Το νέο Volkswagen Touareg

By  |  0 Comments

Η Volkswagen παρουσιάζει το πλήρως ανασχεδιασμένο Touareg – τη ναυαρχίδα της μάρκας. Εξοπλισμένο με τα νέας γενιάς συστήματα συνδεσιμότητας και με συνδυασμό πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης, φωτισμού και infotainment, το νέο Touareg δείχνει το δρόμο προς το μέλλον, φροντίζοντας ταυτόχρονα να προσδίδει στην κατηγορία του και μία πρωτόγνωρη νότα δυναμισμού.

Το Touareg, εκτός από την άνεση και το δυναμισμό που προσφέρει, αποτελεί και το πλέον προηγμένο τεχνολογικά Volkswagen της εποχής του και φιλοδοξεί να ενθουσιάσει τους οδηγούς μοντέλων της premium κατηγορίας, τους λάτρεις της τεχνολογίας και του design, αλλά και να διευρύνει ακόμα περισσότερο το αγοραστικό του κοινό.

Πρώτη παρουσίαση του Innovision Cockpit. Η Volkswagen παρουσιάζει για πρώτη φορά στο νέο Touareg, τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με την ονομασία Innovision Cockpit. Στη συγκεκριμένη διάταξη, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (ψηφιακό ταμπλό με οθόνη 12 ιντσών) και το κορυφαίο σύστημα infotainment Discover Premium (με οθόνη 15 ιντσών), συνδυάζονται έτσι ώστε να προσφέρουν όλες τις λειτουργίες πληροφόρησης, επικοινωνίας και χειρισμών, με τρόπο ώστε να καταργούν ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες. Με το Innovision Cockpit ο οδηγός του νέου Touareg, ελέγχει και χειρίζεται τα πάντα διαισθητικά, σχεδόν «με τη σκέψη», έχοντας ταυτόχρονα και απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης. Το νέο Touareg αποτελεί την πλήρη μετουσίωση του ψηφιακού εσωτερικού του αύριο, στο σήμερα.

Πληθώρα νέων συστημάτων υποβοήθησης, κρατήματος και άνεσης. Το Touareg ενσωματώνει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, βελτίωσης της οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της Volkswagen. Στις τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνονται συστήματα όπως: το ‘Night Vision’ (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας ‘Roadwork Lane Assist’ (ημιαυτόματος έλεγχος του τιμονιού και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση μέχρι τα 60χλμ.), το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας ‘Front Cross Traffic Assist’ (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται με την πορεία του Touareg), το ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης (κάνει το χειρισμό του Touareg να μοιάζει με ενός μικρομεσαίου μοντέλου), τις νέες αντιστρεπτικές ράβδους με ηλεκτρομηχανικό έλεγχο, τους νέου τύπου προβολείς ‘IQ.Light – LED matrix’ (με ενεργό έλεγχο, εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας με τη βοήθεια κάμερας), καθώς και την οθόνη ‘Head-up Display’ με προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ. Ο οδηγός του νέου Touareg χρησιμοποιεί και απολαμβάνει τα παραπάνω συστήματα ως ένα ενιαίο σύνολο εμπειριών. Όλα τα παραπάνω συστήματα επικοινωνούν και μεταξύ τους και με μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που φροντίζει ώστε να λειτουργούν στο παρασκήνιο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, εξασφαλίζοντας έτσι το μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας στο ταξίδι.

Ο οδηγός ενός Touareg, είναι λάτρης των σπορ και απολαμβάνει την περιπέτεια. Ένα 60% των ιδιοκτητών Touareg στη Γερμανία, και ένα 40% στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν το Volkswagen τους σαν όχημα ρυμούλκησης. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη αυτά τα αξιοσημείωτα ποσοστά, το νέο Touareg έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα έλξης τρέιλερ με βάρος που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 3,5 τόνους.

Το συγκεκριμένο SUV χρησιμοποιείται συχνά από ανθρώπους που αναζητούν την περιπέτεια, εκτιμούν την μέγιστη ασφάλεια, την άνεση στο εσωτερικό, καθώς και την ευκολία χειρισμού. Ορισμένες ακόμα παράμετροι που παίζουν σημαντικό ρόλο για το χρήστη ενός παρόμοιου οχήματος είναι οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και το high-end σύστημα infotainment. Είναι γεγονός ότι σε όλες τις κύριες αγορές του Touareg – Κίνα, Ευρώπη και Ρωσία – το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται από ανθρώπους με υψηλό βιοτικό επίπεδο, επιχειρηματίες ή ελεύθερους επαγγελματίες, που είναι γνώστες των σημερινών τεχνολογιών. Παρόλα ταύτα όμως υπάρχουν και ορισμένες διαφορές. Στην Κίνα, οι ιδιοκτήτες Touareg είναι κατά μέσο όρο 41 ετών, ενώ για τη Ρωσία, αυτό το νούμερο είναι 43 και για την Ευρώπη 55. Αντίστοιχα διαμορφώνεται και το προφίλ των χρηστών Touareg με κριτήριο την οικογενειακή κατάσταση, όπου το ποσοστό οικογενειών με μικρά παιδιά είναι υψηλότερο στην Κίνα (65%), 47% στη Ρωσία και 31% στην Ευρώπη.

Η γκάμα των SUV της Volkswagen. Το Touareg του 2018 αποτελεί ένα ακόμα ορόσημο στη δημιουργία της μεγαλύτερης γκάμας SUV στην ιστορία της μάρκας Volkswagen. Σήμερα η γκάμα αποτελείται από τα παρακάτω μοντέλα : Νέο T-Roc, Tiguan, νέο Tiguan Allspace (Ευρώπη) και Tiguan L (Κίνα), νέο Atlas (ΗΠΑ), και Teramont (Κίνα), και το εντελώς ανασχεδιασμένο Touareg που αποτελεί και τον κορυφαίο εκπρόσωπο της Volkswagen στην κατηγορία των SUV.

Αλλά και στο άλλο άκρο της γκάμας των SUV, η Volkswagen προγραμματίζει να διευρύνει την προσφορά της με το μικρομεσαίο T-Cross, κάτω από το T-Roc. Στη γκάμα πρόκειται να ενταχθεί και ένα ακόμα μοντέλο το οποίο θα ανήκει στην κατηγορία των μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων: το I.D. CROZZ – το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Volkswagen. Το συγκεκριμένο μοντέλο πρόκειται να παρουσιαστεί στην αγορά το 2020.

Εξωτερικός σχεδιασμός του Touareg – με στόχο την ελευθερία

Πλατφόρμα MLB (Modular longitudinal matrix). Το νέο Touareg έχει ‘χτιστεί’ πάνω στην MLB (“modular longitudinal matrix”) πλατφόρμα του Group. Πρόκειται για μία πλατφόρμα/πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζονται τα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου, από τα μεσαία μοντέλα και πάνω. Σε αντίθεση με το προηγούμενο, το μοντέλο της 3ης γενιάς είναι εμφανώς φαρδύτερο και μακρύτερο, όντας όμως χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του είναι: 4,878μ. μήκος (+77χλστ.), 1,984μ. πλάτος (+44χλστ.), και 1,702μ. ύψος (-7χλστ.). Η αύξηση του πλάτους και του μήκους, σε συνδυασμό και με την ελαφρά μείωση του ύψους, είχαν σαν αποτέλεσμα την αισθητή τόνωση του δυναμισμού στις αναλογίες του αμαξώματος.

Ενάντια στο κατεστημένο. Ο Κλάους Μπίσοφ (Klaus Bischoff), επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Volkswagen και η ομάδα του κατάφεραν να περάσουν το design του νέου Touareg σε άλλη διάσταση. Ο σχεδιασμός και οι τεχνολογίες του αυτοκινήτου, συνδυάζονται με τον ιδανικότερο τρόπο, και αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η Volkswagen κατάφερε με την 3η γενιά του κορυφαίου της μοντέλου, να κάνει το Touareg ένα μοναδικό ‘all-round’ όχημα. Με τις πρωτοποριακές τεχνολογίες, το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, το νέο μοντέλο της μάρκας αποτελεί αναμφισβήτητα μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση ενάντια στο κατεστημένο. Απόδειξη του νέου ‘positioning’ του Touareg, είναι και ο εξαιρετικά εντυπωσιακός του σχεδιασμός.

Κλάους Μπίσοφ: «Μας δόθηκε η ευκαιρία να υλοποιήσουμε το όραμά μας για ένα μεγάλο και μοναδικό SUV από τη Volkswagen. Και βέβαια, την εκμεταλλευθήκαμε πλήρως.»

Εμβληματικό αμάξωμα. Ενώ η πρώτη γενιά του συγκεκριμένου SUV ξεχώριζε για τα έντονα off-road χαρακτηριστικά του DNA του, η φιλοσοφία αυτή άλλαξε από τη δεύτερη γενιά και συνεχίζει στο νέο Touareg: προς ένα όλο και πιο προοδευτικό, σύγχρονο και μοναδικό all-round όχημα. Παραμένει παρόλα αυτά ένα μοντέλο έτοιμο να κατακτήσει κάθε αχαρτογράφητη περιοχή, και κάθε προορισμό

Εμπρός μέρος. Χαρακτηριστικό στοιχείο του σχεδιασμού του νέου Touareg, αποτελεί και το εμπρός μέρος. Με την πρώτη ματιά, είναι εμφανής ο δυναμισμός και η υψηλή ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου. Η χρωμιωμένη μάσκα μοιάζει να είναι σμιλευμένη σε ένα ενιαίο κομμάτι μέταλλο και συμβάλλει απόλυτα στη διαμόρφωση του αισθητικού αποτελέσματος της φωτιστικής υπογραφής.

Πλευρική εμφάνιση. Οι λείες επιφάνειες των πλευρικών τμημάτων του Touareg μοιάζουν με φουσκωμένα από τον αέρα, πανιά ενός ιστιοφόρου. Τα τονισμένα ‘φρύδια’ των εμπρός φτερών και το μυώδες σχήμα των πίσω ώμων, ενισχύουν την αίσθηση των δυνατοτήτων του Touareg για κίνηση σε κάθε είδος εδάφους. Αυτός ήταν και ο στόχος: να σχεδιάσουμε το πιο ικανό SUV της κατηγορίας. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι οι γραμμές των παραθύρων, όπως διατρέχουν το αμάξωμα. Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η οροφή. Με έντονη κλίση προς τα πίσω, καταλήγει να ενσωματώνεται ομαλά στην πίσω κολώνα, η οποία έχει κλίση προς τα εμπρός.

Ο δυναμικός χαρακτήρας αντανακλάται επίσης και από το σχεδιασμό των ζαντών του Touareg, που είναι και αυτός εντελώς νέος. Η διάμετρος στο βασικό μοντέλο είναι τώρα 18 ίντσες αντί για 17, και η διάμετρος αυτή μπορεί προαιρετικά να φτάσει μέχρι και τις 21 ίντσες.

Πίσω πλευρά. Οι φαρδιοί ώμοι πάνω από τους πίσω τροχούς, είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την εμφάνιση της πίσω πλευράς του αυτοκινήτου. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του πίσω μέρους τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα LED φωτιστικά σώματα. Ο σχεδιασμός αυτών των φωτιστικών σωμάτων δεν προσθέτει μόνο στην εικόνα του πλάτους του αυτοκινήτου, αλλά παραπέμπει και στα εμπρός LED φωτιστικά σώματα όπου χάρη στο σχήμα τους δημιουργούν την μοναδική φωτιστική ταυτότητα, τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω όψη του Touareg. Η αισθητική δεν επηρεάζει επ’ ουδενί τη λειτουργικότητα. Η πίσω πλευρά  καταλαμβάνεται σε ολόκληρο το πλάτος της από την πίσω πόρτα – ενώ η πόρτα καταφέρνει να παραμένει σχεδόν αόρατη, γεγονός που δίνει στον παρατηρητή την εικόνα του δυναμισμού.

Φιλοσοφία εσωτερικού – εσωτερικό σχεδιασμένο για την ψηφιακή εποχή

Το Innovision Cockpit σε ρόλο κέντρου ελέγχου. Οι σχεδιαστές του εσωτερικού προσάρμοσαν απόλυτα το εσωτερικό του νέου Touareg, πάνω στα δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Οι ψηφιακές οθόνες κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, έχοντας αντικαταστήσει παντού τα συμβατικά πλήκτρα και όργανα.

Επιβλητική είναι η παρουσία του κέντρου ελέγχου που αποτελείται από τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες : το Innovision Cockpit που μπορεί να ενσωματωθεί στον προαιρετικό εξοπλισμό – συνδυάζει μία πληθώρα ψηφιακών οργάνων (Digital Cockpit με οθόνη 12ιντσών) και σύστημα Discover Premium infotainment (με οθόνη αφής 15ιντσών). Πρόκειται για το διαδραστικό ψηφιακό κέντρο ελέγχου του νέου Touareg, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες και ρυθμίσεις για όλες τις λειτουργίες των συστημάτων άνεσης, υποστήριξης και infotainment.

Το ‘Innovision Cockpit’ αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα – καθώς σε κανένα άλλο Volkswagen, το εσωτερικό δεν έχει ψηφιοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό, προσφέροντας ευρεία γκάμα λύσεων συνδεσιμότητας τόσο σε ότι αφορά τη λειτουργία του αυτοκινήτου, όσο και την επικοινωνία με τον έξω κόσμο.

Άνεση, ποιότητα και μοναδικότητα, σε κορυφαίο επίπεδο. Δεδομένων των απαιτήσεων κίνησης τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, το εσωτερικό του νέου SUV της Volkswagen παραμένει πάντα ένας χώρος άνεσης και πολυτέλειας. Οι οθόνες του Innovision Cockpit με την κρυστάλλινη επιφάνεια, τις κομψές λεπτομέρειες ξύλου (γνήσιο φυσικό ξύλο), το χειροποίητο δέρμα, το αλουμίνιο και τις λεπτομέρειες χρωμίου, δίνουν στο αυτοκίνητο εμφάνιση και αίσθηση που αναδεικνύει το κορυφαίο επίπεδο ποιότητας κατασκευής του.

Για παράδειγμα, στο νέο επίπεδο εξοπλισμού ‘Atmosphere’ περιλαμβάνεται μία στενή λωρίδα σκαλισμένου ξύλου που διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό, ακολουθώντας το σχήμα του και ενσωματώνεται πλήρως στο φωτισμό της καμπίνας. Ένας τρόπος εξατομίκευσης του εσωτερικού, είναι η επιλογή ενός από τα τρία πακέτα εσωτερικής διακόσμησης: ‘Atmosphere’, ‘Elegance’ και ‘R-Line’.

Στο νέο πακέτο ‘Atmosphere’ συνδυάζονται αρμονικά το ξύλο και τα φυσικά χρώματα.

Στο ‘Elegance’ κυριαρχούν τα στοιχεία τεχνολογίας με το μέταλλο και τα αντίστοιχα χρώματα.

Και τέλος, στο ‘R-Line’ η έμφαση δίνεται στη σπορτίβ αύρα.

Νέα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και σύστημα πολλαπλών θέσεων πίσω καθισμάτων.

Τα προαιρετικά ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με λειτουργία μασάζ, επιλογή που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Touareg. Ο χρήστης μπορεί να έχει στη διάθεσή του οκτώ επιλογές.

Η λειτουργία μασάζ, με δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων μεταβαλλόμενης έντασης, πραγματοποιείται με τη βοήθεια ειδικών μαξιλαριών με αέρα. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχει η δυνατότητα διαμήκους μετακίνησης του πίσω καθίσματος, με διαδρομή που φτάνει τα 160χλστ., ώστε να δημιουργηθεί ακόμα περισσότερος χώρος πίσω. Άλλη μία επιλογή άνεσης για τους πίσω επιβάτες είναι και η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης του πίσω καθίσματος (σε τρείς θέσεις, με κλίση που φτάνει μέχρι τις 21 μοίρες).

Ο χαρακτηρισμός του νέου Touareg ως ‘όχημα μεγάλων αποστάσεων’ επιβεβαιώνεται πλήρως χάρη στο σύστημα καθισμάτων του. Για να διασφαλιστεί ότι πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, θα έχουν στη διάθεσή τους τον απαιτούμενο χώρο για τις αποσκευές τους, είτε για ένα μεγάλο ταξίδι ή απλά για μία διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο, το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου έχει συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 810 λίτρα (113 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Η μεγαλύτερη πανοραμική συρόμενη οροφή σε Volkswagen. Το φυσικό φώς πλημμυρίζει το εσωτερικό, χάρη στην μεγαλύτερη πανοραμική συρόμενη ηλιοροφή που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε Volkswagen. Οι εσωτερικές διαστάσεις της οροφής είναι 1,270μ. μήκος, και 0,825μ. πλάτος. Το εμπρός τμήμα της, μπορεί να ανοίξει μέσω ενός διακόπτη τεσσάρων επιλογών, σε διάφορες θέσεις. Μπορεί να μετακινηθεί ηλεκτρικά έως και 495χλστ. προς τα πίσω, και να ανακλιθεί προς τα πάνω. Για τον περιορισμό της ηλιακής ακτινοβολίας η οροφή διαθέτει και ηλεκτροκίνητη κουρτίνα.

30 αποχρώσεις στον εσωτερικό φωτισμό. Η οδήγηση τη νύχτα γίνεται περισσότερο ευχάριστη χάρη σε ένα νέο εξελιγμένο σύστημα LED για το φωτισμό του εσωτερικού. Ακόμα και μέσω του φωτισμού υπάρχει η δυνατότητα εξατομίκευσης του εσωτερικού του νέου Touareg. Ο εσωτερικός φωτισμός με τις 30 διαθέσιμες αποχρώσεις, μπορεί επίσης να ρυθμιστεί και σε ένταση.

Το Innovision Cockpit σε πλήρη παρουσίαση

Design ‘όλα σε μία οθόνη’. Το ‘Innovision  Cockpit’ λανσάρεται για πρώτη φορά στο Touareg 3ης γενιάς. Η πλειοψηφία των πλήκτρων έχουν ενσωματωθεί στην οθόνη των 15ιντσών (1920×1020 pixels) πάνω από την κεντρική κονσόλα, του κορυφαίου συστήματος infotainment ‘Discover Premium’, που είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Το cockpit περιλαμβάνει επίσης τα χειριστήρια του τετραζωνικού κλιματισμού και των λειτουργιών θέρμανσης, μασάζ και αερισμού των καθισμάτων. Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα χειριστήρια, όπως πχ το ποτενσιόμετρο της έντασης του ηχοσυστήματος, σκόπιμα απεικονίζονται σαν αναλογικά. (είναι επίσης δυνατόν να ρυθμίσετε την ένταση και από την οθόνη αφής του συστήματος infotainment).

Στην πλευρά του οδηγού, το γυάλινο Digital Cockpit – υψηλής ευκρίνειας οθόνη/πίνακας οργάνων 12ιντσών του Touareg, (1920×720 pixels), αποτελεί συνέχεια του επίσης γυάλινου ‘Discover Premium’ συστήματος infotainment. Οι δύο οθόνες σχηματίζουν έτσι ένα ενιαίο σύνολο, με κοινά χαρακτηριστικά (οπτικά και λειτουργικά). Άλλα χαρακτηριστικά του Innovision Cockpit: λειτουργία ‘Deluxe telephony’, με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του smartphone, App Connect (περιλαμβάνει MirrorLink®, Apple CarPlay™ και Android Auto™, για όλες τις εφαρμογές σύνδεσης smartphones Apple και Android), Media Control (σύνδεση με tablets), τέσσερεις θύρες USB (δύο εμπρός για σύνδεση interface με το σύστημα infotainment και δυνατότητα φόρτισης, και δύο πίσω μόνο για φόρτιση), και ένα Wi-Fi hotspot για μέχρι και οκτώ συσκευές.

Μία ακόμα προαιρετική λειτουργία του Innovision Cockpit είναι και το Head-up Display, το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, τις βασικές πληροφορίες οδήγησης.

Λεπτομέρειες του ‘Discover Premium

Σύστημα Infotainment βασισμένο στο ‘MIB2+ High‘. Η καρδιά του Innovision Cockpit είναι το κορυφαίο σύστημα infotainment Discover Premium, το οποίο χρησιμοποιείται ταυτόχρονα σαν ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης, τηλέφωνο, κέντρο πληροφοριών και  κέντρο επικοινωνίας οδηγού-αυτοκινήτου, όπου δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης διαφόρων παραμέτρων λειτουργίας του αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα σύστημα που βασίζεται στο ‘MIB2+ High’. (MIB είναι τα αρχικά των λέξεων Modular Infotainment Matrix).

Το σύστημα Discover Premium που βασίζεται στο MIB2+ High που διαθέτει το Touareg, ενσωματώνει ιδιαίτερες καινοτομίες όπως, το ‘Connected Navigation’ (εμφάνιση χαρτών πόλεων 3D), το ‘Nav-Gen4 Routing’ (υπολογισμός εναλλακτικών διαδρομών βάσει της διαδρομής, τοπογραφίας και τρεχουσών κυκλοφοριακών συνθηκών όπως οι ώρες αιχμής), πλοήγηση με αυτό-εκμάθηση (βασισμένη στο προφίλ του χρήστη, όπου το Discover Premium απομνημονεύει τις διαδρομές που προτιμά ο οδηγός και προτείνει  το αντίστοιχο δρομολόγιο), το ‘Hybrid Radio’ (συνδυασμός επίγειας και διαδικτυακής ραδιοφωνικής λήψης), καθώς και διευρυμένη λειτουργία online υπηρεσιών (περιλαμβάνεται η δυνατότητα εκφώνησης ειδήσεων, και της εφαρμογής ‘Gracenote online’ για συμπληρωματικές πληροφορίες τραγουδιών, με δυνατότητα τοπικής αποθήκευσης και offline ανάκλησης σε μεταγενέστερο χρόνο.

Η κεντρική οθόνη είναι πολλαπλών χρήσεων και μπορεί να εξατομικευθεί.  Η ψηφιακή κεντρική οθόνη εμφανίζει και μία μπάρα ελέγχου (στην πάνω πλευρά) μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να πραγματοποιήσει τις προσωπικές του ρυθμίσεις: στη γραμμή των χειριστηρίων του κλιματισμού (για το Climatronic και τις λειτουργίες των καθισμάτων), στα εικονίδια επιλογών (ένα μεγάλο κεντρικό εικονίδιο και δύο μικρότερα για προσωπική διαμόρφωση), στην επιλογή προτιμώμενων πλήκτρων (αριστερά στην οθόνη), στην επιλογή εμφάνισης της ώρας, καθώς και στην επιλογή τρισδιάστατης απεικόνισης του αυτοκινήτου και των καθισμάτων.

Υπάρχει επίσης δυνατότητα απεικόνισης του συστήματος τετρακίνησης καθώς και του υβριδικού συστήματος κίνησης. Το μενού της πλοήγησης είναι ρυθμισμένο για ιδιαίτερα εύκολο χειρισμό. Δίνεται για παράδειγμα η δυνατότητα στο χρήστη να πιέσει το πλήκτρο ‘home’ – ένα εικονίδιο παρόμοιο με εκείνο που διαθέτουν τα smartphones – και να επιστρέψει στην αρχική οθόνη.

Λεπτομέρειες του ‘Digital Cockpit

Διαδραστικός πίνακας οργάνων. Το Digital Cockpit είναι μία πλήρως ψηφιοποιημένη εναλλακτική του συμβατικού αναλογικού πίνακα του Touareg και αποτελεί βασικό στοιχείο του Innovision Cockpit. Ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις την εμφάνιση της οθόνης των 12ιντσών, είτε από το βασικό μενού ή με τα χειριστήρια στο τιμόνι. Για εκείνον που επιθυμεί μία μινιμαλιστική απεικόνιση, δίνεται η δυνατότητα ελαχιστοποίησης της οθόνης πλοήγησης, των πολυμέσων ή και του ταχύμετρου και της ένδειξης επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο.

Ο ολικός και μερικός χιλιομετρητής παραμένουν πάντα στην ίδια θέση της οθόνης.  Επιπλέον, στην οθόνη του Digital Cockpit, είναι δυνατόν να ενσωματωθούν και διάφορες ενδείξεις πληροφοριών, όπως οδηγίες ή/και έλεγχος των συστημάτων υποστήριξης οδηγού, η πλοήγηση και οι ενδείξεις κίνησης εκτός δρόμου.

Λεπτομέρειες για το Head-up Display

Τοποθετημένο στην ιδανική θέση, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι πληροφορίες μέσω του ‘Head-up Display’ προβάλλονται κατευθείαν στο παρμπρίζ. Η οθόνη βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να τραβήξει ούτε στιγμή το βλέμμα του από το δρόμο. Το Head-up Display διαθέτει εικονική οθόνη διαστάσεων 217×88 χλστ. και είναι η μεγαλύτερη αυτού του τύπου που τοποθετείται μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητο Volkswagen. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει τις πληροφορίες που θα εμφανίζονται στην οθόνη του Head-up Display.

Εξατομίκευση. Προσωπικές ρυθμίσεις – συμπεριλαμβάνονται και εκείνες για το Innovision Cockpit και το Head-up-Display – αποθηκεύονται στο σύστημα του αυτοκινήτου και μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόματα με τη χρήση του προσωπικού κλειδιού του κάθε χρήστη. Αυτή η λειτουργία αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη σε περιπτώσεις όπου το Touareg οδηγήθηκε τελευταία από έναν φίλο ή ένα άλλο μέλος της οικογένειας, με διαφορετικό κλειδί. Εναλλακτικά, οι ρυθμίσεις μπορούν να ενεργοποιηθούν μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας, μέσω ενός μενού που ανοίγει αυτόματα. Στο Touareg μπορούν να αποθηκευτούν έως και επτά διαφορετικά προφίλ οδηγών.

Λεπτομέρειες για τα ηχοσυστήματα

Προαιρετικό ηχοσύστημα της Dynaudio, ισχύος 730watt. Το νέο Touareg εφοδιάζεται με ενισχυτή ισχύος 80 watt ο οποίος είναι ενσωματωμένος στον κεντρικό υπολογιστή του συστήματος infotainment. Για τον ήχο φροντίζουν τέσσερα tweeters (δύο στις μπροστινές κολώνες, και δύο στις εμπρός πόρτες), με διάμετρο 65χλστ. και τέσσερα woofers 200χλστ. στις εμπρός και πίσω πόρτες. Προαιρετικά διατίθεται και ένα high-end ηχοσύστημα, ειδικά σχεδιασμένο για το νέο Touareg, που είναι προϊόν συνεργασίας με την κορυφαία Δανέζικη εταιρεία ήχου, την Dynaudio.

Το συγκεκριμένο ηχοσύστημα χρησιμοποιεί ένα ενισχυτή Dolby 7.1 ισχύος 730 watt που οδηγεί συνολικά δεκατέσσερα ηχεία: τέσσερα tweeters 65χλστ. στις μπροστινές κολώνες και στις εμπρός πόρτες, δύο mid-range 100χλστ. στις εμπρός πόρτες, τέσσερα ακόμα mid-range 200χλστ. στις πίσω πόρτες, δύο γενικού φάσματος 100χλστ. στις κολώνες του πορτμπαγκάζ, ένα κεντρικό ηχείο στο ταμπλό, και ένα subwoofer κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός

Τρία επίπεδα προαιρετικού εξοπλισμού. Πέρα από τον βασικό εξοπλισμό, για το νέο Touareg διατίθενται και τρείς επιλογές πακέτων προαιρετικού εξοπλισμού: ‘Atmosphere’, ‘Elegance’ και ‘R-Line’. Στο νέο πακέτο ‘Atmosphere’ συνδυάζονται αρμονικά το ξύλο και τα φυσικά χρώματα. Στο ‘Elegance’ κυριαρχούν τα στοιχεία τεχνολογίας με το μέταλλο και τα αντίστοιχα χρώματα. Και τέλος, στο ‘R-Line’ η έμφαση δίνεται αποκλειστικά στο σπορ χαρακτήρα. Και τα τρία πακέτα περιλαμβάνουν εξωτερικά σποϊλερ στο χρώμα του αμαξώματος. (Ειδικά στο ‘R-Line’ περιλαμβάνονται και ειδικές προεκτάσεις στα φρύδια των φτερών, βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος). Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αρκετά διακοσμητικά χρωμίου που στολίζουν τους προφυλακτήρες, τα πλαίσια των παραθύρων, και τη μάσκα, αλλά και την απόληξη της εξάτμισης (παραλληλόγραμμη στο στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης V8 TDI).

Εξωτερικά χρώματα. Η 3η γενιά Touareg προσφέρεται με 13 επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα. Τρείς από αυτές είναι καινούργιες: Το ‘Aquamarine Blue’, το ‘Tamarind Brown’ και το ‘Juniper Green’ (όλα μεταλλικά). Οι άλλες επιλογές είναι: ‘Pure White’ και ‘Black’ (και τα δύο παστέλ), ‘Antimony Silver’, ‘Sand Gold’, ‘Quartzite Grey’, ‘Reef Blue’, ‘Moonlight Blue’ και ‘Malbec Red’ (όλα μεταλλικά) και ‘Deep Black’ και ‘Oryx White’ (με επεξεργασία πέρλας).

Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού στο Touareg

Αυτοματοποιημένη ασφάλεια και υποστήριξη. Το νέο Touareg είναι ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο, γεγονός που οφείλεται και στην πληθώρα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης/μποτιλιαρίσματος (‘Traffic Jam Assist’) με παραμέτρους ελέγχου διέλευσης από σημεία μειωμένου πλάτους λόγω έργων (‘Roadwork Lane Assist’), ενεργοποιεί τις λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης. Ένα ακόμα σύστημα που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Volkswagen, είναι και το σύστημα νυχτερινής όρασης (‘Night Vision’). Στο νέο Touareg ο οδηγός εκμεταλλεύεται όσο ποτέ άλλοτε τη συνεργασία όλων των συστημάτων υποβοήθησης. Οι έννοιες υποστήριξης και ασφάλειας αποκτούν πλέον άλλες διαστάσεις. Ακολουθεί επισκόπηση των συστημάτων υποστήριξης:

Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης και συστήματα προειδοποίησης

  • Υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist) με λειτουργία ελέγχου διέλευσης από δρόμους μειωμένου πλάτους λόγω έργων (Roadwork Lane Assist) – (ημιαυτόνομη οδήγηση για ταχύτητες μέχρι 60χλμ.)
  • Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αυτόματης πέδησης σε συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη (City Emergency Braking) και λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring)
  • Σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Assist), προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη οχήματος που πρόκειται να διασταυρωθεί στην πορεία του.
  • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist)
  • Σύστημα ελέγχου πλευρικής κυκλοφορίας για αλλαγή λωρίδας και για τις στροφές και αποφυγή σύγκρουσης με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι (Side Assist

Παρκάρισμα και μανούβρες

  • Υποβοήθηση αυτόματου παρκαρίσματος με τρέιλερ (Trailer Assist), απαιτείται κοτσαδόρος
  • Υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist). Ημιαυτόματη λειτουργία κατά την διαδικασία παρκαρίσματος και κατά την έξοδο από θέση στάθμευσης

 Ασφάλεια

  • Αυτόματο σύστημα ανάληψης ελέγχου αυτοκινήτου σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Assist), σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται
  • Αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Automatic Post-Collision Braking System 2.0). Αυτόματη ακινητοποίηση μετά την αρχική σύγκρουση
  • Σύστημα προληπτικών ενεργειών προστασίας επιβατών (Pre-Crash). Αναγνωρίζει το ενδεχόμενο ατυχήματος και πριν τη σύγκρουση, κλείνει αυτόματα τα τζάμια και την ηλεκτρική ηλιοροφή

 Πληροφόρηση και οπτικά μηνύματα

  • Προειδοποίηση οδηγού ‘Driver Alert System’ (αναγνωρίζει σημάδια κούρασης και προειδοποιεί τον οδηγό)
  • Σύστημα νυχτερινής όρασης ‘Night Vision’ (υποβοήθηση οδήγησης τη νύχτα)
  • Κάμερα οπισθοπορείας, και αναγνώριση οδικής σήμανσης (πινακίδες ορίου ταχύτητας, και απαγόρευσης προσπεράσματος)
  • Head-up Display στο παρμπρίζ

 Λεπτομέρειες για τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

‘Night Vision‘. Το νέο Touareg είναι το πρώτο Volkswagen που εφοδιάζεται με σύστημα νυχτερινής όρασης: Πρόκειται για το σύστημα ‘Night Vision’. Με τη βοήθεια μίας θερμικής κάμερας υπερύθρων, αναγνωρίζεται η υπέρυθρη ακτινοβολία που εκπέμπεται από έναν ζωντανό οργανισμό. Κάθε άνθρωπος ή ζώο που ‘βλέπει’ η κάμερα, απεικονίζεται με χρώμα (πράσινο ή κόκκινο, ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας), σε μία μαυρόασπρη οθόνη. Η εικόνα αυτή αναμεταδίδεται στην οθόνη του Digital Cockpit. Μόλις το Night Vision εντοπίσει κίνδυνο, προειδοποιεί τον οδηγό (με οπτική ένδειξη στο Digital Cockpit και στην προαιρετική οθόνη του Head- up Display). Ταυτόχρονα, προετοιμάζει το σύστημα πέδησης και το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος για άμεση και στο μέγιστο βαθμό, επέμβαση.

Με τη βοήθεια του νέου συστήματος προβολέων LED matrix IQ.Light’, το σύστημα ανάβει στιγμιαία τους προβολείς ώστε να προειδοποιήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή κινδύνου και να βοηθήσει τον οδηγό στον εντοπισμό τους. Η λειτουργία του φωτισμού εντοπισμού προσφέρεται αποκλειστικά μαζί με το σύστημα νυχτερινής όρασης. Ο συνδυασμός του Night Vision και των προβολέων ‘IQ.Light – LED matrix’, εξασφαλίζει έγκαιρη προειδοποίηση και ταχύτερη αντίδραση σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Το νέο ‘Front Cross Traffic Assist’ είναι προέκταση του γνωστού ‘Rear Traffic Alert’, με διευρυμένες όμως δυνατότητες. Σήμερα, σε πολλά αυτοκίνητα Volkswagen το Rear Traffic Alert προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη αυτοκινήτου που πλησιάζει με πορεία κάθετη (90 μοίρες) όταν εκείνος κάνει όπισθεν – η κλασική περίπτωση που κάποιος βγαίνει με όπισθεν από θέση στάθμευσης στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Το σύστημα επεμβαίνει ενεργά και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στον επερχόμενο κίνδυνο. Τώρα το νέο σύστημα εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας του Touareg, προειδοποιεί τον οδηγό και για αυτοκίνητο που πλησιάζει πλευρικά από διασταυρώσεις, από θέσεις στάθμευσης ή βγαίνει από γκαράζ. Η λειτουργία αυτή επιτυγχάνεται χάρη στην ύπαρξη αισθητήρων ραντάρ ενσωματωμένων στον εμπρός προφυλακτήρα, που καλύπτουν μία περιοχή σε γωνία 55 μοιρών πλευρικά από τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, παρέχοντας καλύτερο έλεγχο της κυκλοφορίας στις πλευρές του αυτοκινήτου. Και σε αυτή την περίπτωση το σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα, εφόσον ο οδηγός δεν αντιδράσει, προλαμβάνοντας ή μετριάζοντας έστω, τις συνέπειες ενός ατυχήματος.

Σύστημα προληπτικών ενεργειών προστασίας επιβατών. Το σύστημα προληπτικών ενεργειών προστασίας επιβατών έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο νέο Touareg. Ενσωματώνει όλες τις ενέργειες προ-σύγκρουσης σε μία πλήρη στρατηγική επέμβασης, και αναγνωρίζει ακόμα περισσότερους τύπους ατυχημάτων. Η βασική αρχή λειτουργίας του είναι: μόλις το σύστημα αναγνωρίσει κατάσταση επερχόμενου ατυχήματος – όπως είναι το αρχικό στάδιο απότομου φρεναρίσματος μέσω του συστήματος υποβοήθησης πέδησης – σφίγγει αυτόματα τις ζώνες οδηγού και συνοδηγού, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τους μηχανισμούς των ηλεκτρικών καθισμάτων, ώστε ο οδηγός και ο συνοδηγός να πάρουν την ιδανική θέση, για να εξασφαλιστεί ο καλύτερος δυνατός βαθμός προστασίας από τους αερόσακους και τις ζώνες. Εάν διαγνωστεί σοβαρή και επικίνδυνη κατάσταση αποσταθεροποίησης του αυτοκινήτου – όπως έντονη υποστροφή ή υπερστροφή με παρέμβαση του ESC – το σύστημα κλείνει αυτόματα όλα τα παράθυρα (αφήνοντας ένα μικρό άνοιγμα) και την ηλεκτρική οροφή. Με τα παράθυρα και την οροφή σχεδόν κλειστά, οι μετωπικοί και οι πλευρικοί αερόσακοι, έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν την ιδανική προστασία, και να είναι απόλυτα αποτελεσματικοί. Ενεργοποιείται επίσης και το αυτόματο κλείδωμα των θυρών, όπως και τα αλάρμ.

Όπως αναφέρθηκε, το σύστημα ενεργοποίησης προληπτικών μέτρων ενσωματώνει πλέον όλες τις λειτουργίες προ-σύγκρουσης (‘PreCrash’). Σε αυτές λαμβάνονται υπόψη οι παράμετροι:  ‘PreCrash εμπρός, ‘PreCrash πλευρικά, ‘PreCrash πίσω, ‘ανατροπή’, και ‘πολλαπλή σύγκρουση’. Επιπρόσθετα, το σύστημα χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους αισθητήρες ώστε να αναγνωρίσει εκ των προτέρων τις καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα.

Υποστήριξη σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης/μποτιλιάρισμα με λειτουργία ελέγχου διέλευσης στενών περασμάτων (‘Roadwork Lane Assist’). Μία επιλογή που θα προσφέρεται με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου είναι το ‘διευρυμένο πακέτο συστημάτων υποστήριξης οδηγού’. Περιλαμβάνει : το σύστημα ‘Traffic Jam Assist’ με τη λειτουργία ελέγχου διέλευσης στενών περασμάτων (Roadwork Lane Assist), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (στάνταρ στην Ευρωπαϊκή αγορά), το ενεργό Cruise Control (ACC, με λειτουργία stop-and-go), το αυτόματο σύστημα ανάληψης ελέγχου (Emergency Assist) του αυτοκινήτου σε περιπτώσεις που ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται, το νέο ‘Front Cross Traffic Assist’ (υποβοήθηση ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας), το σύστημα ειδοποίησης για οχήματα που κινούνται πλευρικά και παράλληλα με εμάς, με λειτουργία αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, καθώς και τις προληπτικές ενέργειες προστασίας των επιβατών.

Ο συνδυασμός όλων αυτών των συστημάτων δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να αφήσει για λίγο το τιμόνι, με το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφορίας σε μποτιλιάρισμα να αναλαμβάνει το χειρισμό του αυτοκινήτου, φρενάροντας, επιταχύνοντας, και στρίβοντας αυτόματα, βάσει του πλάτους του δρόμου, και της απόστασης που έχει να διανύσει ο οδηγός.

Σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Trailer Assist). Το ‘Trailer Assist’ απαλλάσσει τον οδηγό από πολύπλοκους υπολογισμούς κατά την κίνηση με όπισθεν με τρέιλερ, που όπως είναι γνωστό χρειάζεται να στρίψει το τιμόνι αριστερά για να στρίψει το τρέιλερ δεξιά και αντίστροφα. Το σύστημα βοηθά επίσης και σε μια ακόμα κατάσταση, εξασφαλίζοντας  μεγαλύτερη ασφάλεια και ακρίβεια για μεγαλύτερη απόσταση, στην κίνηση με τρέιλερ σε ευθεία οπισθοπορεία.  Το Trailer Assist έχει πλέον την ικανότητα να εκτελέσει μόνο του και σχεδόν αυτόματα τη συγκεκριμένη κίνηση.

Ένα Touareg με τρέιλερ, για να μπει με όπισθεν από το δρόμο σε ένα παρκινγκ, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός του είναι να σταματήσει στο κατάλληλο σημείο και να βάλει την όπισθεν. Το σύστημα ενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου. Στη συνέχεια, στον πίνακα οργάνων εμφανίζονται η τρέχουσα καθώς και οι πιθανές γωνίες πορείας που πρέπει να κινηθεί με όπισθεν. Με τη χρήση ειδικών αλγόριθμων και του λογισμικού επεξεργασίας εικόνας η οποία αναμεταδίδεται από την πίσω κάμερα, το σύστημα υπολογίζει τις γωνίες άρθρωσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του τρέιλερ. Μέσω του διακόπτη ρύθμισης του αριστερού πλευρικού καθρέφτη, που παίζει το ρόλο joystick, ο οδηγός μπορεί να καθορίσει την επιθυμητή κατεύθυνση του «συρμού» αυτοκινήτου-τρέιλερ. Το Touareg εκτελεί όλες τις κινήσεις του τιμονιού, και στον οδηγό απομένει μόνο ο χειρισμός του πεντάλ των φρένων και του γκαζιού. Η πορεία του «συρμού» αυτοκινήτου-τρέιλερ ρυθμίζεται αυτόματα χάρη στο σύστημα ελέγχου της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης του τιμονιού.

Αυτόματο σύστημα ακινητοποίησης μετά από σύγκρουση (Automatic Post-Collision Braking System 2.0.) 25% των ατυχημάτων με τραυματισμό, είναι αποτέλεσμα δευτερεύουσας σύγκρουσης που προκαλείται μετά την αρχική. Το σύστημα αυτόματης πέδησης μετά τη σύγκρουση, που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, έχει τη δυνατότητα είτε της αποτροπής αυτού του είδους των συγκρούσεων, ή της ελαχιστοποίησης τουλάχιστον της σφοδρότητάς τους. Μετά την αρχική σύγκρουση, το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα – εντός των φυσικών ορίων – πριν ακόμα ο οδηγός αντιδράσει. Το Touareg χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη έκδοση 2.0 του συστήματος, η οποία ακινητοποιεί εντελώς το αυτοκίνητο μετά την αρχική σύγκρουση. Την ίδια στιγμή, εκτελούνται όλες οι προληπτικές ενέργειες και λαμβάνονται όλα τα μέτρα προστασίας των επιβατών. Επιπρόσθετα αυξάνεται και η δύναμη του φρεναρίσματος, που φτάνει το 1g.

Φώτα ‘IQ.Light – προβολείς LED Matrix‘ και LED στα πίσω φωτιστικά σώματα

Ενεργοί προβολείς LED matrix. Σε συνεργασία με τη Γερμανική εταιρεία προϊόντων φωτισμού αυτοκινήτων HELLA, η Volkswagen εξέλιξε για την τρίτη γενιά του Touareg ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα φωτισμού στον κόσμο: το προαιρετικό σύστημα ‘IQ.Light – LED matrix’. Το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό αυτής της τεχνολογίας είναι ο διαδραστικός έλεγχος της λειτουργίας των φώτων που καθιστά ευκολότερη και ασφαλέστερη τη νυχτερινή οδήγηση. Οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της Volkswagen, σε συνεργασία με την ομάδα της HELLA, κατάφεραν επίσης να ενσωματώσουν στο εντυπωσιακό εμπρός τμήμα του Touareg, το τρισδιάστατο σύστημα φώτων LED, που περιλαμβάνει τους προβολείς, τα φώτα ημέρας, τα φλάς, και τα φώτα διασταύρωσης, δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικό σχέδιο, που κάνει το αυτοκίνητο απόλυτα αναγνωρίσιμο μέρα και νύχτα.

128 LED σε κάθε προβολέα. Οι προβολείς LED χρησιμοποιούν συνδυασμό πηγών – με LED (light-emitting diode) που έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν ανεξάρτητα.

Τα φώτα για τη μεσαία σκάλα περιλαμβάνουν μία πλακέτα με 48 LEDs, ενώ οι προβολείς περιλαμβάνουν μία πλακέτα με 27 LEDs. Τα LEDs, τόσο της μεσαίας όσο και της μεγάλης σκάλας είναι τοποθετημένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίζουν ένα οπτικό αποτέλεσμα που θυμίζει έντονα τετράγωνα σε μία σκακιέρα. Κάθε φωτιστικό σώμα αριθμεί συνολικά 128 LEDs, μεταξύ αυτών και οι πηγές για τα φώτα σήμανσης (φώτα ημέρας, φώτα διασταύρωσης, και φλάς). Αυτό σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός των 256 LEDs του Touareg μπορεί στην κυριολεξία να ‘κάνει τη νύχτα μέρα’.

Έξυπνη λειτουργία φώτων. Εκτός από την τεχνολογία LED, τα εμπρός φωτιστικά σώματα του νέου Touareg, έχουν και τη δυνατότητα έξυπνης λειτουργίας. Σε δέκατα του δευτερολέπτου, ένας μικροεπεξεργαστής δέχεται σήμα από την εμπρός κάμερα, ψηφιακά δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, σήμα από το GPS, αναγνωρίζει τη γωνία στροφής του τιμονιού, την ταχύτητα κίνησης της στιγμής, και ενεργοποιεί συγκεκριμένα LEDs, για το καλύτερο δυνατό φωτιστικό αποτέλεσμα. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το σύστημα ενεργών φώτων (Dynamic Light Assist) για να ενεργοποιήσει τη συνεχή λειτουργία της κύριας δέσμης φωτισμού. Για άλλες λειτουργίες – όπως η αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας, ο φωτισμός κυκλοφορίας σε αστικό περιβάλλον, σε αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε συνθήκες off-road – φροντίζει μόνο του το Touareg.

Τα νέα φωτιστικά σώματα βασίζονται στη λειτουργία κάμερας και είναι εξαιρετικά φωτεινά κάθε στιγμή, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να κάνουν τόσο άμεσα και γρήγορα ορατούς τους ανθρώπους ή τα ζώα στο σκοτάδι, όσο δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν με τα συμβατικά συστήματα φωτισμού.

Τα οφέλη από την βελτίωση της φωτεινότητας γίνονται αμέσως αντιληπτά, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από μία απλή σύγκριση: παρά την εξαιρετική απόδοση των φώτων xenon του προηγούμενου μοντέλου, το σύστημα LED των φώτων του νέου Touareg, αυξάνει το δραστικό βεληνεκές της φωτεινής δέσμης, περισσότερο από 100 μέτρα.

Η διαδραστική λειτουργία των προβολέων μοιάζει περισσότερο με εκείνη ενός αυτοκινήτου με πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Για παράδειγμα, η εμπρός κάμερα αναγνωρίζει όταν το αυτοκίνητο κινείται σε έντονα φωτισμένο δρόμο, και αυτόματα αλλάζει από τους προβολείς στη μεσαία σκάλα. Με τα δεδομένα που λαμβάνει από το σύστημα πλοήγησης και τα σήματα του GPS, το Touareg με το σύστημα ‘IQ.Light – LED matrix’, αναγνωρίζει επίσης ακόμα και το αν κινείται σε δρόμο με Ευρωπαϊκό ή Βρετανικό Κ.Ο.Κ (δεξιά ή αριστερή λωρίδα), και προσαρμόζει ανάλογα τη δέσμη των προβολέων.

Οι λεπτομέρειες λειτουργίας του συστήματος προβολέων ‘IQ.Light – LED matrix’:

  • Αστικός φωτισμός: μεγάλη γωνία διασποράς της δέσμης, εστιασμένη στα άκρα του δρόμου, ενεργή μέχρι τα 50χλμ/ώρα.
  • Φωτισμός περιαστικής περιοχής: μεσαία σκάλα με ευρύ πεδίο φωτεινότητας που καλύπτει τα άκρα του δρόμου
  • Φωτισμός αυτοκινήτου στο αντίθετο ρεύμα: συνεχώς ενεργοποιημένοι προβολείς σε αγροτικούς δρόμους, χωρίς να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς
  • Μεσαία σκάλα στον αυτοκινητόδρομο: στενότερη δέσμη, εστιασμένη για φωτισμό σε μεγάλη απόσταση και προσαρμοσμένη για οδήγηση με υψηλότερες ταχύτητες
  • Προβολείς στον αυτοκινητόδρομο: στενότερη δέσμη, εστιασμένη για φωτισμό σε μεγάλη απόσταση και προσαρμοσμένη για οδήγηση με υψηλότερες ταχύτητες, χωρίς να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς
  • Φωτισμός προσπέρασης: ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας με απόλυτη ακρίβεια ώστε να μην τυφλώνεται ο απέναντι οδηγός. Το σύστημα αναγνωρίζει πότε το Touareg βγαίνει για προσπέραση, και κατευθύνει τη δέσμη προς την πλευρά αυτή.
  • Μεγάλη σκάλα: ενεργοποιείται χειροκίνητα ώστε να χρησιμοποιηθούν και τα 75 LEDs των προβολέων και να εξασφαλιστεί η μέγιστη φωτεινότητα. Το εύρος κάλυψης είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τη λειτουργία μεγάλης σκάλας σε αυτοκινητόδρομο.
  • Φωτισμός σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας: μειώνονται οι αντανακλάσεις των φώτων του ίδιου του αυτοκινήτου στη βροχή. Ενεργοποιείται μόλις ο αισθητήρας βροχής αναγνωρίσει τις πρώτες σταγόνες. Το ‘IQ.Light’ περιορίζει τις ενοχλητικές αντανακλάσεις των προβολέων μπροστά από το αυτοκίνητο, χαμηλώνοντας την ένταση των φώτων σε αυτή τη συγκεκριμένη περιοχή.
  • Μείωση αντανάκλασης από πινακίδες οδικής σήμανσης: μερικό χαμήλωμα της δέσμης των προβολέων σε περιπτώσεις ύπαρξης πινακίδων οδικής σήμανσης, έτσι ώστε η αντανάκλαση των προβολέων πάνω στις πινακίδες να μην τυφλώνει τον οδηγό.
  • Φωτισμός για καταστάσεις Off-road οδήγησης: μέγιστη ένταση της μεσαίας σκάλας με μεγάλη διασπορά ώστε να φωτίζονται καλύτερα και να γίνονται ορατά τα εμπόδια σε καταστάσεις οδήγησης εκτός δρόμου.
  • Φωτισμός εντοπισμού (με τη χρήση του Night Vision) σύντομη εκπομπή φωτεινής δέσμης με στόχο το φωτισμό ατόμων που εντοπιστήκαν από το σύστημα νυχτερινής όρασης (κάμερα υπερύθρων), ώστε να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα ταχύτερου εντοπισμού τη νύχτα.

Πίσω φώτα LED. Η τεχνολογία LED χρησιμοποιείται πλέον και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου εκπέμπουν μία μοναδική φωτιστική υπογραφή, χάρη στο ιδιαίτερο design και το περίγραμμα των LED. Το ίδιο εντυπωσιακά και ορατά μέρα και νύχτα, είναι και τα φώτα των φρένων. Προαιρετικά μπορούν να διατεθούν και με ειδικό εφέ λειτουργίας των επιφανειών LED (click-clack effect). Στην έκδοση top, τα πίσω φλας είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με συγκεκριμένο σενάριο οπτικής κίνησης (‘wiping’).

Κινητήρες Turbo, κίνηση σε όλους τους τροχούς και μέγιστη ικανότητα έλξης

Κινητήρες V6 και V8 καθώς και ‘Plug-in hybrid’.

Αρχικά, στην Ευρώπη, το νέο μοντέλο θα διατίθεται με δύο κινητήρες V6 diesel ισχύος 231 και 286hp. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με κινητήρα V6 βενζίνης (340hp) και V8 turbodiesel (421hp). Οι κινητήρες TDI των 231 και 286 ίππων έχουν ροπή που φτάνει τα 500 και 600Nm αντίστοιχα. Ο βενζινοκινητήρας TSI έχει ροπή που φτάνει τα 450Nm, ενώ ο V8 φτάνει την εντυπωσιακή επίδοση των 900Nm. Οι συγκεκριμένες τιμές μέγιστης ισχύος και ροπής διασφαλίζουν στο αυτοκίνητο την μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης στην κατηγορία.

Η Volkswagen πρόκειται να προσφέρει το Touareg με ένα νέο plug-in υβριδικό κινητήρα συνολικής ισχύος 367hp, έκδοση που θα διατίθεται αρχικά στην αγορά της Κίνας. Η ακριβής ημερομηνία παρουσίασης του υβριδικού Touareg στην Ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι ακόμα γνωστή.

4MOTION, κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το νέο, τρίτης γενιάς Touareg συνεχίζει να διαθέτει σαν στάνταρ το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MOTION. Το σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων (με λειτουργία αλλαγών ‘shift by wire’ και οπτική ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης στον πίνακα οργάνων), και αυτό στο βασικό εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί ροπή μέχρι 1000Nm.

Το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα αναλαμβάνει ένα κεντρικό διαφορικό με χαρακτηριστικά ασύμμετρης κατανομής. Έως και 70% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους εμπρός τροχούς, ενώ για τους πίσω το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 80%.

4MOTION ενεργός έλεγχος. Το νέο Touareg, που διατίθεται με στάνταρ κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς, διαθέτει ενεργό σύστημα ελέγχου 4MOTION Active Control με δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων κίνησης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του επιλογέα 4MOTION Active Control, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός το χρησιμοποιεί για να επιλέξει από τέσσερα προγράμματα κίνησης, με τη βοήθεια αναδυόμενων μενού. Γυρίζοντας προς τα αριστερά εμφανίζονται τα προφίλ οδήγησης σε κανονικές συνθήκες δρόμου, ενώ η περιστροφή προς τα δεξιά εμφανίζει τα προφίλ για κίνηση εκτός δρόμου. Το σύστημα ενεργού ελέγχου 4MOTION προσαρμόζει σε δευτερόλεπτα όλα τα συστήματα υποβοήθησης ανάλογα με την αντίστοιχη οδηγική κατάσταση.

Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και η επιλογή προγράμματος οδήγησης.  Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει – ανάλογα με τον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο – τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, τον αυτόματο κλιματισμό, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, την αερανάρτηση, το Adaptive Cruise Control (ACC), καθώς και την απόκριση του γκαζιού.

Λεπτομέρειες επιλογών προγραμμάτων οδήγησης. Οι πέντε στάνταρ και οι τέσσερεις προαιρετικές επιλογές των προγραμμάτων οδήγησης, μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε από το αντίστοιχο μενού στο σύστημα infotainment, ή/και από το 4MOTION Active Control.

Επισκόπηση των προγραμμάτων για κίνηση ‘εντός δρόμου’

  • ‘Eco’ (για βέλτιστη οικονομία)
  • ‘Comfort’ (για βέλτιστη άνεση σε μεγάλα ταξίδια)
  • ‘Normal’ (για ισορροπημένη συμπεριφορά)
  • ‘Sport’ (για συνθήκες δυναμικής οδήγησης και αντίστοιχης οδικής συμπεριφοράς)
  • ‘Individual’ (με παραμέτρους που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό)

Επισκόπηση των προγραμμάτων για κίνηση ‘εκτός δρόμου’

  • ‘Snow’ (για κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα)
  • ‘Off-road Auto’ (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’; ιδανικό για «γενική χρήση» σε καταστάσεις εκτός δρόμου)
  • ‘Sand’ (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’; προσαρμοσμένο για κίνηση σε αμμώδες έδαφος, χωρίς το σύστημα Hill Start Assist)
  • ‘Gravel’ (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’; για ελαφρώς ανώμαλο οδόστρωμα, αγροτικούς δρόμους)
  • ‘Off-road expert’ (προαιρετικά με το ‘Off-road pack’; με παραμέτρους off-road κίνησης που έχουν επιλεγεί από τον οδηγό)

Πακέτο ‘Off-road’. Τα παραπάνω προαιρετικά προγράμματα του συστήματος του Touareg, διατίθενται σε συνδυασμό με το πακέτο ‘Off-road’. Πέρα από τις επιπλέον επιλογές προγραμμάτων οδήγησης, το πακέτο περιλαμβάνει και μερικά ακόμη χαρακτηριστικά όπως : δύο σημεία για ρυμούλκηση εμπρός, αυξημένης χωρητικότητας ρεζερβουάρ (από 75 σε 90 λίτρα), και ειδική προστασία του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, που αποτελείται από προστατευτική ποδιά για το ψυγείο, προστατευτικό για την 12βολτη μπαταρία, και ενισχυμένη προστασία από πέτρες για το ρεζερβουάρ και ολόκληρο το κάτω μέρος.

Μέγιστη ελκτική ικανότητα 3,5 τόνων και νέου τύπου κοτσαδόρος. Το νέο Touareg είναι από τα ελάχιστα επιβατικά που έχει την ικανότητα να ρυμουλκήσει φορτία βάρους έως 3,5 τόνους (με φρένα, και σε κλίση έως οκτώ τοις εκατό). Η εκπληκτική αυτή ικανότητα του Touareg βασίζεται στην διάταξη του συστήματος κίνησης σε όλους τους τροχούς, και τους κινητήρες V6 και V8 με την τεράστια ροπή. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, είναι αναμενόμενο ότι μεγάλο ποσοστό των νέων Touareg, θα παραγγέλνονται με κοτσαδόρο. Το συγκεκριμένο εξάρτημα έχει ξανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρει πλέον τη μέγιστη δυνατή ευκολία χρήσης, με το λαιμό και τη μπίλια να αποθηκεύεται και να ανασύρεται πλέον από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Χάρη στο νέο σύστημα, το αυτοκίνητο έχει πλέον τη δυνατότητα να φέρει βάση για τέσσερα, αντί για τρία, ποδήλατα.

Σύστημα Ανάρτησης και τετραδιεύθυνσης

Σύστημα ανάρτησης από ελαφρύ αλουμίνιο. Το σύστημα ανάρτησης του νέου Touareg έχει επανασχεδιαστεί με τρόπο ώστε να τελειοποιήσει τόσο το επίπεδο άνεσης, όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, η Volkswagen συνεχίζει να προσφέρει στο Touareg το σύστημα αερανάρτησης με ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης. Εντελώς καινούργιο χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος, αποτελεί και η ηλεκτρομηχανική ρύθμιση της σκληρότητας των αντιστρεπτικών, ενώ ακόμα μία εξελιγμένη τεχνολογία είναι και η τετραδιεύθυνση, που κάνει το μεγάλο SUV τόσο ευέλικτο και ευκίνητο σαν να ήταν ένα μικρομεσαίο SUV. Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (πενταπλοί), κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και χάλυβα.

Αντιστρεπτική δοκός ενεργούς σταθεροποίησης πρόσφυσης. Ακόμα μία τεχνολογική εξέλιξη είναι και το ενεργητικό σύστημα αντιστρεπτικών δοκών που μέσω ενός ηλεκτρομηχανισμού ελέγχει και σταθεροποιεί την πρόσφυση (σύστημα eAWS).

Τα δύο βασικά στοιχεία του eAWS είναι οι αντιστρεπτικές δοκοί στον εμπρός και πίσω άξονα. Τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης διαθέτουν εμπρός και πίσω ατσάλινες αντιστρεπτικές δοκούς. Κάθε αντιστρεπτική ενώνει το ένα άκρο του άξονα με το άλλο. Όταν το αυτοκίνητο στρίβει (ή όταν η μία πλευρά του περνά πάνω από μεγάλα αναχώματα/’bumps’), τα δύο άκρα της αντιστρεπτικής στρέφονται με αντίθετη φορά μεταξύ τους. Οι αντίρροπες δυνάμεις στρέψης που αναπτύσσονται, αποτρέπουν με αυτό τον τρόπο την τάση του αυτοκινήτου να ανατραπεί σε μία στροφή. Το σύστημα eAWS, κάνει αυτή τη δουλειά ακόμα καλύτερα.

Ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές δοκοί. Για να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις ευεργετικές δυνατότητες της μηχανικής, το Touareg εφοδιάζεται με το σύστημα eAWS που περιλαμβάνει ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός και πίσω.

Για το συντονισμό της λειτουργίας τους φροντίζει μία κεντρική μονάδα ελέγχου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μεταξύ των δύο άκρων της κάθε αντιστρεπτικής παρεμβάλλεται ένα ηλεκτροκινητήρας. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, τα δύο τμήματα της αντιστρεπτικής στρέφονται αντίρροπα (σκληραίνουν) ή παραμένουν ανενεργά (απεμπλέκονται). Η υψηλή τάση των 48 volt που χρειάζεται για την ενεργοποίηση των ισχυρών ηλεκτροκινητήρων επιτυγχάνεται χάρη στην ύπαρξη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που είναι γνωστά και ως ‘super caps’ (υπερ-πυκνωτές).

Οι ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές περιορίζουν δραστικά τις κλίσεις του Touareg στις στροφές. Σε δρόμους με διαφορετικό οδόστρωμα στη μία πλευρά, βελτιώνεται σημαντικά και η κατευθυντικότητα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται σε διαδρομές εκτός δρόμου, η ηλεκτρομηχανική απεμπλοκή των αντιστρεπτικών παρέχει βελτιωμένη ελευθερία άρθρωσης (‘κρέμασμα’) των τροχών, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλύτερη πρόσφυση.

Σύστημα 4Motion. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του νέου Touareg είναι και το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Χάρη σε αυτήν την τεχνολογία, όλοι οι τροχοί στρίβουν ταυτόχρονα ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Η τετραδιεύθυνση συμβάλλει ώστε το νέο Touareg να χαρακτηρίζεται σαν ένα από τα πλέον ευέλικτα μεγάλα SUV.

Πρακτικά, η τετραδιεύθυνση επηρεάζει σε δύο οδηγικές καταστάσεις: σε ταχύτητες μικρότερες των 37χλμ/ώρα, και σε ταχύτητες πάνω από 37χλμ/ώρα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με λιγότερο από 37χλμ. οι πίσω τροχοί στρίβουν αυτόματα σε γωνία αντίθετη με τους εμπρός. Το γεγονός αυτό χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλύτερο βαθμό ευελιξίας και ευκολία στις μανούβρες.

Ειδικά στις μανούβρες, χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης βελτιώνεται κατά 1 μέτρο ο κύκλος στροφής, γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο, (από τα 12,19 στα 11,19μέτρα). Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 37χλμ. μόλις ο οδηγός στρίβει προς μία κατεύθυνση, οι πίσω τροχοί στρέφουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς.

Η ενέργεια αυτή κάνει την οδική συμπεριφορά ιδιαίτερα ομαλή και προοδευτική, καθώς η τετραδιεύθυνση σταθεροποιεί το αυτοκίνητο σε φάσεις αλλαγής λωρίδας – ειδικά σε αλλαγές κατεύθυνσης όπως είναι τα γρήγορα προσπεράσματα. Το ίδιο συμβαίνει και στους απότομους ελιγμούς για αποφυγή κινδύνου.

Εξελιγμένο σύστημα αερανάρτησης. Η νέα γενιά του συστήματος αερανάρτησης δεν βελτιώνει μόνο την άνεση, αλλά και την αεροδυναμική και τις επιδόσεις του Touareg, ειδικά σε καταστάσεις οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Το νέο σύστημα αερανάρτησης ανταποκρίνεται ταχύτατα, εντελώς αθόρυβα, και παραμένει ανεπηρέαστο στις μεταβολές της εξωτερικής θερμοκρασίας και της ατμοσφαιρικής πίεσης (π.χ. σε μεγάλο υψόμετρο). Το σύστημα αερανάρτησης διαθέτει σαν στάνταρ, τις επιλογές ‘Normal’ και ‘Comfort’. Εκτός από τις δύο αυτές επιλογές υπάρχουν και τα προγράμματα ‘Off-road’ (Ανύψωση αμαξώματος κατά 25χλστ.) και ‘Special off-road’ που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος συνολικά κατά 70χλστ. Όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120χλμ/ώρα, το σύστημα ανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το αμάξωμα κατά 15 έως 25χλστ. (επίπεδα ‘Low’), ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά. Τέλος, προσφέρεται και η επιλογή επιπέδου ‘Loading’ (χαμήλωμα κατά 40χλστ.), που βοηθά στο φόρτωμα των αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.

Το σύστημα αερανάρτησης βελτιστοποιεί τις παραμέτρους κίνησης εκτός δρόμου. Οι παράμετροι κίνησης εκτός δρόμου εξαρτώνται από την ανάρτηση. Η μέγιστη ικανότητα αναρρίχησης (60%) και παράλληλης κίνησης σε πλαγιά (35 μοίρες) παραμένουν ίδιες τόσο για την συμβατική όσο και για την αερανάρτηση. Εντούτοις, οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης αυξάνονται από 25 έως και 31 μοίρες, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αερανάρτηση. Η γωνία ράμπας αυξάνεται και αυτή: από 18,5 έως και 25 μοίρες. Καθώς με την αερανάρτηση, αυξάνεται και η απόσταση από το έδαφος, αυξάνεται και η ικανότητα διάβασης νερού (από 490 σε 570 χλστ.). Η χειροκίνητη επιλογή των επιπέδων της αερανάρτησης, γίνεται με τη βοήθεια περιστροφικού/πιεστικού διακόπτη, στην κεντρική κονσόλα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.