Pirelli: 110 χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
«Φτάσαμε στο Παρίσι πρώτοι, αλλάζοντας μόνο δύο τροχούς,» ήταν το τηλεγράφημα που έστειλε από τη Γαλλική πρωτεύουσα τον Αύγουστο του 1907 ο Πρίγκιπας Scipione Borghese, ο οποίος κέρδισε στον αγώνα Πεκίνο – Παρίσι στο τιμόνι μιας Itala εξοπλισμένης με ελαστικά Pirelli, και μάλιστα με τεράστια διαφορά από τους αντιπάλους του. Για την εποχή εκείνη και στους δρόμους της, ήταν ένα εξαιρετικό επίτευγμα μετά από 16.000 εξουθενωτικά χιλιόμετρα που καταπόνησαν οδηγούς, αυτοκίνητα και ελαστικά. Ήταν επίσης μία περιπέτεια που τράβηξε την προσοχή του κοινού στις επιδόσεις και την ασφάλεια ενός προϊόντος, το οποίο σύντομα θα καθιστούσε διάσημο το λογότυπο της Pirelli μέχρι σήμερα και σε όλο τον κόσμο.
110 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ. Σήμερα, η Pirelli γιορτάζει την 110η επέτειό της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και μάλιστα με τρόπο που σηματοδοτεί τις αλλαγές στο πέρασμα των χρόνων. Όμως εδώ και αρκετά χρόνια, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός παίζει ζωτικό ρόλο για τα ελαστικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε ό,τι αφορά την τεχνολογική εξέλιξη. Η Pirelli το συνειδητοποίησε στο τέλος του 19ου αιώνα, όταν ο ιδρυτής της εταιρείας Giovanni Battista Pirelli διέκρινε πώς οι αγώνες μοτοσικλετών θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν ένα στάδιο δοκιμών για τα ελαστικά δρόμου. Και αυτός είναι ο λόγος που το φετινό ορόσημο γιορτάζεται στο εθνικό μουσείο αυτοκινήτου του Τορίνο: ένα πραγματικό σύμβολο στην ιστορία της αυτοκίνησης για δύο αιώνες όπου βρίσκεται σήμερα η Itala 35/45HP που κέρδισε στο Παρίσι και σηματοδότησε το πρώτο πραγματικό κεφάλαιο στην ένδοξη ιστορία της Pirelli στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΓΝΗΣΙΟ ΚΥΡΟΣ. Από την Itala του Πρίγκιπα Scipione μέχρι τα νέα φαρδύτερα ελαστικά της F1 που σύντομα θα κάνουν το αγωνιστικό ντεμπούτο τους στο Grand Prix Αυστραλίας, στον πρώτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος για το 2017, οι διακρίσεις που έχουν συγκεντρώσει οχήματα των 2 και 4 τροχών εφοδιασμένων με Pirelli αντιπροσωπεύουν μία ιστορία 110 χρόνων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Παράλληλα όμως προσφέρουν ένα παράθυρο στο παρόν όπου οι αγώνες και τα ελαστικά δρόμου είναι πιο συνδεδεμένα από ποτέ. Μία Porsche 911S Turbo δρόμου και μία αγωνιστική Lamborghini Huracan GT3 αναδεικνύουν ξεκάθαρα τις εντυπωσιακές ομοιότητες μεταξύ των προϊόντων P Zero (του ελαστικού υπερυψηλών επιδόσεων της Pirelli) για το δρόμο και την πίστα.
Τα ελαστικά της Ducati από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike λανσάρονται με το σλόγκαν ‘πουλάμε αυτά που τρέχουμε, τρέχουμε με αυτά που πουλάμε’: επί πολλά χρόνια, το ‘διαβατήριο’ ενός προϊόντος που επιτρέπει στις μοτοσικλέτες να πετάνε στην πίστα, αλλά μπορεί να πουληθεί και σε όλο τον κόσμο για ενθουσιώδεις αναβάτες που επωφελούνται από τις επιδόσεις και την ασφάλεια σε καθημερινή χρήση. Αυτή η φιλοσοφία βρίσκεται στην καρδιά του τομέα Prestige της Pirelli, που σήμερα εφοδιάζει το 50% όλων των μοντέλων prestige τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά. Prestige είναι μία φιλοσοφία: το σύμβολο της αποστολής της Pirelli ως η ιδανική επιλογή για τα πιο ισχυρά, αποκλειστικά και επιθυμητά μοντέλα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλο τον κόσμο. Οι αγωνιστικές επιτυχίες σε όλο τον κόσμο αποτελούν τη βιτρίνα των προϊόντων που τώρα εκτίθενται στα Pirelli P Zero World. Πρόκειται για καταστήματα και κέντρα εξυπηρέτησης σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες και αποκλειστικές επιθυμίες των πιο απαιτητικών πελατών της Pirelli. Το πρώτο από αυτά τα καινοτόμα κέντρα έχει ανοίξει εδώ και αρκετούς μήνες στο Los Angeles, ενώ άλλα είναι έτοιμα να ξεπροβάλλουν σε όλο τον κόσμο.
ΠΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Με τον εορτασμό των 110 χρόνων της Pirelli στο μηχανοκίνητο αθλητισμό άνοιξαν επίσης οι πόρτες στις προηγμένες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Settimo Torinese. Εκεί βρίσκεται η πιο προηγμένη τεχνολογία της Pirelli. Στην καρδιά των εγκαταστάσεων είναι το σύστημα Next Mirs: το πιο ψηφιοποιημένο σύστημα βιομηχανικής παραγωγής αυτή τη στιγμή, το οποίο αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα των φιλοσοφιών και τεχνολογιών αιχμής, κατοχυρωμένων με πατέντες από την Pirelli. Είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και αφιερωμένο στην παραγωγή ελαστικών υψηλών επιδόσεων διαστάσεων 19 – 23 ιντσών. Και εκεί δημιουργούνται τα πιο σπορ ελαστικά P Zero της Pirelli, τα οποία προορίζονται για το δρόμο και για την πίστα.
Όμως το Settimo Torinese δεν αφορά μόνο ολοκληρωμένα ελαστικά. Το εργοστάσιο παράγει γόμες όπως αυτές που χρησιμοποιούνται στη F1. Και όλα αυτά συμβαίνουν, όπως και σε κάθε άλλο τομέα των προηγμένων εγκαταστάσεων με μέγιστο σεβασμό και φροντίδα για το περιβάλλον, καθώς και όσους εργάζονται εκεί.
ΓΙΟΡΤΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ. Τα 110 γενέθλια είναι σημαντικά. Γι’ αυτό η Pirelli χαίρεται που τόσοι πολλοί πρωταθλητές κατέφθασαν για το πάρτι, από αστέρια της Formula 1 μέχρι το θρύλο που ακούει στο όνομα Alessandro Zanardi, πολλαπλός χρυσός Ολυμπιονίκης που τώρα έχει επιστρέψει στους αγώνες και τις νίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό: ασφαλώς με Pirelli. Εκεί και ο Stefano Domenicali, ο πρόεδρος της Lamborghini: μιας μάρκας που υποδηλώνει την τέλεια μεταφορά τεχνολογίας της Pirelli μεταξύ δρόμου και πίστας. Άλλοι διαπρεπείς καλεσμένοι είναι ο επικεφαλής της McLaren F1, και ο ειδικός ελαστικών της Ferrari. Επίσης η κορυφαία ομάδα της F1 η οποία σχολίασε ένα βίντεο για τις δοκιμές που έφεραν την τελευταία γενιά των νέων, φαρδύτερων ελαστικών στην πίστα καθώς και τις τεχνικές προοπτικές της σεζόν. Τόσοι πολλοί πρωταθλητές και τόσοι πολλοί κατασκευαστές για να σηματοδοτήσουν τους 2.200 αγώνες και τα 340 και πλέον πρωταθλήματα (αυτοκινήτων και μοτοσικλετών) με τα οποία η Pirelli τρέχει σε όλο τον κόσμο: μία ακόμα πρωτιά, όπως τότε που η Pirelli κυριάρχησε πριν από 110 χρόνια στον αγώνα Πεκίνο – Παρίσι, τότε που ο μηχανοκίνητος αθλητισμό ήταν ακόμα στα σπάργανα…