ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018: Σε «ακροπολικό» ρυθμό!
Στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού βγαίνει η Ελλάδα αυτή την εβδομάδα με την 64η επανάληψη στις 1-3 Ιουνίου του Ράλλυ Ακρόπολις – ενός από τους πλέον αναγνωρίσιμους και εμβληματικούς χωμάτινους αγώνες αυτοκινήτου του κόσμου, ο οποίος προσμετρά για πέμπτη χρονιά φέτος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC).
Για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018, η Οργανωτική Επιτροπή της ΟΜΑΕ και οι συνδιοργανωτές του αγώνα -η κεντρική χορηγός ΕΚΟ, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων- πέτυχαν να επαναφέρουν την τριήμερη δομή του αγώνα, την Υπερειδική Διαδρομή (στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου, φέτος) και την εκκίνηση στη φυσική της θέση, στη σκιά του Παρθενώνα.
Το Ακρόπολις πέρασε στη «σφαίρα» του ERC το 2014, με την 60ή επανάληψή του με επίκεντρο το Λουτράκι το 2014. Από το 2016 ο αγώνας επέστρεψε στη Λαμία. Παράλληλα με τον 3ο γύρο του ERC, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 αποτελεί τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος και τον 1ο γύρο του Π.Π. Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων για το 2018.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει συνολικό μήκος 867,72 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 237,89 είναι αγωνιστικά και αποτελούν τις 12 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Μετά την εκκίνηση στην Ακρόπολη (11:00) το πρωί της Παρασκευής 1/06, ο αγώνας θα ξεκινήσει με την Υπερειδική του Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου (15:26) και θα ακολουθήσει η μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα, η Θήβα των 30,53 χλμ., στις 17:34.
Το Σάββατο 2/06 οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν δύο φορές τον κύκλο των τριών Ειδικών Διαδρομών «Νέα Άμφισσα», «Δροσοχώρι» και «Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα» νότια της Λαμίας, επιστρέφοντας ενδιάμεσα στο Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στις 13:52. Η Κυριακή 3/06 περιλαμβάνει επίσης δύο επαναλήψεις των ΕΔ «Γραμμένη» και «Δίβρη», δυτικά και βόρεια της Λαμίας, πριν την επιστροφή στην ΠΕΛ για τον τερματισμό στις 15:04.
Οι αστέρες του ERC
Ο άκρως ικανοποιητικός αριθμός των 19 κορυφαίων προδιαγραφών R5 αυτοκινήτων που θα εκκινήσουν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει και τον Alexey Lukyanuk (φωτογραφία), πρωτοπόρο της βαθμολογίας του ERC και νικητή των δύο πρώτων αγώνων του 2018 στις Αζόρες και Κανάριες νήσους.
Μεταξύ των πληρωμάτων από 18 εθνικότητες δεν βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής του ERC και νικητής του Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowitz, καθότι ο Πολωνός φέτος αναζητά την τύχη του στο WRC. Ωστόσο, το παρόν δίνουν μια σειρά από εθνικούς πρωταθλητές της Ευρώπης, όπως οι εξής:
–Bruno Magalhaes: ο τετράκις πρωταθλητής Πορτογαλίας αναζητά τη νίκη για να καλύψει το χαμένο έδαφος των προβλημάτων που τον άφησαν έβδομο στα Κανάρια.
–Norbert Herczig: τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας.
–Grzegorz Grzyb: πρώην πρωταθλητής Πολωνίας, είχε τερματίσει τρίτος πέρσι.
–Lukasz Habaj: διάδοχος του Kajetanowicz στο «θρόνο» της Πολωνίας.
–Eyvind Brynildsen: ο ταχύς Νορβηγός έχει αγωνιστεί στο Ακρόπολις επί WRC.
–Ιορδάνης Σερδερίδης: ο ελληνικής καταγωγής οδηγός, με βελγική αγωνιστική άδεια, είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC Trophy του 2017.
–Γιώργος Φιλιππίδης: ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 επιστρέφει με το Fabia R5 για να εξιλεωθεί για την περσινή εγκατάλειψη στο τέλος του αγώνα.
–Αλέξανδρος Τσουλόφτας: ο Κύπριος είναι ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα της Ευρώπης, και φέτος θέλει το βάθρο που οριακά έχασε πέρσι.
–Σίμος Γαλαταριώτης: ο πολλαπλός πρωταθλητής Κύπρου κάνει ένα βήμα παραπάνω στο Ακρόπολις με το Skoda Fabia R5.
–Θέμης Χαλκιάς: ο μόνιμος πρωταγωνιστής των ελληνικών ράλλυ πραγματοποιεί το όνειρό του, να αγωνιστεί στο Ακρόπολις με κορυφαίων προδιαγραφών αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας για πρώτη φορά φέτος ένα Skoda Fabia R5 της Motorsport Italia.
–Paulo Nobre: ο Βραζιλιάνος αποδεσμεύτηκε από τις επιχειρήσεις του για να επιστρέψει φέτος στα ράλλυ, και στο Ακρόπολις μετά το 2012.
–Orhan Avcioglu: O Τούρκος είναι ο περσινός νικητής του FIA Balkan Rally Trophy
–Juuso Nordgren: ένα νέο μεγάλο ταλέντο από τη Φινλανδία, μόλις 21 ετών, είναι μέλος της εργοστασιακής Skoda Motorsport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Οι 15 ταχύτεροι οδηγοί του ERC στην Κατατακτήρια Διαδρομή της Πέμπτης 31/05 (16:18), στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας, θα επιλέξουν το ίδιο απόγευμα στις 19:00 στο Service Park τη θέση εκκίνησής τους στις Ειδικές Διαδρομές της Παρασκευής. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά κρίσιμο, ειδικά λόγω του μήκους 30 χιλιομέτρων της μεγαλύτερης Ειδικής του αγώνα, στο πεδίο βολής της Θήβας.
Παράλληλα, το Ακρόπολις έχει συγκεντρώσει φέτος τις περισσότερες συμμετοχές (7) στην κατηγορία ERC2, με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν, όπου μεταξύ των κορυφαίων διεθνών συμμετοχών υπάρχουν και ρεαλιστικές ελληνικές ελπίδες, ενώ η κατηγορία ERC3 -με τα λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα- έχει τέσσερις συμμετοχές, και επίσης ελληνικό ενδιαφέρον.