F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Βρετανία
O οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton κυριάρχησε με την απόδοσή του στο Βρετανικό Grand Prix ισοφαρίζοντας το απόλυτο ρεκόρ νικών στο συγκεκριμένο αγώνα. Ο Hamilton κέρδισε εκκινώντας από την pole με την πολύ μαλακή γόμα. Δεν έχασε το προβάδισμα ούτε όταν άλλαξε ελαστικά βάζοντας τη μαλακή γόμα. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν παρόμοια τακτική μιας αλλαγής ελαστικών πηγαίνοντας από την πολύ μαλακή γόμα στη μαλακή γόμα.
Ο άλλος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas αποτέλεσε εξαίρεση ακολουθώντας την αντίθετη στρατηγική. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, κέρδισε θέσεις στην κατάταξη ενόσω οι προπορευόμενοι άλλαζαν ελαστικά και έβαλε προς το φινάλε την ταχύτερη πολύ μαλακή γόμα κερδίζοντας έτσι ακόμη περισσότερες θέσεις στην πίστα.
Προς το τέλος του αγώνα οι Ferrari είχαν δυο θέματα στο εμπρός αριστερό ελαστικό τόσο του Sebastian Vettel όσο και του Kimi Raikkonen. Αυτό οδήγησε σ’ ένα απογραμμάτιστο πιτ στοπ το Raikkonen, που παραταύτα ανέβηκε στο βάθρο. Ο Vettel μετά το έκτακτο πιτ στοπ τερμάτισε τον αγώνα κινούμενος αργά. Εξετάζουμε σε συνεργασία με την ομάδα αυτά τα δυο συμβάντα.
Το Σίλβερστον είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσον αφορά στα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών. Στα μονοθέσια ασκούνται πλευρικές δυνάμεις μέχρι 5g. Σίγουρα η πολύ μαλακή γόμα που έκανε ντεμπούτο στο Βρετανικό Grand Prix, ανταποκρίθηκε πολύ καλά σ’ αυτές τις προκλήσεις. Για παράδειγμα ο Daniel Ricciardo της Red Bull εκκίνησε 19ος μετά από ποινή που είχε αλλά συμπλήρωσε πολλούς γύρους με την πολύ μαλακή γόμα στην αρχή, προτού τερματίσει τελικά 5ος.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Το Βρετανικό Grand Prix επιφύλασσε ένα κεντρί στην ουρά για τους δυο οδηγούς της Ferrari. Ο Sebastian Vettel και ο Kimi Raikkonen δυστυχώς είχαν αστοχία ελαστικού λίγο πριν τερματίσουν τη σκληρή προσπάθεια. Ήταν πραγματικά ατυχία και φυσικά διερευνούμε σε συνεργασία με την ομάδα το τι ακριβώς συνέβη. Ο αγώνας είχε φέτος απίστευτο ρυθμό σημειώστε πως ο ταχύτερος γύρος ήταν 5 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο περσινό.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
ΜΕΣΗ ΜΑΛΑΚΗ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ
Wehrlein
2m26.338s |
Hamilton
1m30.621s |
Verstappen
1m30.678s |
– | Raikkonen
1m31.517s |
Bottas
1m30.905s |
– | Vettel
1m31.872s |
Hamilton
1m32.190s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑ ΓΟΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
MEΣΗ | Wehrlein | 1 |
ΜΑΛΑΚΗ | Magnussen | 37 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Ricciardo | 32 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής ελαστικών όπως το περιμέναμε. Σε μεγάλο βαθμό η στρατηγική επηρεάστηκε από το βαθμό φθοράς των πολύ μαλακών ελαστικών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 25ο γύρο.
ΣΙΛΒΕΡΣΤΟΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΙΤ ΣΤΟΠ |
Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3 |
44 HAM SSu Sn (25) |
77 BOT Su SSn (32) |
7 RAI SSu Sn (24) SSu (49) |
33 VER SSu Sn (19) SSn (49) |
3 RIC SSn Sn (32) |
27 HUL SSu Sn (24) |
5 VET SSu Sn (18) SSu (50) |
31 OCO SSu Sn (20) |
11 PER SSu Sn (23) |
19 MAS Sn SSn (25) |
2 VAN SSu Sn (26) |
20 MAG Sn SSn (37) |
8 GRO SSu Sn (23) SSn (43) |
9 ERI Sn SSn (28) |
26 KVY SSn Sn (1) Su (9) DT SSn (27) |
18 STR Sn SSn (22) SSn (42) |
94 WEH Sn Mn (2) Sn (3) SSn (31) |
14 ALO SSn Sn (20) |
55 SAI SSn |
30 PAL SSn |
M= Μέση S= Μαλακή SS= Πολύ μαλακή n= νέα u= πατημένη