Diesel 1.6 για το νέο Honda Civic
• Αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC θα διατίθεται από το Μάρτιο του 2018
• Οι αναβαθμίσεις του κινητήρα περιλαμβάνουν πιο ανθεκτικά έμβολα και επιστρώσεις κυλίνδρων χαμηλών τριβών
• Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες αποδεικνύουν χαμηλές εκπομπές CO2
• Η κινητήρια ισχύς παραμένει στα 120 PS και η μέγιστη ροπή στα 300 Nm
Ένας πλήρως ανανεωμένος κινητήρας diesel 1.6 lt. i-DTEC 120 PS θα πλαισιώσει τη σειρά των κινητήρων του Honda Civic στην Ευρώπη από το Μάρτιο του 2018, προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και απόδοσης.
Ο νέος κινητήρας είναι από τους πρώτους που θα δοκιμαστούν επίσημα βάσει του νέου κύκλου δοκιμής WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής για Ελαφρύ Όχημα) για μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, που τίθεται φέτος σε ισχύ. Ενώ τα δεδομένα του γνωστού κύκλου δοκιμών NEDC (New European Driving Cycle) βασίζονται σε ένα θεωρητικό προφίλ οδήγησης, ο κύκλος WLTP χρησιμοποιεί δεδομένα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες που έχουν συγκεντρωθεί από όλο τον κόσμο. Επομένως, είναι σχεδιασμένος για να δίνει πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα.
Η Honda προχώρησε σε σημαντικές βελτιώσεις του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής με σκοπό τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων σε πραγματικές συνθήκες. Οι βελτιώσεις απόδοσης στο νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC μεταφράζονται σε κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 3,7 l/100 km* και 99g/km (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP)*.
Οι βελτιώσεις στον κινητήρα 1.6lt. diesel περιλαμβάνουν μείωση στην τριβή των κυλίνδρων χάρη σε έμβολα που κατασκευάζονται από πολύ ανθεκτικό κράμα ατσαλιού, χρωμίου και μολυβδαινίου, και στην εξαιρετική μηχανουργική επεξεργασία των κυλίνδρων που επιτρέπει πιο ομαλή κίνηση των εμβόλων.
Ο κινητήρας των 1.597cc κυβικών εκατοστών χρησιμοποιεί το ίδιο προηγμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου Bosch με πριν, και περιλαμβάνει ένα μικρό, υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστή, σύστημα EGR χαμηλής πίεσης (exhaust gas recirculation), εισαγωγή υψηλής ροής και κυλινδροκεφαλή υψηλού στροβιλισμού. Ένας πολύ ανθεκτικός, ελαφρύς, λεπτός στρόφαλος και ένα ανοικτό αλουμινένιο μπλοκ που κατασκευάζεται με χύτευση υπό υψηλή πίεση ελαχιστοποιούν το βάρος του κινητήρα. Στο νέο i-DTEC, επιπλέον χυτά νεύρα έχουν προστεθεί στο μπλοκ των κυλίνδρων για αύξηση της δομικής ακαμψίας και συνεπώς βελτίωση της διαχείρισης θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC της Honda είναι επίσης ένας από τους πρώτους που θα δοκιμαστούν επίσημα με τη διαδικασία Real Driving Emission (RDE) για μέτρηση των επιπέδων NOx και εκπομπών σωματιδίων. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει νέο σύστημα NOx Storage Converter (NSC) με μεγαλύτερους καταλύτες και υψηλότερη περιεκτικότητα ευγενών μετάλλων (ασήμι, λευκόχρυσος και νεοδύμιο) που αποθηκεύουν οξείδια του αζώτου μέχρι τον κύκλο αναγέννησης. Ένας αισθητήρας αιθάλης ανιχνεύει με ακρίβεια πότε απαιτείται ο κύκλος αναγέννησης, αυξάνοντας την αντοχή της εξάτμισης.
Ο 1.6 i-DTEC αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm και ροπή 300 Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από 0 στα 100 km/h σε 10,4 δεύτερα.
Ο αναβαθμισμένος κινητήρας συναρμολογείται στο εργοστάσιο Honda of the UK Manufacturing στο Swindon, ενώ θα διατίθεται για τις τετράθυρες και για τις πεντάθυρες εκδόσεις της νέας, δέκατης γενιάς Civic.
Ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων θα είναι επίσης διαθέσιμο στις επιλογές συστημάτων κίνησης του Civic στα μέσα του 2018, όντας η πρώτη εφαρμογή σε όχημα με μετάδοση κίνησης σε δύο τροχούς.
* Εσωτερικά στοιχεία Honda
Περί μετρήσεων
WLTP
Ο κύκλος Worldwise Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) – Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής για Ελαφρύ Όχημα έχει σχεδιαστεί για υπολογισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμών.
Ο κύκλος οδήγησης διαιρείται σε τέσσερα τμήματα με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει μία ποικιλία οδηγικών φάσεων (στάσης, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος). Κάθε νέος τύπος οχήματος και συστήματος κίνησης (από τις ελαφρύτερες έως και τις βαρύτερες εκδόσεις) δοκιμάζεται βάσει του WLTP.
Δοκιμές RDE
Οι δοκιμές Real Driving Emission (RDE) μετρούν ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου (Nox) που εκπέμπουν τα οχήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Οι δοκιμές RDE θα τρέχουν παράλληλα με τον ισχύοντα κύκλο NEDC και το μελλοντικό κύκλο δοκιμών WLTP σαν διαδικασία ελέγχου. Η δοκιμή RDE διασφαλίζει χαμηλές εκπομπές ρύπων από οχήματα στο Ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.
Η RDE πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έγκρισης τύπου για δημόσιους δρόμους σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας,χρησιμοποιώντας ένα φορητό σύστημα μέτρησης καυσαερίων – Portable Emissions Measurement System (PEMS). Αρχικά, μόνον εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOX) και αριθμού σωματιδίων περιλαμβάνονται στα δεσμευτικά όρια. Το αρχικό όριο diesel RDE για NOx είναι 168 mg/km, που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου 2017 για νέους τύπους οχημάτων.