Formula 1: Οι αριθμοί που λένε την αλήθεια!
“Ολοκληρώθηκε μια χρονιά γεμάτη ρεκόρ, ας δούμε μερικούς αριθμούς ρεκόρ. Η Formula 1 υιοθέτησε καινοτόμες τεχνικές αλλαγές φέτος. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία των ταχύτερων μονοθεσίων στην ιστορία του αθλήματος. Οπότε η δική μας αποστολή ήταν να φτιάξουμε τα ταχύτερα ελαστικά που έχουν γίνει ποτέ. Φτιάξαμε ελαστικά 25% φαρδύτερα από τα περσινά ώστε να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στα υψηλότερα ενεργειακά φορτία και στις αυξημένες ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Παράλληλα τα φετινά ελαστικά επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος της χρήσης τους. Εξελίξαμε αυτά τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του 2016 μολονότι ακόμη δεν είχαμε δει πως θα είναι τα μονοθέσια του 2017 μέχρι τις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς η pole position ήταν κατά μέσο όρο 2.450 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από το 2016. Επίσης οι φετινοί ταχύτεροι γύροι αγώνα ήταν κατά μέσο όσο 2.968 δευτερόλεπτα ταχύτεροι από τους αντίστοιχους περσινούς. Παρότι οι καταπονήσεις ήταν μερικές φορές μέχρι και 35-40% παραπάνω από το 2016 στις ταχύτερες καμπές, τα ελαστικά του 2017 πέτυχαν τους στόχους που είχαμε θέσει στο ξεκίνημα. Κορυφαίο επίπεδο αξιοπιστίας και σταθερότητας. Τώρα ανυπομονούμε για τη νέα σεζόν όπου λανσάρουμε ένα ακόμη ταχύτερο ελαστικό (εξαιρετικά μαλακή γόμα, hypersoft).Συνολικά όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές. Αυτό συνεισφέρει στην αύξηση της ταχύτητας και στη βελτίωση του θεάματος στο μέλλον».
Μario Isola, Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
- Συνολικός αριθμός που διατέθηκαν το 2017: 38.788
- Από αυτά τα 33.520 διατέθηκαν σε αγώνες και τα 5.268 σε δοκιμές.
- Από τα 38.788 ελαστικά, τα 25.572 ήταν σλικ και τα 13.016 βρόχινα ή ενδιάμεσα.
- Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων: 12.920, από αυτά τα 11.532 ήταν σλικ και τα 1.388 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα.
- Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακτήθηκαν μετά τη χρήση: Όλα
- Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων ανά γόμα και ανά οδηγό (χωρίς δοκιμές εξέλιξης):
Σκληρή: 74 km (Esteban Ocon, Force India)
Mέση: 587 km (Lance Stroll, Williams)
Μαλακή: 4,696 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
Πολύ μαλακή: 6,261 km (Sergio Perez, Force India)
Πάρα πολύ μαλακή: 4,674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)
Ενδιάμεσα: 433 km (Lance Stroll, Williams)
Βρόχινα: 242 km (Felipe Massa, Williams)
ΠΙΤ ΣΤΟΠ
- Συνολικός αριθμός πιτ στοπ: 533 (από αυτά 6 ήταν για ποινές διέλευσης και ένα ποινή στάσης 10 sec)
- Αυτό μας δίνει ως μέσο όρο 26.7 πιτ στοπ ανά αγώνα και 1.5 πιτ στοπ ανά οδηγό σε κάθε αγώνα.
- Τα περισσότερα πιτ στοπ έγιναν: 41 στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν
- Τα λιγότερα πιτ στοπ έγιναν: 18 στο Αυστριακό Grand Prix.
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- Συνολικά ήταν: 435 (*), κατά μέσο όρο 21.8 ανά αγώνα.
- Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 42 στο Αζερμπαϊτζάν
- Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα υπό βροχή: 31 στην Κίνα
- Λιγότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 1 στη Ρωσία
- Οδηγός που προσπέρασε περισσότερες φορές: Daniel Ricciardo, 43
- Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: Daniel Ricciardo, 13 (Bρετανικό Grand Prix)
- Οδηγοί που δέχτηκαν λιγότερα προσπεράσματα: Max Verstappen και Lewis Hamilton, 2 φορές (**).
- Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Lance Stroll, κέρδισε συνολικά 36 θέσεις στους πρώτους γύρους των αγώνων.
- Η ομάδα που πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα: Red Bull, 65 – από αυτά πραγματοποίησε 43 ο Daniel Ricciardo, και 22 ο Max Verstappen.
- Οι ομάδες που δέχτηκαν τα λιγότερα προσπεράσματα: 11, Red Bull (9 Daniel Ricciardo, 2 Max Verstappen) και Ferrari (8 Kimi Raikkonen, 3 Sebastian Vettel).
(*) Λογίζεται προσπέρασμα: Όταν επιτυγχάνεται σε κανονικό γύρο πλην του πρώτου και διατηρείται ως την ολοκλήρωση του γύρου. Δεν προσμετρούνται αλλαγές που συμβαίνουν λόγω μηχανικών προβλημάτων ή ντουμπλαρισμάτων.
(**) Καταμετρούνται μόνο όσοι οδηγοί συμμετείχαν σε όλους τους αγώνες.
ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΣ
- Μεγαλύτερος χρονικά αγώνας: Aζερμπαϊτζάν, 2 ώρες, 3 λεπτά και 55.753 δευτερόλεπτα
- Μικρότερος χρονικά αγώνας: Mόντσα, 1 ώρα, 15 λεπτά και 32.312 δευτερόλεπτα.
- Ταχύτερος γύρος της χρονιάς: Mόντσα, μέση ωριαία ταχύτητα νικητή, (Lewis Hamilton) 243.626 kph
- Υψηλότερη ταχύτητα που επετεύχθη με ελαστικό Pirelli P Zero Formula 1 κατά τη διάρκεια Grand Prix: 362.4 kph από το Sebastian Vettel στο Μεξικό.
- Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: Lewis Hamilton, 18 (7 σε αγώνα και 11 σε κατατακτήριες δοκιμές).
- Περισσότεροι γύροι επικεφαλής αγώνα: 527, Lewis Hamilton.
Η PIRELLI στη FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)
- Αγώνες: 340
- Νίκες: 181
- Pole positions: 184
- Βάθρα: 550
- Ταχύτεροι γύροι: 188
- Τίτλοι οδηγών: 12
- Tίτλοι κατασκευαστών: 7
ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΑΡΙΘΜΟΙ
- Οδηγοί που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelli από το 2010: 112 (περιλαμβάνονται δοκιμαστές και τρίτοι οδηγοί).
- Συνολικά χιλιόμετρα με όλες τις γόμες φέτος: 329.170 km
- Ανά γόμα:
Σκληρή 1,549 km
Mέση 20,259 km
Μαλακή 94,893 km
Πολύ μαλακή 118,729 km
Πάρα πολύ μαλακή 83,465 km
Ενδιάμεσα 7,089 km
Βρόχινα 3,186 km
- Απόσταση που καλύφθηκε στους αγώνες του 2017: 102.856 km
- Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές εξέλιξης: 14.285 km
- Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή το 2017: 18 (7 σε αγώνες 11 σε κατατακτήριες δοκιμές)
- Χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα νικητή σε στεγνό αγώνα: 148.176 kph (Daniel Ricciardo, Grand Prix Αζερμπαϊτζάν)
- Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 14° στην Κίνα
- Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 14° στην Κίνα.
- Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 55° στην Ουγγαρία.
- Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο):56° στο Μπαχρέιν.
- Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 13° στην Κίνα.
- Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 13° στην Κίνα.
- Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 33° στην Ουγγαρία.
- Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 43° στο Μπαχρέιν.
δοκιμές ελαστικών 2018
- Πίστες (8): Άμπου Ντάμπι, Βαρκελώνη, Βουδαπέστη, Μανί Κουρ, Μεξικό, Πωλ Ρικάρντ, Σακχίρ, Σίλβερστον.
- Πρωτότυπα ελαστικά που δοκιμάστηκαν: 198 (147 σλικ, 18 ενδιάμεσα, 33 βρόχινα).
- Ομάδες και διανυθέντα χιλιόμετρα δοκιμών με ελαστικά του 2018:
Red Bull: 2,637.74 km
McLaren: 2,350.11
Mercedes: 1,974.69
Ferrari: 1,546.12
Renault: 1,210.30
Toro Rosso: 1,200.99
Haas: 995.58
Sauber: 942.58
Williams: 936.67
Force India: 490.66
Η ομαδα της PIRELLI και οι καλεσμένοι της
- Μέλη ομάδας Pirelli που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα: 60 (κατά μέσο όρο)
- Διαφορετικές εθνικότητες στην ομάδα της Pirelli Formula 1: 10
- Διαφορετικές γλώσσες που μιλούν τα μέλη της ομάδας: 10
- Δελτία Τύπου από την ομάδα Pirelli Formula 1: 210
- Γραφήματα: 167
- F1 Tweets που στάλθηκαν από το λογαριασμό @PirelliSport διαμέσου του Twitter: περίπου 2.400
- Σημειωματάρια Pirelli που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς: περίπου 3.000
- Καλεσμένοι: 6.350
- Καπέλα Pirelli που πουλήθηκαν:13.580
Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΗΣ PIRELLI ΤΟ 2017
- Γεύματα στο χώρο φιλοξενίας της Pirelli (των δοκιμών συμπεριλαμβανομένων): 15.900
- Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν: 14.400
- Μακαρόνια που μαγειρεύτηκαν από τον σεφ της Pirelli: 870 kg
- Ρύζι που ετοιμάστηκε: 320 kg
- Παρμεζάνα που χρησιμοποιήθηκε: 120 kg
- Κιλά προσούτο που φαγώθηκαν: 80
- Πίτσες που ετοιμάστηκαν από το σεφ της Pirelli: 400
- Αριθμός διαφορετικών γλυκών που φτιάχτηκαν: 55
- Παγωτά που καταναλώθηκαν: 7.600
- Καφέδες που σερβιρίστηκαν: περίπου 30.200
- Λίτρα ελαιόλαδου: 520