Η Εργο-Χρηματοδότηση Υποδομών
Παγκοσμίως, η Εργο-Χρηματοδότηση Υποδομών, Θαλάσσιων Μεταφορών και Πλοίων, γνωστότερο ως Project Finance, έρχεται υπό συνθήκες να καλύψει το έλλειμμα τραπεζικού δανεισμού και να αναδειχτεί σε ειδικό χρηματοδοτικό προϊόν, ειδικά μετά την πιστωτική κρίση του 2008. Παρά την δυναμική των Εργο-Χρηματοδοτήσεων, όμως, η διείσδυσή του ιδιωτικού κεφαλαίου -ιδιαίτερα των Θεσμικών Επενδυτών με διαθέσιμα 120 τρις δολάρια- παραμένει ακόμα ισχνή ειδικά σε περιπτώσεις όπου καλείται να συνυπάρξει με πολιτικές και οικονομικές αγκυλώσεις οργανισμών όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή η Παγκόσμια Τράπεζα.
Προσκεκλημένος του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα ‘Λιμάνια, Θαλάσσιες Μεταφορές & Νησιωτικότητα’ (19 και 20 Απριλίου, στο Εμπορικό & Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά),ο Γιώργος Ανδριανόπουλος (φωτογραφία κάτω), εξειδικευμένος CFO σε Project Finance | Maritime | Corporate Investment θα εστιάσει εκ μέρους του βρετανικού Οίκου ICONIC Project Finance Advisory στο αντικείμενο των Εργο-Χρηματοδοτήσεων.
“Στόχος μας είναι να ενημερώσουμε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την προοπτική των Εργο-Χρηματοδοτήσεων κυρίως εκτός ΕΕ αλλά σε συνεργασία με θεσμικούς επενδυτές. Όπως γνωρίζετε, η ανάπτυξη και το ΑΕΠ συνδέονται αναλογικά με τις δαπάνες σε έργα υποδομής οι οποίες στην περίπτωση της Ελλάδας έχουν για τους γνωστούς λόγους παγώσει. Αντίστοιχα, η επιχειρηματικότητα ειδικών κλάδων όπως η Ναυτιλία κι η Βιομηχανία που θα έπρεπε να έχουν στραφεί νωρίτερα απ’ οποιονδήποτε άλλο τομέα στις Εργο-Χρηματοδοτήσεις και ήδη να συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία προσδοκούν παθητικά την επιστροφή στον τραπεζικό δανεισμό του 2008 -γεγονός εξαιρετικά απίθανο για λόγους που εξηγούνται στην ομιλία”.
Το συνέδριο διοργανώνεται από το Ενεργειακό & Περιβαλλοντικό Γραφείο Αιγαίου (ΕΠΕΓΑ) και το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ με τη συμμετοχή σημαντικών παραγόντων από την Ελλάδα κι άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σχετίζονται με τη χάραξη πολιτικής σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Επίσης, συμμετέχει το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου καθώς και εκπρόσωποι της ναυτιλίας, της αυτοδιοίκησης, των συλλογικών φορέων και των εταιριών που αναπτύσσουν τεχνολογίες στους τομείς της ενέργειας, των έξυπνων δικτύων, των επικοινωνιών, των μεταφορών, της διοίκησης και της διαχείρισης των αγορών.