F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Abu Dhabi
Η σεζόν του 2017 ολοκληρώθηκε με νίκη του οδηγού της Mercedes, Valtteri Bottas. O Φινλανδός ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής από πάρα πολύ μαλακή, σε πολύ μαλακή γόμα.
Η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών ακολούθησαν την ίδια στρατηγική. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρές στην λεία επιφάνεια ασφάλτου της Yas Marina, ειδικά ενόσω η θερμοκρασία έπεφτε καθώς νύχτωνε. Μόνο τρεις οδηγοί εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα. Ο οδηγός της Williams, Lance Stroll ήταν ο μόνος που έκανε παραπάνω από ένα πιτ στοπ: Συγκεκριμένα πραγματοποίησε τρία συνολικά.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Δεν υπήρξαν εκπλήξεις κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα της χρονιάς. Ο Bottas άξιζε τη νίκη. Εκκίνησε από την pole και ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής. Ερχόμενοι σ’ αυτό τον αγώνα πιστεύαμε ότι θα υπάρχει ευρύ παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών και αυτό επαληθεύτηκε.
Είδαμε μερικές ομάδες να προσπαθούν να κερδίσουν θέσεις στην πίστα προλαβαίνοντας στην αλλαγή τους αντιπάλους τους. Κανείς όμως δεν τα κατάφερε μ’ αυτή την τακτική. Η προσοχή μας τώρα επικεντρώνεται στο 2018, οι οδηγοί παραμένουν στη Yas Marina για να δοκιμάσουν για πρώτη φορά τη νέα γκάμα ελαστικών που παρουσιάσαμε την Πέμπτη. Ειδικά οι πιο μαλακές γόμες ταιριάζουν στη συγκεκριμένη πίστα και θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε πως θα συμπεριφερθεί εδώ η εξαιρετικά μαλακή γόμα ‘hypersoft’. Όσα θα μάθουμε στις δοκιμές αυτές θα επηρεάσουν τις επιλογές ελαστικών που θα κάνουμε για τη νέα χρονιά. ”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
– | Bottas
1m40.650s |
Stroll
1m42.324s |
– | Vettel
1m40.770s |
Hamilton
1m42.421s |
– | Hamilton
1m41.473s |
Bottas
1m42.439s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΜΑΛΑΚΗ | – | – |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Vandoorne | 42 |
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Grosjean | 32 |
ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Ο Valtteri Bottas πραγματοποίησε τη μοναδική του αλλαγή από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα στον 21ο γύρο. Την ίδια στρατηγική ακολούθησαν οι πρώτοι 13 στην τελική κατάταξη.