Κώστας Στεφανής: Η 30ή συμμετοχή σε 49 χρόνια (video)

By  |  0 Comments

Με την παρουσία του στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, ως συνοδηγός του Μάνου Στεφανή σε ένα Ford Fiesta Rally3, ο Κώστας Στεφανής εισέρχεται σε έναν πολύ κλειστό κύκλο αγωνιζόμενων στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ
Για την περίσταση, δημιουργήθηκε το μότο “49 years rocks & dust”, σε συνεργασία με τον διεθνούς φήμης σχεδιαστή αυτοκινήτων Σωτήρη Κοβό, ο οποίος σχεδίασε και τον αγωνιστικό χρωματισμό του Ford Fiesta Rally3
Δείτε ακόμη, ένα video με ευχές από καλούς φίλους του Κώστα Στεφανή και πρωταγωνιστές στο Ράλλυ Ακρόπολις κατά το παρελθόν που συγκεντρώνουν μαζί 8 Παγκόσμιους τίτλους, τους Miki Biasion, Marcus Gronholm και Juha Kankkunen.
Στην Πανηγυρική Εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις, που θα αποτελέσει τον 10ο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) στις 5-8 Σεπτεμβρίου, θα επισφραγιστεί και επισήμως μια συμμετοχή-ορόσημο για το πλήρωμα της “Traction Rally Team”, Μάνο και Κώστα Στεφανή.

Ο λόγος είναι πως ο Κώστας Στεφανής θα βρεθεί στην αφετηρία του εθνικού μας αγώνα για 30ή φορά, συμπληρώνοντας παράλληλα 49 χρόνια και 3 μήνες στην ενεργό δράση του WRC, αφού έκανε ντεμπούτο στο Ακρόπολις και κατ’ επέκταση στον κορυφαίο θεσμό ράλλυ, το 1975.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη χρονική διάρκεια μεταξύ της πρώτης και της πλέον πρόσφατης συμμετοχής σε αγώνα του WRC (από το 1973 μέχρι σήμερα), τον φέρνει σε πολύ κλειστό κύκλο μόλις 2 αγωνιζόμενων* –και συγκεκριμένα συνοδηγών- που είναι ενεργοί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για περισσότερα από 49 χρόνια!

Για να τιμηθεί η σπάνια περίσταση, η φετινή προσπάθεια θα έχει ως μότο τη φράση “49 years rocks & dust”, που περικλείει την αγωνιστική πορεία του Κώστα Στεφανή στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Τόσο για το μότο, όσο και για τον σχεδιασμό του εξωτερικού χρωματισμού (livery) του Ford Fiesta Rally3, η ομάδα μας συνεργάστηκε για ακόμη μια φορά, με τον διεθνούς φήμης σχεδιαστή αυτοκινήτων, Σωτήρη Κοβό.

Ακόμη, με αφορμή αυτήν την συμμετοχή, ο Κώστας Στεφανής έλαβε ευχές από καλούς του φίλους, οι οποίοι έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και του WRC, αφού μετρούν αθροιστικά 7 νίκες στη χώρα μας και 8 παγκόσμιους τίτλους αντίστοιχα.

Έτσι, στο video που υπάρχει στο τέλος του κειμένου, θα δείτε όσα είπαν για τον Κώστα Στεφανή οι Miki Biasion (Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ 1988, 1989 και νικητής Ακρόπολις 1988, 1989, 1993), Marcus Gronholm (Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ 2000, 2002 και νικητής Ακρόπολις 2006, 2007) και Juha Kankkunen (Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ 1986, 1987, 1991, 1993 και νικητής Ακρόπολις 1986, 1991).

Υπενθυμίζουμε, πως οι Μάνος και Κώστας Στεφανής θα αγωνιστούν στο Ράλλυ Ακρόπολις 2024 με Ford Fiesta Rally3, την προετοιμασία και τεχνική υποστήριξη του οποίου έχει αναλάβει η M-Sport Πολωνίας.

Πέραν της γενικής κατάταξης και την κλάσης RC3, το δίδυμο θα ενταχθεί και στην κατάταξη του πρωταθλήματος WRC3, για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3.

Χορηγός της συμμετοχής είναι η Coral A.E. – Shell Licensee.

*Στοιχεία από τα στατιστικά της ιστοσελίδας www.ewrc-results.com/

Κώστας Στεφανής
49 years rocks & dust
Ημ. Γέννησης: 5/6/1949
Ντεμπούτο στα Ράλλυ: 1970
Ντεμπούτο στο Ράλλυ Ακρόπολις: 1975
Συμμετοχές στο WRC: 32
Συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις: 29
Διακρίσεις στο Ράλλυ Ακρόπολις: 9 φορές πρώτος Έλληνας συνοδηγός στο πλευρό των «Ιαβέρη» (1979), Ανδρέα Παπατριανταφύλλου (1983), «Τζίγγερ» (1988, 1989, 1990, 1991, 1992), Άρη Βωβού (1οι γενικής το 1995), Παναγιώτη Χατζητσοπάνη (2001)

Τερματισμοί στην πρώτη δεκάδα: 6+1
1979: 5η θέση («Ιαβέρης», Ford Escort RS 1800 MK II)
1988: 6η θέση («Τζίγγερ», Lancia Delta Integrale)
1989: 9η θέση («Τζίγγερ», Lancia Delta HF 4WD)
1990: 7η θέση («Τζίγγερ», Lancia Delta Integrale 16V)
1991: 10η θέση («Τζίγγερ», Lancia Delta Integrale 16V)
1992: 8η θέση («Τζίγγερ», Toyota Celica GT-4 ST165)
1995: 1η θέση (Άρης Βωβός, Lancia Delta HF Integrale)
O αγώνας προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έως 2 λίτρα
Τίτλοι: 17 Πρωταθλήματα Συνοδηγών Ελλάδας σε επίπεδο Γενικής, F2 και κατηγορίας Ν

Δηλώσεις
Κώστας Στεφανής: «Κάθε συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις μου δίνει ιδιαίτερη χαρά, όμως η φετινή περίσταση μου προκαλεί και συγκίνηση. Έχοντας την ευτυχία να είμαι παρών σχεδόν σε κάθε δεκαετία παρουσίας του Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, δεν είναι υπερβολή να πω ότι ο συγκεκριμένος και αναμφίβολα, αγαπημένος μου αγώνας, με έχει διαμορφώσει ως αγωνιζόμενο και καθορίσει ως άνθρωπο. Φέτος, θα βρεθώ για 30ή φορά στην εκκίνηση, συμπληρώνοντας παράλληλα 49 χρόνια και 3 μήνες ενεργής παρουσίας στο WRC, την οποία μόνο ο Φινλανδός Timo Hantunen ξεπερνά για λίγους μήνες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μότο “49 years rocks & dust” θεωρώ πως αντικατοπτρίζει την πορεία μου στο Ράλλυ Ακρόπολις, από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους οδηγούς με τους οποίους συνεργάστηκα κατά τη διάρκεια αυτών των δεκαετιών και φυσικά τον Μάνο, με τον οποίο θα πραγματοποιήσουμε το φετινό ταξίδι στα πανέμορφα ελληνικά βουνά. Προφανώς, δε μπορώ να μην ευχαριστήσω τον φίλο Σωτήρη Κοβό για τη συμβολή του στη διαμόρφωση του μότο μας και για τον εξαιρετικό σχεδιασμό του χρωματισμού που θα έχει το Ford Fiesta Rally3 στο Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς και τους φίλους μου και καταπληκτικούς οδηγούς ράλλυ Juha, Miki και Marcus, για τα πολύ συγκινητικά λόγια».

Μάνος Στεφανής: «Το Ράλλυ Ακρόπολις συνιστά για εμένα ένα roller-coaster αναμνήσεων, αφού από την παιδική μου ηλικία αποτελούσε το γεγονός-ορόσημο κάθε χρονιάς. Παρακολουθώντας από πολύ κοντά τη συμμετοχή του Κώστα με κορυφαίους Έλληνες αγωνιζόμενους, μου δημιουργήθηκε η θέληση, από πολύ μικρή ηλικία, να βρεθώ και εγώ στην εκκίνηση, όχι ως συνοδηγός όπως εκείνος, αλλά ως οδηγός. Τα χρόνια πέρασαν και μέχρι στιγμής έχω συμμετάσχει σε 3 Ράλλυ Ακρόπολις, όμως δε χωρά αμφιβολία πως το φετινό θα είναι ξεχωριστό. Η περίσταση του εορτασμού 30 συμμετοχών σε 49 χρόνια, γεγονός που καθιστά τον Κώστα σε έναν από τους δυο μακροβιότερους αγωνιζόμενους στην ιστορία του WRC, με γεμίζει με μοναδικά συναισθήματα. Το μότο που θα υπάρχει στο Ford Fiesta Rally3, περιγράφει απόλυτα την καριέρα, αλλά και την αντίληψη του Κώστα σχετικά με τους αγώνες. Όσον αφορά στον χρωματισμό του αυτοκινήτου, δεν έχω παρά να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά τον Σωτήρη Κοβό, για την υπέροχη δουλειά του».

Σωτήρης Κοβός: «Τον Κώστα τον γνωρίζω, είναι αλήθεια, πολλά χρόνια, αλλά ποτέ δεν μπορούσα να πιστέψω ότι πραγματικά αγωνίζεται στο Ράλλυ Ακρόπολις για σχεδόν μισό αιώνα. Η φρεσκάδα που αποπνέει, το πάθος του για τους αγώνες, η αέναη κίνησή του, δε συνάδουν με κάποιον που για χρόνια ατελείωτα περνά πάνω από όποιο νεροφάγωμα υπάρχει στα ελληνικά βουνά. Η ικανότητά του να μεταφέρει τις εμπειρίες του από τις ειδικές διαδρομές με τον δικό του μοναδικό, χρωματιστό τρόπο, είναι σαν να προβάλει μπροστά σου μια ατέλειωτη ροή εικόνων που σε μεταφέρει βαθιά πίσω στον χρόνο. Είναι η ζωντανή ιστορία αυτού που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε, το Ράλλυ Ακρόπολις.
Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσω τα χρώματα για το αυτοκίνητο που θα αγωνιστεί, αλλά και το μότο για τα 49 χρόνια, οι πρώτες εικόνες που ήρθαν στο μυαλό μου ήταν οι πέτρες, τα βράχια και η σκόνη από το πίσω μέρος του αγωνιστικού, το οποίο προσπαθεί να ξεκολλήσει βρυχώμενο από την κορυφή μιας φουρκέτας. Κόλαση επί γης. Βράχοι και σκόνη εκτοξεύονται παντού. Rocks and dust. Αυτή η εικόνα είναι η ταυτότητα του Ακρόπολις στα μάτια μου. Το μότο μόλις είχε γεννηθεί.
Όσο για τον χρωματισμό του Fiesta, η ιδέα ήταν να αποτυπωθεί αυτή η σχέση πάθους μέσα από το χρώμα που το αντιπροσωπεύει, το κόκκινο. Βαθιά πίσω στον χρόνο, από το άσπρο της παιδικής αθωότητας στο βαθύ κόκκινο της λάβας. Η εξέλιξη μιας ζωής. Τα χρώματα της Shell συγχρονίζονται στο ίδιο πνεύμα. Όλα δένουν μεταξύ τους αρμονικά και αβίαστα».

Περισσότερες πληροφορίες, νέα και φωτογραφικό υλικό υψηλής ανάλυσης για τη συμμετοχή των Μάνου και Κώστα Στεφανή στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, μπορείτε να βρείτε μέσω του εξειδικευμένου microsite της ομάδας https://traction.gr/rally-acropolis/

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.