F1: Η στρατηγική των ελαστικών στις ΗΠΑ
Ο Kimi Raikkonen με Ferrari κέρδισε το επεισοδιακό Pirelli United States Grand Prix. Οι τρεις πρώτοι στον τερματισμό απείχαν λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και χρησιμοποίησαν 3 εντελώς διαφορετικές στρατηγικές.
Μολονότι ο Raikkonen κέρδισε τον αγώνα εκκινώντας 2ος με στρατηγική πάρα πολύ μαλακή/μαλακή γόμας, ο Lewis Hamilton ήταν ο μόνος εκ των πρωτοπόρων που επέλεξε στρατηγική 2 αλλαγών. Ο οδηγός της Mercedes ενώ εκκινούσε από την πρώτη θέση με πολύ μαλακή γόμα, έκανε την πρώτη του αλλαγή νωρίς στον 11ο γύρο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και έβαλε τη μαλακή γόμα. Πίεσε πολύ για να βρεθεί ξανά στην κορυφή και υποχρεώθηκε να βάλει ένα δεύτερο σετ μαλακής γόμας 20 γύρους πριν το τέλος. Αυτό τον έφερε εκτός των θέσεων που του εξασφάλιζαν την κατάκτηση του τίτλου. Διαφορετική στρατηγική και από τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκίνησε από την 18η θέση και κατάφερε να τερματίσει 2ος. Αυτό οφείλεται στο ότι εκκίνησε με την μαλακή γόμα, προτού βάλει την ταχύτερη, πολύ μαλακή, σ’ ένα μακρύτερο σκέλος έως το φινάλε.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Συγχαρητήρια στο Kimi Raikkonen για μια σπουδαία νίκη που ήρθε με έλεγχο ενός από τους πιο αμφίρροπους αγώνες των τελευταίων ετών. Η στρατηγική ελαστικών έπαιξε σημαντικό ρόλο. Οι τέσσερις πρώτοι ακολούθησαν τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές. Ο αγώνας επηρεάστηκε επίσης από την απόφαση, να πραγματοποιήσει ο Lewis Hamilton μια πρώιμη αλλαγή υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η ομάδα του Βρετανού επέλεξε διαφορετική τακτική απ’ αυτή του Raikkonen, ο οποίος παρέμεινε έξω. Αυτό έθεσε το Hamilton σε μια τελείως διαφορετική στρατηγική απ’ αυτούς που ήταν γύρω του και συνετέλεσε σε ένα συναρπαστικό φινάλε. Καθώς οι δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα την Παρασκευή ήταν περιορισμένες, οι ομάδες δεν είχαν πλήρη εικόνα για το βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης, των ελαστικών. Αυτό αναμφίβολα συνετέλεσε στην έξαψη και στην απρόβλεπτη εξέλιξη. Παρότι δεν υπήρχε πλήρη γνώση και οι τρεις γόμες απέδωσαν δυνατά και πολύ σταθερά”.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hamilton
1m37.392s |
Verstappen
1m38.246s |
Gasly
1m39.646s |
Vettel
1m38.280s |
Vettel
1m39.649s |
Raikkonen
1m39.716s |
Bottas
1m38.470s |
Bottas
1m40.057s |
Stroll
1m40.433s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ | ΟΔΗΓΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Perez | 25 |
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ | Verstappen | 34 |
ΜΑΛΑΚΗ | Stroll | 37 |
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΗ
Ο Kimi Raikkonen έκανε μια αλλαγή, αυτή ήταν θεωρητικά η ταχύτερη επιλογή. Μπήκε μια φορά στα πιτ στον 20ο γύρο. Προβλέψαμε ότι η στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής γόμας θα είναι η ταχύτερη, όμως ο Φινλανδός πήρε τη νίκη εκκινώντας με την πάρα πολύ μαλακή γόμα.