Αυτόνομο σύστημα ρυμούλκησης οχημάτων (video)
Με το Intelligent Vehicle Towing (IVT), η Nissan υιοθετεί στο εργοστάσιο της Oppama ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα ρυμούλκησης οχημάτων.
Με το όραμα του Intelligent Mobility, η Nissan υλοποιεί την στρατηγικής της για τη βιώσιμη κινητικότητα σχετικά με το πώς τα αυτοκίνητα θα κινούνται και θα ενσωματωθούν στην κοινωνία. Με το νέο εγχείρημα του IVT, η Nissan χρησιμοποιεί τεχνολογίες χαρτογράφησης και επικοινωνίας για να συνδέσει ένα έξυπνο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο σε μια υπάρχουσα υποδομή, κάνοντας ένα βήμα προς την υλοποίηση της Ευφυούς Ολοκλήρωσης (Nissan Intelligent Intergration).
Το σύστημα IVT χρησιμοποιεί ένα τροποποιημένο Nissan LEAF που έλκει αυτόνομα (χωρίς την παρουσία οδηγού) τρέιλερ μεταφοράς οχημάτων, μεταξύ των καθορισμένων σημείων φόρτωσης και εκφόρτωσης στο εργοστάσιο Oppama στην Ιαπωνία.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτόματα συστήματα οχημάτων για τη μεταφορά υλικών, τα οποία συχνά απαιτούν την εγκατάσταση σιδηροτροχιών ή την εκτεταμένη χρήση μαγνητικής ταινίας, το σύστημα αυτό δεν χρειάζεται καμία ειδική υποδομή για να λειτουργήσει. Το αυτοκίνητο ρυμούλκησης είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από κάμερες και σαρωτές λέιζερ που ανιχνεύουν σημάνσεις λωρίδων κυκλοφορίας, κράσπεδα, όπως και τα πιθανά εμπόδια ή τυχόν κινδύνους. Διασταυρώνοντας τα δεδομένα που λαμβάνει το όχημα με αυτά που υπάρχουν στο σύστημα πλοήγησης, το αυτοκίνητο – ρυμουλκό προσδιορίζει τη θέση του, υπολογίζοντας αυτόματα τη διαδρομή προς τον προορισμό του. Το αυτοκίνητο – ρυμουλκό ταξιδεύει εντός των ορίων ταχύτητας του εργοστασίου και σταματά αυτόματα, εάν εντοπίσει ένα εμπόδιο ή κίνδυνο. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει και πάλι, όταν έχει επαληθεύσει ότι ο δρόμος δεν έχει εμπόδια.
Η διαδρομή της ρυμούλκησης μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί για να υιοθετήσει τις αλλαγές στις διαδικασίες παραγωγής και μεταφοράς των οχημάτων. Όλα τα αυτόνομα αυτοκίνητα – ρυμουλκά, συνδέονται με ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας, το οποία μπορεί να παρακολουθεί τη θέση τους, την ταχύτητά τους, την κατάσταση της μπαταρίας τους, αλλά και την κατάσταση της λειτουργίας τους. Στην περίπτωση που δύο από αυτά τα αυτόνομα αυτοκίνητα – ρυμουλκά συναντηθούν σε μια διασταύρωση, ο αλγόριθμος του συστήματος ελέγχου καθορίζει σε ποιο αυτοκίνητο θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τα αυτοκίνητα από απόσταση.
Το συγκεκριμένο σύστημα τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία πριν από περίπου ένα χρόνο, πραγματοποιώντας περισσότερες από 1.600 δοκιμές στο εργοστάσιο της Nissan στην Oppama. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν σε αυτό το διάστημα, έχουν αξιοποιηθεί στο έπακρο για να εξασφαλιστεί ότι το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει αξιόπιστα εντός των εγκαταστάσεων του εργοστασίου. Επιπλέον, η Nissan έχει αναπτύξει ένα σύστημα ασφαλείας για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων ή απροσδόκητων συνθηκών που ενδεχομένως το σύστημα IVT κληθεί να αντιμετωπίσει, συμπεριλαμβανομένων των αντίξοων καιρικών συνθηκών, αλλά και των συνθηκών χαμηλού φωτισμού. Η Nissan θα συνεχίσει να δοκιμάζει το συγκεκριμένο σύστημα στο εργοστάσιο της Oppama, ενώ θα εξετάσει τη δυνατότητα εφαρμογής και σε άλλες παραγωγικές εγκαταστάσεις, τόσο εντός όσο και εκτός Ιαπωνίας.
Τα δεδομένα και η τεχνογνωσία που λαμβάνονται μέσω αυτού του καινοτόμου έργου, θα βοηθήσουν την Nissan στο να καταστήσει δυνατή την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας νέες λύσεις στους πελάτες της αλλά και στην κοινωνία.