F1: Η τακτική των ελαστικών στην Ιταλία
Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg που εκκινούσε από την 2η θέση κέρδισε στο Ιταλικό Grand Prix ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop. Πρόκειται για μια στρατηγική που έδωσε τη νίκη και τα προηγούμενα χρόνια. Ο Rosberg εκκίνησε με την P Zero μαλακή γόμα με το κίτρινο σιρίτι και μετέπειτα έβαλε την P Zero μέση γόμα στα μισά του αγώνα. Ο teammate του Lewis Hamilton τερμάτισε 2ος ακολουθώντας πανομοιότυπη στρατηγική.
Στην πραγματικότητα οι Rosberg, Hamilton ήταν οι μόνοι οδηγοί που μπήκαν με τη μαλακή γόμα στην 1η δεκάδα των κατατακτήριων δοκιμών. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση στο πρώτο μέρος του αγώνα, απ’ ότι όσοι εκκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα. Τούτο αποτέλεσε κλειδί στην μάχη στρατηγικής που δόθηκε για τις θέσεις στο βάθρο.
Όπως αναμένονταν είδαμε μια ποικιλία στρατηγικών μιας ή δυο αλλαγών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι δυο Ferrari ακολούθησαν πανομοιότυπη “sprint” στρατηγική δυο αλλαγών: Στο ξεκίνημα χρησιμοποίησαν 2 σετ πολύ μαλακής γόμα και στο τέλος έβαλαν τη μαλακή γόμα.
Ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull προσπάθησε με μια εναλλακτική στρατηγική δυο αλλαγών χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος για να επιτεθεί στον οδηγό της Williams, Valtteri Bottas που είχε τη μαλακή γόμα σ’ εκείνο το σημείο. Μια ακόμη εναλλακτική σε στρατηγική ακολούθησε ο Romain Grosjean: Ήταν ο μόνος που έκανε μια αλλαγή από μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα.
Ο οδηγός της Manor, Esteban Ocon ήταν ο μόνος που εκκίνησε με τη μέση γόμα. Αυτό σημαίνει πως σε δεύτερο συνεχόμενο αγώνα υπήρχαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, στην εκκίνηση αλλά και στον τερματισμό. Απέδωσαν μάλιστα τέλεια από το σβήσιμο των φώτων ως το πέσιμο της καρό σημαίας.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η στρατηγική των ελαστικών έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον εντός έδρας για μας αγώνα. Είχαμε συναρπαστική εκκίνηση που έδωσε ακόμη περισσότερη σημασία στην στρατηγική. Μολονότι ο Lewis Hamilton έχασε το πλεονέκτημα της pole position στην εκκίνηση, η στρατηγική ελαστικών που ακολούθησε τον βοήθησε ν’ ανέβει στην 2η θέση μετά το μισό του αγώνα και να διατηρηθεί εκεί. Η συνέχεια ήταν μια μάχη στρατηγικής με τις Ferrari που ακολουθούσαν τακτική δυο αλλαγών. Πριν τον επόμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη θα έχουμε σκληρή δουλειά αυτή τη βδομάδα στη Βαρκελώνη με τη Ferrari και στο Πωλ Ρικάρντ με τη Mercedes καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 με ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μέση | Μαλακή | Πολύ μαλακή | |
Πρώτος | HAM 1:26.303 | RAI 1:26.016 | ALO 1:25.340 |
Δεύτερος | ROS 1:26.599 | VET 1:26.310 | RIC 1.25.919 |
Τρίτος | ERI 1:28.552 | VER 1:26.405 | BUT 1.26.354 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μέση: Ocon 32 γύροι
Μαλακή: Grosjean 28 γύροι
Πολύ μαλακή: Grosjean 24 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι θεωρητικά η ταχύτερη λύση (υιοθετήθηκε από τη Ferrari). Όμως οι Mercedes κατάφεραν να κερδίσουν ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής που στα χαρτιά ήταν η δεύτερη ταχύτερη λύση. Ο Rosberg ακολούθησε την τακτική της μιας αλλαγής όπως περιμέναμε, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 24ο γύρο.
Για περισσότερες πληροφορίες: Παρακαλούμε επισκεφτείτε το ολοκαίνουργιο site μας που ανανεώνεται συνέχεια με θέματα εξειδικευμένης ανάλυσης, νέα και επισκοπήσεις. Για να δείτε περισσότερα επισκεφτείτε τη σελίδα μας: www.pirelli.com/global/en-ww/mοnza-2016-race
Περίληψη pit stop Ιταλικού Grand Prix
No | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
6 | ROS | Su | Mn (24) | ||
44 | HAM | Su | Mn (25) | ||
5 | VET | SSu | SSu (16) | Sn (33) | |
7 | RAI | SSu | SSu (15) | Sn (34) | |
3 | RIC | SSu | Su (16) | SSu (37) | |
77 | BOT | SSu | Sn (13) | Sn (30) | |
33 | VES | SSu | Sn (13) | Su (35) | |
11 | PER | SSu | Sn (15) | Sn (28) | |
19 | MAS | Sn | Sn (16) | SSn (36) | |
27 | HUL | SSu | Sn (14) | Sn (33) | |
8 | GRO | Sn | SSn (28) | ||
22 | BUT | SSn | Sn (15) | SSu (38) | |
21 | GUT | SSu | Sn (16) | SSu (34) | |
14 | ALO | SSn | Sn (13) | Sn (33) | SSu (49) |
55 | SAI | Sn | SSu (23) | SSn (39) | |
9 | ERI | Sn | Mn (23) | ||
20 | MAG | SSn | Sn (14) | SSn (30) | |
31 | OCO | Mn | Sn (32) | ||
26 | KVY | SSn | Sn (13) | SSn (33) | |
94 | WEH | Sn | Mu (16) | ||
30 | PAL | Sn | Mn (2) | ||
12 | NAS | Sn | Mn (2) | Sn (4) | Su (5) |
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
Μ: Μέση γόμα S: Μαλακή γόμα SS: Πολύ μαλακή γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα