Η έκτη γενιά του Honda CR-V
Η έκτη γενιά του Honda CR-V, του παγκόσμιου best seller μοντέλου της εταιρείας, κάνει το ντεμπούτο της με μια εμφάνιση πιο τολμηρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση, προσφέροντας κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και άνεσης.
Το υβριδικό CR-V 2WD εκκινεί από τις 54.400 ευρώ και το 4κίνητο ξεκινά από 57.900 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα σε όλα τα επίπεδα. Επίσης καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται εξτρά, ενώ μπορεί να αποκτηθεί με ευνοϊκή χρηματοδότηση και δωρεάν service.
Το δημοφιλές D-SUV διατίθεται με την επιλογή είτε ενός αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης (e:HEV) είτε, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda, ενός plug-in υβριδικού συστήματος (e:PHEV), προσφέροντας δυναμικές επιδόσεις και αποδοτικότητα σε όλη τη γκάμα. Αυτή η διευρυμένη γκάμα συστημάτων κίνησης αντιπροσωπεύει την πολυεπίπεδη προσέγγιση που ακολουθεί η Honda στην ηλεκτροκίνηση παρέχοντας στους πελάτες μία ποικιλία λύσεων.
Το γνωστό σύστημα e:HEV έχει αναθεωρηθεί και αναβαθμιστεί για το νέο CR-V διαθέτοντας πλέον μία μικρότερη σε διαστάσεις μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και έναν πιο αποδοτικό κινητήρα, ενώ το νέο e:PHEV, με τη μεγαλύτερη μπαταρία του, προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 82 χλμ.
Στην έκτη γενιά του, το ιαπωνικό SUV έχει μεγαλώσει κι άλλο σε διαστάσεις. Σε σχέση με το μοντέλο που διαδέχεται το μήκος έχει αυξηθεί κατά 93 mm φτάνοντας τα 4.693 mm, ενώ το μεταξόνιο του έχει μεγαλώσει κατά 40 mm φτάνοντας έτσι τα 2.700 mm.
Οι μηχανικοί έχουν βελτιώσει κάθε πτυχή του νέου μοντέλου εστιάζοντας στον προηγμένο χαρακτήρα και τις σπορ αξίες της μάρκας Honda, με στόχο να δημιουργήσουν παράλληλα το απόλυτο all-round SUV. Τα εξελιγμένα βοηθήματα οδήγησης, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οι συνδεδεμένες τεχνολογίες, καθώς και η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας σε όλη την καμπίνα, συμβάλλουν στη συνολική αναβάθμιση του οχήματος.
Τα κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας έχουν επιτευχθεί χάρη στην πρώτη ευρωπαϊκή εφαρμογή του Honda SENSING 360, του ολοκληρωμένου ‘πανκατεθυντικού’ συστήματος ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας, το οποίο εξαλείφει τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα και συμβάλλει στην αποφυγή των συγκρούσεων.
Το νέο CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του, ωστόσο έχει εξελιχθεί με σχεδιαστικές παρεμβάσεις που ενισχύουν την παρουσία του στο δρόμο. Η ανανέωση ξεκινά με την πιο επιθετική, χαρακτηριστική σχεδίαση στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχούν το μεγάλο άνοιγμα και η στυλιζαρισμένη μάσκα. Εδώ, οι εκδόσεις e:HEV και e:PHEV ξεχωρίζουν με δικά τους αποκλειστικά στιλιστικά στοιχεία.
Στο πίσω μέρος του οχήματος, τα κάθετα τοποθετημένα φώτα φρένων και φλας συνιστούν μια έξυπνη εξέλιξη του άμεσα αναγνωρίσιμου σχεδιασμού των πίσω φωτιστικών σωμάτων του CR-V, με τον εμφατικό φωτισμό LED να δημιουργεί μια σύγχρονη φωτεινή υπογραφή.
Τώρα, με μεγαλύτερο μεταξόνιο και αυξημένο πλάτος, το CR-V προσφέρει ευρυχωρία εφάμιλλη ενός SUV μεγαλύτερης κατηγορίας. Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά παρέχουν στους πίσω επιβάτες έναν από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία χώρους για τα πόδια, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνεται και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αλλά και η σταθερότητα του οχήματος σε υψηλότερες ταχύτητες.
Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας , ο οποίος έχει αναβαθμιστεί για τη χρήση του στο κορυφαίο SUV. Την κίνηση του νέου Honda CR-V e:HEV αναλαμβάνει το πλήρως υβριδικό σύνολο που ξεχωρίζει για τα άρτια χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Αποτελείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με ισχύ 148 ίππων και 186 Nm και δύο ηλεκτροκινητήρες 184 ίππων και 335 Nm.Το υβριδικό σύνολο εναλλάσσει αυτόματα τις λειτουργίες EV, Hybrid και Engine Drive, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να επέμβει πουθενά, αφού με το πάτημα του διακόπτη D όλα γίνονται πλήρως αυτόματα, ομαλά και χωρίς κάτι που να ενοχλήσει. Κάτι που συνδράμει και το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων eCVT. Το CR-V e:HEV AWD επιταχύνει γρήγορα και χωρίς κομπιάσματα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.). Για το βάρος του είναι εξαιρετικά σβέλτο. Στα θετικά του γνωρίσματα και η χαμηλή κατανάλωση, με 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Στην πόλη κατεβαίνει στα 5 λτ./100 χλμ. με εκμετάλλευση της ηλεκτρικής κίνησης.
Στο δρόμο βγάζει μία μοναδική σιγουριά και στιβαρότητα. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις υιοθετούν αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD, που αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα κραδασμών όπως αυτές καθορίζονται από της οδηγικές συνθήκες. Το νέο CR-V είναι ξεκούραστο και φτιαγμένο για να διανύει με άνεση μεγάλα ταξίδια.
Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος βοηθούν σε εκτός δρόμου κίνηση. Ακόμη και εκεί που πιστεύεις ότι τούτο το μεγάλο αυτοκίνητο, με τα 1.850 κιλά, δεν θα τα καταφέρει, σε καλύπτει απόλυτα!
Βελτιώσεις
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα υψηλής πίεσης σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σταδίων, ενώ ένας αποδοτικός καταλύτης που ενεργοποιείται από χαμηλή θερμοκρασία προάγει την περιβαλλοντική απόδοση. Η επιφάνεια των αυλών εξαγωγής έχει διευρυνθεί για την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος. Πλέον αυτού, ένα κάλυμμα κινητήρα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ουρεθάνη, η απομόνωση θορύβων και κραδασμών καθώς και η αυξημένη ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα, συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής εμπειρίας για τους επιβάτες.
Για την ποιότητα ούτε λόγος! Κορυφαίο! Τα υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι τόσο γεροδεμένα και καλοβαλμένα, που δίνουν με μιας την αίσθηση ότι θα αντέξουν για πολλά χρόνια και χωρίς τριγμούς. Όσο για τους χώρους, φτάνουν και περισσεύουν για τις μετακινήσεις 5 επιβατών. Φυσικά κορυφαία είναι γενικότερα η αξιοπιστία της μάρκας. Πληρώνεις κάτι περισσότερο αλλά μακροπρόθεσμα το εισπράττεις!
Για την αύξηση του αισθήματος ασφάλειας, η έκδοση e:HEV του CR-V διατίθεται με ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο υιοθετεί ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου για την ενεργή κατανομή της ροπής στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Το προηγούμενο σύστημα AWD του CR-V απομπλεκόταν σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο για να μειώσει τις απώλειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης και να βελτιώσει τη συνολική αποδοτικότητα. Στο νέο μοντέλο όμως διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.