Γεύση από το μέλλον
- Νέα Γερμανική ταυτότητα: εξωστρεφής και ανθρωποκεντρική
- Τολμηρή με «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές : Συναισθηματική, σαφής και ενστικτώδης
- Πυξίδα για το μέλλον: Νέα ταυτότητα εμπρός τμήματος, με έμφαση στο έμβλημα της μάρκας, δηλώνει αυτοπεποίθηση
Όπως ανακοίνωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του στρατηγικού σχεδίου PACE! η Opel εργάζεται σκληρά για να γίνει μία πολύ αποδοτική εταιρία στο Groupe PSA, ενώ παράλληλα ασχολείται με την ενίσχυση και βελτίωση του προφίλ της. Πριν το τέλος της χρονιάς ένα νέο όχημα Brand Concept που αυτή τη στιγμή εκκολάπτεται στο στούντιο σχεδίασης, θα αποκαλύψει τον προσανατολισμό της μάρκας.
«Το “PACE! είναι η πυξίδα για ένα βιώσιμο και επιτυχημένο μέλλον για την Opel» δήλωσε ο Michael Lohscheller. «Εκτός από την αύξηση της κερδοφορίας και της αποδοτικότητας, το PACE! περιλαμβάνει και την ενίσχυση της μάρκας Opel. Γι’ αυτό, ανέθεσα στις ομάδες μου την αποστολή να προάγουν το προφίλ της Opel και να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που θα υποδηλώνει την κατεύθυνση προς την οποία κινούμαστε.»
Γερμανική, προσιτή, συναρπαστική – αυτές είναι οι τρεις αξίες της μάρκας που ενσωματώνονται στο DNA όλων των μοντέλων και των πρωτοβουλιών Opel και αυτό θα ισχύσει στο μέλλον. Τους τελευταίους μήνες, οι ομάδες σχεδίασης, μάρκετινγκ και μηχανολογίας Opel έχουν βρει απαντήσεις στην ερώτηση, πώς αυτές οι αξίες μπορούν να αντικατοπτρίζονται στη σχεδίαση, την τεχνολογία, και γενικά στην «ουσία» των αυτοκινήτων Opel και στην προσέγγιση που υιοθετεί η εταιρία προς τους πελάτες της. Η ομάδα που πλαισιώνει τον Αντιπρόεδρο Σχεδίασης Mark Adams έχει αναθεωρήσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel και σκοπεύει να εφαρμόσει κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις στη δημιουργία των μελλοντικών best-seller από το Rüsselsheim. Μία πρώτη γεύση από το τι επιφυλάσσει το μέλλον και ποια θα είναι η σχεδιαστική γλώσσα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020 αποκαλύπτεται σήμερα – όχι πλήρως, αλλά μέσα από κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες.
Ένα στοιχείο το οποίο η ομάδα σχεδίασης κλήθηκε να προάγει είναι η απεικόνιση της σύγχρονης Γερμανικής ταυτότητας (‘Germanness’) στα μελλοντικά προϊόντα, τονίζοντας το προφίλ της μάρκας. «Η νέα Γερμανική ταυτότητα σημαίνει ότι μπορούμε να προσδιορίσουμε το προφίλ μας όχι μόνο με βάση της παραδοσιακές Γερμανικές αξίες. Ασφαλώς, η μηχανολογική τελειότητα, η τεχνική καινοτομία και η εξαιρετική ποιότητα παραμένουν σημαντικές για εμάς. Ωστόσο, η σύγχρονη Γερμανία είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Είμαστε εξωστρεφείς, έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες και πραγματικά ενδιαφερόμαστε περισσότερο για τον άνθρωπο – στη Γερμανία, αυτή η τοποθέτηση αποκαλείται ‘menschlich’ – «ανθρώπινη» με μία λέξη. Οι πελάτες μας, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας και καταγωγής, είναι η πυξίδα και ο ‘οδηγός’ μας για όσα κάνουμε» εξήγησε ο Adams.
Δύο βασικοί πυλώνες στη μελλοντική σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel προέρχονται απευθείας από αυτή την έκφραση της νέας Γερμανικής ταυτότητας: ‘τολμηρή’ και ‘αμιγής’. «Η σχεδίαση Opel είναι συναισθηματική, ανάγλυφη και γεμάτη αυτοπεποίθηση, δημιουργούμε εξαιρετικές γραμμές που ξεχωρίζουν. Αυτό συνοψίζεται στον όρο τολμηρή. Μία δεύτερη βασική πτυχή της Γερμανικής σχεδίασης είναι η σαφήνεια, η διαισθητικότητα και η εστίασή της. Αυτή αποτυπώνεται στον όρο αμιγής» εξήγησε ο Adams. Προηγούμενα, εμβληματικά σχέδια στην ιστορία της Opel συνδέονται σαφώς με αυτά τα στοιχεία. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα του ‘τολμηρή’ και ‘αμιγής’ είναι το Opel CD που απέσπασε το θαυμασμό του διεθνούς κοινού όταν γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1969 (φωτογραφία κάτω).
Αυτά τα βασικά στοιχεία φαίνονται επίσης καθαρά στο πιο πρόσφατο πνευματικό δημιούργημα του Κέντρου Σχεδίασης του Rüsselsheim – του GT Concept που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. «Ισχυρές αναλογίες, απλές αλλά ανάγλυφες επιφάνειες, τολμηρά γραφικά και σπάνιες αλλά καλά εκτελεσμένες λεπτομέρειες – το 2018 Brand Concept που ετοιμάζουμε εξελίσσει τις αρχές που διερευνήσαμε με το GT Concept. Υπάρχει μία σαφής συνέχεια και συνέπεια στον τρόπο με τον οποίο εκφράζουμε της αξίες της Opel. Ωστόσο, έχουμε κάνει αρκετά βήματα εξέλιξης και τώρα ετοιμάζουμε την υποδομή για το μελλοντικό πρόσωπο της Opel, που θα αναπτυχθεί με βάση αυτό που ονομάζουμε Opel Compass» εξήγησε ο Adams. Το Opel Compass οργανώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία του μελλοντικού προσώπου της Opel γύρω από δύο ισχυρούς άξονες που διασταυρώνονται στο έμβλημα της Opel – το οποίο γίνεται σημείο εστίασης περισσότερο από ποτέ. Η κεντρική πτυχή στο καπό αντιπροσωπεύει τον κάθετο άξονα, που γίνεται τολμηρότερος στην αποτύπωσή του. Ο οριζόντιος άξονας συμβολίζεται από το κλασικό σχήμα φτερού στα φώτα ημέρας, ένα στοιχείο ταυτότητας που θα ενισχυθεί περαιτέρω και θα εξελιχθεί σε όλα τα μελλοντικά οχήματα Opel.
Το 2018 Brand Concept, που θα αποκαλυφθεί πριν από το τέλος της χρονιάς, θα είναι το πρώτο όχημα που θα αποτυπώνει το μελλοντικό πρόσωπο της Opel σχεδιασμένο σύμφωνα με τις αρχές του Opel Compass.