TOYOTA GAZOO RACING : Υπερβαίνοντας Τα Όρια

By  |  0 Comments

Η “TOYOTA GAZOO Racing” ενσαρκώνει τη δέσμευση της Toyota να υπερβαίνει τα όρια ώστε να δημιουργεί όλο και καλύτερα αυτοκίνητα μέσα από την εμπλοκή της σε δραστηριότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. «Αυτό που μαθαίνουμε από τις επιδόσεις των οχημάτων σε οριακές συνθήκες προσπαθούμε να το μετατρέψουμε σε πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση.»

ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ, η Toyota έχει συμμετάσχει σε πολλά διαφορετικά είδη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως Formula One, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής – World Endurance Championship (WEC), αγώνας αντοχής Nürburgring 24 Hours. Οι δραστηριότητες αυτές διεξάγονταν από ανεξάρτητες ομάδες της εταιρίας, όπως οι “Toyota Racing”, “Lexus Racing” και “GAZOO Racing”.
Από αυτές, η “GAZOO Racing” συμμετείχε πρώτη στον αγώνα Nürburgring 24 Hours το 2007 με δύο μεταχειρισμένα Altezza, υποστηριζόμενη από μία ομάδα μηχανικών στελεχωμένη από εργαζόμενους επιλεγμένους από διάφορα τμήματα της Toyota, σύμφωνα με την άποψη ότι “οι δρόμοι φτιάχνουν τους ανθρώπους και οι άνθρωποι φτιάχνουν τα αυτοκίνητα”.
Αυτό δεν απείχε από την άποψη του ιδρυτή της Toyota, Kiichiro Toyoda, ο οποίος είχε ήδη πει το 1952: «Ο Μηχανοκίνητος Αθλητισμός είναι κάτι παραπάνω από ψυχαγωγία. Είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Όπως οι αθλητές δοκιμάζουν τις ικανότητές τους, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό στους Ολυμπιακούς αγώνες, έτσι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν τους αγώνες σαν μία ευκαιρία να πιέσουν ένα όχημα στα όρια των επιδόσεών του επιδιώκοντας μία νίκη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορούν να ανακαλύπτουν νέους τρόπους εξέλιξης της τεχνολογίας αυτοκινήτου.»
Με γνώμονα αυτό, τον Απρίλιο του 2015, η Toyota επέστρεψε στις ρίζες της και ένωσε τις αγωνιστικές της δραστηριότητες στο σχήμα “TOYOTA GAZOO Racing”, ορίζοντας το μηχανοκίνητο αθλητισμό ως βάση της δέσμευσής της να δημιουργεί όλο και καλύτερα αυτοκίνητα.
Η τεχνολογία της Toyota έχει βελτιωθεί μέσα από τη συμμετοχή σε αγώνες, κάτι που ωφέλησε στη συνέχεια τα αυτοκίνητα δρόμου. Από τον πρώτο της αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA – World Endurance Championship (WEC) το 2012 μέχρι την κατάκτηση του πρωταθλήματος το 2014, η εμπειρία που απέκτησε από το πανίσχυρο σύστημα κίνησης των αγωνιστικών οχημάτων TS030 και TS040 HYBRID LMP1 συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας κίνησης για τα μοντέλα δρόμου της σε τομείς όπως το downsizing και η ψύξη του μοτέρ.
Με τη συμμετοχή της σε αγωνιστικές δραστηριότητες, η Toyota έχει διευρύνει τις γνώσεις της βγαίνοντας εκτός της λεγόμενης ‘ζώνης άνεσης’. Οι εμπειρίες αυτές της άνοιξαν νέους ορίζοντες, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να αξιοποιήσει καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό της.
Τελευταίο αλλά σημαντικό, μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Toyota μεταφέρει τον ενθουσιασμό της οδήγησης στους πελάτες και τους οπαδούς της και μοιράζεται το πάθος της μαζί τους.
Με την επιστροφή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) το 2017, η “TOYOTA GAZOO Racing” επέλεξε μια ακόμα πολύ απαιτητική αγωνιστική κατηγορία για να πιέσει τα αυτοκίνητά της στο όριο, επιδιώκοντας το ‘Όλο και Καλύτερα Αυτοκίνητα’.

ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ TOYOTA GAZOO RACING ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
FIA World Endurance Championship (WEC) – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής
Το FIA World Endurance Championship περιλαμβάνει αγώνες αντοχής διάρκειας έξι ωρών ή περισσότερο σε διάφορες περιοχές ανά την Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Πιο διάσημος είναι ο αγώνας 24 Hours of Le Mans, ένα σκέλος του Triple Crown του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και η πιο περίοπτη διοργάνωση των αγώνων αντοχής.
Η TOYOTA έχει λάβει μέρος στο Le Mans δεκαοκτώ φορές από το 1985 που συμμετείχε για πρώτη φορά και έφτασε πολύ κοντά στη νίκη στον αγώνα του 2016. Ένα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα TS050 HYBRID LMP1 ήταν πρώτο μέχρι τα τελευταία λεπτά του 24ωρου αγώνα πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει, σε απόσταση αναπνοής από τη νίκη. Το άλλο αυτοκίνητο της ομάδας τερμάτισε δεύτερο, απαλύνοντας κάπως την απογοήτευση από μία χαμένη νίκη.
Η συμμετοχή στο Le Mans απαιτεί εξαιρετική ταχύτητα και ευελιξία, και η TOYOTA GAZOO Racing εξακολουθεί να αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση βελτιώνοντας το υβριδικό της σύστημα με όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες. Το εν λόγω υβριδικό σύστημα εξελίχθηκε στους κόλπους της Toyota, με μέλη της ομάδας εξέλιξης να συμμετέχουν και στον αγώνα. Η σύνθεση της ομάδας είναι ποικίλη – άτομα διαφορετικών ηλικιών και με διαφορετικά επίπεδα εμπειρίας – αλλά όλοι στο ίδιο μήκος κύματος με ένα κοινό σκοπό ‘τη δημιουργία όλο και καλύτερων αυτοκινήτων’.

Nürburgring 24 Hours Race
Κάθε χρόνο εργοστασιακές και ομάδες ιδιωτών από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στο σκληρότερο αγώνα παγκοσμίως, στην πίστα του Nürburgring. Η φετινή χρονιά σηματοδότησε τη δέκατη συμμετοχή της TOYOTA GAZOO Racing στο αγώνα καθώς η ομάδα κατέβασε ένα Lexus RC, ένα Lexus RC F και το Toyota C-HR Racing.
Από τις 158 συνολικές αγωνιστικές συμμετοχές, το Toyota C-HR Racing κατέλαβε τη 84η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ τερμάτισε τρίτο στην κατηγορία του. Επιπλέον, το Lexus RC εγκατέλειψε λόγω προβλημάτων του συστήματος μετάδοσης, ενώ το Lexus RC F ήταν 24ο στη γενική κατάταξη και πρώτο στην κατηγορία του.
Ο αγώνας Nürburgring 24 Hours είναι σημαντικός για την Toyota στην εκπαίδευση προσωπικού της λόγω της ενεργούς εμπλοκής των μηχανικών, τεχνικών και οδηγών δοκιμών από τα τμήματα αυτοκινήτων δρόμου της εταιρίας.
Στόχος της Toyota παραμένει ακριβώς ο ίδιος, όπως πριν από μία δεκαετία: η συμμετοχή σε απαιτητικές αγωνιστικές διοργανώσεις και η ενσωμάτωση των γνώσεων που αποκομίζει στην προσπάθειά της για ‘δημιουργία όλο και καλύτερων αυτοκινήτων’.

FIA World Rally Championship (WRC) – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι
Από τις ασφάλτινες μέχρι τις κακοτράχαλες και χωμάτινες διαδρομές, το WRC είναι ένα ανελέητο πρωτάθλημα υψηλών ταχυτήτων που διεξάγεται σε κάθε είδους δημόσιο δρόμο σε όλο τον κόσμο. Οι οδηγοί πρέπει να αξιολογούν άμεσα τις οδικές συνθήκες κάθε χώρας σε αυτή την πρόκληση με τέρμα γκάζι.
Αλλά η δημιουργία παγκόσμιων αυτοκινήτων ράλι δεν είναι μόνο θεωρία. Πρόκειται για αυτοκίνητα που θα πρέπει να οδηγούνται στα όρια των δυνατοτήτων τους σε όλα τα είδη δρόμων, βασισμένα σε εμπειρία και γνώσεις από πρώτο χέρι. Με γνώμονα αυτό, η TOYOTA GAZOO Racing αποφάσισε να τρέξει στο WRC το 2017.
Με τον Tommi Mäkinen στο τιμόνι του project, το Yaris WRC κοντεύει να ολοκληρωθεί. Η ομάδα αποτελείται από αφοσιωμένους ειδικούς οι οποίοι έχουν πάθος για τους αγώνες ράλι. «Το σημαντικότερο συστατικό στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που μπορεί να φτάσει στη νίκη είναι να έχεις μία ομάδα ανθρώπων με τον ίδιο σκοπό, που όλοι βρίσκουν χαρά σε αυτό που κάνουν,» δήλωσε ο Mäkinen. «Θέλουμε να παρουσιάσουμε στον κόσμο μία ομάδα που την ενώνει το πνεύμα της Toyota ‘Αγαπώ τα αυτοκίνητα!’ καθώς δουλεύουμε επιμελώς για την επίτευξη των στόχων μας.»
Συνέντευξη με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο & Τεχνικό Διευθυντή της TOYOTA GAZOO Racing, κο Koei Saga, και τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο & Διευθυντή Μάρκετινγκ της TOYOTA GAZOO Racing, κο Shigeki Tomoyama.

Ποιος είναι ο σκοπός της TOYOTA GAZOO Racing?
Κος Saga: Ο σκοπός της TOYOTA GAZOO Racing είναι πολύ ξεκάθαρος και παραπέμπει στο βασικό ερώτημα γιατί συμμετέχουμε σε αγωνιστικές δραστηριότητες.
Ο ιδρυτής μας, Kiichiro Toyoda, μας άφησε ένα γραπτό κείμενο που έλεγε “ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι απαραίτητος για την εξέλιξη της παραγωγής αυτοκινήτων και ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας”. Όταν αποδέχεσαι κάτι τέτοιο, είναι σαφές ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι και σημαντικός και πάντα απαραίτητος. Δεν είναι κάτι που υποστηρίζεις τις καλές εποχές και το αφήνεις σε δύσκολους καιρούς.
Γι αυτό πέρσι, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο όραμα του ιδρυτή μας και ενώσαμε τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες υπό το σχήμα της “TOYOTA GAZOO Racing”, διευκρινίζοντας ότι ο ρόλος των αγώνων για την Toyota είναι η δημιουργία όλο και καλύτερων αυτοκινήτων. Επίσης ιδρύσαμε το “TOYOTA GAZOO Racing Factory”, που περιλαμβάνει λειτουργίες μάρκετινγκ μηχανοκίνητου αθλητισμού, εξέλιξης οχημάτων και τεχνικής υποστήριξης, τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν τμήματα με ανεξάρτητη διεύθυνση. Με αυτές τις ενέργειες, χρησιμοποιούμε για μία ακόμα φορά το μηχανοκίνητο αθλητισμό ως βάση για τη δημιουργία καλύτερων τεχνολογιών, την εκπαίδευση των ανθρώπων μας και την προσέγγιση των πολλών οπαδών μας σε όλο τον κόσμο.

Τι ρόλο έπαιξε ο αγώνας Nürburgring 24 Hour στην εξέλιξη της TOYOTA GAZOO Racing;
Mr Tomoyama: Ο αγώνας Nürburgring 24 Hours ήταν το σημείο εκκίνησης για τη GAZOO Racing. Το 2007, τρέξαμε για πρώτη φορά στο Nürburgring ως GAZOO Racing. Δεν ήταν εύκολο, επειδή η ομάδα ήταν άγνωστη στην Ευρώπη και το budget μας πολύ χαμηλό. Ξεκινήσαμε με δύο μεταχειρισμένα Altezza (η Ιαπωνική έκδοση του Lexus IS). Η ανθρώπινη συμμετοχή ήταν εθελοντική και όλες οι μετατροπές του αυτοκινήτου έγιναν από το προσωπικό μας. Ακόμα και μισοί από τους οδηγούς ήταν μέλη του προσωπικού μας, ανάμεσά τους και ο ίδιος ο Πρόεδρός μας, κος Akio Toyoda, ο οποίος εξακολουθεί να παρέχει την πλήρη στήριξή του.
Κάθε χρόνο από τότε, παίρνουμε τους ικανότερους νέους μηχανικούς και τεχνικούς μας από διάφορα τμήματα R&D και τους εντάσσουμε στην ομάδα του Nürburgring 24 Hours. Στο τέλος της χρονιάς, επιστρέφουν στην αρχικές θέσεις τους με τις νέες εμπειρίες και γνώσεις που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια εξέλιξης του αγωνιστικού αυτοκινήτου εκείνης της χρονιάς, και τις μοιράζονται με τους συναδέρφους τους, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία καλύτερων αυτοκινήτων παραγωγής.

Μπορείτε να εξηγήσετε τι σημαίνει ο όρος ‘όλο και καλύτερα αυτοκίνητα’;
Mr Saga: Προσωπικά, πιστεύω ότι στην Toyota, ήδη κατασκευάζουμε καλά αυτοκίνητα. Αλλά σκοπός και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε το αυτοκίνητά μας όλο και καλύτερα. Αυτό σημαίνει καλύτερη τεχνολογία, καλύτερη λειτουργικότητα και αυτοκίνητα που είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, πιο απολαυστικά στην οδήγηση και πιο ασφαλή. Ταυτόχρονα, έχουμε πολλούς αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς σε όλο τον κόσμο που προσπαθούμε να τηρούμε.
Ήδη βρισκόμαστε σε σωστό δρόμο με τα υβριδικά μας συστήματα αλλά πρέπει παράλληλα να προσφέρουν μία σπορ οδηγική εμπειρία. Ένα προσωπικό μου όνειρο είναι να έχουμε καθημερινά υβριδικά αυτοκίνητα που προσφέρουν άνεση στο δρόμο αλλά και απόλαυση στην πίστα.

Έχετε και οι δύο και άλλους ρόλους στην Toyota Motor Corporation, και συγκεκριμένα ο κος Saga είναι Πρόεδρος της Power Train Company και ο κος Tomoyama Πρόεδρος της Connected Company. Πώς σχετίζονται αυτοί οι ρόλοι με τις θέσεις σας στις αγωνιστικές δραστηριότητες;
κος Saga: Παλιά, ήμουν σχεδιαστής κινητήρων και ο τελευταίος κινητήρας που σχεδίασα ήταν ο Century V12. Ανέκαθεν πίστευα ότι οι δραστηριότητές μας στο WEC ωφελούν την εταιρία μας. Το WEC θέλει συμμετοχή υβριδικών αυτοκινήτων στις κατηγορίες του, και εμείς είμαστε Νο1 στην αγορά στα υβριδικά αυτοκίνητο, επομένως ο συσχετισμός είναι ξεκάθαρος. Οραματιζόμενοι το μέλλον, πρέπει να έχουμε ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα σε αυτό τον τομέα, επομένως το WEC αποτελεί την καλύτερη πλατφόρμα για τη δημιουργία όλο και καλύτερων υβριδικών αυτοκινήτων.

κος Tomoyama: Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι ήδη συνδεδεμένα μέσω προηγμένων συστημάτων τηλεματικής, αλλά τα IT (πληροφορική), IoT (Internet of Things) και η συνδεσιμότητα είναι πολύ σημαντικοί τεχνολογικοί τομείς που πρέπει να εφαρμόζονται στα μελλοντικά μας αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι ασφαλή και φιλικά προς το χρήστη, κυρίως με τον γηράσκοντα πληθυσμό. Ωστόσο, δεν θέλουμε να κατασκευάζουμε βαρετά αυτοκίνητα με όλα αυτά τα ΙΤ συστήματα. Η “απολαυστική οδήγηση” είναι βασική υπόσχεση που θέλουμε να προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες μας. Εξετάζουμε πώς μέσα από την τεχνολογία μπορούμε να δημιουργούμε αυτοκίνητα απολαυστικά στην οδήγηση και ταυτόχρονα ασφαλή και φιλικά προς το χρήστη – και τα ευρήματά μας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό μπορούν να μας βοηθήσουν από αυτή την άποψη.

Τι θεωρείται επιτυχία από τη TOYOTA GAZOO Racing;
κος Saga: Έχουμε πολλούς μεσοπρόθεσμους στόχους, όπως να κερδίσουμε στο 24 Hours of Le Mans και να γίνουμε πρωταθλητές στο WRC για μία ακόμα φορά. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι να μεταφέρουμε το πνεύμα του GAZOO σε όσα κάνουμε. Θέλουμε να προχωράμε βήμα-βήμα και να σημειώνουμε επιτυχίες, αλλά δεν υπάρχει κάποιος τελικός στόχος επειδή πρόκειται για μία συνεχή πρόκληση που δεν τελειώνει ποτέ.

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ GAZOO
Σήμερα, το “GAZOO” αναφέρεται στη λέξη “Garage”, ένα πολύ οικείο μέρος, όπου οι άνθρωποι δουλεύουν μαζί για να βελτιώσουν την κάθε λεπτομέρεια, με στόχο να προσφέρουν όλο και καλύτερα αυτοκίνητα και υπηρεσίες σε κάθε πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό, το όνομα ενσαρκώνει το πνεύμα που οδηγεί την TOYOTA GAZOO Racing.
Όμως η ρίζα του ονόματος χρονολογείται εδώ και είκοσι χρόνια, από τη δημιουργία του GAZOO.com, ενός διαδικτυακού τόπου που συγκεντρώνει φωτογραφίες οχημάτων από το απόθεμα κάθε εμπόρου. Το όνομά του, “GAZOO”, προήλθε από την Ιαπωνική λέξη “gazō” που σημαίνει εικόνα ή φωτογραφία. Αν και η χρήση φωτογραφιών σε ένα website είναι κάτι συνηθισμένο σήμερα, ήταν επαναστατικό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν η ιντερνετική τεχνολογία ήταν στα πρώτα στάδια. Το GAZOO.com προσέφερε στους πελάτες μία ευρεία γκάμα προϊόντων επιτρέποντάς τους να βρίσκουν την πιο συμφέρουσα προσφορά, και από εκεί πηγάζει η φιλοσοφία να προσφέρουμε όλο και καλύτερα αυτοκίνητα στους πελάτες της Toyota.image

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.