Θετική πρεμιέρα
• Θετικές οι εντυπώσεις για τη SKODA Motorsport από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, το Ράλι Μόντε Κάρλο• Στη 2η θέση της κατηγορίας WRC 2 Pro τερμάτισε ο Kalle Rovanperä με τη SKODA Fabia R5, σημειώνοντας εντυπωσιακούς χρόνους σε όλη την διάρκεια του αγώνα• Μία έξοδος στην πρώτη Ειδική Διαδρομή τού στέρησε καλύτερο αποτέλεσμα στη γενική κατάταξη• Παρά τα προβλήματά τους στο πρώτο νυχτερινό σκέλος, το Φινλανδικό πλήρωμα ολοκλήρωσε τον απρόβλεπτο όσο και ιδιαίτερα δύσκολο αγώνα έχοντας αποκτήσει εμπειρία για το μέλλον• Το χιόνι, ο πάγος και η ξηρή άσφαλτος στις γαλλικές Άλπεις προκάλεσαν, για μία ακόμη χρονιά, συχνά προβλήματα από τις επιλογές των ελαστικών
Θετικά ολοκλήρωσε η SKODA Motorsport το Ράλι Μόντε Κάρλο, εναρκτήριο αγώνα της σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2019! Οι νεαροί Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen τερμάτισαν στη 2η θέση της νέας κατηγορίας, WRC 2 Pro, που περιλαμβάνει τα R5 αυτοκίνητα των εργοστασιακών συμμετοχών. Όπως αναμενόταν, η SKODA Fabia R5 λειτούργησε άψογα σε όλο τον αγώνα. Όμως, τις φιλοδοξίες των νεαρών Φινλανδών για νίκη στη WRC 2 Pro διέκοψαν «με το καλημέρα» οι παγωμένες επιφάνειες που υποδέχτηκαν τα πληρώματα στην πρώτη κιόλας Ειδική Διαδρομή, La Breole-Selonnet, που έγινε υπό το φως των προβολέων. Αυτές οι συνθήκες ήταν που «οδήγησαν» τη SKODA Fabia R5 σε ένα χαντάκι, τελικά με βοήθεια από τους θεατές επανήρθε στον δρόμο, αλλά το πλήρωμα χρειάστηκε να ολοκληρώσει κάποιες επισκευές πριν μπορέσει να συνεχίσει τη δράση. Όλο αυτό στοίχισε στους Φινλανδούς σχεδόν 11 λεπτά, προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στον αγώνα τους.
Εφέτος, το κέντρο του ράλι ήταν στην πόλη Gap, στα βόρεια του Μονακό και η διαδρομή «μετέφερε» αρχικά τα πληρώματα στην περιοχή Alpes Maritimes, πάνω από το πριγκιπάτο και τελικά στο ίδιο το Μονακό. Οι απρόβλεπτες συνθήκες, όπου το χιόνι, ο πάγος και η ξηρή ή υγρή άσφαλτος μπορούν να εμφανιστούν στην ίδια Ειδική Διαδρομή και μάλιστα περισσότερες από μία φορά, δημιουργούν πάντα το σκηνικό για ένα συναρπαστικό αγώνα.
Μετά την έξοδο, με μόνο έναν προβολέα να εξακολουθεί να λειτουργεί στο αυτοκίνητό του, ο 18-χρονος Φινλανδός έπρεπε να επιλέξει μια πιο προσεκτική οδήγηση στην δεύτερη Ειδική Διαδρομή, κάτι που στη συνέχεια, ουσιαστικά του στέρησε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη στην κατηγορία WRC 2 Pro.
Τα προβλήματα ωστόσο δεν είχαν τελειώσει για το πλήρωμα της SKODA Motorsport, αφού δέχθηκε μια ποινή διάρκειας ενός λεπτού τη νύχτα μετά την προσέγγιση ενός Σταθμού Ελέγχου Χρόνου (ΣΕΧ) από λάθος κατεύθυνση, ενώ έχασε άλλα δύο λεπτά στην αρχή του τρίτου σκέλους, αλλάζοντας έναν κατεστραμμένο ελαστικό.
Ο Rovanperä αλλά και η SKODA Motorsport πέρα από την εμπειρία που αποκτήθηκε από τις ιδιαίτερες συνθήκες του Rallye Monte Carlo, έχει να κρατήσει στο ενεργητικό του τις δέκα Ειδικές Διαδρομές που κέρδισε συνολικά στο τιμόνι του Skoda Fabia R5. Επίδοση που δεν μπορούσε να μειώσει τηνδιαφορά του από τον Βρετανό Gus Greensmith που κέρδισε την 1η θέση στην κατηγορία.
Επόμενος αγώνας, το Ράλι Σουηδίας, που θα διεξαχθεί από14-17 Φεβρουαρίου, όπου τον Kalle Rovanperä, θα πλαισιώσει για τη SKODA Motorsport και ο νεαρός ταλαντούχος Φινλανδός Eerik Pietarinen.