων αποθεμάτων που στόχο έχουν τη διασφάλιση του κατάλληλου εφοδιασμού των αγορών με χρόνους ολοκλήρωσης των παραδόσεων που είναι αποδεκτούς από τους πελάτες.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 1,32 δισ. ευρώ (εξαιρουμένων των κεφαλαιοποιημένων δαπανών ανάπτυξης) διατέθηκαν σε εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων για project οχημάτων, με επικέντρωση στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση (2023: 1,32 δισ. ευρώ /-0,37%). Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών (capex ratio) ανήλθε σε 3,6% (2023: 3,6%). Η εταιρεία εκτιμά ότι ο δείκτης για το σύνολο του έτους θα ξεπεράσει το 6%.
Το πρώτο τρίμηνο του 2024, πραγματοποιήθηκαν συνολικές επενδύσεις ύψους 2,3 δισ. ευρώ σε μελλοντικά μοντέλα και καινοτομίες. Παρ’ όλα αυτά, ο αυτοκινητιστικός τομέας παρήγαγε 28 δισ. ευρώ (2023: 1,98 δισ. ευρώ /-35,2%) σε ελεύθερες ταμειακές ροές.
Για το σύνολο του έτους, το BMW Group στοχεύει σε ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 6 δισ. ευρώ για τον τομέα αυτοκινήτου, παρά τις υψηλές επενδύσεις σε δαπάνες R&D και CAPEX το 2024.
«Μια μακροπρόθεσμη στρατηγική προσέγγιση, σε συνδυασμό με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία στην καθημερινή μας επιχειρηματική δραστηριότητα και μια ξεκάθαρη εστίαση στην κερδοφορία – αυτό είναι το στοιχείο που καθορίζει τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις του BMW Group. Με τέτοια δύναμη, έχουμε καλές προοπτικές για την φιλόδοξη μετάβαση της εταιρείας μας με μια ποικίλη γκάμα ηλεκτροκίνητων και ψηφιοποιημένων προϊόντων. Φέτος, θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να διατηρήσουμε τη στρατηγική μας πορεία. Οι επενδύσεις που απαιτούνται για το ψηφιακό και ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας μας είναι υψηλότερες από ποτέ», δήλωσε ο Walter Mertl, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου αρμόδιος για τα Οικονομικά. «Είμαστε σίγουροι για το μέλλον – επειδή στηριζόμαστε στα ιδιαίτερα ελκυστικά προϊόντα και εμπορικά σήματα και στην οικονομική μας ευρωστία».
Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες καταγράφουν ισχυρή αύξηση.
Οι δραστηριότητες χρηματοδότησης και μίσθωσης (leasing) της BMW Group Financial Services συνέχισαν να αναπτύσσονται δυναμικά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι νέες δραστηριότητες λιανικής με τελικούς πελάτες σημείωσαν ισχυρή άνοδο: Ο αριθμός των νέων συμβάσεων αυξήθηκε κατά 21,5% και ανήλθε συνολικά σε 422.056 (2023: 347.298 συμβάσεις).
Ο αντίστοιχος συνολικός όγκος νέων εργασιών από συμβάσεις χρηματοδότησης και μίσθωσης με πελάτες λιανικής ανήλθε σε 15,62 δισ. ευρώ (2023: 12,78 δισ. ευρώ /+22,1%). Το ποσοστό των νέων οχημάτων του BMW Group που μισθώνονται ή χρηματοδοτούνται από τον Τομέα Financial Services ανήλθε στο τέλος του πρώτου τριμήνου σε 41,8% (2023: 36,5%/+5,3 ποσοστιαίες μονάδες).
Κατά την τρίμηνη περίοδο, ο τομέας παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 730 εκατ. ευρώ (2023: 945 εκατ. ευρώ/-22,8%). Οι υψηλότερες προβλέψεις για πιστωτικούς κινδύνους και τα χαμηλότερα έσοδα από τη μεταπώληση οχημάτων στο τέλος της περιόδου μίσθωσής τους επηρέασαν τα κέρδη σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όπως αναμενόταν, οι τιμές στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς, ο δείκτης πιστωτικών ζημιών παρέμεινε στο χαμηλό ποσοστό του 0,21% σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο δανείων (2023: 0,13%). Η BMW Group Financial Services έχει πραγματοποιήσει επαρκείς προβλέψεις για κινδύνους.
Δυνατό το ξεκίνημα της χρονιάς για τον τομέα μοτοσικλετών BMW.
Κατά το πρώτο τρίμηνο, η BMW Motorrad παρέδωσε 46.434 μοτοσικλέτες και scooter σε πελάτες. Συνολικά, η BMW Motorrad αναμένει ότι η ζήτηση για τη νέα γκάμα προϊόντων της θα παραμείνει ισχυρή φέτος. Τα νέα μοντέλα, ειδικά οι F 800 GS, F 900 GS και R 1300 GS, απολαμβάνουν ισχυρή ζήτηση από τότε που λανσαρίστηκαν, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική ανάπτυξης του τομέα. Το περιθώριο EBIT του 12,2% (2023: 16,5%) ξεπέρασε το προβλεπόμενο εύρος στόχου για το σύνολο του έτους 8-10%.
Το BMW Group επιβεβαιώνει την πρόβλεψη.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται μικρή αύξηση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης κατά 3,2% για το 2024. Εάν συνεχιστεί η τρέχουσα οικονομική ανάκαμψη σε πολλές αγορές, η ανάπτυξη θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ισχυρότερη. Ωστόσο, η κλιμάκωση των υφιστάμενων συγκρούσεων, με πιθανή αύξηση των γεωπολιτικών εντάσεων, θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο.
Το BMW Group αναμένει ότι θα αποτελέσει μέρος αυτής της ανάπτυξης αξιοποιώντας την ισορροπημένη θέση του στις σημαντικές περιοχές του κόσμου.
Δεδομένης της συνεχιζόμενης ζήτησης για τα ελκυστικά πολυτελή οχήματά του, το BMW Group επιβεβαιώνει τις προβλέψεις του για όλη τη χρονιά. Η εταιρεία αναμένει μικρή αύξηση των παραδόσεων στους πελάτες παγκοσμίως το 2024.
Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου προβλέπεται να μειωθούν ελαφρώς, λόγω των υψηλότερων κατασκευαστικών και παγίων δαπανών, ιδίως του κόστους προσωπικού και του τομέα R&D, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η προβλεπόμενη μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται επίσης να συμβάλει σε αυτή την εξέλιξη.
Το BMW Group αναμένει ένα περιθώριο EBIT για τον Αυτοκινητιστικό τομέα μεταξύ 8-10% για το σύνολο του έτους.
Για τον Τομέα Μοτοσικλετών, προβλέπεται μικρή αύξηση των παραδόσεων και περιθώριο EBIT εντός του εύρους στόχου 8-10%.
Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων ( RoE ) του τομέα Financial Services αναμένεται μεταξύ 14 και 17%.
Οι εν λόγω στόχοι θα επιτευχθούν με ελαφρώς υψηλότερο αριθμό εργαζομένων.
Η πρόβλεψη αυτή προϋποθέτει ότι οι γεωπολιτικές και μακροοικονομικές συνθήκες δεν θα επιδεινωθούν σημαντικά. Δεδομένων των πολλών αβεβαιοτήτων όσον αφορά τους υφιστάμενους κινδύνους και ευκαιρίες, η πραγματική επιχειρηματική απόδοση του BMW Group ενδέχεται να αποκλίνει από τις τρέχουσες προσδοκίες.
BMW Group – Επισκόπηση: 1ο τρίμηνο 2024 | 1ο Τρίμηνο 2024 | 1ο Τρίμηνο 2023 | Διαφορά σε % | |
Παραδόσεις σε πελάτες | ||||
Τομέας αυτοκινήτου 1 | μονάδες | 594.533 | 588.138 | 1,1 |
BMW | μονάδες | 531.039 | 517.957 | 2,5 |
MINI | μονάδες | 62.107 | 68.541 | -9,4 |
Rolls-Royce | μονάδες | 1.525 | 1.640 | -7,0 |
Τομέας μοτοσικλετών | μονάδες | 46434 | 47.935 | -3,1 |
Εργαζόμενοι ( έως 31 Δεκ . 2023) | 154.950 | |||
Περιθώριο EBIT Τομέα Αυτοκινήτου | % | 8,8% | 12,1% | -27,5 |
Περιθώριο EBIT Τομέα Μοτοσικλετών | % | 12,2% | 16,5% | -26,4 |
Περιθώριο EBT BMW Group2 | % | 11,4% | 13,9% | -18,0 |
Έσοδα | δισ. ευρώ | 36,61 | 36,85 | -0,6 |
Τομέας αυτοκινήτου | δισ. ευρώ | 30,93 | 31,26 | -1,1 |
Τομέας μοτοσικλετών | εκατ. ευρώ | 872 | 933 | -6,5 |
Financial Services | δισ. ευρώ | 9,52 | 8,82 | 7,9 |
Άλλοι οργανισμοί | εκατ. ευρώ | 4 | 3 | 33,3 |
Απαλοιφές | δισ. ευρώ | -4,72 | -4,17 | 13,1 |
Κέρδη προ φόρων & τόκων ( EBIT ) | δισ. ευρώ | 4,05 | 5,37 | -24,6 |
Τομέας αυτοκινήτου | δισ. ευρώ | 2,71 | 3,77 | -28,2 |
Τομέας μοτοσικλετών | εκατ. ευρώ | 106 | 154 | -31,2 |
Financial Services | εκατ. ευρώ | 714 | 958 | -25,5 |
Άλλοι οργανισμοί | εκατ. ευρώ | -5 | -4 | 25,0 |
Απαλοιφές | εκατ. ευρώ | 529 | 490 | 8,0 |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | δισ. ευρώ | 4,16 | 5,12 | -18,9 |
Τομέας αυτοκινήτου | δισ. ευρώ | 2,70 | 3,82 | -29,4 |
Τομέας μοτοσικλετών | εκατ. ευρώ | 106 | 154 | -31,2 |
Financial Services | εκατ. ευρώ | 730 | 945 | -22,8 |
Άλλοι οργανισμοί | εκατ. ευρώ | 401 | -128 | -413,3 |
Απαλοιφές | εκατ. ευρώ | 222 | 330 | -32,7 |
Φόροι εισοδήματος | δισ. ευρώ | -1,21 | -1,46 | -17,5 |
Καθαρά κέρδη | δισ. ευρώ | 2,95 | 3,66 | -19,4 |
Κέρδη ανά κοινή μετοχή | ευρώ | 4,42 | 5,31 | -16, 8 |
Κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή 3 | ευρώ | 4,42 | 5,3 1 | -16,8 |
1 Οι παραδόσεις περιλαμβάνουν την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang. | ||||
2 Αναλογία κερδών προ φόρων / εσόδων του Ομίλου. | ||||
3 Κοινές/ Προνομιούχες μετοχές – τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή υπολογίζονται με τη διανομή των κερδών που απαιτούνται για την κάλυψη του πρόσθετου μερίσματος 0,02 € ανά προνομιούχο μετοχή αναλογικά στα τρίμηνα του αντίστοιχου οικονομικού έτους. |