Νέο Opel Insignia Grand Sport
Μία πρώτη ματιά στην επόμενη γενιά της ναυαρχίδας της Opel επιβεβαιώνει ότι αξίζει αυτό το όνομα.
Ακολουθώντας την επιτυχημένη, πρώτη γενιά Insignia, Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009 με πωλήσεις που ξεπερνούν ήδη τις 900.000, το νέο Insignia Grand Sport βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 92 mm, αυξάνοντας την ευρυχωρία εσωτερικού προς όφελος κυρίως των πίσω επιβατών. Επίσης επέτρεψε στους σχεδιαστές να δώσουν στο νέο Insignia Grand Sport εξαιρετικές, νέες, αθλητικές αναλογίες και την εικόνα μιας γνήσιας ναυαρχίδας: δείχνοντας πολύ μακρύτερο και χαμηλότερο, διαθέτει τη λεπτή, απέριττη σιλουέτα ενός coupé και το τολμηρό στήσιμο μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Αυτό συνδυάζεται με κορυφαία αεροδυναμική και CD μόλις 0,26. Στο εσωτερικό, το νέο Insignia Grand Sport ικανοποιεί τον οδηγό με ένα ποιοτικό, οδηγοκεντρικό ταμπλό και κατά τρία εκατοστά χαμηλότερη θέση καθίσματος, που προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα και πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Στην πραγματικότητα όμως, το νέο Insignia Grand Sport δεν δείχνει απλά πιο δυναμικό – είναι πιο δυναμικό. Όπως στο Opel Astra, η απόδοση ήταν βασικό κριτήριο στη φάση εξέλιξης του νέο Insignia. Η βελτιστοποιημένη διάταξη χώρων και η χρήση ελαφρών υλικών συνετέλεσαν στην εξοικονόμηση βάρους έως 175 kg, προς όφελος της οδηγικής ακρίβειας και ευελιξίας. Νέα, high-tech χαρακτηριστικά όπως το σύστημα all-wheel drive με torque vectoring (έλεγχο κατανομής ροπής) – το πιο προηγμένο στην κατηγορία – ή το νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν στο έπακρο τις ικανότητές τους.
Το Insignia Grand Sport έρχεται εξοπλισμένο με μία σειρά κορυφαίων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη, πιο ξεκούραστη και πιο άνετη από ποτέ. Βασισμένοι στο αναγνωρισμένο σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού LED matrix του Astra, οι μηχανικοί της Opel έχουν ήδη εξελίξει τη δεύτερη γενιά φώτων IntelliLux LED® για το Insignia: είναι ταχύτερη, ακριβέστερη και ισχυρότερη με εμβέλεια μέχρι 400 m για τη μεγάλη σκάλα. Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης, νέο σύστημα head-up display και κάμερα 360° προστίθενται σε άλλα χαρακτηριστικά όπως τα premium καθίσματα με πιστοποίηση AGR, τα εμπρός / πίσω θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο παρμπρίζ και αναβαθμίζουν τα πρότυπα άνεσης του νέου Insignia. Το όχημα προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα infotainment και συνδεσιμότητας χάρη στην τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink και το σύστημα προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που, με το λανσάρισμα του Insignia, θα προσφέρει τη νέα υπηρεσία Personal Assistant. Όμως το νέο Insignia Grand Sport δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ασφάλεια των δικών του επιβατών: είναι το πρώτο Opel με ενεργό αλουμινένιο καπό, που σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, ανασηκώνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, για να αυξήσει την απόσταση από τα σκληρά εξαρτήματα του κινητήρα, βελτιώνοντας αισθητά την προστασία των πεζών.
«Η Opel κάνει και πάλι μία κίνηση ματ με το νέο Insignia Grand Sport. Η νέα μας ναυαρχίδα προάγει τις αναγνωρισμένες αρετές του επιτυχημένου Astra στο επόμενο επίπεδο. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του Insignia δεν διαθέτει τόσες πολλές υπερσύγχρονες τεχνολογίες. Το κάναμε ελαφρύ, ευέλικτο και καταπληκτικό στην οδήγηση. Και οι σχεδιαστές μας δημιούργησαν έναν εξαιρετικό συνδυασμό φινέτσας και σπορτίφ στυλ που θα κάνει ακόμα και μοντέλα ανώτερων κατηγοριών και τιμών να ζηλέψουν. Το νέο Insignia πραγματικά αγγίζει νέα ύψη. Είναι ένα Grand Sport με όλη τη σημασία της λέξης,» δήλωσε ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann.
Καθαρό Συναίσθημα: Σχεδίαση εμπνευσμένη από το Monza Concept
Ήταν απόλυτα φυσιολογικό, το διάσημο Monza Concept να λειτουργήσει σαν πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση εσωτερικού και εξωτερικού του νέου Insignia Grand Sport: το Monza ήταν το μοντέλο – πρότυπο για τους σχεδιαστές στο στούντιο, στη φάση δημιουργίας της νέας ναυαρχίδας της Opel. Αποστολή τους ήταν να αποτυπώσουν στο νέο Insignia το πολυτελές, απέριττο αλλά και αθλητικό στυλ του πρωτοτύπου.
Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του. Το νέο Insignia Grand Sport δείχνει λεπτό και πανάλαφρο. Παρά την ελάχιστη αύξηση μήκους (4897 mm) συγκριτικά με τον προκάτοχό του, κατάφερε να απαλλαγεί από 60 kg μόνο από το αμάξωμα. Συνολικά, η νέα γενιά ζυγίζει 175 kg λιγότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 92 mm, οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί αισθητά και τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 11 mm. Το γεγονός αυτό χαρίζει στο Insignia Grand Sport αναλογίες εφάμιλλες πισωκίνητων μοντέλων ανώτερων κατηγοριών. Μία αεροδυναμική οροφή χαμηλωμένη κατά 29 mm συντελεί στη συναρπαστική σχεδίαση του Insignia: διαθέτει την αθλητική και κομψή σιλουέτα ενός coupé.
Η περίοπτη μάσκα και οι λεπτοί προβολείς, εμπνευσμένοι κατευθείαν από το Monza Concept αναδεικνύουν το φαρδύ, οριζόντιο εμπρός τμήμα και του προσδίδουν μία τολμηρή εμφάνιση. Η μάσκα τοποθετείται χαμηλότερα και τονίζει το στιβαρό στήσιμο.
Τα παράθυρα φέρουν πάνω χρωμιωμένη λωρίδα αντί για ολόκληρο πλαίσιο, με αποτέλεσμα η οροφή τύπου coupé να μειώνει οπτικά το ύψος και να αυξάνει το μήκος του αμαξώματος. Η χαρακτηριστική ‘λεπίδα’ παίζει με το φως στο κάτω τμήμα των θυρών, οδηγώντας το βλέμμα προς τα πίσω. Το νέο Insignia Grand Sport είναι αεροδυναμικό όσο φαίνεται: με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 πρόκειται για ένα από τα πιο αεροδυναμικά οχήματα στην κατηγορία του.
Πίσω, καθαρές και απλές γραμμές σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά ‘διπλά φτερά’ των φώτων LED χαρίζουν στο όχημα μεγαλύτερο οπτικό πλάτος. Το νέας σχεδίασης, κεντρικά και ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED έχει ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής. Αυτό προσδίδει στο πίσω τμήμα μία πιο high-tech εμφάνιση, που παραπέμπει σε premium μοντέλα.
«Μέσα από τις αναλογίες του και την κάθε λεπτομέρεια, θελήσαμε να προσδώσουμε στο νέο Insignia Grand Sport μία αίσθηση ανώτερης ποιότητας,» δήλωσε ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκού Τμήματος Σχεδίασης. «Η σχεδίασή του συνδυάζει ρέουσες γραμμές και ανάγλυφες επιφάνειες, με ζωηρές, ακριβείς φόρμες που προσθέτουν ακόμα και μία δόση υπερβολής στις συναρπαστικές αναλογίες του: δείχνει μακρύτερο, χαμηλότερο και φαρδύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα, και σίγουρα φαίνεται ανώτερο. Κάθε σχεδιαστικό στοιχείο αποπνέει υψηλή τεχνογνωσία και μέγιστη ακρίβεια. Το νέο Insignia είναι μία άριστη πρόταση αξίας, που αποπνέει την αύρα ενός premium, πολυτελούς αυτοκινήτου.»
Η ‘εμμονή’ και με παραμικρή λεπτομέρεια γίνεται επίσης αντιληπτή στην καμπίνα. Το cockpit αντανακλά καθαρά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel “η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια “. Το ταμπλό περιλαμβάνει ανάγλυφες επιφάνειες, είναι προσανατολισμένο στον οδηγό και υιοθετεί μία φαρδιά, οριζόντια διάταξη. Η συνολική σχεδίαση υποδηλώνει λειτουργικότητα, ακρίβεια και ευρυχωρία. Οι πίσω επιβάτες ωφελούνται από τη νέα σχεδίαση και τις ανανεωμένες διαστάσεις. Το εκτεταμένο μεταξόνιο σε συνδυασμό με τη νέα διάταξη δημιουργούν 32 mm περισσότερο χώρο στο ύψος των γοφών, 25 mm επιπλέον στην περιοχή των γονάτων και των ώμων και 8 mm παραπάνω χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών – 490 έως 1.450 L – είναι άκρως εντυπωσιακός. Το cockpit είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τον οδηγό, ο οποίος κάθεται κατά 3 εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με πριν και επομένως είναι καλύτερα ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο, βιώνοντας μία πιο σπορ, πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η ευρύχωρη κεντρική κονσόλα που αγκαλιάζει περισσότερο τον οδηγό παραπέμπει επίσης σε ένα αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας. Καθαρές γραμμές, ανάγλυφες φόρμες και κορυφαία ποιότητα κατασκευής, μαζί απαλές επιφάνειες και premium υλικά σε όλες της ζώνες αφής συμβάλλουν σε αυτό το υπέροχο αίσθημα ευεξίας και φινέτσας. Η συνολική εμπειρία είναι διαισθητική και ελκυστική στην απλότητά της.
Μεγάλη προσοχή δόθηκε στα χειριστήρια και τη διεπαφή του συστήματος infotainment. Η οθόνη αφής (χωρίς πλαίσιο) του συστήματος IntelliLink εκφράζει έναν προηγμένο και τεχνικό χαρακτήρα. Πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής για λόγους απλοποίησης της διεπαφής, ενώ τρεις λειτουργικές ζώνες χειριστηρίων επιτρέπουν ταχείες και διαισθητικές λειτουργίες: πάνω ζώνη για τις σημαντικότερες λειτουργίες του συστήματος infotainment, κεντρική ζώνη για χειριστήρια κλιματισμού και θέρμανσης και κάτω ζώνη για τον έλεγχο των συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Με αυτή τη σαφή διάταξη, οδηγοί και επιβάτες δεν χάνονται σε υπο-μενού στην οθόνη αφής προκειμένου να βρίσκουν τις σημαντικότερες λειτουργίες.
Τεχνολογίες κίνησης που αυξάνουν την οδηγική απόλαυση
Το Insignia Grand Sport είναι δυναμικό στην οδήγηση όσο και στην εμφάνιση. Θα διατίθεται με μία ευρεία γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και κιβωτίων τελευταίας γενιάς όταν λανσαριστεί επίσημα του χρόνου. Το πολύ αποδοτικό οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με χαρακτηριστικά βελτιστοποιημένης τριβής, είναι νέο στη γκάμα. Εντυπωσιάζει με την κορυφαία άνεση αλλαγών σχέσεων και αρχικά θα διατίθεται μόνο με all-wheel drive. Το νέο, ευφυές σύστημα all-wheel drive του Insignia με torque vectoring (έλεγχο της κατανομής ροπής) είναι το πιο προηγμένο στην κατηγορία του. Συνδυάζεται με νέα, high-tech πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι συμπλέκτες στο σύστημα AWD αντικαθιστούν το σύνηθες πίσω διαφορικό, παρέχοντας πολύ πιο ακριβή μετάδοση ισχύος σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανεξάρτητα αν το οδόστρωμα έχει χαλίκια, νερό, πάγο ή χιόνι. Στις στροφές, πρόσθετη ροπή μεταδίδεται στον εξωτερικό, πίσω τροχό, μειώνοντας αισθητά την υποστροφή και επιτρέποντας μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου. Το σύστημα αντιδρά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με το πάτημα του γκαζιού, διασφαλίζοντας σταθερότητα και ευκολότερους ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε περίπτωση.
Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide αποτελεί τη βάση για τη βέλτιστη οδηγική συμπεριφορά ανάλογα με τις συνθήκες. Αυτό προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στα αυτόματα κιβώτια) ανεξάρτητα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων ‘Standard’, ‘Sport’ και ‘Tour’. Ανάλογα με το επιλεγμένο mode, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι πιο άμεσα και το σύστημα ευστάθειας ESP παρεμβαίνει νωρίτερα ή αργότερα. Το νέο λογισμικό ‘Drive Mode Control’ είναι η καρδιά και η ψυχή του προσαρμοζόμενου πλαισίου. Αυτό αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και οι ρυθμίσεις και αναγνωρίζει το ατομικό οδηγικό στυλ.
Προτεραιότητα στην ασφάλεια: Εξαιρετικά συστήματα υποστήριξης
Το νέο Insignia Grand Sport εντυπωσιάζει αφενός με την προηγμένη τεχνολογία πλαισίου, αφετέρου με τα υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης και άνεσης. Κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία του δεν προσφέρει μία τόσο πλούσια γκάμα ευφυών τεχνολογιών όπως η νέα έκδοση της ναυαρχίδας της Opel.
Ένα από τα ‘highlights’ με όλη τη σημασία της λέξης είναι η (ήδη) δεύτερη γενιά του καινοτόμου και βραβευμένου συστήματος προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED® matrix, που είναι αποτέλεσμα της τεχνολογίας LED νέας γενιάς και περαιτέρω εξελίξεων από τους μηχανικούς της Opel. Η λειτουργία μεγάλης σκάλας τώρα αποτελείται από 32 τμήματα LED – διπλάσια σε σχέση με του Astra – διαμήκως ενσωματωμένα στους πολύ λεπτούς προβολείς του Insignia. Ο μεγαλύτερος αριθμός τμημάτων LED επιτρέπει την προσαρμογή των διαφόρων δεσμών φωτισμού στις επικρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ η μετάβαση από τη μία δέσμη στην άλλη είναι πολύ πιο γρήγορη και ανεπαίσθητη. Έτσι βελτιώνεται τόσο η ποιότητα κατανομής φωτός, όσο και η ένταση και η ταχύτητα αντίδρασης. Για περαιτέρω βελτίωση της ορατότητας οδηγώντας σε δρόμους με στροφές με αναμμένη τη μεγάλη σκάλα φώτων, οι μηχανικοί της Opel πρόσθεσαν μία καινοτόμο ενεργή λειτουργία φωτισμού στροφών στους προβολείς IntelliLux LED® matrix του νέου Insignia. Ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης, η ένταση του φωτός που παράγουν τα τμήματα LED τα οποία φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής αυξάνεται για να φωτίσει καλύτερα την επιλεγμένη πορεία, ενώ ο φωτισμός του εξωτερικού της στροφής μειώνεται. Τελευταίο αλλά σημαντικό, μία ακόμα ειδική, εστιασμένη δέσμη LED που βρίσκεται στη μονάδα της μεσαίας σκάλας παρέχει πρόσθετο φωτισμό στη μεγάλη σκάλα με εμβέλεια έως 400 μέτρα – μία λύση πολύ πιο προσιτή από τη μεγάλη σκάλα φώτων λέιζερ και πιο σχετική, αφού η εστιασμένη δέσμη μπορεί να ενεργοποιείται και να χρησιμοποιείται πολύ συχνότερα.
Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού:
- Head-up-Display: πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα της κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας στον περιοριστή ή την κατεύθυνση πλοήγησης προβάλλονται στο παρμπρίζ και στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε ότι ο ίδιος να παραμένει προσηλωμένος στο δρόμο.
- Κάμερα 360°: αποτελείται από τέσσερις ατομικές κάμερες σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Έτσι επιτυγχάνεται μία πανοραμική εικόνα 360 μοιρών που διευκολύνει τον όποιο ελιγμό παρκαρίσματος.
- Adaptive Cruise Control (ACC): μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Το ACC θα ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης εάν η απόσταση μειωθεί απότομα.
- Lane Keep Assist με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης και Lane Departure Warning (LDW): προσφέρει διακριτικές διορθωτικές παρεμβάσεις μέσω του τιμονιού (και προειδοποιήσεις LDW αν χρειαστεί) για να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την τυχαία απομάκρυνση από τη λωρίδα τους.
- Rear Cross Traffic Alert: το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση αντικειμένων σε απόσταση έως 20 m σε γωνία 90 μοιρών αριστερά ή δεξιά πίσω από το αυτοκίνητο, μία εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία βγαίνοντας με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα.
Απλά εξαιρετικά: Κορυφαία άνεση και infotainment
Το Insignia Grand Sport θέτει πρότυπα και στον τομέα της άνεσης. Η Opel παραμένει μία από τις ελάχιστες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων που προσφέρουν καθίσματα με πιστοποίηση AGR “Aktion Gesunder Rücken” (Καμπάνια για υγιή πλάτη), ενώ έχει συμβάλλει σημαντικά στη διάδοσή τους στο ευρύ κοινό. Τα premium, εργονομικά εμπρός καθίσματα του Insignia προσφέρουν ένα μοναδικό συνδυασμό ηλεκτρικών ρυθμίσεων πλαϊνών μαξιλαριών, λειτουργιών μασάζ, μνήμης και εξαερισμού επιπλέον των πολλαπλών στάνταρ ρυθμίσεων. Οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να προσβλέπουν σε μεγαλύτερη άνεση αφού τα δύο εξωτερικά καθίσματα διατίθενται με λειτουργία θέρμανσης. Επίσης, το θερμαινόμενο παρμπρίζ εγγυάται άμεσα καλή ορατότητα τις κρύες ημέρες του χειμώνα. Το σύστημα “Open & Start” χωρίς κλειδί προσφέρεται σαν βασικός εξοπλισμός με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και επιτρέπει άμεση πρόσβαση στο όχημα.
Εξαιρετική ψυχαγωγία και άριστη συνδεσιμότητα – και τα δύο κλασικά στοιχεία Opel – υπόσχονται τα τελευταία συστήματα IntelliLink που είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto (το τελευταίο όπου αυτό είναι διαθέσιμο). Και ενώ το smartphone είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα infotainment, τώρα μπορεί επίσης να φορτίζεται ασύρματα, χωρίς τη χρήση καλωδίου. Το επαναστατικό σύστημα συνδεσιμότητας και προσωπικής υποστήριξης Opel OnStar προσφέρεται υπηρεσίες από Automatic Crash Response (Αυτόματη Απόκριση σε Περίπτωση Σύγκρουσης) μέχρι Stolen Vehicle Assistance (Υποστήριξη Κλεμμένου Οχήματος). Μία νέα υπηρεσία Personal Assistant θα λανσαριστεί μαζί με το Insignia, που θα επιτρέπει στους επιβαίνοντες να απευθύνονται στους συμβούλους OnStar για την επιλογή κάποιου ξενοδοχείου, ακόμα και να κάνουν κράτηση δωματίου. Επιπλέον, το 4G LTE Wi-Fi Hotspot του OnStar επιτρέπει σε όλους τους επιβάτες του Insignia να συνδέουν τις συσκευές τους στο δίκτυο.
Η νέα ναυαρχίδα της Opel θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2017.