F1: Η τακτική των ελαστικών στην Μαλαισία
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε στο Grand Prix της Μαλαισίας εκκινώντας από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Ο Ολλανδός έκανε μια αλλαγή ελαστικών από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Αυτή τη στρατηγική υιοθέτησαν όλοι οι πρωτοπόροι με μια μόνο αξιοσημείωτη εξαίρεση: Τον οδηγό της Ferrari, Sebastian Vettel, ο οποίος εξαπέλυσε μια φοβερή αντεπίθεση από την τελευταία θέση που εκκινούσε μέχρι την τέταρτη θέση που τερμάτισε.
Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, προσπάθησε και κέρδισε θέσεις προτού βάλει την ταχύτερη πολύ μαλακή γόμα στον 28ο γύρο. Στον ίδιο γύρο ο Verstappen άλλαξε από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Ο Vettel αξιοποίησε την έξτρα ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας για να τερματίσει τελικά στην 4η θέση.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Οι ελεύθερες δοκιμές επηρεάστηκαν από τον καιρό και μια κόκκινη σημαία οπότε οι ομάδες την ώρα του αγώνα, ακόμη υπολόγιζαν πόσο φθείρονται τα ελαστικά στις μεγάλες αποστάσεις. Αυτή ήταν η κύρια πρόκληση στον αγώνα. Επιπλέον οι θερμοκρασίες οδοστρώματος – 40 βαθμούς Κελσίου – ήταν σχετικά χαμηλές για τα δεδομένα της Μαλαισίας οπότε η φθορά ήταν χαμηλή και για τις δυο γόμες. Έτσι τα μέρη αγώνα μπορούσαν να μεγαλώσουν. Όλοι οι πρωτοπόροι επέλεξαν την ίδια στρατηγική μιας αλλαγής από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Ένα από τα εντυπωσιακά σημεία του αγώνα ήταν η προσπάθεια του Vettel ν’ ανέβει από την τελευταία θέση υιοθετώντας μια εναλλακτική στρατηγική, εκκίνησε με τη μαλακή γόμα. Ο οδηγός της Force India, Esteban Ocon αναγκάστηκε ν’ αλλάξει ελαστικά στην αρχή λόγω κλαταρίσματος που προήρθε από επαφή με άλλο μονοθέσιο: Έβαλε τη μαλακή γόμα στον 3ο γύρο και τερμάτισε μ’ αυτή τον αγώνα.
ΤΑΧΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
– | Hamilton
1m34.452s |
Vettel
1m34.080s |
– | Verstappen
1m34.467s |
Hulkenberg
1m34.266s |
– | Ricciardo
1m34.770s |
Grosjean
1m35.796s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΜΕΣΗ | – | – |
ΜΑΛΑΚΗ | Ocon | 53 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Perez | 30 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Ο Verstappen κέρδισε στον αγώνα των 56 γύρων ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών όπως αναμένονταν. Στον 28ο γύρο έβγαλε τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή γόμα. Αυτό έγινε πιο αργά απ’ ότι εκτιμούσαμε λόγω των χαμηλών επιπέδων, πτώσης απόδοσης των ελαστικών. Εντελώς τυχαία, στον ίδιο γύρο ο Vettel που επίσης ακολουθούσε στρατηγική μιας αλλαγής έβγαλε τη μαλακή και έβαλε την πολύ μαλακή γόμα.