The Dark Side of Regularity

By  |  0 Comments

Όταν το μακρινό 1998 ο ιδρυτής του ΣΙΣΑ, Στέλιος Βαρθολομαίος, είχε τη τρελή ιδέα ενός 24ωρου αγώνα ιστορικών αυτοκινήτων, κανείς δεν περίμενε ότι το «24 Ώρες Ελλάδα» θα καθιερωνόταν σαν ο αγώνας με τους φανατικότερους ακόλουθους.

Ο Βόλος & το Πήλιο είχαν επιλεγεί σαν το επίκεντρο του αγώνα του 2023, αλλά τότε η καταιγίδα Daniel έπληξε σφοδρά τις υποδομές της Μαγνησίας και αναγκαστικά ο περσινός αγώνας μεταφέρθηκε. Φέτος όμως ο αγώνας επανήλθε στο βουνό των Κενταύρων και η πόλη του Βόλου υποδέχθηκε αυτόν τον μοναδικό αγώνα αντοχής με μεγαλοπρέπεια και με συνδιοργανωτή τη λέσχη των Φίλων Ιστορικών Οχημάτων Βόλου, Φ.Ι.Ο.

Το Σάββατο 19 Οκτωβρίου η Παραλία Χαλκίδας υποδέχθηκε τα 67 πληρώματα, 3 εκ των οποίων από το εξωτερικό. Στις 10:30 το πρωί δόθηκε η εκκίνηση με κατεύθυνση προς «Παραλίμνη» και «Τζιμέικα», όπου την προετοιμασία της ομώνυμης ειδικής διαδρομής ανέλαβε η φίλη λέσχη της Λειβαδιάς, ΑΛΦΑΛ. Συνέχεια με «Μόδι», Ρεγγίνι, Ράχες και την ειδική «Πελασγία 1».  Άφιξη πρώτου αυτοκινήτου λίγο πριν τις 14:45 στην φιλόξενη Πελασγία, όπου έγινε η πρώτη μονόωρη ανασυγκρότηση του αγώνα με την βοήθεια πολλών τοπικών εθελοντών.

Στις 15:45 δόθηκε εκκίνηση της ειδικής «Πελασγία 2» από την κεντρική πλατεία της πόλης, ακολούθησε ο «Πτελεός» και μετά η liaison μέσω Αλμυρού & Βόλου για την 1η ειδική του Πηλίου, το «Παλαιόκαστρο». Απ εκεί και μετά δεν ίσιωσε πουθενά και οι ειδικές «Ξουρύχτι» & «Μακρυράχη» (δηλαδή το ανάποδο «Καράβωμα») έφεραν λίγο πριν τις 20:30 τους μαχητές μέσω Πορταριάς στην Παραλία του Βόλου.

Στις 21:30 έγινε επί τόπου η απονομή του επάθλου «12 Ώρες Ελλάδα» με παρουσία πολλών τοπικών παραγόντων και με πλήθος θεατών. Νικητές ήταν οι Ηλίας Παπαλεξάνδρου – Στάθης Βαρβάτος με Fiat 128 3P, δεύτεροι οι Δημήτριος & Ανδρέας Δημητρίου με Leyland Mini και τρίτοι οι Τηλέμαχος Λεύκαρος & Θεόδωρος Μελανίτης με Zastava Yugo.

Από τις 20:30 έως τις 00:30 (ωράρια 1ου αυτοκινήτου) έγινε η τετράωρη ανασυγκρότηση, ώστε να επισκευαστούν τυχόν βλάβες και να ξεκουραστούν τα πληρώματα.

Στις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα άναψαν οι προβολείς και 51 μονομάχοι ξεχύθηκαν για την ωραιότερη ίσως ειδική της Ελλάδας, το «Καράβωμα». Ακολούθησαν Χάνια, Πορταριά, Νέα Αγχίαλος, Αλμυρός και λίγο μετά τις 03:00 η «Νεράιδα» & η «Ανάβρα» (Μαγνησίας) και η Λαμία, όπου λίγο πριν τις 5 το πρωί υποδέχθηκε η Πλατεία Πάρκου τα πληρώματα για την τελευταία μονόωρη ανασυγκρότηση. 

Στις 6 το πρωί ξεκίνησε η τελευταία μάχη με τις πέντε ειδικές «Θερμοπύλες», «Καλλίδρομο», την πάντα απαιτητική «Χαιρώνεια», την ανανεωμένη «Πέτρα»  και την ανάποδη «Ριτσώνα». Έξη  πληρώματα έδωσαν μάχη σώμα με σώμα και οι τελικές θέσεις της τριάδας κρίθηκαν στις λεπτομέρειες με διαφορές δεκάτων του δευτερολέπτου.

Θριαμβευτές του 27ου Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» ήταν οι Γιώργος Βαξεβανίδης – Ηλίας Βαξεβανίδης – VW Golf 2, δεύτεροι οι Georgi Andonov – Yordanka Andonova – Volvo 244 και τρίτοι οι Άκης Abastado – Κωστής Γιαννόπουλος – Toyota Celica STi. Αξίζει να γίνει τιμητική αναφορά στους 4ους Μιλτιάδη Μητσιά – Αποστόλη Πανόπουλο – Peugeot 205 GTi, στους 5ους Ιωάννη Κυρανά – Νικόλαο Ευσταθίου – Toyota Corolla GTi-16 και στους 6ους Γιώργο Γεωργακόπουλο – Ιούλιο Ιατρίδη –με ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα του αγώνα, το «μοντεκαρλικό» Morris Mini.  Η διαφορά ανάμεσα στον Νικητή και στον έκτο της Γενικής Κατάταξης ήταν μόλις 4,5 δευτερόλεπτα επί 17 ειδικών διαδρομών και άνω των 80 χρονομετρήσεων.

Στην κατηγορία GT-Youngtimer νικητές ήταν Ιωάννης Φλώρος – Νέστωρ Κομποθανάσης – Renault Clio, δεύτεροι οι Ηλίας Λαλούσης – Εμμανουήλ Καστανιώτης – Subaru Imprezza GT και τρίτοι οι Ιωάννης Ιωάννου – Νίκος Τσουχλαράκης – Peugeot 106 Rallye.

Στην κατηγορία Touring Trophy νικητές ήταν οι Τηλέμαχος Λεύκαρος & Θεόδωρος Μελανίτης με Zastava Yugo, δεύτεροι οι Στέλιος & Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος – Fiat 127 και τρίτοι οι Ιωσήφ Λαγάκης – Κωνσταντίνος Κοτσίρης – Subaru Legacy.

Οι νικητές όλων των κατηγοριών είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα αποτελεσμάτων www.sisa.gr

Η αυλαία του 27ου Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» έπεσε το βράδυ της Δευτέρας 21/10 με την δεξίωση προς τιμήν των νικητών στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Η Οργανωτική Επιτροπή του 27ου ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” ευχαριστεί τους χορηγούς EKO, DEKRA, Οικογένεια Στεργίου για την ευγενική χορηγία τους καθώς και τους χορηγούς επικοινωνίας για την προβολή του αγώνα. Ευχαριστήρια στις πόλεις του Βόλου, της Πελασγίας, της Λαμίας, της Χαλκίδας και στον Οργανισμό Λιμένων Ν. Ευβοίας για τη φιλοξενία τους. Συγχαρητήρια στους κριτές, χρονομέτρες, στη γραμματεία του αγώνα, στο 24ωρο Κέντρο Παρακολούθησης του συλλόγου και στην Anube Sport για την άμεση & ομαλή έκδοση των αποτελεσμάτων.

Η μεγάλη περιπέτεια συνεχίζεται. Ραντεβού στο 28ο «24 Ώρες Ελλάδα» στις 18-19 Οκτωβρίου 2025!

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.