
Δράμα σε 3 πράξεις στη Μελβούρνη με τον Norris πρωταγωνιστή
Ο Lando Norris κέρδισε στο Grand Prix Αυστραλίας, εκκινώντας από την pole position, αλλά αυτό δεν ήταν καθόλου απλό.
Αντίθετα το τέλος του αγώνα, ήταν θρίλερ. Ο καιρός έπαιξε μεγάλο ρόλο, χωρίζοντας ουσιαστικά τον αγώνα σε τρία μέρη – το πρώτο υπό βροχή, το δεύτερο σε στεγνή πίστα και το τελευταίο μέρος ξανά υπό βροχή. Μέχρι το μισό της διαδρομής, φαινόταν ότι η McLaren θα κυριαρχήσει κάνοντας το 1-2, στον τερματισμό. Σ’ ένα άλλο σημείο φαινόταν ότι η νίκη θα μπορούσε να τους ξεφύγει. Εν τέλει κατάφεραν να φέρουν και τους δύο οδηγούς στους βαθμούς. Αυτή είναι η πέμπτη νίκη του Norris και η 190η για την ομάδα που έχει σήμερα επικεφαλής, τους Zak Brown και Andrea Stella. Επίσης ήταν η δωδέκατη νίκη της McLaren στην Αυστραλία.
Ο Norris μπορεί να υπερηφανεύεται για το δεύτερο hat-trick της καριέρας του, εξασφαλίζοντας νίκη, pole position και ταχύτερο γύρο αγώνα. Μαζί με τον Norris στο βάθρο βρέθηκε ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen (Red Bull) που τερμάτισε 0″895 πίσω από τον νικητή και ένας ακόμη Άγγλος, ο George Russell που πέρασε τη γραμμή τερματισμού – όντας τρίτος – με την Mercedes του, υπολειπόμενος 8″481 από το νικητή.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Ο αγώνας ξεκίνησε με ελαφριά βροχή που έβαινε μειούμενη. Όλοι οι οδηγοί παρατάχθηκαν για το γύρο σχηματισμού με ενδιάμεσα ελαστικά, εκτός από τον Lance Stroll που επέλεξε ένα σετ βρόχινων ελαστικών για την Aston Martin. Ωστόσο, ο Isack Hadjar (Racing Bulls) βγήκε εκτός πίστας στο γύρο σχηματισμού, οπότε η εκκίνηση αναβλήθηκε και μέχρι να επαναληφθεί η διαδικασία, πέρασαν περίπου δέκα λεπτά, στα οποία ο Καναδός οδηγός έβαλε και αυτός ενδιάμεσα ελαστικά όπως οι υπόλοιποι. Συνολικά στους πρώτους επτά γύρους, μια άλλη Aston Martin ήταν επικεφαλής της κούρσας η DB9 ( Safety Car) την οποία οδηγούσε ο Bernd Maylander.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε αμέσως μετά από τις συγκρούσεις των Jack Doohan (Alpine) και Carlos Sainz (Williams). Μεταξύ αυτής της πρώτης επανεκκίνησης και του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας το οποίο εμφανίστηκε όταν ο Fernando Alonso χτύπησε στα προστατευτικά κιγκλιδώματα με την Aston Martin, όλοι οι οδηγοί συνέχιζαν να χρησιμοποιούν το ίδιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Τη δεύτερη φορά, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας προκάλεσε αλλαγή σε στεγνά ελαστικά, με τους 16 οδηγούς που συνέχιζαν, να επιλέγουν είτε τη μεσαία είτε τη σκληρή γόμα.
Ωστόσο, η βροχή επέστρεψε, γεγονός που οδήγησε ξανά σε ενδιάμεσα ελαστικά τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως την καρό σημαία. Όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική, οπότε δεν μπορεί να γίνει ακριβή αξιολόγηση της συμπεριφοράς των στεγνών γομών.
ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ = PIRELLI:
«Ταιριαστή έναρξη για την 75η σεζόν της Formula 1! Σε διάστημα μόλις εκατό λεπτών περίπου, βιώσαμε τόσα πολλά συναισθήματα με το αποτέλεσμα να κρέμεται από μια κλωστή μέχρι τον τελευταίο γύρο, όχι μόνο για τη νίκη, αλλά και για τις άλλες θέσεις της δεκάδας. Από καθαρά τεχνική άποψη, σήμερα μπορέσαμε να δούμε πώς συμπεριφέρεται η φετινή έκδοση των ενδιάμεσων ελαστικών. Αποδείχτηκε ότι είναι ένα ελαστικό που επιτρέπει στους οδηγούς να πιέσουν στο όριο, για πολλούς γύρους ακόμη και σε μια πίστα όπου είχε εμφανιστεί στεγνή αγωνιστική γραμμή. Υπήρξε μόνο λίγη παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στο μπροστινό αριστερό ελαστικό που δέχεται τη μεγαλύτερη καταπόνηση σε αυτή την πίστα, αλλά γενικά, είδαμε ότι η φθορά ήταν ελάχιστη. Δεν υπάρχουν πολλά να πούμε για τα στεγνά ελαστικά, επειδή οι γύροι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν λίγοι – από 10 έως 14 – πράγμα που σημαίνει ότι είναι δύσκολο να δοθεί μια πλήρης αξιολόγηση της απόδοσής τους. Τώρα, μαζί με τις δέκα ομάδες του πρωταθλήματος, προετοιμαζόμαστε για τον δεύτερο γύρο της σεζόν, την επόμενη εβδομάδα στη Σαγκάη. Είναι μια πολύ διαφορετική πίστα από τη Μελβούρνη, όπου θα βρούμε ένα ολοκαίνουργιο οδόστρωμα σ’ ένα Σαββατοκύριακο με πρόγραμμα Sprint, οπότε αντιμετωπίζουμε μια επιπλέον πρόκληση από τον δεύτερο αγώνα κιόλας».