Το νέο Skoda Karoq στην Ελλάδα
Το Skoda Karoq (από 19.900 ευρώ) είναι ο πιο πρόσφατος εκπρόσωπος της νέας γλώσσας σχεδίασης της Skoda. Είναι έκδηλο από την εξωτερική εμφάνιση με τον σχεδιασμό, τις διαφοροποιημένες γραμμές αλλά και τις μεγαλύτερες – σε σχέση με το Yeti – διαστάσεις, πως πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο.
Σχεδιαστικά, το εντυπωσιακό, τρισδιάστατο εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τους προβολείς με το γεωμετρικό σχεδιασμό και το ακριβές περίγραμμα. Ως μέρος του επιπλέον εξοπλισμού το αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Μια στενή λωρίδα φώτων κατά μήκος της βάσης των προβολέων παρέχει φωτισμό για τα φλας και τα φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι διαθέτουν τεχνολογία full LED και λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής βρίσκονται κάτω από τους κύριους προβολείς. Η μάσκα, που διαθέτει χρωμιωμένο περίγραμμα, έχει το κλασικό για SKODA τραπεζοειδές σχήμα, ενώ το μεγάλο λογότυπο της SKODA είναι εμφατικά τοποθετημένο στο χείλος του διακριτικού καπό.
Το πλάτος του αμαξώματος τονίζεται και άλλο στο πίσω μέρος με την βοήθεια οριζόντιων γραμμών. Τα επίπεδα, χαρακτηριστικά πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τμήματα: η εξωτερική τους πλευρά βρίσκεται στα φτερά, ενώ η εσωτερική στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Οι ανακλαστήρες βρίσκονται κάτω από τους αισθητήρες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Τα φώτα στο πίσω μέρος ενσωματώνουν τα φώτα θέσης, τα φώτα των φρένων, καθώς και της πινακίδας κυκλοφορίας που είναι τεχνολογίας LED, ενώ σχηματίζουν το καθιερωμένο για τα μοντέλα της SKODA «C».
Η παράδοση της SKODA στην άριστη εκμετάλλευση των χώρων βρίσκει εφαρμογή και στο νέο SKODA KAROQ. Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά και ύψος 1.603 χιλιοστά. Η αύξηση των διαστάσεων είναι προς όφελος των επιβατών, με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών να παρέχει μια ένδειξη για την ιδιαίτερα άνετη σχεδίαση του εσωτερικού με τους γενναιόδωρους χώρους.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Το SKODA KAROQ καλύπτει όλες τις ανάγκες της οικογένειας, της εργασίας, της καθημερινότητας και του ελεύθερου χρόνου. Πέρα από το εξαιρετικά άνετο εσωτερικό η πρακτικότητα και η λειτουργικότητά του ενισχύονται τόσο από την κορυφαία τεχνολογία όσο και από τον ιδιαίτερα μελετημένο εξοπλισμό του. Τεχνολογία LED τόσο για τους προβολείς και τα πίσω φώτα όσο και τον εσωτερικό φωτισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο της SKODA. Ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τον ψηφιακό πίνακα ώστε να είναι σύμφωνος με τις προτιμήσεις του. Τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και το Phonebox στην κεντρική κονσόλα για την ασύρματη φόρτιση κινητών είναι επιπλέον τεχνολογικά highlights. Ως εξτρά εξοπλισμό η SKODA προσφέρει τόσο θερμαινόμενο τιμόνι όσο και 20 «Simply Clever» στοιχεία εξοπλισμού.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος σε ένα μοντέλο της SKODA, με τέσσερις διαμορφώσεις του μπορούν να προγραμματιστούν γρήγορα και εύκολα.
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με άλλα δύο καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού: το θερμαινόμενο τιμόνι και το εξατομικευμένο κλειδί. Μόλις ένας ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο υιοθετούνται οι προσωπικές του ρυθμίσεις, που καλύπτουν μεγάλο εύρος στοιχείων λειτουργίας. Σε αυτές περιλαμβάνονται η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ, τα συστημάτων υποβοήθησης, ο εξωτερικός και εσωτερικός φωτισμός, το σύστημα κλιματισμού (Climatronic), τα συστήματα infotainment και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθισμάτα.
Οι μηχανικοί της SKODA έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και σε ότι αφορά το φωτισμό. Ως εξτρά, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω το SKODA KAROQ μπορεί να διαθέτει full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει LED πίσω φώτα θέσης και φώτα φρένων, φλας (λάμπα) και φώτα όπισθεν (λάμπα), πίσω φώτα ομίχλης (ενσωματωμένα στους κάτω ανακλαστήρες του πίσω προφυλακτήρα) και φως πινακίδας. Τα full LED φώτα ομίχλης με λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής είναι διαθέσιμα με επιπλέον χρέωση, είτε ως μέρος ενός πακέτου είτε μεμονωμένα. Με το Light Assist ένας αισθητήρας ελέγχει συνεχώς τις συνθήκες φωτισμού και αυτόματα ενεργοποιεί, όταν απαιτείται, τους προβολείς στη μεσαία σκάλα. Αυτό λειτουργεί τόσο στο λυκόφως όσο και όταν το αυτοκίνητο περνά από δάση ή τούνελ. Τα φώτα ενεργοποιούνται αυτόματα και μόλις λειτουργήσουν οι καθαριστήρες. Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών που χρησιμοποιείται από το ενεργό Light Assist εντοπίζει αντίθετα κινούμενα αλλά και προπορευόμενα οχήματα και διασφαλίζει τη μη χρήση της μεγάλης σκάλας στις περιπτώσεις αυτές.
Οι λειτουργίες Coming Home και Leaving Home παρέχουν φωτισμό για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να φωτίζεται ο περιβάλλοντας χώρος και οι επιβάτες να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν με ασφάλεια από το αυτοκίνητο. Επιπλέον όταν ανοίγει μια πόρτα το λογότυπο της SKODA προβάλλεται στο έδαφος ή το δάπεδο (μέρος του πακέτου LED, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση για τα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style).
Στην καμπίνα, ο νέος LED εσωτερικός φωτισμός σε διακοσμητικές ταινίες ενσωματωμένες στις πόρτες και το ταμπλό, μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα από τα συνολικά 10 διαθέσιμα χρώματα, προκειμένου να δημιουργείται μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα (μέρος του πακέτου LED, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση για τα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style).
Το «Simply Clever» έχει ταυτιστεί με τη SKODA. Υπάρχουν πολλά πρακτικά χαρακτηριστικά που επαυξάνουν την άνεση των επιβατών και συμβάλλουν στη λειτουργικότητα αυτού του κόμπακτ SUV. Διαθέσιμα, ως επιπλέον εξοπλισμός, είναι περίπου 20 στοιχεία «Simply Clever».
Στη γκάμα του κόμπακτ SUV υπάρχουν πέντε επιλογές κινητήρων. Ο βασικός βενζινοκινητήρας έχει τη μικρότερη χωρητικότητα, αλλά είναι πολύ αποδοτικός και δυνατός. Ο 1.0 TSI έχει τρεις κυλίνδρους, αποδίδει 85 kW (116 PS) με μέγιστη ροπή 200 Nm, εντυπωσιάζοντας με την ελαστική και δυναμική του λειτουργία. Η συγκεκριμένη έκδοση του SKODA KAROQ επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 5,2 λίτρων ανά 100 χλμ. Την μετάδοση αναλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο με 6 σχέσεις ή DSG με 7 σχέσεις.
Το στοιχείο που ξεχωρίζει τον 1.5 TSI των 110 kW (150 PS) είναι το σύστημα Active Cylinder Technology (ACT). Ο τρόπος λειτουργίας του βασίζεται στην προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και του τρίτου κύλινδρου, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται αποδοτικότερη λειτουργία και ανάλογα με το οδηγικό στιλ εξοικονόμηση 0,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Το ACT λειτουργεί από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Με τον 1.5 TSI, το SKODA KAROQ επιταχύνει σε 8,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνει την τελική των 204 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Και εδώ υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο 6τάχυτο ή 7άρι DSG κιβώτιο.
Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό TDI και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η βασική έκδοση είναι η 1.6 TDI με ισχύ 85 kW (116 PS) και μέγιστη ροπή στα 250 Nm. Η εν λόγω έκδοση χρειάζεται 10,7 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, φτάνει έως τα 188 χλμ./ώρα, ενώ κατά μέσο όρο καταναλώνει 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς περνά 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι DSG κιβώτιο.
Οι πετρελαιοκινητήρες των 2,0 λίτρων διατίθενται σε δύο εκδόσεις ισχύος που διακρίνονται για την ήσυχη και ροπάτη λειτουργία τους. Ο 2.0 TDI των 110 kW (150 PS) συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG με 7 σχέσεις, ενώ η μέγιστη ροπή των 340 Nm αποδίδεται ανάμεσα στις 1.750 και 3.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο SKODA KAROQ, με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, έχει τελική 196 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 5,0 λίτρων ανά 100 χλμ.
Η ισχυρότερη έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 140 kW (190 PS), ενώ προσφέρεται και αυτή στάνταρ με τετρακίνηση και 7τάχυτο DSG. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ. και προσφέρει εντυπωσιακή ελκτική δύναμη και εξαιρετικές ρεπρίζ. Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική στα 211 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση στα 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ.
To ολοκληρωμένο πλαίσιο του SKODA KAROQ θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία και επιδεικνύει εξαιρετικά ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4×4) προσφέρεται προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και άνω. Το πρόγραμμα Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Το πλαίσιο του SKODA KAROQ έχει έναν εκλεπτυσμένο και αρμονικό σχεδιασμό, ενώ προσδίδει στο κόμπακτ SUV πολυδιάστατες δυνατότητες συμπεριλαμβανομένων μοναδικών off-road ικανοτήτων. Ένας σημαντικός παράγοντας για την ισορροπημένη κατανομή του φορτίου ανάμεσα στους άξονες, είναι ο εμπρόσθιος άξονας -με διάταξη MacPherson και χαμηλότερα τριγωνικά ψαλίδια βάσης- που βασίζεται σε ένα υποπλαίσιο από χάλυβα. Το μπροστινό μετατρόχιο είναι στα 1.576 χλστ.
Η πίσω ανάρτηση διάταξης τεσσάρων συνδέσμων (σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις) είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής και με φαρδύ μετατρόχιο (στα 1.541 χλστ.). Η σχεδίαση των βραχιόνων είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζει απόλυτο έλεγχο των κινηματικών φορτίων κατά την οδήγηση, σχηματίζοντας μία διάταξη σαν ψαλίδια, ώστε ο κάθε τροχός να διατηρείται σε ιδανική γεωμετρική θέση ως προς το οδόστρωμα για κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά και απαράμιλλα επίπεδα άνεσης.
Χάρη στο Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC), ο οδηγός του SKODA KAROQ έχει στην διάθεσή του τρείς επιλογές: τις Comfort, Standard και Sport. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα και τον βαθμό απόσβεσης ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος, ενώ το DCC συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια ρυθμίζοντας ανάλογα την σκληρότητα (των αμορτισέρ) στις στροφές για καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης. Το σύστημα DCC, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Επιλογής Δυναμικής Οδήγησης (Driving Mode Select), θα είναι διαθέσιμο για την έκδοση 1.5 TSI και τις πετρελαίου, ξεκινώντας από τον επίπεδο εξοπλισμού Ambition.
Μέσω του Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει την υποβοήθηση του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου DSG, καθώς και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων μέσω των προγραμμάτων Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (το τελευταίο για τις τετρακίνητες εκδόσεις). Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.
Το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα σε γλιστερά οδοστρώματα ή στην περίπτωση μεταφοράς ενός βαριού τρέιλερ. Η λειτουργία του βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, όταν διάφοροι αισθητήρες (όπως αυτοί για την περιστροφή των τροχών, της γωνίας του τιμονιού, της διαμήκους ή της εγκάρσιας επιτάχυνσης, την θέση του γκαζιού, τις σ.α.λ. του κινητήρα, της ροπής κ.α.) μεταβιβάζουν αδιάκοπα δεδομένα στην ηλεκτρονική μονάδα για την βέλτιστη κατανομή της ροπής.
Η επιλογή Off–Road, η οποία διασφαλίζει ακόμη καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά σε σκληρά εδάφη, προσφέρεται προαιρετικά με τις τετρακίνητες εκδόσεις. Για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης το σύστημα Traction Control (TCS) είναι πιο διακριτικό, όταν αντίθετα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (Electronic Differential Lock ή EDL) είναι πιο άμεσο και ταχύτερο σε απόκριση. Όταν είναι απαραίτητο, τα συστήματα συγκράτησης σε ανηφόρες (Hill-Hold Control) και το ελεγχόμενης κατάβασης (Hill-Descent Control) ενεργοποιούνται για απόλυτα ασφαλή κίνηση. Η προαιρετική ανάρτηση DCC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα της ανάρτησης, ενώ ταυτόχρονα το πεντάλ έχει πιο άμεση απόκριση. Το σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) γίνεται λιγότερο ευαίσθητο, ώστε σε συνθήκες εκτός δρόμου να δημιουργείται ένα μικρό «φράγμα» μπροστά από τους τροχούς και το φρενάρισμα να είναι πιο αποτελεσματικό.
Στην επιλογή Snow, τα ηλεκτρονικά προσαρμόζονται ανάλογα με την χαμηλής πρόσφυσης επιφάνεια. Η λειτουργία του ABS είναι παρόμοια με εκείνη της επιλογής Off-Road (έτσι ώστε το χιόνι που συγκεντρώνεται μπροστά από τους τροχούς να δημιουργεί ένα «φράγμα»).
Για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το SKODA KAROQ σε πιο απαιτητικά εδάφη υπάρχει το πακέτο Rough–Road, το οποίο παρέχει επιπλέον προστασία για τα μηχανικά μέρη (π.χ. σε μικρό-συγκρούσεις ή σε χαλίκι) και αποτρέπει τις ακαθαρσίες (σκόνη, άμμος, λάσπη) να εισχωρήσουν στον χώρο του κινητήρα ή τις καλωδιώσεις. Το πακέτο Rough-Road περιλαμβάνει μία προστατευτική «ποδιά» για τον κινητήρα, προστασία καλωδιώσεων, προστασία του κυκλώματος καυσίμου και πέδησης, καθώς και επιπλέον προστατευτικά πλαστικά καλύμματα.
To νέο μοντέλο της SKODA εφοδιάζεται με το ηλεκτρομηχανικό φρένο από την βασική έκδοση εξοπλισμού και είναι ενσωματωμένο στα πίσω φρένα των τροχών. Μπορεί να λειτουργήσει ως φρένο επείγουσας ανάγκης και σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG συνεργάζεται με το σύστημα συγκράτησης σε ανηφόρες (Auto-Hold). Επίσης, σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος το σύστημα Auto-Hold κρατά ακίνητο το αυτοκίνητο δίχως ο οδηγός να πατά το πεντάλ του φρένου. Το ηλεκτρομηχανικό φρένο μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απελευθερωθεί από έναν διακόπτη στην κονσόλα.
To ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (EDL) προσφέρει επιπρόσθετη σταθερότητα καθώς επιτρέπει στον οδηγό να περνά ομαλά πάνω από επιφάνειες με διαφορετική πρόσφυση. Όταν κάποιος τροχός σπινάρει, το EDL τον επιβραδύνει και διασφαλίζει ώστε η ροπή θα περάσει στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός κλασικού μπλοκέ διαφορικού.
Το νέο κόμπακτ SUV προσφέρει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ειδικά για το SKODA KAROQ, υπάρχει διαθέσιμο ένα ευρύ σύνολο συστημάτων ασφάλειας που προσφέρουν προστασία για τους πεζούς και διατηρούν απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα συστήματα αυτά μπορούν να κάνουν ευκολότερη και ασφαλέστερη την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, να βοηθήσουν στο παρκάρισμα ή να επισημάνουν στον οδηγό τα σημαντικότερα σήματα κυκλοφορίας.
Το Adaptive Cruise Control (ACC) διατηρεί την επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, καθώς αυξομειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με το όριο που έχει θέσει ο οδηγός. Πέρα από την ταχύτητα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τον τρόπο λειτουργίας του δυναμικού ACC.
Tα προαιρετικά Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) και Rear Traffic Alert (Ανίχνευση Πίσω Κυκλοφορίας) κάνουν ασφαλέστερες και πιο άνετες τις μετακινήσεις. Σε ταχύτητες άνω των 10 χλμ./ ώρα, δύο αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος ανιχνεύουν την σχετική περιοχή και στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα κινείται στην τυφλή γωνία η πλησιάζει γρήγορα από πίσω, μία προειδοποίηση LED ενεργοποιείται στον εξωτερικό καθρέπτη. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα φλας και παρά την προειδοποίηση, τότε το LED αναβοσβήνει. Στην περίπτωση οπισθοπορείας και όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάζει ενεργοποιείται ένα προειδοποιητικό οπτικοακουστικό και αν χρειαστεί το SKODA KAROQ επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα.
Το στάνταρ Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική Λειτουργία Επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection) βασίζεται στην λειτουργία ενός αισθητήρα ραντάρ. Το τελευταίο καλύπτει μία ευρεία περιοχή και υποβοηθά ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μία πιθανή σύγκρουση, τότε προειδοποιεί τον οδηγό σε διάφορα στάδια. Αν χρειαστεί το σύστημα μπορεί αυτόματα να φρενάρει και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Το City Emergency Brake λειτουργεί σε ταχύτητες έως 34 χλμ./ ώρα. Το στάνταρ Predictive Pedestrian Protection συμπληρώνει το Front Assist: προετοιμάζει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε ταχύτητες ανάμεσα στα 10 και 60 χλμ./ώρα, π.χ. όταν ένας πεζός επιχειρήσει να διασχίσει με ρίσκο μία διασταύρωση στην πορεία του αυτοκινήτου. Σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 40 χλμ./ώρα, εκπέμπεται ένα πρόσθετο προειδοποιητικό σήμα.
Το Hill-Hold Control επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει σε ανηφόρα δίχως τον κίνδυνο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και δίχως να χρειάζεται η χρήση του χειρόφρενου.
Σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα και με την βοήθεια μιας κάμερας πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, το σύστημα Lane Assist να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας με ασφάλεια. Όταν το κόμπακτ SUV πλησιάζει στην διαγράμμιση του δρόμου και δίχως την χρήση των φλας, τότε το σύστημα προχωρά σε μικρές διορθώσεις στο τιμόνι ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται.
Το Traffic Jam Assist προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο έντονο κυκλοφοριακό, καθώς συνδυάζεται με τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Lane Assist. Σε αυτή την περίπτωση το Lane Assist διατηρεί το όχημα στην λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, όταν το ACC είναι ταυτόχρονα ενεργό με το στρίψιμο, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση να γίνονται αυτόματα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.
Το σύστημα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα πιο συνηθισμένα σήματα κυκλοφορίας και τα απεικονίζει στην μορφή εικονογράμματος στον πίνακα οργάνων και/ή στο σύστημα πλοήγησης. Το ίδιο ισχύει για το όριο ταχύτητας και τους περιορισμούς στην προσπέραση.
Χρησιμοποιώντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά, το Driver Alert ανιχνεύει διαφοροποιήσεις από την συνηθισμένη συμπεριφορά του οδηγού και μία πιθανά μειωμένη αυτοσυγκέντρωσή του. Το σύστημα αναλύει δεδομένα κάθε 15 λεπτά της ώρα και αφότου έχει εκκινήσει ο κινητήρας, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση πιθανής κόπωσης του, ο οδηγός προειδοποιείται με μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων ώστε να κάνει ένα διάλλειμα.
Χάρη στο SKODA Connect, οι επιβαίνοντες είναι συνεχώς «δικτυωμένοι» με τις νέες online υπηρεσίες. Τα διαισθητικά συστήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν ψυχαγωγία και ενημέρωση, καθώς και τις υπηρεσίες Care Connect που προσφέρουν υποστήριξη και υποβοήθηση. Η προσφορά περιλαμβάνει πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο με προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος, μία αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call) και τον εντοπισμό της θέσης του σταθμευμένου σας αυτοκινήτου (Parking Location). Τα ταξίδια μπορούν να προγραμματίζονται στο σπίτι και να μεταφέρονται online στο όχημα σας. Ένα νέο στοιχείο είναι ο ανέπαφος χειρισμός που διευκολύνει αφάνταστα συγκεκριμένες λειτουργίες.
Τα συστήματα πολυμέσων νέας γενιάς προσφέρουν μία ευρεία ποικιλία δυνατοτήτων διασύνδεσης και με εξαίρεση την μονάδα Swing είναι όλα εξοπλισμένα με χωρητική οθόνη αφής. Συγκεκριμένα διατίθενται τέσσερις μονάδες συστημάτων: το Swing (στάνταρ), το Bolero, καθώς και τα Amundsen και Columbus, τα οποία συνδυάζονται με πλοήγηση. Τα προαιρετικά συστήματα πολυμέσων Bolero, Amundsen και Columbus έχουν νέα σχεδίαση κρυστάλλου ενισχύοντας τον πίνακα οργάνων υψηλής ποιότητας. Εκτός από την πρωτότυπη εμφάνιση και την άψογη λειτουργικότητα, το συμπαγές SUV έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα ανέπαφου ελέγχου για επιλεγμένες λειτουργίες (διαθέσιμο για το σύστημα Columbus). Ένας αισθητήρας ανιχνεύει και προσδιορίζει τις κινήσεις των χεριών που ο οδηγός κάνει γύρω από την κεντρική κονσόλα. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μεταβεί στο μενού του συστήματος πολυμέσων κάνοντας συγκεκριμένες χειρονομίες και δίχως να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Το SKODA Connect προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες και πληροφορίες. Το Online Traffic Information αποτελεί σημαντικό μέρος του Infotainment Online καθώς απεικονίζει την κίνηση στους δρόμους και σε επιλεγμένες διαδρομές σε πραγματικό χρόνο, όπως και εναλλακτικές όταν υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό. Επιπρόσθετα των υπηρεσιών αυτών υπάρχει πληροφόρηση για τα πλησιέστερα πρατήρια υγρών καυσίμων, τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, την επικαιρότητα και τον καιρό.
Οι υπηρεσίες Care Connect υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις και είναι διαθέσιμες σε όλα τα συστήματα πολυμέσων (προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Active και πάνω). Οι υπηρεσίες συμπεριλαμβάνουν τα Emergency Call και Proactive Service (μέσω του τελευταίου μπορεί να προγραμματισθεί ένα σέρβις του αυτοκινήτου), όπως και η απομακρυσμένη επιβίβαση.
Η κλήση Emergency Call λειτουργεί αυτόματα μετά από ένα ατύχημα και όταν ένα σύστημα ασφαλείας (π.χ. ο αερόσακος) έχει ενεργοποιηθεί. Το αυτοκίνητο πραγματοποιεί μία φωνητική και με δεδομένα σύνδεση σε ένα κέντρο επείγουσας κλήσης που ενημερώνει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης ο οδηγός ή οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν το Emergency Call από έναν διακόπτη που βρίσκεται στην πλαφονιέρα της οροφής.
Επίσης ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιήσει κλήση σε περίπτωση που το αυτοκίνητο του παρουσιάσει βλάβη, ενώ ένας τρίτος διακόπτης με την αναγραφή ‘i’, συνδέει με το Info Call – για τεχνικές ερωτήσεις σχετικές με το αυτοκίνητο.
Δεν θέλετε το αυτοκίνητό σας να σταθμεύσει σε κάποια περιοχή ή δεν θέλετε να ξεπεράσει την μέγιστη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα; Οι λειτουργίες Area Notification και Speed Notification ενημερώνουν τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου για τις επιθυμίες του, όπως η λειτουργία Driving Data.
Στο SKODA KAROQ οι υπηρεσίες SKODA Care Connect συμπεριλαμβάνουν την απομακρυσμένη επιβίβαση που είναι διαθέσιμη μέσω της εφαρμογής SKODA Connect, η οποία τρέχει π.χ. από το smartphone του οδηγού. Εδώ η υπηρεσία Vehicle Status παρέχει απομακρυσμένα πληροφορίες για την κατάσταση του συστήματος φωτισμού και τα αποθέματα καυσίμου, καθώς και για την κατάσταση των παραθύρων, των θυρών ή της ηλιοροφής σε περίπτωση που είναι ανοιχτά. Επίσης επιτρέπει τον έλεγχο υποβοηθητικής θέρμανσης. Η λειτουργία Parking καταγράφει την θέση του αυτοκινήτου και η λειτουργία Honk & Flash κάνει ακόμη πιο εύκολο τον εντοπισμό του σε ένα πάρκινγκ ενεργοποιώντας τα αλάρμ και την κόρνα.
H εφαρμογή SKODA Connect συμπληρώνεται από την διαδικτυακή πύλη SKODA Connect, η οποία φέρνει τις υπηρεσίες SKODA Connect στον οικιακό υπολογιστή του πελάτη. Αυτό το portal μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμιστούν διάφοροι παράμετροι όπως είναι μελλοντικοί προορισμοί και διαδρομές του αυτοκινήτου.
Εκδόσεις – Τιμές
Η διάθεση του SKODA KAROQ στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει με τις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις AMBITION και STYLE. Ενδεικτικά, μερικά από τα στοιχεία εξοπλισμού τους είναι τα εξής:
ΑΜΒΙΤΙΟΝ
- Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού/πλευρικοί εμπρός/κεφαλής/γονάτου οδηγού
- Σύστημα προειδοποίησης κινδύνου “FRONT ASSIST”
- Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού “DRIVER ALERT”
- Σύστημα Hill Hold
- Σύστημα Start/Stop
- Προβολείς αλογόνου με διαφανή κρύσταλλα και φώτα ημέρας LED
- Δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου
- Επιλογή προφίλ οδήγησης “DRIVING MODE SELECT” (στις εκδόσεις 4×4)
- Cruise control
- Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board “MaxiDot”
- Ηχοσύστημα πολυμέσων “BOLERO” με οθόνη αφής High Definition 8”, Bluetooth & Smartlink+
- Ημιαυτόματος κλιματισμός με φίλτρο γύρης
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο
- Ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά 215/60
STYLE (επιπλέον εξοπλισμός της έκδοσης Ambition)
- Έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board “Colour MaxiDot”
- “CLIMATRONIC” διζωνικός αυτόματος κλιματισμός
- Κεντρικό κλείδωμα θυρών και εκκίνησης κινητήρα χωρίς το κλειδί (KESSY)
- LED φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος
- Πακέτο χρωμίου στο εξωτερικό καιεσωτερικό του οχήματος
- Πρίζα 230V + USB στην κεντρική κονσόλα
- Περιφερειακός φωτισμός στους εξωτερικούς καθρέπτες
- Αισθητήρας βροχής & λειτουργίας φώτων
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 17” με ελαστικά 215/55
Οι ανώτατες προτεινόμενες τιμές λιανικής για το SKODA KAROQ στις εκδόσεις στις οποίες λανσάρεται το μοντέλο στην ελληνική αγορά, παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί. Σημειώνεται ότι το καλοκαίρι του 2018 θα λανσαριστούν 4×4 εκδόσεις με το DSG κιβώτιο ταχυτήτων των επτά σχέσεων τόσο με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα όσο και τον 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρα των 190 PS.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ | ||
ΕΚΔΟΣΗ
AMBITION |
ΕΚΔΟΣΗ
STYLE |
|
KAROQ 1.0 TSI 116 PS | 19.900 € | – |
KAROQ 1.0 TSI 116 PS DSG7 | 21.900 € | – |
KAROQ 1.5 TSI 150 PS | 21.900 € | 26.800 € |
KAROQ 1.5 TSI 150 PS DSG7 | 26.500 € | 30.500 € |
KAROQ 1.6 TDI 116 PS | 21.900 € | 26.800 € |
KAROQ 1.6 TDI 116 PS DSG7 | 26.500 € | 30.500 € |
KAROQ 2.0 TDI 150 PS 4X4 | – | 32.500 € |
KAROQ 2.0 TDI 150 PS DSG7 4X4 | – | 34.900 € |