SsangYong XLV: Χώροι και ανέσεις!

By  |  0 Comments

H SsangYong, η παλαιότερη κορεάτικη φίρμα κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων με ειδίκευση στην τετρακίνηση, ανοίγει το 2ο μεγαλύτερο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της, μετά το TIVOLI, με το λανσάρισμα του νέου XLV. Βασισμένο στο πρωτότυπο XLV-Air, «ανοίγει» τη γκάμα της φίρμας προς τα πάνω.

Αν σε ρωτήσουν τι αυτοκίνητο έχεις, μπορεί να απογοητευτείς! Όχι από το αυτοκίνητο, αλλά από τις αντιδράσεις των άλλων. Για να το αναλύσουμε: Έχεις Ssangyong XLV και είσαι υπερήφανος. Έκανες μία πολύ καλή επιλογή. Και στις γνωστές συζητήσεις περί αυτοκινήτου, βλέπεις ότι πολλοί δεν γνωρίζουν τη μάρκα, άλλοι δυσκολεύονται να τη προφέρουν και μερικοί αντιδρούν άκομψα με την επιλογή σου. Ας είναι… Μία επίδειξη των προσόντων θα τους κάνει σκεφτικούς και μία μικρή δοκιμή θα τους πείσει. Να το ξανασκεφτούν. Και δεν είναι μόνο η τιμή!

Το νέο XLV, που παίρνει το όνομά του από τις λέξεις «eXciting Lifestyle Vehicle», είναι σχεδιασμένο σαν ένα πολυτελές, πολυχρηστικό crossover, ενώ με το επιπλέον μήκος του προσφέρει ένα διευρυμένο χώρο αποσκευών που το καθιστά ιδανικά πρακτικό για οικογενειακή χρήση.

Εμφάνιση – χρηστικότητα

Το XLV υιοθετεί την ίδια, μοντέρνα, σχεδιαστική φιλοσοφία με το Tivoli (εντάξει, τούτο το όνομα προφέρεται πιο εύκολα…) εμφανίζοντας αρκετά δυναμική εικόνα χάρη στα νεύρα του καπό, τις ράγες οροφής, τις έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος, καθώς και το μεγάλο άνοιγμα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα.
Έχοντας ως βάση την πλατφόρμα του Tivoli, με 2,6 μέτρα μεταξονίου, το νέο XLV έχει επιμηκυμένο αμάξωμα από την 3η κολόνα (C-pillar) και πίσω, μια αύξηση της τάξης των 238 χλστ. Έτσι ο χώρος αποσκευών του εκτοξεύεται στα 720 λίτρα (ο μεγαλύτερος στην κατηγορία), ενώ η καμπίνα των επιβατών εξακολουθεί και προσφέρει άνετο χώρο φιλοξενίας για 5 ψηλούς ενήλικες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με περίσσια άνεση για τα πόδια, τους ώμους και τα κεφάλια τους. Παράλληλα, διαθέτει και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα, όπως ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όπου το ντουλαπάκι μπορεί να χωρίσει μέχρι ένα iPad, ενώ σε όλες τις πόρτες υπάρχει ικανός χώρος για την τοποθέτηση ενός μπουκαλιού 1,5 λίτρου. Φυσικά, ο αχανής χώρος αποσκευών διαθέτει πολλές χρηστικές λεπτομέρειες, όπως πλευρικούς γάντζους για τα ψώνια, δίκτυ προστασίας αποσκευών, υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, μέχρι και δυνατότητα για κανονική πρίζα 220V/110V. Οι στιλιστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το Tivoli έχουν διατηρηθεί και στο νέο XLV, περιλαμβανομένης της SUV σχεδίασης, του χαρακτήρα σπορ-κουπέ και της δυναμικής γραμμής της οροφής, προσφέροντας ένα αποτέλεσμα που αποτελεί μια πολυδιάστατη και πολυχρηστική λύση για μια ευρεία γκάμα αγοραστών, με προσαρμοστικότητα σε πολλά και διαφορετικά lifestyle.

xlv3

Κινητήρες – κιβώτια

Το νέο XLV προσφέρεται στην Ελλάδα με κινητήρα turbo-diesel 1,6 λίτρου, προδιαγραφών Euro 6. Επίσης διατίθεται και ο κινητήρας βενζίνης 1,6 (μόνο ως FWD – 6Μ/Τ). Ο κινητήρας βενζίνης e-XGi160 έχει ισχύ 128 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 160 Nm αποδίδεται στις 4.600 σ.α.λ. Το σύγχρονο αυτό μοτέρ έχει σχεδιαστεί για αποτελεσματική χρήση σε αστικό περιβάλλον και στον ανοιχτό δρόμο, ενώ έχει πολύ χαμηλό δείκτη NVH (θόρυβος, δονήσεις, τραχύτητα). Ο κινητήρας πετρελαίου e-XDi160 Euro 6 έχει ισχύ 115 ίππων στις 3.400-4.000 σ.α.λ. η μέγιστη ροπή του ορίζεται στα 300 Nm στις 1.500-2.500 σ.α.λ., ενώ με τη βοήθεια του υπερσυμπιεστή E-VGT 5ης γενιάς προσφέρει ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία. Ο κινητήρας 1,6 diesel έχει εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 117 γρ./χλμ. (στην έκδοση 2WD, με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα ISG).

Στο δρόμο

Το προσθιοκίνητο ντίζελ XLV, αυτό που οδηγήσαμε και προτείνουμε σε κάθε περίπτωση,  καταφέρνει να συγκρατήσει το βάρος του στα 1.410 κιλά. Στο δρόμο, βγάζει μια ευπρόσδεκτη ζωντάνια. Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί με άνεση να διατηρεί επιχειρησιακή ταχύτητα με 6η. Στους δρόμους της περιφέρειας δεν αισθάνεσαι πουθενά ανασφάλεια σε μια προσπέραση, ακόμα και με μεγάλο φορτίο. Αρκεί να λειτουργείς τον κινητήρα σε ταχύτητα περιστροφής κοντά στις 3.000 σ.α.λ. Το αναπόφευκτο τίμημα του βάρους είναι η λίγο πιο τσιμπημένη κατανάλωση.Όταν το πιέσεις άνετα ανεβαίνει αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα /100 χλμ. Κατανάλωση απόλυτα λογική για το είδος του αυτοκινήτου και όχι απαγορευτική με τις σημερινές τιμές λίτρου.

Συμπερασματικά, το SsangYong XLV συνδυάζει τις ικανότητες ενός crossover με την πρακτικότητα και τους χώρους ενός πολυχρηστικού. Διαθέτει μοντέρνα εμφάνιση, καλή ποιότητα κατασκευής, πετρελαιοκινητήρα με προσόντα, ενώ συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό. Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με την τιμή της τάξης των 22.000 ευρώ, συστήνεται ανεπιφύλακτα…

xlv2

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.