F1: Η τακτική των ελαστικών στο Βέλγιο

By  |  0 Comments

Το Σπα είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο απαιτητικές πίστες που επισκέπτεται η F1 κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Βελγικό Grand Prix καθώς διατηρήθηκε μπροστά από το Sebastian Vettel μετά από αγώνα σπριντ στους τελευταίους γύρους.

Ο αγώνας φούντωσε μετά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 30στο γύρο, το οποίο έδωσε στους οδηγούς τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ένα δωρεάν πιτ στοπ. Ο Hamilton, που οδηγούσε την κούρσα επέλεξε την μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος ενώ ο Vettel έβαλε την πάρα πολύ μαλακή: Αυτή θεωρητικά είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη ανά γύρο. Μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αμφότεροι ακολουθούσαν στρατηγική πάρα πολύ μαλακής/μαλακής γόμας σε μια αμφίρροπη κλειστή μάχη. Ο Vettel είχε κάνει την αλλαγή του δυο γύρους μετά το Hamilton.

Μια διαφορετική στρατηγική υιοθετήθηκε από τον οδηγό της Red Bull, Daniel Ricciardo, ο οποίος στην πρώτη αλλαγή πέρασε από την πάρα πολύ μαλακή στην πολύ μαλακή γόμα. Όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε τη δεύτερη αλλαγή από πολύ μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή γόμα και κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο. Οι δυο Force India επίσης χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα την πολύ μαλακή γόμα. Ο Vettel σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα, το εκπληκτικό 1.46.577, με την πάρα πολύ μαλακή γόμα: Ο χρόνος είναι 5 sec καλύτερος από τον αντίστοιχο περσινό που είχε επιτευχθεί με τη μέση γόμα.

Ο καιρός στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου ήταν ασταθής. Κατά τη διάρκεια των 44 γύρων του αγώνα όμως ήταν σταθερός χωρίς βροχή με τη θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 34 βαθμούς Κελσίου.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Το αυτοκίνητο ασφαλείας προφανώς επηρέασε τη στρατηγική αγώνα. Τα ερωτήματα για φθορά και πτώση στην απόδοση προς το τέλος, έπαψαν να έχουν σημασία καθώς οι οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία του μηδενισμού των διαφορών για ν’ αλλάξουν ελαστικά. Παραταύτα ήταν και πάλι θέμα στρατηγικής η επιλογή γόμας. Όπως όλο το Σαββατοκύριακο έτσι και στον αγώνα οι πρωτοπόροι ήταν πολύ κοντά σε ρυθμό. Πριν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας όλα έδειχναν ότι οι πρωτοπόροι θα πάνε σε στρατηγική μιας αλλαγής σε μια από τις πιο σκληρές, για τα ελαστικά, πίστες όλης της σεζόν. Οι πρωτοπόροι είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που έκανε επιτυχημένο ντεμπούτο στο Σπα.

Καλύτερος χρόνος ανά γόμα

Hamilton

1m 46.603s

Perez
1m 48.300s
Vettel
1m 46.577s
Bottas

1m 47.721s

Ricciardo
1m 48.739s
Ricciardo

1m 47.549s

Vettel
1m 48.917s
Grosjean
1m 49.087s
Raikkonen
1m 47.730s

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΜΑΛΑΚΗ Palmer 22
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Vandoorne, Kvyat 18
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Sainz 19

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 30στο γύρο για να αλλάξει ελαστικά όπως και όλοι οι ανταγωνιστές του. Η πρώτη του αλλαγή από πάρα πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα πραγματοποιήθηκε στο 12ο γύρο: Τελικά διατήρησε τη μαλακή γόμα και στη δεύτερη αλλαγή και κράτησε πίσω του το Sebastian Vettel που είχε την πάρα πολύ μαλακή γόμα σε μια αμφίρροπη μάχη μέχρι το φινάλε.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.