Ένα άκρως πετυχημένο Εαρινό

By  |  0 Comments

Ένα ακόμα άκρως επιτυχημένο Εαρινό Ράλλυ της ΦΙΛΠΑ πέρασε ήδη στην ιστορία, δημιουργώντας τις καλύτερες αναμνήσεις και στα 100 (εκατό) συμμετέχοντα πληρώματα που βίωσαν την εξέλιξη του από, την Παρασκευή 11 έως Κυριακή 13 Απριλίου.  

Το «μυστικό» της αναμφίβολα μεγάλης επιτυχίας του, δεν ήταν άλλο παρά ο ιδανικός συνδυασμός των πανέμορφων ειδικών διαδρομών του και φυσικά, του ειδυλλιακού – ειδικά αυτή την εποχή – τοπίου των Σπετσών όπου και ολοκληρώθηκε, χαρακτηριστικά που αποτέλεσαν και πάλι ισχυρότατο πόλο έλξης για τους φίλους των κλασσικών οχημάτων.

Τα εκατό πληρώματα που έλαβαν μέρος αδιάψευστος μάρτυρας των προαναφερόμενων, ενώ αν δεν υπήρχε ο περιορισμός λόγω των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών που ισχύουν τόσο στο λιμάνι της Κόστα, όσο και στις Σπέτσες, θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος καθώς πριν τον αγώνα είχαν δηλώσει αίτηση συμμετοχής 125 πληρώματα!

Εδώ να αναφέρουμε πως, η πρώτη μέρα της φετινής εκδήλωσης προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Regularity και τέσσερα πληρώματα (αριθμοί συμμετοχής 101, 102, 103 και 104) επέλεξαν να τερματίσουν στο Πόρτο Χέλι κάνοντας χρήση του κανονισμού και για το λόγο αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται στην γενική κατάταξη.

Ο αγώνας για τις δύο κατηγορίες (Classic Regularity και Touring) ξεκίνησε το πρωί της Παρασκευής 11 Απριλίου. Τελικός προορισμός τους οι Σπέτσες με διαφορετικούς κανόνες ωστόσο καθώς, κατ’ αρχάς, οι δύο υποκατηγορίες κόκκινοι (34 πληρώματα) και πράσινοι (22 πληρώματα) της Classic Regularity έπρεπε να καλύψουν επτά ε.δ. με συγκεκριμένη μ.ω.τ. (χαμηλότερη για τους πράσινους) αλλά και δορυφορική χρονομέτρηση της ANUBE Sport.

Αντίθετα τα 44 πληρώματα της κατηγορίας Touring είχαν ελεύθερη μετάβαση προς τις Σπέτσες, χωρίς όμως το άγχος της χρονομέτρησης και τους περιορισμούς που απορρέουν από τη τήρηση μ.ω.τ.    

Κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους του αγώνα την Παρασκευή, τα πληρώματα της Classic Regularity διένυσαν μία πανέμορφη διαδρομή 167,46 χιλιομέτρων συνολικά και αφού διήλθαν από τα χωριά, Ντράσσα, Άγιος Ιωάννης, Αγγελόκαστρο, Δήμαινα, Κολιάκι, Τραχεία, Καρατζάς, Γαλατά, Θερμησία τερμάτισαν στο Πόρτο Χέλι.

Στην συνέχεια κατευθύνθηκαν προς Κόστα απ’ όπου επιβιβάστηκαν σε φέρυ μποτ και πέρασαν απέναντι στις Σπέτσες για να καταλήξουν μπροστά από το ξενοδοχείο Poseidonion Grand Hotel όπου ήταν και το park ferme του αγώνα.

Το πρωί του Σαββάτου πραγματοποιήθηκε το δεύτερο και τελευταίο σκέλος που είχε μήκος 11,16 χλμ. και εκκινούσε από το ξενοδοχείο Poseidonion Grand Hotel, ενώ ο τερματισμός έγινε στην πανέμορφη παραλία της Αγίας Παρασκευής. Μετά τον τερματισμό όλα τα πληρώματα είχαν την ευκαιρία, να απολαύσουν ένα μουσικό πικ νικ με σύμμαχο βεβαίως τον ανοιξιάτικο καιρό και να αποφορτιστούν από το άγχος του αγώνα εν αναμονή της ανακοίνωσης των νικητών που έγινε το βράδι της ίδιας ημέρας στο ξενοδοχείο Poseidonion Grand Hotel.

Νικητές του Εαρινού Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2025 και πρώτοι γενικής κατάταξης αναδείχθηκαν τελικώς οι Κυριάκος Φαρμάκης-Μαρία Αθανασοπούλου με Volvo 122S (1963), στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Georgi Andonov-Yordanka Andonova με Volvo PV 544 (1961) και στη τρίτη θέση (μόλις 0,2 πίσω) τερμάτισαν οι Γιάννης Κατσαούνης-Ματθαίος Μανσόλας με Porsche 911 Coupe (1965).

Η εξάδα των νικητών συμπληρώθηκε από τους Άρη Γεωργοσόπουλο-Νίκο Κοντοπό  με Glas 1300GT (1968), Κυριάκο Κοφινά-Νικόλα Κοφινά με British Leyland Mini 850 (1973) και Χαρ. Λιακωτίτη – Αλέξανδρο Αδάμ με Sunbeam Californian (1968).  

Ξέχωρα ωστόσο από έπαθλα, χρονομετρήσεις ή ανταγωνισμό, ο ενθουσιασμός και η απόλυτη ικανοποίηση όλων ανεξαιρέτως των συμμετεχόντων στο τέλος λόγω, και του ευρύτερου εορταστικού κλίματος, τα ιδανικά εύσημα και του φετινού Εαρινού Ράλλυ της ΦΙΛΠΑ. Για μία ακόμα φορά δικαιολόγησε απόλυτα τη φήμη του ως μία από τις πιο δημοφιλείς εκδηλώσεις κλασσικών αυτοκινήτων στη Ελλάδα, η οποία επιπροσθέτως είναι ιδιαίτερα αγαπητή και σε μικρότερες ηλικιακά ομάδες, όπως άλλωστε αποδείχθηκε από την μεγάλη συμμετοχή αρκετών πληρωμάτων νεαρής ηλικίας!

Ενθουσιασμό άκρατο ωστόσο προκάλεσαν, εξίσου σε μικρούς-μεγάλους και τρία προπολεμικά σπάνια τετράτροχα «διαμάντια» που συμμετείχαν στη διαδρομή από το Poseidonion Grand Hotel προς την παραλία της Αγίας Παρασκευής. Αναφερόμαστε φυσικά στα, Ford Model T (1917), Hupmobile R (1920) που βραβεύθηκε ως το παλαιότερο αυτοκίνητο που ολοκλήρωσε τον αγώνα και Bugatti (1923) τα οποία με την εκλεπτυσμένη αισθητική τους έκλεψαν κυριολεκτικά την παράσταση, αναβιώνοντας μυθικές εικόνες από την περίοδο του Μεσοπολέμου!

To Eαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2025 διοργανώθηκε με την υποστήριξη του Δήμου Σπετσών και χορηγούς, τον Εμπορικό και Βιοτεχνικό Σύλλογο Σπετσών, τις εταιρείες INSTACAR, InterMed, Interamerican, Voyager rent a car, Erika Ties & Scarves, κρασιά Giscours Margaux, Σταθάτος Γραφικές Τέχνες,  και το ξενοδοχείο Poseidonion Grand Hotel.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.