Τεχνικός Κανονισμός Ενιαίο Skoda 2017
Ανακοινώθηκε από την ΕΠΑ ο Τεχνικός Κανονισμός του Ενιαίου 2017. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα των αγώνων για το Σ.Ο.Α.Α. Ενιαίο Skoda 2017 έχει ως εξής:
Πρωτάθλημα (περιλαμβάνει 4 αγώνες ταχύτητας και 2 αγώνες αναβάσεων):
- 16 Ιουλίου Ανάβαση Δημητσάνας
- 17 Σεπτεμβρίου Αγώνας ταχύτητας (Μέγαρα)
- 24 Σεπτεμβρίου Ανάβαση Πορταριάς
- 8 Οκτωβρίου Αγώνας ταχύτητας (Μέγαρα)
- 22 Οκτωβρίου Αγώνας ταχύτητας (Μέγαρα)
- 3 Δεκεμβρίου Αγώνας ταχύτητας (Τρίπολη)
Παράλληλα ανακοινώνεται πρόγραμμα για συμμετοχή των αυτοκινήτων του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda 2017 σε αγώνες Ράλι Σπριντ, με τη μορφή ξεχωριστού επάθλου. Αυτοί οι αγώνες είναι:
- 10 Σεπτεμβρίου Ράλλυ Σπριντ Άγιος Μερκούριος
- 1 Οκτωβρίου Φθινοπωρινό Ράλλυ
- 5 Νοεμβρίου Ράλλυ Παλάδιο
- 26 Νοεμβρίου Ράλλυ Κένταυρος
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΝΙΑΙΟΥ 2017
1η έκδοση: Ιούλιος 2017
1. ΓΕΝΙΚΑ
1.1 Ορισμός
Ενιαίο αυτοκίνητο ορίζεται το SKODA FABIA τύπου 5J. Όλα τα οχήματα προέρχονται από κανονική σειρά
παραγωγής και έχουν αριθμό πλαισίου TMBEN6NJ8GZXXXXXX όπου Χ μεταβλητά νούμερα και έχουν τύπο
κινητήρα CJZ .
1.2 Τεχνικός Έφορος του Ενιαίου 2017 ορίζεται ο Αλέξιος Μαραντζίδης. Υπεύθυνος για τον έλεγχο της
ανάρτησης ορίζεται ο Αποστόλης Μαρασλής.
1.3 Για οποιαδήποτε επισκευή της ανάρτησης οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με τον ΣΟΑΑ.
1.4 Τα αυτοκίνητα σφραγίζονται στα εξής σημεία : εγκέφαλος – κιβώτιο ταχυτήτων – μπλόκ – κάρτερ –
κυλινδροκεφαλή. Απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλοίωση ή κόψιμο σφραγίδων – συρματασφάλισης.
2. ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ή ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
2.1 Όλες οι τροποποιήσεις που δεν επιτρέπονται από τον παρόντα κανονισμό απαγορεύονται.
2.2 Σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας θα υπάρχει στον αγώνα το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου
TMBEN6NJ8GZ014827, όπου σύμφωνα με αυτό θα γίνεται ο έλεγχος όπως επίσης και σύμφωνα με
το τεχνικό εγχειρίδιο του κατασκευαστή.
2.3 Oι μόνες εργασίες που μπορούν να γίνουν στο αυτοκίνητο είναι οι απαραίτητες για τη φυσιολογική
συντήρηση ή για την αντικατάσταση των τεμαχίων που έχουν φθαρεί από τη χρήση ή από ατύχημα.
2.4 Tα όρια των επιτρεπόμενων τροποποιήσεων και προσθηκών αναφέρονται παρακάτω λεπτομερώς. Πέρα
από αυτές όλα τα φθαρμένα από τη χρήση ή από ατύχημα τεμάχια δεν μπορούν να αντικατασταθούν παρά
μόνο από γνήσια τεμάχια όμοια με τα φθαρμένα.
2.5 Tα αυτοκίνητα πρέπει να προέρχονται από την κανονική σειρά παραγωγής και να αναγνωρίζονται από τις
συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές του κατασκευαστή.
3. ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΒΑΡΟΣ
Tα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν τουλάχιστον το βάρος των 1160 κιλών με οδηγό και το εξοπλισμό του. Mε αυτόν
τον τρόπο θα υπολογίζεται το ελάχιστο βάρος χωρίς εργαλεία, γρύλλο και ρεζέρβα. Όλες οι δεξαμενές υγρών
(λίπανσης, ψύξης, φρένων, θέρμανσης όπου υπάρχει) πρέπει να βρίσκονται στην κανονική τους στάθμη, όπως
προβλέπεται από τον κατασκευαστή, με την εξαίρεση του υγρού πλύσης του παρμπρίζ, οι οποίες πρέπει να είναι
κενές. Η δεξαμενή καυσίμου πρέπει πάντα να έχει ελάχιστο δύο λίτρα καυσίμου.
4. ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
4.1 Καλύμματα του κινητήρα φτιαγμένα από πλαστικό, των οποίων ο σκοπός είναι η απόκρυψη μηχανικών
μερών του κινητήρα, μπορούν να αφαιρεθούν, αν έχουν μόνο αισθητικό χαρακτήρα.
4.2 Ηχομονωτικό υλικό και ταπετσαρία τοποθετημένα κάτω από το καπό και μη ορατά από έξω, μπορούν να
αφαιρεθούν.
4.3 Τα συστήματα σύνδεσης (σφιγκτήρες) των σωληνώσεων του κινητήρα (ψύξης, εναλλάκτη, εισαγωγής,
λαδιού κ.τ.λ.) μπορούν να αντικατασταθούν.
4.4 Απαγορεύεται κάθε συσκευή καταγραφής δεδομένων. Μόνο το σύστημα καταγραφής δεδομένων του
αρχικού αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να τροποποιηθεί ή να
καταγράφει επιπλέον παραμέτρους. Απαγορεύεται η αποσύνδεση των εργοστασιακών φισών και όλοι οι
αισθητήρες πρέπει να βρίσκονται στην αρχική τους θέση και να λειτουργούν.
4.5 Λίπανση: Επιτρέπεται η αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού με άλλο, παρόμοιο με το αρχικό.
4.6 Οι βάσεις στήριξης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων πρέπει να είναι οι αρχικές και απαγορεύεται
οποιαδήποτε τροποποίηση , αλλαγή ή προσθήκη σε αυτές.
4.7 Απαγορεύεται η αντικατάσταση του υλικού των top mount , όπως επίσης και η κάθε προσθήκη ή αφαίρεση
υλικού.
Σελίδα 1 / 3
Τεχνικός Κανονισμός Ενιαίου 2017
4.8 Απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίηση ή αντικατάσταση του εργοστασιακού φίλτρου αέρος, όπως
επίσης και του φιλτοκουτιού. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στην
θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα πέραν από αυτής που θα έχει το εργοστασιακό αυτοκίνητο.
4.9 Επιτρέπεται η αντικατάσταση του δίσκου – πλατώ και βολάν , σε αυτή την περίπτωση πρέπει να
τοποθετηθούν τα γνήσια ανταλλακτικά του κατασκευαστή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Απαγορεύεται
οποιαδήποτε τροποποίηση αυτών.
4.10 Απαγορεύεται η χρήση μπάρας θόλων εμπρός και πίσω.
4.11 Σε περίπτωση καμένης φλάντζας απαγορεύεται το ‘’πλάνισμα΄’ της κυλινδροκεφαλής. Σε αυτή την
περίπτωση επιβάλλεται η αλλαγή της κυλινδροκεφαλής με νέα.
4.12 Απαγορεύεται να μπει προσθήκη στο πεντάλ του συμπλέκτη για μείωση της διαδρομής του.
4.13 Απαγορεύεται η τοποθέτηση προσθήκης ή λάμας που να μην επιτρέπει την χρήση της 5ης ταχύτητας.
5. ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Η ανάρτηση που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί είναι αυτή που τοποθετείται από τον κατασκευαστή ή BLUE LINE
με κωδικό εμπρός 760150 και πίσω 760151.
Ελάχιστο ύψος του άνω σημείου του τόξου του φτερού από το κέντρο του τροχού ορίζεται σε 300 mm εμπρός και
320 mm πίσω (ύψος οχήματος εμπρός και πίσω αντίστοιχα).
Απαγορεύεται η αλλαγή των εμπρός και πίσω αντιστρεπτικών δοκών.
6. ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
6.1 Ζάντες
Επιτρέπεται η χρήση ζαντών με διάσταση 7JX16 και κωδικό 6V0071496FL8 και όφσετ ET46 . Επιτρέπεται η
χρήση των εργοστασιακών ζαντών. Επιτρέπεται η αντικατάσταση των μπουλονιών των τροχών με μπουζόνια και
νέα παξιμάδια. Απαγορεύονται οι προσθήκες στους τροχούς.
6.2 Ελαστικά
Tα επιτρεπόμενα ελαστικά είναι τα NANKANG TYPE: AR-1 comp semi slick και διασταση 205-45-16 (83W).
Στο πρώτο αγωνιστικό διήμερο θα σφραγισθούν υποχρεωτικά 6 ελαστικά. Ο τρόπος διαχείρισης των ελαστικών
κατά την διάρκεια του κάθε επόμενου αγωνιστικού διήμερου θα είναι ο εξής:
6.2.1 Σε κάθε αγωνιστικό διήμερο ο οδηγός υποχρεούται να έχει δύο καινούργια μπροστινά ελαστικά
NANKANG TYPE: AR-1 comp semi slick και διασταση 205-45-16 (83W) τα οποία θα μαρκάρονται
από τους τεχνικούς εφόρους πριν τις δοκιμές κατάταξης (χρονομετρημένα) και θα βρίσκονται στον
εμπρόσθιο άξονα του αυτοκινήτου σε όλη την διάρκεια του αγωνιστικού διημέρου. Αντιθέτως τα
ελαστικά του πίσω άξονα είναι ελεύθερα (μπορούν να χρησιμοποιηθούν καινούργια ή μεταχειρισμένα
ιδίου τύπου με τα εμπρός).
6.2.2 Στους αγώνες ταχύτητας μετά τις δοκιμές κατάταξης (χρονομετρημένα), στο park-ferme οι
εμπρόσθιοι τροχοί (ολόκληροι με τις ζάντες) θα παραδίδονται στους τεχνικούς εφόρους. Οι τροχοί
θα φυλάσσονται σε ειδικό χώρο από την οργάνωση και θα παραδίδονται το πρωί του αγώνα στους
αγωνιζόμενους. Οι τροχοί θα επανατοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα του αυτοκινήτου και θα
παραμείνουν εκεί μέχρι το τέλος και των δύο αγώνων.
Απαγορεύεται οποιαδήποτε χημική ή μηχανική κατεργασία στα καινούργια ελαστικά.
6.3 Εφεδρικός τροχός
O εφεδρικός τροχός πρέπει να αφαιρεθεί μαζί με τα εργαλεία του.
7. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ (ΦΡΕΝΑ)
Επιτρέπεται η αντικατάσταση των εργοστασιακών τακακιών με τα STD (normal) η με MINTEX racing cod MDB
2604 M1166 εμπρός και cod MDB 1382 M1144 πίσω.
Το σύστημα ABS μπορεί να αποσυνδεθεί.
Οι σωληνώσεις του συστήματος πέδησης μπορούν να αντικατασταθούν από σωληνώσεις αεροπορικού τύπου.
Σελίδα 2 / 3
Τεχνικός Κανονισμός Ενιαίου 2017
8. ΑΜΑΞΩΜΑ
8.1 Εξωτερικό
8.1.1 Tα διακοσμητικά τάσια των τροχών πρέπει να αφαιρεθούν.
8.1.2 Επιτρέπεται η αφαίρεση της μπροστινής ποδιάς και των πλαϊνών ποδιών ή των προστατευτικών που
βρίσκονται κάτω από τον κινητήρα.
8.1.3 Επιβάλλεται η αφαίρεση της κλειδαριάς του εμπρός καπώ και η τοποθέτηση άγκιστρων ασφαλείας.
8.1.4 Απαγορεύεται η οποιαδήποτε επέμβαση στο σασσί του αυτοκινήτου.
8.1.5 Απαγορεύεται η αφαίρεση μονωτικού υλικού (πισόχαρτου ή άλλου) από το πάτωμα του αυτοκινήτου
ή από αλλού, επίσης και από την κάτω πλευρά του αυτοκινήτου.
8.1.6 Επιτρέπεται η αφαίρεση των πλαστικών καλυμμάτων προστασίας (ποδιές) που βρίσκονται κάτω από
το αμάξωμα από την δεξιά και από την αριστερή πλευρά.
8.1.7 Απαγορεύεται η αλλαγή ή η τροποποίηση του ηλεκτρικού κυκλώματος των καθρεπτών.
8.1.8 Απαγορεύεται η τροποποίηση ή η αφαίρεση των εργοστασιακών υαλοκαθαριστήρων εμπρός και
πίσω.
8.2 Εσωτερικό
Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αφαιρεθούν. Απαγορεύεται η αφαίρεση των βάσεων των πίσω καθισμάτων.
Επιτρέπεται η αφαίρεση των μπροστινών ηχείων. Απαγορεύεται η αφαίρεση του εσωτερικού καθρέπτη και η
αντικατάστασή του με άλλον. Οι πίσω ζώνες ασφαλείας μπορούν να αφαιρεθούν.
8.3 Ταμπλό
Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα πρέπει να παραμείνουν τα αρχικά. Απαγορεύεται η προσθήκη οποιουδήποτε
οργάνου και η οποιαδήποτε παρέμβαση στην πλεξούδα του αυτοκινήτου.
8.4 Λοιπά ηχομονωτικά υλικά και ταπετσαρίες
Η ταπετσαρία του ουρανού με όλα τα παρελκόμενά της μπορεί να αφαιρεθεί. Επίσης μπορούν να αφαιρεθούν και
τα υπόλοιπα ηχομονωτικά υλικά του ουρανού. Επιτρέπεται η αφαίρεση της ταπετσαρίας της πόρτας του οδηγού,
σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να τοποθετηθεί η ταπετσαρία που έχει το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται σαν
δείγμα αναφοράς. Απαγορεύεται η αφαίρεση των πίσω εργοστασιακών ταπετσαριών.
8.5 Η εταζέρα μπορεί να αφαιρεθεί.
8.6 Πρόσθετος εξοπλισμός
8.6.1 Το τιμόνι είναι ελεύθερο. Σε αυτή την περίπτωση επιτρέπεται η αφαίρεση του αερόσακου του οδηγού
μαζί με το σύστημα ενεργοποίησής του. Η κλειδαριά του τιμονιού μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Απαγορεύεται η τροποποίηση στον μηχανισμό του τιμονιού.
8.6.2 Οι αερόσακοι οροφής είναι υποχρεωτικό να αφαιρεθούν.
8.6.3 Ο αερόσακος συνοδηγού και οι πλευρικοί αερόσακοι είναι υποχρεωτικό να απενεργοποιηθούν.
8.6.4 Όλοι οι αισθητήρες που αφορούν στην ενεργοποίηση των αερόσακων επιβάλλεται να
απενεργοποιηθούν.
9. ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Συσσωρευτής (μπαταρία): Είναι ελεύθερος ο κατασκευαστής (μάρκα), H τάση και η θέση της μπαταρίας πρέπει
να διατηρηθούν. Επιτρέπεται να τοποθετηθεί άλλη μπαταρία πέραν της εργοστασιακής αγωνιστικού τύπου.
10. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τα συστήματα ασφαλείας πρέπει να ακολουθούν τις προδιαγραφές του παραρτήματος J 2017