Το BMW Group και η στρατηγική εξηλεκτρισμού
Ο εξηλεκτρισμός είναι από τους κεντρικούς πυλώνες της εταιρικής στρατηγικής του BMW Group NUMBER ONE > NEXT. Έτσι, η εταιρία ανακοίνωσε ότι μελλοντικά, όλες οι μάρκες θα προσφέρουν ηλεκτρικές εκδόσεις σε όλες τις σειρές των μοντέλων, με την προσθήκη ενός πλήρως ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης στη γκάμα κινητήρων καύσης. Περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα προσεχή χρόνια και μετά το 2020, η αρχιτεκτονική της επόμενης γενιάς οχημάτων της εταιρίας θα επιτρέπει τη δημιουργία πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων.
Το BMW Group ανακοίνωσε ότι το νέο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ μπαταρίας θα αποτελέσει έκδοση του βασικού 3θυρου μοντέλου της μάρκας. Ξεκινώντας η παραγωγή του το 2019, η γκάμα MINI θα επεκταθεί, καθώς τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel, θα πλαισιωθούν από μία plug-in υβριδική έκδοση και ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας. Το σύστημα κίνησης του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ θα κατασκευάζεται στα κέντρα ηλεκτροκίνησης των Εργοστασίων του BMW Group σε Dingolfing και Landshut στη Βαυαρία, πριν την ενσωμάτωσή του στο αυτοκίνητο στο Εργοστάσιο της Οξφόρδης, που είναι η κύρια μονάδα παραγωγής του 3θυρου ΜΙΝΙ.
Ο Oliver Zipse, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Παραγωγή, δήλωσε: «Τα εργοστάσια του BMW Group σε Dingolfing και Landshut βρίσκονται στο τιμόνι του παγκόσμιου δικτύου της εταιρίας σαν αρμόδια κέντρα για την ηλεκτρική μετακίνηση. Το προσαρμοζόμενο σύστημα παραγωγής μας είναι καινοτόμο και μπορεί να ανταποκρίνεται άμεσα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών. Εάν χρειαστεί, μπορεί να αυξήσουμε την παραγωγή εξαρτημάτων των ηλεκτροκινητήρων γρήγορα και αποδοτικά, σύμφωνα με τις εξελίξεις της αγοράς».
Μέχρι το 2025, το BMW Group εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν μερίδιο 15-25% επί των πωλήσεων. Ωστόσο, παράγοντες όπως η νομοθεσία, τα κίνητρα και η υποδομή φόρτισης θα παίξουν μείζονα ρόλο στο να αποφασιστεί η κλίμακα εξηλεκτρισμού από αγορά σε αγορά. Για να ανταποκρίνεται γρήγορα και κατάλληλα στη ζήτηση των πελατών, το BMW Group έχει εξελίξει ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του. Στο μέλλον, το σύστημα παραγωγής του BMW Group θα δημιουργεί δομές που θα επιτρέπουν στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του να κατασκευάζουν μοντέλα με κινητήρα καύσης, plug-in υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ταυτόχρονα.
Το BMW Group παράγει σήμερα ηλεκτρικά μοντέλα σε δέκα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Από το 2013, όλα τα σημαντικά εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης για τα οχήματα αυτά προέρχονται από τα εργοστάσια των Dingolfing και Landshut. Το Dingolfing επιπρόσθετα κατασκευάζει τις plug-in υβριδικές εκδόσεις της BMW Σειράς 5, της BMW Σειράς 7 και από το 2021, θα αναλάβει και την παραγωγή του BMW i NEXT. Το BMW Group έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ στο κέντρο ηλεκτροκίνησης των εγκαταστάσεων του Dingolfing μέχρι σήμερα, και η επένδυση θα συνεχιστεί, καθώς η γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων του BMW Group επεκτείνεται.
Ο εξηλεκτρισμός όλων των μαρκών και σειρών μοντέλων συνεχίζεται.
Το νέο, πλήρως ηλεκτρικό MINI είναι ένα τα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσαριστούν προσεχώς από τις BMW και MINI. Το 2018, το BMW i8 Roadster θα γίνει το νεότερο μέλος της οικογένειας BMW i. Το πλήρως ηλεκτρικό BMW X3 αναμένεται το 2020, ενώ το BMW iNEXT έχει προγραμματιστεί για το 2021.
Σήμερα, το BMW Group προσφέρει την πιο ποικίλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, με εννέα μοντέλα ήδη στην αγορά: από το BMW i3 μέχρι το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας, το MINI Cooper S E Countryman ALL4*, μία plug-in υβριδική έκδοση του MINI Countryman, που παράγεται από τη VDL Nedcar στην Ολλανδία. Η εταιρία έχει δεσμευτεί να πουλήσει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2017 και θα έχει συνολικά 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Το BMW Group έχω επωφεληθεί από το γεγονός ότι υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα του εξηλεκτρισμού. Η πρωτοποριακή δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλης κλίμακας ξεκίνησε σε όλο τον κόσμο το 2008 με το MINI E. Τα ευρήματα από αυτό το project έπαιξαν κομβικό ρόλο στην επακόλουθη εξέλιξη των BMW i3 και BMW i8, τα οποία ως πρωτοπόροι τεχνολογίας αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία της τρέχουσας γκάμας plug-in υβριδικών μοντέλων της εταιρίας.
*: Κατανάλωση καυσίμου στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών: 2,3 – 2,1 lit/100 km, Εκπομπές CO2: 52 – 49 g/km