Ηγέτης ηλεκτροκίνησης
Το BMW Group πούλησε πάνω από 140.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα το 2018, επιβεβαιώνοντας τον ηγετικό ρόλο του στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά, 142.617 (+38,4%) ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα BMW και MINI παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο την περσινή χρονιά.
«Από το 2013 που λανσαρίστηκε το BMW i3, το BMW Group αύξησε ραγδαία τις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του. Με περισσότερες από 140.000 παραδόσεις το 2018, για μία ακόμα φορά πετύχαμε το φιλόδοξο στόχο μας», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. «Αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα πωλήσεων και το εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς αποδεικνύει ότι τα μοντέλα μας είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες μας. Σε χώρες που προσφέρουν κατάλληλη υποδομή και νομοθετική υποστήριξη, βλέπουμε πόσο γρήγορα η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γίνει κανόνας. Είμαι σίγουρος ότι μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς θα κυκλοφορούν συνολικά μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα του BMW Group, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί καθώς θα επεκτείνουμε τη γκάμα μοντέλων μας τα επόμενα χρόνια», συνέχισε ο Krüger.
Ηγέτης της αγοράς.
Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεων του Group για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, συγκεντρώνοντας πάνω από 50% το 2018. Με παραδόσεις 75.000 ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων σε Ευρωπαίους πελάτες πέρσι, το BMW Group είναι αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο πάνω από 16%. Στη Γερμανία, το ένα στα πέντε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα που πουλήθηκαν πέρσι προερχόταν από το BMW Group. Σε όλο τον κόσμο, το μερίδιο αγοράς του BMW Group είναι πάνω από 9%. Η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά της εταιρίας στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα είναι αυτή των ΗΠΑ, όπου πουλήθηκαν πάνω από 25.000 ηλεκτροκίνητα BMW και MINI το 2018, συγκεντρώνοντας πάνω από το 7% των συνολικών πωλήσεων του BMW Group στη χώρα αυτή. Η BMW 530e (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2.3-2.1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το μικτό κύκλο: 52 – 47 g/100km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 13.9 – 13.3 g/km*) ήταν το πολυτελές plug-in υβριδικό με τις καλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Αυξημένο μερίδιο.
Η αυξανόμενη σημασία της ηλεκτροκίνησης για τη συνέχιση της επιτυχίας του BMW Group ως Νο. 1 κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων φαίνεται ήδη σήμερα. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων συγκέντρωσαν το 6% των συνολικών πωλήσεων BMW και MINI το 2018, συγκριτικά με το 4% το 2017.
Στρατηγικός πυλώνας.
Η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντικός πυλώνας της εταιρικής στρατηγικής Number ONE>NEXT του BMW Group και ένας από τους τέσσερις στρατηγικούς τομείς της εταιρίας που επικεντρώνονται στο μέλλον – ACES (Autonomous, Connected, Electrified & Services/Shared) – και αφορούν Αυτόνομη οδήγηση, Συνδεδεμένα οχήματα, Ηλεκτροκίνηση και Υπηρεσίες/Κοινοχρησία. Έχοντας ανακοινώσει επενδύσεις ρεκόρ στον τομέα R&D (Έρευνα & Εξέλιξη) το 2018, ο Harald Krüger επιβεβαίωσε: «Εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας αυστηρά και επενδύουμε ευρέως στις τεχνολογίες του μέλλοντος. Σαφής στόχος είναι να συνεχίσουμε να είμαστε ηγέτες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Το 2018 ήταν μία σημαντική χρονιά από αυτή την άποψη, με την ανακοίνωση σημαντικών, νέων στρατηγικών συμμαχιών και με την αποκάλυψη αρκετών βασικών νέων μοντέλων».
2018: Σημαντικά ορόσημα.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Το BMW Group ανακοινώνει μία κοινοπραξία με τον Κινέζο κατασκευαστή Great Wall, με πρώτο στόχο τη συνεργασία σε κοινές δραστηριότητες R&D και την τοπική παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου MINI. Αυτή η απόφαση πάρθηκε για στρατηγικούς λόγους, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες της μάρκας MINI. Το BMW Group θεωρεί την Κίνα αγορά πολυτελείας για το μέλλον και είναι ήδη η παγκοσμίως πιο ενεργή αγορά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, με τεράστιες δυνατότητες. Η MINI ταιριάζει απόλυτα στην αγορά και τα οχήματα θα είναι ακόμα πιο ελκυστικά για τους πελάτες εάν κατασκευάζονται τοπικά.
ΜΑΡΤΙΟΣ: Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ο Harald Krüger επιβεβαιώνει ότι το BMW i Vision Dynamics θα μπει στην παραγωγή ως BMW i 4, και θα κατασκευάζεται στο Μόναχο από το 2021.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Το BMW Concept iX 3 αποκαλύπτεται στη Έκθεση Αυτοκινήτου στο Πεκίνο – το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της βασικής μάρκας BMW. Θα κατασκευάζεται στην Κίνα και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο, με προγραμματισμένο λανσάρισμα στην αγορά το 2020.
ΜΑΙΟΣ: Το BMW i 8 Roadster (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο 2.0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 14,5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 46 g/km*) ενισχύει το best-seller στην κατηγορία των plug-in υβριδικών σπορ μοντέλων, συμβάλλοντας στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων του BMW i8 κατά 24% το 2018.
ΙΟΥΛΙΟΣ: Το BMW Group υπογράφει μακροπρόθεσμη συμφωνία αξίας τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ με την Κινεζική εταιρία Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) για την παροχή κυψελών μπαταριών. Το τίμημα είναι καθοριστικής σημασίας για την απόφαση της CATL να κατασκευάσει το παγκοσμίως πιο προηγμένο εργοστάσιο παραγωγής κυψελών μπαταριών στη Γερμανία. Από το 2021, το εργοστάσιο της CATL στο Erfurt θα προμηθεύει τις μπαταρίες για το BMW iNEXT – που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Επομένως, το BMW Group θεμελιώνει ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα ‘ηλεκτροκίνηση’ στη Γερμανία – από την παραγωγή κυψελών μπαταριών μέχρι το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Ο παγκόσμιος Τύπος παίρνει μία πρώτη γεύση από το BMW iNEXTVision Vehicle, που ηγείται της μελλοντικής καινοτομίας του BMW Group. Συνδυάζει αυτόνομη οδήγηση, συνδεσιμότητα, ηλεκτροκίνηση και υπηρεσίες, παραμένοντας επικεντρωμένο στον πελάτη και προσφέροντας το νέο του αγαπημένο χώρο ή “Favourite Space”. Το BMW iNEXT Vision Vehicle υιοθετεί την πέμπτη γενιά του συστήματος ηλεκτροκίνησης της εταιρίας με αυτονομία πάνω από 600 km στον κύκλο WLTP.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: Το BMW Group, η Northvolt και η Umicore δημιουργούν μία κοινοπραξία τεχνολογικού χαρακτήρα, με σκοπό τη συνεργασία πάνω στη συνέχιση της εξέλιξης μιας ολοκληρωμένης και βιώσιμης αξιακής αλυσίδας για βιομηχανοποιημένες κυψέλες μπαταριών που θα χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη. Με δεδομένη την απότομη άνοδο στη ζήτηση των κυψελών μπαταριών, η κοινοπραξία στοχεύει επίσης στο κλείσιμο του κύκλου ζωής πρώτων υλών στο μέγιστο δυνατό βαθμό με ολοκληρωμένη ανακύκλωση.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Η περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας BMW eDrive σηματοδοτείται στο λανσάρισμα των BMW i 3 (120 Ah) και BMW i3s (120Ah) (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο 0.0/0.0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 13.1/14.0 – 14.6 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km*). Η αποθηκευτική ικανότητα αυτής της πρωτοποριακής μπαταρίας υψηλής τάσης έχει διπλασιαστεί από το 2013 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά. Σε καθημερινή χρήση, τα δύο μοντέλα μπορούν τώρα να καλύψουν απόσταση 260 km. Αξιοσημείωτο από πολλές απόψεις, το BMW i3 ανατρέπει τη συνήθη καμπύλη πωλήσεων: οι παραδόσεις του BMW i3 αυξάνονται κάθε χρόνο από τότε που λανσαρίστηκε, με τις πωλήσεις του 2018 να σημειώνουν αύξηση 11% από την προηγούμενη χρονιά.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Οι ηλεκτροκινητήρες και οι μπαταρίες υψηλής τάσης που έχουν εξελιχθεί για το BMW i3 χρησιμοποιούνται για την κίνηση ενός αστικού λεωφορείου της Karsanπου είναι ειδικά σχεδιασμένο για χρήση στην πόλη. Αυτό έρχεται σε συνέχεια της επιτυχημένης συνεργασίας με την Streetscooter – θυγατρική της Deutsche Post – όπου οι μπαταρίες BMW i επιτρέπουν στο street scooter να χρησιμοποιείται όλη την ημέρα για παράδοση επιστολών και δεμάτων, χωρίς ανάγκη για ενδιάμεση φόρτιση.
2019: Νέα λανσαρίσματα.
Φέτος προγραμματίζεται το λανσάρισμα αρκετών, νέων plug-in υβριδικών μοντέλων, μεταξύ των οποίων η νέα γενιά BMW X 5 plug – in hybrid (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2.1 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 23.0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 49 g/km) και η νέα BMW Σειρά 3 plug -in hybrid (κατανάλωση καυσίμου: από 1.7 l/100 km, εκπομπές CO2: από 39 g/km). Τα μοντέλα αυτά θα χρησιμοποιούν την τελευταία γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, προσφέροντας μία ηλεκτρική αυτονομία έως 80 km σύμφωνα με τον κύκλο NEDC. Το 2019 είναι η χρονιά που θα παρουσιαστεί το πολυαναμενόμενο MINI Electric το οποίο θα κατασκευάζεται στην Οξφόρδη, Βρετανία.
Μελλοντική εξέλιξη.
Με το λανσάρισμα του BMW i3, το BMW Group καθιερώθηκε από νωρίς σαν πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι το 2021, το BMW Group θα έχει πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα: τα BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 και BMW iNEXT. Μέχρι το 2025, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε τουλάχιστον δώδεκα μοντέλα. Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, η προϊοντική γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του BMW Group θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 25 μοντέλα.
Η πλούσια προϊοντική γκάμα είναι εφικτή χάρη στις εξαιρετικά ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων και σε ένα εξίσου ευέλικτο παγκόσμιο σύστημα παραγωγής. Προχωρώντας στο μέλλον, το BMW Group θα μπορεί να κατασκευάζει μοντέλα με πλήρως ηλεκτρικά (BEV), plug-in υβριδικά (PHEV) και συμβατικά συστήματα κίνησης (ICE) σε μία γραμμή παραγωγής. Η δυνατότητα ενσωμάτωσης της ηλεκτροκίνησης (e-mobility) στο δίκτυο παραγωγής επιτρέπει στο BMW Group να απαντά ακόμα πιο ευέλικτα στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα. Μέχρι το τέλος του 2019, το BMW Group εκτιμά ότι θα έχει πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο.
Το BMW Group εξελίσσει αυτή τη στιγμή την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού της συστήματος κίνησης, όπου θα βελτιστοποιηθεί περαιτέρω η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου, ηλεκτρονικών ισχύος και μπαταρίας. Εξάλλου, η ενσωμάτωση ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου και ηλεκτρονικών ισχύος μειώνει το κόστος. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί σπάνιες γαίες, που επιτρέπει στο BMW Group να μειώσει την εξάρτησή του από τη διαθεσιμότητά τους. Η πέμπτη γενιά του ηλεκτροκινητήρα θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο BMW iX3 το 2020.