BMW Group: Πρόσω ολοταχώς με τα πρώτα φορτηγά υδρογόνου (video)

By  |  0 Comments

Το BMW Group απέκτησε δύο φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων που τροφοδοτούνται με κυψέλες καυσίμου, εγκαινιάζοντας μια πιλοτική λειτουργία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος H2Haul.

Στόχος του προγράμματος είναι η προώθηση της κινητικότητας υδρογόνου στις εμπορευματικές μεταφορές. Τα δύο οχήματα θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Λειψίας, Λάντσμπεργκ και Νυρεμβέργης προκειμένου να αξιολογηθεί η πρακτικότητα αυτής της τεχνολογίας. Για να υποστηριχθεί η λειτουργικότητα των φορτηγών, κατασκευάζονται δύο σύγχρονοι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Λειψία και στο Χόρμερσντορφ. Αυτοί οι σταθμοί θα παρέχουν τη δυνατότητα γρήγορου ανεφοδιασμού με μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή χρήση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στον τομέα των logistics. Το BMW Group συνεργάζεται με την Iveco, την DHL και την TEAL Mobility για την υλοποίηση του προγράμματος H2Haul.

«Στα logistics σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σημαντικό να επιλέγουμε τα σωστά μέσα μεταφοράς, ώστε να λειτουργούμε με αποτελεσματικό τρόπο και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Για το σκοπό αυτό, η τεχνολογική δεκτικότητα του BMW Group αντανακλάται και στα logistics μεταφορών. Για πρώτη φορά, τα υδρογονοκίνητα φορτηγά θα χρησιμοποιηθούν τώρα σε τακτική βάση για τη παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία. Συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας εδώ και αρκετά χρόνια για τη δημιουργία αυτού του πιλοτικού στόλου. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί σημαντικό ορόσημο, καθώς αποκτούμε εμπειρία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και συνεχίζουμε της προώθηση αυτής της σημαντικής τεχνολογίας», σχολιάζει ο Michael Nikolaides, Επικεφαλής του Δικτύου Παραγωγής και Logistics BMW Group.

Δύο από τα 16 φορτηγά που επιδοτούνται στην Ευρώπη θα χρησιμοποιηθούν από τα Logistics του BMW Group.

Ο στόχος του προγράμματος H2Haul είναι να αξιολογηθούν φορτηγά υδρογόνου με συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου υπό πραγματικές συνθήκες και να διερευνηθεί η σημαντική τους συμβολή στην απαλλαγή των βαρέων οχημάτων από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η δοκιμή αυτής της τεχνολογίας θα ανοίξει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στην Ευρώπη. Με τη χρηματοδότηση της Clean Hydrogen Partnership, συνολικά 16 φορτηγά θα κυκλοφορήσουν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων δύο φορτηγών κυψελών καυσίμου IVECO S-eWay που θα χρησιμοποιηθούν στη Γερμανία από τα Logistics του BMW Group. Τα ευρήματα του BMW Group από τη λειτουργία των δύο φορτηγών θα συμβάλλουν στην εξέλιξη της τεχνολογίας ώστε να είναι έτοιμη για την αγορά, ανοίγοντας τον δρόμο για την ευρεία υιοθέτησή της στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι σύντομοι χρόνοι ανεφοδιασμού και η μεγαλύτερη αυτονομία σημαίνουν ότι τα φορτηγά υδρογόνου μπορούν να αποτελέσουν μια σημαντική προσθήκη στον στόλο ηλεκτρικών φορτηγών που χρησιμοποιούνται επίσης σε μεγάλες διαδρομές από το BMW Group. Κάτι ακόμα που αξίζει να τονιστεί είναι η ευέλικτη λειτουργία των φορτηγών υδρογόνου, καθώς δεν απαιτείται η δημιουργία υποδομής φόρτισης ή η επέκταση ενός δικτύου.

Η στρατηγική του BMW Group για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τον τομέα Logistics.

Με την πρακτική χρήση φορτηγών κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και βαριά φορτία, η συμμετοχή στο πρόγραμμα H2Haul εντάσσεται στη στρατηγική του BMW Group για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στον τομέα logistics. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του BMW Group στο πλαίσιο της μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές ρύπων για τα logistics μεταφορών. Η διατμηματική ομάδα «Reduced Logistics Emissions» εξελίσσει ιδέες για τη μείωση των εκπομπών CO2 σε όλες τις μεταφορές του BMW Group παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των οδικών, σιδηροδρομικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών. Η ομάδα αξιολογεί τεχνολογίες κίνησης, λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικά μελλοντικά σενάρια, στοχεύοντας σε μηδενικές εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές εντός του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής και διανομής. Οι θετικές αξιολογήσεις οδηγούν στην υλοποίηση πιλοτικών έργων και στην ανάπτυξη σχεδίων εργοστασίων, των οποίων τα δεδομένα εκπομπών ενοποιούνται για τη σύνταξη μιας έκθεσης CO2.

Πρόσθετη χρήση φορτηγών υδρογόνου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πλαίσιο του προγράμματος HyCET.

Εκτός από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα H2Haul, το project με την ονομασία HyCET, το οποίο επικεντρώνεται στη δοκιμή φορτηγών υδρογόνου με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει επίσης ξεκινήσει  υπό την ηγεσία του BMW Group στο πλαίσιο ενός κοινοπρακτικού σχήματος. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το τμήμα logistics του BMW Group θα χρησιμοποιήσει δύο φορτηγά 40 τόνων και ένα φορτηγό 18 τόνων. Το project χρηματοδοτείται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών (BMDV). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι DHL, Volvo Trucks, Deutz, KEYOU και TotalEnergies. Μέσω της ταυτόχρονης δοκιμής των κυψελών καυσίμου υδρογόνου και των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, το BMW Group επιβεβαιώνει με συνέπεια τη δέσμευσή του για τεχνολογική δεκτικότητα στον τομέα των logistics μεταφορών. Σε σύγκριση με τις κυψέλες καυσίμου, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει περισσότερη κατανάλωση. Παρ’ όλα αυτά, η ομοιότητα του με τον παραδοσιακό κινητήρα diesel σημαίνει ότι η παραγωγή του κοστίζει λιγότερο. Χάρη στο εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών ρύπων που παράγονται κατά την καύση του υδρογόνου, τα αντίστοιχα φορτηγά H2 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ. Τόσο τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου όσο και τα υδρογονοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται στην ίδια διαδρομή του τομέα logistics του BMW Group και θα ανεφοδιάζονται στα ίδια πρατήρια καυσίμου. Η σύγκριση των δύο τεχνολογιών κίνησης θα είναι αυτή που θα καθορίσει τους καλύτερους δυνατούς τομείς εφαρμογής για κάθε μία εντός των logistics του BMW Group.

Οχήματα υδρογόνου χρησιμοποιούντα επίσης στα intralogistics στη Λειψία.

Στους κόλπους του BMW Group, το εργοστάσιο της Λειψίας έχει αναλάβει εδώ και χρόνια πρωτοποριακό ρόλο στη χρήση του υδρογόνου στον τομέα logistics. Το 2013, κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της μονάδας ο πρώτος εσωτερικός σταθμός καυσίμων υδρογόνου στη Γερμανία, όπου μπορούν να ανεφοδιάζονται τα περονοφόρα ανυψωτικά και οι συρμοί που κινούνται εντός του εργοστασίου. Σήμερα, μετά από δέκα  και πλέον χρόνια, η μονάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στην Ευρώπη, με περισσότερα από 200 βιομηχανικά φορτηγά που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Aκόμα, πέντε σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι εγκατεστημένοι στους χώρους του εργοστασίου. Ο πιο πρόσφατος από αυτούς προσφέρει για πρώτη φορά πλήρως αυτοματοποιημένο ανεφοδιασμό.

Χρήση ευέλικτων καυστήρων υδρογόνου στο βαφείο.

Η μονάδα του BMW Group στη Λειψία αποτελεί το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων παγκοσμίως που υιοθετεί μια καινοτόμο τεχνολογία καυστήρων στο βαφείο του, οι οποίοι είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τόσο φυσικό αέριο όσο και υδρογόνο. Αυτή τη στιγμή, πέντε δισθενείς καυστήρες με δυνατότητα χρήσης υδρογόνου χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή του χρώματος αντίθεσης στην οροφή του MINI Countryman. Άλλοι καυστήρες στο βαφείο μετατρέπονται σταδιακά, με στόχο τη μελλοντική πλήρη απεξάρτηση από το φυσικό αέριο. Αυτό καθιστά το εργοστάσιο της Λειψίας πρωτοπόρο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO2. «Το όραμά μας για τη Λειψία είναι η μεγαλύτερη δυνατή απαλλαγή του τομέα παραγωγής από τις εκπομπές άνθρακα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, με την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με υδρογόνο», δηλώνει η Petra Peterhänsel, Επικεφαλής του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία, αναφερόμενη στον μακροπρόθεσμο προσανατολισμό της μονάδας.

Το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο παραγωγής της BMW έρχεται το 2028.

Στο πλαίσιο της ολιστικής της προσέγγισης και μετά την επιτυχή παγκόσμια δοκιμή του πιλοτικού στόλου οχημάτων BMW iX5 Hydrogen, η BMW ετοιμάζεται τώρα να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή οχημάτων με σύστημα υδρογονοκίνησης το 2028. Τα νέα μοντέλα μαζικής παραγωγής θα προστεθούν στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο της εταιρείας – αυτό σημαίνει ότι η BMW θα προσφέρει ένα υπάρχον μοντέλο σε μια επιπλέον παραλλαγή του που θα διαθέτει σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Με δεδομένο ότι οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν μία ακόμα εκδοχή της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group θεωρεί ξεκάθαρα τις πρώτες ως συμπληρωματικές σε σχέση με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), μαζί με τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.