Η BMW ξεπέρασε τους 10.000.000 followers στο Instagram
Ο λογαριασμός της BMW στο Instagram ξεπέρασε τους δέκα εκατομμύρια followers, με αποτέλεσμα να είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα αυτοκινήτου παγκοσμίως στο συγκεκριμένο κανάλι επικοινωνίας.
Ο εντυπωσιακός αριθμός των 10.000.000 followers υπογραμμίζει τη δέσμευση της μάρκας BMW στα social media. Για το τμήμα marketing της BMW, το Instagram είναι κάτι παραπάνω από ένα ακόμα κανάλι ψηφιακής επικοινωνίας. Η BMW χρησιμοποιεί το λογαριασμό της στο Instagram για να μοιράζεται το lifestyle της μάρκας με τους followers που διατηρεί – μέσα από τις τελευταίες ειδήσεις για προσεχή μοντέλα, σύντομες ιστορικές αναφορές ή ματιές στο μέλλον.
Επικεντρωμένο στο δυνατό οπτικό υλικό και σε μία άκρως διαδραστική κοινότητα, το Instagram είναι το ιδανικό κανάλι για την επικοινωνία των αξιών της μάρκας (brand values): γνήσια οδηγική απόλαυση, υψηλή αισθητική και καινοτομία. Ωστόσο, η αύξηση της κοινότητας δεν είναι πρώτη προτεραιότητα. Εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η κάλυψη μιας ευρείας ποικιλίας θεμάτων με περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες και αυξάνει την εμπλοκή τους με τη μορφή ‘Likes’, ‘Shares’ και ‘Comments’. Το κανάλι του Instagram εντυπωσιάζει με τη στοχευμένη του διαχείριση σε βάθος χρόνου και την τακτική δημοσίευση περιεχομένου που διεγείρει το συναίσθημα.
Εκτός από το αποτελεσματικό, επιδραστικό marketing, η μάρκα τιμά επίσης την εμπλοκή και τον ενθουσιασμό ολόκληρου του fan club της. Υπό το hashtag #bmwrepost, η BMW μοιράζεται φωτογραφίες που έχουν τραβήξει οπαδοί και ερασιτέχνες φωτογράφοι με την κοινότητα, δείχνοντας εκτίμηση στους πιστούς φίλους της μάρκας σε όλο τον κόσμο. Που αλλού μπορείς να έρθεις τόσο κοντά σε μία μάρκα και να μοιραστείς τη φωτογραφία σου εκατομμύρια φορές; Η ενεργοποίηση χρηστών μέσω του #bmwrepost είχε τεράστια επιτυχία. Δεν είναι σύμπτωση το ότι το #BMW έχει ήδη χρησιμοποιηθεί πάνω από 19 εκατομμύρια φορές και είναι μακράν το πιο δημοφιλές hashtag μάρκας αυτοκινήτου.
«Στόχος της στρατηγικής μας στα social media είναι η βελτιστοποίηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα ειδικά κανάλια που μας προσφέρονται», εξηγεί ο Jörg Poggenpohl, επικεφαλής Digital Marketing της BMW. «Το Instagram δίνει το έναυσμα για γνήσιο διάλογο με οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Είναι σημαντικό για εμάς όχι μόνο για να γιορτάζουμε τα επιτεύγματά μας, αλλά πάνω απ’ όλα να μοιραζόμαστε το πάθος και τον ενθουσιασμό των φίλων και πελατών μας με ένα κοινό εκατομμυρίων».
Το τμήμα marketing της BMW αναγνώρισε γρήγορα τις τεράστιες δυνατότητες του δικτύου των social media. Η BMW δημοσίευσε την πρώτη της φωτογραφία στο Instagram στις 30 Μαΐου 2012: μία απαστράπτουσα φωτογραφία της BMW 650i Coupé. Μέχρι το Μάιο του 2014, η BMW είχε ένα εκατομμύριο followers. Από τότε, η κοινότητα φίλων στο Instagram έχει αναπτυχθεί ραγδαία: από δύο εκατομμύρια followers στις αρχές του 2015, ο αριθμός αυτός διπλασιάστηκε μέχρι το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς. Ένα χρόνο αργότερα, το φθινόπωρο του 2016, η BMW είχε είδη φτάσει τους οκτώ εκατομμύρια followers.
Η δημοτικότητα της BMW στο Instagram επιβεβαιώνει και την επιτυχημένη στρατηγική της μάρκας στα social media. Οι παράμετροι είναι εξατομικευμένο περιεχόμενο, επαγγελματική επεξεργασία και αυθεντικότητα. Πέρα από το Instagram, το διεθνές τμήμα marketing της BMW χρησιμοποιεί με επιτυχία και άλλα κανάλια των social media, Facebook, Twitter και YouTube.