Η νέα Honda GB350S

By  |  0 Comments

Η Honda επαναφέρει το όνομα GB στην Ευρώπη. Η GB350S που εμπίπτει στην κατηγορία διπλώματος A2, τροφοδοτείται από έναν νέο αερόψυκτο κινητήρα με έντονο χαρακτήρα και άφθονη ροπή. Διαθέτει επίσης μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και HSTC για πρόσθετη ξεγνοιασιά. Ένα ατσάλινο πλαίσιο παρέχει στιβαρή αίσθηση και συνδυάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm, διπλά αμορτισέρ πίσω και μπροστινό δίσκο 310 mm για εύκολο χειρισμό. Η ανόθευτη και λιτή σχεδίαση είναι αυτή μιας κλασικής roadster μοτοσυκλέτας της Honda, με ατσάλινο ρεζερβουάρ καυσίμου, πλαϊνά πάνελ από ρητίνη και μπροστινό φτερό. Όλος ο φωτισμός είναι τεχνολογίας LED. Ο πίνακας  οργάνων περιλαμβάνει αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακή ένδειξη επιλεγμένης σχέσης.

1. Εισαγωγή

Η απλή, παγκόσμια παραδοχή για το πως θα πρέπει να είναι μία μοτοσυκλέτα. Αυτός ήταν και ο στόχος των μηχανικών της Honda ξεκινώντας τον σχεδιασμό της νέας GB350S. Εφαρμόζοντας όλη την τεχνολογία που είχαν στη διάθεσή τους, θέλησαν να κατασκευάσουν έναν διαχρονικό, μικρού κυβισμού, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα με ευχάριστη αλλά και αποδοτική λειτουργία σε ένα σύγχρονο περιβάλλον. Και με αυτόν τον τρόπο, να δημιουργήσουν μια ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας αναβάτη, που θα προσφέρει ένα ποιοτικό μηχανικό σύνολο, διαχρονικό στυλ και υπερηφάνεια στον ιδιοκτήτη της, σε μια πολύ προσιτή τιμή.

Η Honda έχει τεράστια εμπειρία στη δημιουργία μοτοσυκλετών για όλους τους αναβάτες. Και με έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό μοτοσυκλετών να εμπίπτουν στην κατηγορία Α2 για να προσελκύσουν ένα νεότερο ηλικιακά κοινό στην κουλτούρα των δύο τροχών, είναι η κατάλληλη στιγμή για να προσθέσει στην ευρωπαϊκή γκάμα της ένα μοντέλο εμπνευσμένο από το παρελθόν, αλλά προσανατολισμένο στο μέλλον. Η GB350S πετυχαίνει ακριβώς αυτό.

Είναι η τέλεια μοτοσυκλέτα για να ξεκινήσει – ή να συνεχίσει κάποιος – την περιπλάνησή του στο κόσμο των δύο τροχών και να απολαύσει ό,τι θα φέρει αυτό το ταξίδι: συντροφιά, κοινές στιγμές και νέους ορίζοντες. Κατάλληλη για χαλαρές παρεΐστικες βόλτες αλλά και για πιο μακρινές εξορμήσεις, η GB350S επιτυγχάνει αβίαστα τους στόχους που της έχουν τεθεί, με αυθεντική γοητεία και είναι πρόθυμη να ικανοποιήσει κάθε είδους επιθυμία για customizing.

Δύο τροχοί, τιμόνι, κινητήρας. Απόλαυση.

2. Επισκόπηση

Ο αερόψυκτος, SOHC κινητήρας 348 κ.εκ. με HSTC αποδίδει μέγιστη ισχύ 21,1 Ps / 15,5 kW και ροπή 29,0 Nm, με έμφαση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Είναι επίσης υποτετράγωνος, με βολάν μεγάλης αδρανειακής μάζας – ρυθμισμένος ώστε να παρέχει την απολαυστική αίσθηση που χαρακτηρίζει έναν μονοκύλινδρο κινητήρα, με έντονο χαρακτήρα και ξεχωριστό ήχο. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων με μακριά κλιμάκωση, διαχειρίζεται ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) για ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Η GB350S είναι μία μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να κινείται με ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο παρέχει σταθερότητα και ασφάλεια, η συνολική γεωμετρία προσφέρει μικρή ακτίνα στροφής, ενώ τόσο το κέντρο βάρους, όσο και το ύψος της σέλας είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Το τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm και τα διπλά πίσω αμορτισέρ, προσφέρουν άνεση και αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών, ενώ την πέδηση εξασφαλίζουν οι δίσκοι 310 mm εμπρός / 240 mm πίσω και το ABS. Οι τροχοί εμπρός / πίσω είναι 19 και 17 ιντσών αντίστοιχα.

Σκόπιμα διακριτική, η σχεδίαση αποτίει φόρο τιμής στην ένδοξη ιστορία των roadster της Honda με το ατσάλινο ρεζερβουάρ καυσίμου, τα πλαϊνά πάνελ από ρητίνη, το μπροστινό φτερό και τις κομψές μαύρες λεπτομέρειες στον κινητήρα και σε διάφορα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας. Ο φωτισμός είναι πλήρως LED, με τον στρογγυλό προβολέα να ξεχωρίζει, ενώ ένα συμπαγές αναλογικό ταχύμετρο βρίσκεται στο κέντρο μιας ελκυστικής οθόνης οργάνων.

Μια γκάμα από Γνήσια Αξεσουάρ Honda διατίθεται για την GB350S και περιλαμβάνουν μεγάλες και μικρές μαλακές πλαϊνές βαλίτσες, διάφορες ζελατίνες και κάγκελα προστασίας κινητήρα.

Η 25YM GB350S θα διατίθεται στις ακόλουθες χρωματικές επιλογές:

  • Puco Blue
  • Gunmetal Black Metallic
  • Pearl Deep Mud Gray

3. Κύρια Χαρακτηριστικά

    3.1 Κινητήρας

  • Υποτετράγωνος, αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας με έντονο χαρακτήρα
  • Υψηλή ροπή στις χαμηλές / μεσαίες στροφές
  • Τεχνολογία χαμηλών τριβών για εξαιρετική οικονομία καυσίμου
  • Πεντατάχυτο κιβώτιο με μακριά κλιμάκωση και μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper)
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)

Με έναν δυνατό χαρακτήρα, ο 348cc SOHC 2-βάλβιδος αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας ενσαρκώνει μία νέα σχεδίαση που δημιουργεί ιδιαίτερη αίσθηση πέρα από τις απολαυστικές επιδόσεις του. Οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda ήθελαν να δημιουργήσουν τον σωστό «παλμό» από την ενέργεια της καύσης και το βαρύ βολάν – τον οποίο ο αναβάτης αισθάνεται πολύ έντονα ως έναν ευχάριστο καρδιακό παλμό – ελαχιστοποιώντας παράλληλα τους κραδασμούς. Για το σκοπό αυτό προστέθηκε ένα δεύτερο αντικραδασμικό ομοαξονικό σύστημα.

Η εισαγωγή αέρα στο φιλτροκούτι είναι ευθείας σχεδίασης, με βελτιστοποιημένη διάμετρο για μέγιστη ροή και μήκος σωλήνα που υποστηρίζει τη ροπή από τις χαμηλές στροφές. Για σταθερή τροφοδοσία με αέρα εισαγωγής, ο σωλήνας τοποθετήθηκε πίσω από το φιλτροκούτι και κάτω από τη σέλα. Πέρα από την απόδοση στις χαμηλές στροφές, η σχεδίαση αυτή υποστηρίζει και τον ‘παλμικό χαρακτήρα’ του κινητήρα.

Η ομάδα εξέλιξης έλαβε υπόψη της εξ αρχής τον επιθυμητό ήχο της εξάτμισης. Ο σωλήνας εξαγωγής είναι διπλού τοιχώματος, ενώ το διαμέτρου 45mm σιλανσιέ (υπό γωνία τοποθετημένο για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις στροφές) φέρει ένα μόνο θάλαμο διαστολής. Το ακουστικό αποτέλεσμα είναι ένας ξεχωριστός μπάσος παλμός, όπως αρμόζει σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα.

Η μέγιστη ισχύς των 21,1 Ps / 15.5kW αποδίδεται στις 5.500rpm και η μέγιστη ροπή των 29.0Nm επιτυγχάνεται χαμηλά, από τις 3.000rpm. Η αρχιτεκτονική του είναι υποτετράγωνη με διάμετρο και διαδρομή στα 70mm x 90.5mm και σχέση συμπίεσης 9.5:1.

Παρά την κλασική του εμφάνιση, μια σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες χαμηλών τριβών της Honda – όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος (offset) κατά 10mm, ασύμμετρα κωνικά κομβία και ο στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος – συνδυάζονται με σκοπό τη βέλτιστη απόδοση καύσης. Για να επιτευχθεί τόσο η χωρητικότητα λαδιού όσο και η μειωμένη αντίσταση ανάδευσης λαδιού στροφαλοφόρου άξονα σε περιορισμένο χώρο, ο στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί ένα διάφραγμα μεταξύ των θαλάμων της μετάδοσης και του στροφαλοφόρου άξονα.

Μια βαλβίδα reed, η οποία βρίσκεται στο διαχωριστικό του στροφαλοθάλαμου, ανοιγοκλείνει σύμφωνα με τους παλμούς πίεσης στον στρόφαλο λόγω της παλινδρόμησης του εμβόλου, τροφοδοτώντας με λάδι ένα μπεκ ψύξης εμβόλου (που ψύχει το έμβολο και λιπαίνει το κάτω άκρο της μπιέλας). Το λάδι στη συνέχεια ρέει προς το κιβώτιο, μειώνοντας τις τριβές και βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Για βέλτιστη απόδοση ψύξης, το βάθος, το πάχος και η απόσταση των πτερυγίων ψύξης έχουν αναθεωρηθεί προσεκτικά, κάτι που παράλληλα αναδεικνύει την αισθητική του κινητήρα. Για την ψύξη της περιοχής πίσω από το θάλαμο καύσης, μια δίοδος λαδιού στην κυλινδροκεφαλή διατρέχει το άνω τμήμα της κεφαλής, μειώνοντας τη θερμοκρασία κατά 10%.

Το πεντατάχυτο κιβώτιο χρησιμοποιεί μακριά κλιμάκωση μεταξύ πρώτης και τέταρτης σχέσης, για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ροπής σε αστικές διαδρομές, ενώ η πέμπτη είναι κατάλληλη για μεγάλο εύρος χρήσης, από τα 30km μέχρι την ταχύτητα ταξιδιού. Ένας συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) από αλουμίνιο μειώνει τη δύναμη στη μανέτα κατά 30%, διευκολύνοντας την οδήγηση στην πόλη, ενώ παράλληλα δεν επιτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα και στα απότομα κατεβάσματα.

Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού, που αυξάνει την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά του αναβάτη ανεξάρτητα από την εμπειρία του. Ο κινητήρας καταναλώνει 2.5l/100km (WMTC mode), το οποίο προσφέρει δυνητική αυτονομία έως 600km από το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων.

3.2 πλαίσιο

  • Σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο, ψαλίδι τετραγωνικής διατομής
  • Τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm, διπλά πίσω αμορτισέρ
  • Μπροστινός δίσκος 310mm, πίσω δίσκος 240mm με ABS

Σε συμφωνία με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ένα κλασικό ατσάλινο πλαίσιο προσφέρει την κατάλληλη εμφάνιση στην GB350S. Αυτό εξισορροπεί τη διαμήκη, πλευρική και στρεπτική ακαμψία και αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του ατσαλιού για μια μοτοσυκλέτα με άριστη αίσθηση. Το άκαμπτο ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από ατσάλι τετραγωνικής διατομής 60 x 30 mm, για αποτελεσματική μεταφορά της ροπής.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι 27°/120mm, το ίχνος του πιρουνιού 45mm και το μεταξόνιο 1.440mm. Το ύψος της σέλας είναι πολύ εύχρηστο στα 800m, το βάρος (πλήρες υγρών) είναι 178kg και η απόσταση από το έδαφος 168mm.

Η γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης, το χαμηλό κέντρο βάρους, το χαμηλό ύψος της σέλας και το φαρδύ τιμόνι που είναι τραβηγμένο προς τα πίσω εξασφαλίζουν σταθερό και εύκολο χειρισμό. Η γωνία διεύθυνσης 43° προσφέρει ελάχιστη ακτίνα στροφής 2,3m, για ευελιξία στην πόλη. Το τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm έχει διαδρομή 106mm και, ως μία ακόμα κλασική λεπτομέρεια, τα καλάμια φέρουν μαύρες προστατευτικές φούσκες. Τα διπλά πίσω αμορτισέρ παρέχουν επίσης διαδρομή 120mm και πλήρωση αζώτου για καλύτερο έλεγχο της απόσβεσης.

Ένας μπροστινός δίσκος 310mm συνεργάζεται με μια, νέας σχεδίασης και εξαιρετικά άκαμπτη διπίστονη δαγκάνα, ενώ ο πίσω δίσκος 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Για τα τακάκια των φρένων χρησιμοποιείται υλικό τριβής μεγάλης διάρκειας ζωής. Η συμπαγής μονάδα ABS απλοποιεί το υδραυλικό σύστημα για το πίσω φρένο. Οι κομψοί τροχοί με 14 μπράτσα κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.  Οι διαστάσεις του εμπρός δίσκου του αισθητήρα ABS, έχουν ελαχιστοποιηθεί ώστε να αναδεικνύεται η κομψή σχεδίαση της ζάντας. Τα ελαστικά είναι Metzeler Tourance Next διαστάσεων 100/90-R19 μπροστά και 150/70-R17 πίσω.

3.3 Στυλ & εξοπλισμός

  • Το υποβλητικό στυλ ενσαρκώνει την απλή και διαχρονική κλασική σχεδίαση Honda, με ατσάλινο ρεζερβουάρ και κομψά πλαστικά πλαϊνά πάνελ
  • Πλήρης φωτισμός LED
  • Ευανάγνωστη οθόνη με αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακό δείκτη επιλεγμένης σχέσης
  • Στάνταρ Honda Emergency Stop System (ESS)

Το περίγραμμα της GB350S είναι ο ορισμός ενός γνήσιου, ανόθευτου roadster της Honda, με απέριττο, διαχρονικό στυλ που παραπέμπει στις εμβληματικές μοτοσυκλέτες του παρελθόντος. Το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου και τα πλαστικά πλαϊνά πάνελ εντυπωσιάζουν, όπως και το χαμηλό προφίλ της μονοκόμματης σέλας. Την όλη σχεδίαση ολοκληρώνουν τα εμπρός και πίσω φτερά υψηλής ποιότητας.

Στοιχεία όπως ο χαρακτηριστικός στρογγυλός προβολέας – με τρεις επάνω και μια κεντρική κάτω λυχνία LED – και τα φλας LED προσθέτουν ένα διακριτικό στοιχείο νεωτερισμού και μια μοναδική φωτεινή υπογραφή. Οι μαύρες λεπτομέρειες όπως το ελκυστικό φινίρισμα κινητήρα (με γυαλισμένες λεπτομέρειες στα πτερύγια ψύξης), το πλαίσιο του προβολέα, τα καλάμια του πιρουνιού, το ψαλίδι, οι σωληνώσεις της εξάτμισης, οι τροχοί και τα πίσω αμορτισέρ, αναδεικνύουν περαιτέρω τις κλασικές γραμμές της μοτοσυκλέτας.

Τα ευανάγνωστα όργανα περιλαμβάνουν ένα μικρό αναλογικό ταχύμετρο, έκκεντρα τοποθετημένο ως προς τον κεντρικό διακόπτη, έναν ψηφιακό δείκτη επιλεγμένης σχέσης  καθώς και ένδειξη μέσης/στιγμιαίας κατανάλωσης καυσίμου, αυτονομίας και δείκτη ECO.

Τα πίσω φλας ενσωματώνουν επίσης τη λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS). Σε ένα δυνατό φρενάρισμα, τα αλάρμ αναβοσβήνουν για να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς ότι ένα φρενάρισμα πανικού βρίσκεται σε εξέλιξη. Η λειτουργία των φλας επίσης ακυρώνεται αυτόματα. Αντί της χρήσης ενός απλού χρονοδιακόπτη, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας μπροστινού και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε θα ακυρώσει τα φλας.

4. Αξεσουάρ

Style Pack

Αναδεικνύει την εμφάνιση της GB350S προσθέτοντας αξεσουάρ που συμπληρώνουν τα εμβληματικά σχεδιαστικά στοιχεία του μοντέλου. Το πακέτο περιλαμβάνει:

  • Πάνω κάγκελο κινητήρα – κατασκευασμένο από στιβαρό ατσάλινο σωλήνα πάχους 28,6 χιλιοστών, τονίζει την τολμηρή αισθητική της GB350S
  • Μονόσελο – καλύπτει το τμήμα της σέλας του συνεπιβάτη για να τονίσει το σπορ στυλ και την κληρονομιά του μοντέλου
  • Άκρα τιμονιού (συνοδεύονται από ειδικές βίδες τοποθέτησης), αναβαθμίζουν το στυλ της μπάρας του τιμονιού
  • Κάλυμμα προβολέα – παρέχει άνεση στον αναβάτη με την εκτροπή του αέρα και προσθέτει μια επιπλέον σπορ πινελιά στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας
  • Πλαϊνά προστατευτικά ρεζερβουάρ – παρέχουν πρόσθετη προστασία στο ρεζερβουάρ και βελτιώνουν την επαφή με τα πόδια του αναβάτη
  • Προβολείς ομίχλης – διαχείριση μέσω ενσωματωμένου διακόπτη στο τιμόνι

Travel Pack

Προσφέρει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο, βελτιώνει την άνεση, την ευκολία και την πρακτικότητα σε μακρινά ταξίδια. Το πακέτο περιλαμβάνει:

  • Μαλακές πλαϊνές βαλίτσες και βάσεις – 14L αριστερά & 10L δεξιά, κατασκευάζονται από ανθεκτικό νάιλον και αφαιρούνται εύκολα.
  • Προστατευτικές χούφτες – ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις του αέρα και της βροχής στα χέρια και τους βραχίονες του αναβάτη
  • Ψηλή ζελατίνα – με ύψος 355 mm, απομακρύνει τον αέρα από το κεφάλι και τους ώμους του αναβάτη.

Η γκάμα ολοκληρώνεται με προαιρετικά θερμαινόμενα γκριπ (με 5 επίπεδα ρύθμισης θερμότητας), μια πρακτική πρίζα USB και μια κοντή ζελατίνα οργάνων.

Όλα τα αξεσουάρ που περιλαμβάνονται σε πακέτα διατίθενται και μεμονωμένα.

5. Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΑερόψυκτος, 4-χρονος, 2-βάλβιδος OHC μονοκύλινδρος
Κυβισμός348 cc
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)70 mm x 90.5 mm
Σχέση συμπίεσης9.5
Μέγιστη ισχύς21,1 Ps / 15.5 kW στις 5.500 σαλ.
Μέγιστη ροπή29 Nm στις 3.000 σαλ.
Στάθμη θορύβου (dB)Lurban:80.8 dB
Lwot:77 dB
Στατική στάθμη θορύβου (dB)86 dB
Τελική ταχύτητα114 km/h
Χωρητικότητα σε λιπαντικό2.5 L
ΜίζαΗλεκτρική
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
ΨεκασμόςPGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ15 L
Εκπομπές CO2 (WMTC)57 g/km
Κατανάλωση καυσίμου2.5 L/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος μπαταρίαςAGM
Χωρητικότητα μπαταρίας12V  6.3Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτηΥγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου5-τάχυτο χειροκίνητο
Τελική μετάδοσηΑλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤύποςΑτσάλινο σωληνωτό
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ)2,175 mm x 790 mm x 1,100 mm
Μεταξόνιο1.440 mm
Γωνία Κάστερ27°
Ίχνος Τροχού120 mm
Ύψος Σέλας800 mm
Απόσταση από το έδαφος168 mm
Βάρος (πλήρες υγρών)178 kg
Ακτίνα στροφής2.4 m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΤηλεσκοπικό πιρούνι 41mm, διαδρομή 106 mm
ΠίσωΔιπλά αμορτισέρ, διαδρομή 120 mm
Τροχοί
Εμπρός19M/C X MT2.50 χυτό αλουμίνιο
Πίσω17M/C X MT4.00 χυτό αλουμίνιο
Ελαστικό εμπρός100/90R19 M/C (57H)
Ελαστικό πίσω150/70R17 M/C (69H)
ΦΡΕΝΑ
ABS2κάναλο ABS
Φρένο εμπρόςΔιπίστονη δαγκάνα, δίσκος 310 mm
Φρένα πίσωΜονοπίστονη δαγκάμα, δίσκος 240 mm
INSTRUMENTS & ELECTRICS
ΌργαναΑναλογικά όργανα και οθόνη LCD
ΠροβολέαςLED
Πίσω φωςLED
HSTCΝαι
Πρόσθετα χαρακτηριστικάESS

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.