Στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις τίποτα δεν είναι εύκολο!
Με το παραπάνω σχόλιο ξεκίνησε τις δηλώσεις του στο τέλος της πρώτης αγωνιστικής ημέρας ο Ott Tanak, ο οποίος βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης έπειτα από έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 135,02 χιλιομέτρων.
Η ατάκα του Εσθονού οδηγού της Hyundai αντικατοπτρίζει πλήρως τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του αγώνα. Κάτι που βίωσε από την πρώτη κιόλας ε.δ. η πλειονότητα των αγωνιζομένων, και δεν είναι τυχαίο ότι στο τέλος της ημέρας «ανταμείφθηκε» το πλήρωμα που κατάφερε να μείνει μακριά από τα περισσότερα προβλήματα, έχοντας κάνει έναν έξυπνο και σταθερά γρήγορο αγώνα. Μπορεί ο Ott Tanak να δυσκολεύτηκε σε κάποια σημεία με το setupτης ανάρτησης του Hyundai i20 N Rally 1, όμως συνολικά οι επιδόσεις του ήταν διαρκώς επιπέδου κορυφής.
Στο στρατόπεδο της Toyota, o πρωτοπόρος έως και την 4η ε.δ. Sebastien Ogier είδε την προσπάθειά του έως εκείνο το σημείο να εξανεμίζεται, αφού μέχρι την επιστροφή του στο νυχτερινό service έχασε περίπου 2,5 λεπτά λόγω προβλήματος στο τούρμπο του GR Yaris Rally 1. Μηχανική βλάβη έβαλε τέλος και στην προσπάθεια του Elfyn Evans για διάκριση στις ελληνικές ειδικές διαδρομές, ενώ συνολικά η Toyota Gazoo Racing δε θα θέλει να θυμάται τίποτα από αυτή την ημέρα, έχοντας δει και τον Takamoto Katsuta να εγκαταλείπει έπειτα από έξοδο, που… του στοίχισε έναν τροχό.
Κάπως έτσι, η Hyundai Shell Mobis αυτήν τη στιγμή απολαμβάνει ένα «1-2-3», το οποίο ωστόσο δεν ήταν απλή υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί ο Dani Sordo να ολοκλήρωσε την ημέρα στη 2η θέση, όμως κατά το απογευματινό σκέλος αναγκάστηκε να οδηγήσει χωρίς την υποστήριξη της υβριδικής μονάδας του i20 Ν. Ο Thierry Neuville, από την πλευρά του, εκτός από το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος στις ειδικές διαδρομές και άρα «καθάριζε» το δρόμο, αντιμετώπισε και πρόβλημα με τον κινητήρα του δικού του i20 Ν, που ρέταρε, και σε σημεία λειτουργούσε με τρεις κυλίνδρους στο πρωινό σκέλος. Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος της ημέρας βρίσκεται να συμπληρώνει του ιδανικό «1-2-3» της κορεατικής ομάδας.
Μόνο απογοήτευση θα αισθάνονται στην M-Sport Ford, και όχι άδικα, αφού είδαν τον εξαιρετικό στο πρωινό loop Adrien Fourmaux να εγκαταλείπει στην 4η ε.δ. εξαιτίας σπασμένης ανάρτησης, έπειτα από χτύπημα σε πέτρα σε ένα άλμα – και ενώ ήταν δεύτερος με το Ford Puma Rally 1. Ανεπηρέαστος δεν έμεινε ούτε ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Gregoire Munster, αφού στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα δε λειτουργούσε το χειρόφρενό του, ενώ ένα κλατάρισμα στο κλείσιμο του σκέλους ήρθε να ολοκληρώσει τη σημερινή του ατυχία.
Τέταρτος, πίσω από τα Hyundai, βρίσκεται ο Sebastien Ogier, ο οποίος μάλιστα δήλωσε απερίφραστα πως ο Thierry Neuville τον καθυστέρησε στην πρώτη ε.δ. της ημέρας, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο Εσθονός Robert Virves με Skoda Fabia Rally 2, που βρίσκεται επικεφαλής στην κατηγορία WRC2. Συνολικά τα πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 2 φιγουράρουν εντυπωσιακά ψηλά στην κατάταξη, λόγω όσων συνέβησαν στα Rally 1.
Στη μεταξύ τους πάντως μάχη, ο Vivres είναι μόλις 1,5 δλ. εμπρός από τον Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally 2), ο οποίος το πρωί έχασε χρόνο έπειτα από κλατάρισμα.
Ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» με Skoda Fabia RS Rally 2 έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στη 16η θέση της γενικής κατάταξης και να φιγουράρει πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα! Ο ταλαντούχος Έλληνας οδηγός σημειώνει πολύ καλούς χρόνους, αποφεύγοντας προβλήματα. Από ελληνικής πλευράς, άτυχος στάθηκε ο Λάμπρος Αθανασούλας, που εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο, όπως και ο Βασίλης Βελάνης, από πρόβλημα στην κρεμαγιέρα. Από την πλευρά του, ο Γιώργος Αμούτζας δεν κατάφερε να πάρει γεύση από τον αγώνα, αφού το πλήρωμα απώλεσε το καρνέ του, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγώνα για την πρώτη ημέρα.
Όσον αφορά το JWRC, μπορεί ο Maior Norbert να βρίσκεται πρώτος ανάμεσα στα πληρώματα των μελλοντικών Πρωταθλητών, αλλά ο Εσθονός Romet Jurgenson από τη δεύτερη θέση είναι αυτός που χαμογελάει πιο πλατιά από όλους, αφού με αυτό το αποτέλεσμα παραμένει μαθηματικά εντός κατάκτησης του τίτλου. Τις εντυπώσεις ωστόσο στην κατηγορία έχει κερδίσει ο Τούρκος Ali Turkkan, που βρίσκεται τρίτος και, αν δεν είχε ένα κλατάρισμα, θα ήταν πρώτος με σημαντική διαφορά…
Όπως έχουν αναφέρει και όλα τα πληρώματα, η αυριανή ημέρα αναμένεται η πιο δύσκολη του αγώνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πέντε σκληρές ε.δ. χωρίς ενδιάμεσο σέρβις, με τον «επίλογο» να γράφεται στην EKO Super Special Stage στον ΣΕΑ «Σείριος», εμπρός από τα μάτια χιλιάδων θεατών που θα βρεθούν στο χώρο. Στο χειροκρότημα θα φανεί ποιος έχει το σθένος να διεκδικήσει ό,τι περισσότερο μπορεί να πάρει από το Ράλλυ των Θεών σε μία ημέρα συνολικού μήκους 695,64 χιλιομέτρων.