Το ιστορικό του Ιστορικού
Το Ιστορικό Μόντε Κάρλο ανήκει πλέον στο παρελθόν. Μεγάλη επιτυχία, η εκκίνηση από την Αθήνα, μεγάλη απογοήτευση η διάκριση που δεν ήρθε. Να πως μας περιγράφουν όλη τη διαδρομή, οι άνθρωποι που εμπνεύστηκαν, υλοποίησαν και συμμετείχαν στο διάσημο Ράλλυ.
Δευτέρα 28-01-2019
Στις 17:00 η Γαλλική Πρεσβεία τα Αθήνας άνοιξε τις πόρτες της στα Μέλη των ξένων και Ελλήνων που συμμετείχαν στην Εκκίνηση από την Αθήνα, με μια ζεστή υποδοχή από την Αυτού Εξοχότητα τον Γάλλο Πρέσβη Christophe Chantepy.
Τρίτη 29-01-2019
Από νωρίς το απόγευμα στους φιλόξενους χώρους του στρατηγικού μας Συνεργάτη, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτων, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο διενεργήθηκε ο έλεγχος εγγραφών [administrative & registration] από τους τρεις απεσταλμένους του Automobile Club de Monaco-ACM κ.κ. Agnes DEALEXANDRIS, Maria-Sofia CHRISTOFILOPOULOU & William RITCHIE, με την βοήθεια της Γραμματείας και εθελοντών του Σ.Ι.Σ.Α., και στη συνέχεια ο Τεχνικός Έλεγχος-Scruteneering, από εκπροσώπους του Συλλόγου.
Ακολούθησε ξενάγηση των πληρωμάτων στους χώρους των εκθεμάτων του Μουσείου από τον κ. Μίλτο Πατρώνη. Κατόπιν διενεργήθηκε η Δεξίωση εντός του Μουσείου, με συμμετοχή εκτός από τα πληρώματα, πολλών VIP’s [με προεξέχουσα του αειθαλούς κ. Ζάχου Χατζηφωτίου που είχε λάβει μέρος στο Rallye Monte Carlo του 1948, εκκινώντας από την Αθήνα], Χορηγών, Φίλων του Σ.Ι.Σ.Α. και συνοδευτικών πληρωμάτων. Προσφώνησε ο Πρόεδρος του Ε.Μ.Α. κ. Θεόδωρος Χαραγκιώνης, ευχόμενος «Καλή επιτυχία στα χιονισμένα βουνά και τις σφιχτές διαδρομές του XXII RALLYE MONTE–CARLO HISTORIQUE 2019».
Αξίζει να σημειωθεί η παράταξη εκθεμάτων του Μουσείου με τρία Ι.Ο. που είχαν κερδίσει πρωτιές σε παλαιότερα Rallye Monte-Carlo [1968 RMC winning PORSCHE 911 των Vic Elford & David Stone, 1964 MORRIS COOPER-S των Paddy Hopkirk & Henry Liddon και η 1954 LANCIA AURELIA B20 GT Coupe των Louis Chiron & Ciro Bassadona, τα οποία την επόμενη ημέρα της εκκίνησης παρατάχθηκαν στο Parking κάτω από την Ακρόπολη και θαύμασαν πλήθος κόσμου].
Τετάρτη 30-01-2019
Από τις 11:00 άρχισαν να καταφθάνουν στη σκιά της Ακρόπολης μετά από παύση 44 ετών, τα 23 αυτοκίνητα των αγωνιζομένων, καθώς και τα τρία προαναφερθέντα εκθέματα του Ε.Μ.Α. και τα 10 ιστορικά αυτοκίνητα φίλων του Σ.Ι.Σ.Α. σε ρόλο τιμητικού αγήματος. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη, των φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφων, των τηλεοπτικών χορηγών επικοινωνίας ΕΡΤ & ΣΚΑΙ TV, και βεβαίως του Δημάρχου της Αθήνας κ. Γιώργου Καμίνη, που από νωρίς είχε προσφέρει την Αιγίδα του Πρώτου Δήμου της χώρας μας, του Γάλλου Πρέσβη Christpophe Chantepy, του Πρέσβη της Δημοκρατίας της Τσεχίας Jan Bondy, των Προέδρων της ΟΜΑΕ Δημήτρη Μιχελακάκη & Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ Δημήτρη Βερναρδάκη και εκπροσώπων των χορηγών της εκκίνησης.
Οι Μοντεγάσκοι απεσταλμένοι δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από την οργάνωση της εκκίνησης και μεταφέρουν διθυραμβικά σχόλια στο Automobile Club de Monaco. Οπωσδήποτε ξεχώρισαν οι συμμετοχές των Γιάννη Κατσαούνη & Μαθιού Μανσόλα που έχει συμμετάσχει σε 20 Ιστορικά Ράλλυ Μόντε Κάρλο, και στον αντίποδα των Ελληνοαμερικανών Παντελή-Lee και τις νεαρής κόρης του Κατερίνας Ποσειδών, που λαμβάνουν μέρος για πρώτη φορά, σε ένα τόσο σκληρό και απαιτητικό διεθνή αγώνα.
Στις 12:40 δόθηκε από τον CEO της ΕΚΟ κ. Ρομπέρτο Καραχάνα η εκκίνηση στο με αριθμό #2 Golf GTI του 1979 των Γιώργου Δελαπόρτα & Σπύρου Μουστάκα που κατέκτησαν την 2η θέση στην περσινή διοργάνωση του XXI RALLYE MONTE-CARLO HISTORIQUE. Ακολούθησαν ανά λεπτό οι εκκινήσεις των υπολοίπων 22 πληρωμάτων, με κατεύθυνση το Λιμάνι της Πάτρας και την επιβίβαση στο SUPERFAST FERRY του κυρίως χορηγού μεταφοράς ANEK-SUPERFAST, με αναχώρηση για την Ανκόνα περί τις 17:30.
Πέμπτη 31-01-2019
Άφιξη στην Ανκόνα περί τις 17:30 και ελεύθερη μετάβαση στο κέντρο του Μιλάνου από όπου την επομένη ημέρα έγινε η ανασυγκρότηση μαζί με τους εκκινούντες από την Ιταλική πόλη του βορρά. Μετά από την ηλιόλουστη εκκίνηση της Ακρόπολης ήρθαν βροχές, κρύο και χιόνια.
Παρασκευή 01-02-2019
Στις 19:00 άρχισαν να εκκινούν από το Duomo του Μιλάνο τα Ελληνικά πληρώματα με κατεύθυνση προς Chambery, Γαλλίας για τον πρώτο Σταθμό Ελέγχου Διέλευσης-ΣΕΔ και εν μέσω σφοδρής χιονοθύελλας που δυσκόλεψε αρκετά τα πληρώματα.
Σάββατο 02-02-2019
Συνεχίζοντας για τον Σταθμό Ελέγχου Χρόνου-ΣΕΧ του Bourgoin Jallieu και στη συνέχεια για το Buis Les Baronnies όπου έγινε ολική ανασυγκρότηση με τα πληρώματα από όλες τις έξη πόλεις εκκίνησης. Από εκεί και μετά άρχισε ο πραγματικός αγώνας με τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές ZR1 & ZR2. Εδώ δυστυχώς αρχίζουν και τα προβλήματα για την Ελληνική ομάδα. Μια λάθος επιλογή ελαστικών χρεώνει με ποινές μερικά από τα δικά μας πληρώματα. Οι Κατοχιανός-Κοτζιάς και οι Κολιόπουλος-Ράλλης εγκαταλείπουν από μηχανική βλάβη. Εδώ όμως λάμπει και το άστρο των Δελαπόρτα-Μουστάκα που τερματίζουν στην Valence μέσα στην πρώτη δεκάδα.
Κυριακή 03-02-2019
Ο αγώνας ξεκινάει με δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ακυρώνονται 3 από τις 4 ειδικές διαδρομές. Τα πληρώματα καταφέρνουν και φθάνουν στον σταθμό ελέγχου της St. Agreve παρά την ισχυρή χιονοθύελλα. Οι Δελαπόρτας-Μουστάκας στο τέλος της ημέρας ανεβαίνουν στην 7η θέση και αρχίζουν να ξυπνούν μνήμες από τον θρίαμβο του 2018. Το πολύ χιόνι ευνοεί το Ελληνικό πλήρωμα και η επόμενη ημέρα μας γεμίζει με προσδοκίες βάθρου.
Δευτέρα 04-02-2019
Όμως το πρωί της Δευτέρας χτυπάει η καταστροφή! Παρόλο που κέρδισαν την Col Echarasson, μία διφορούμενη απόφαση χρεώνει τα φαβορί μας πριν την 7η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, με 10.000 βαθμούς ποινής για «την μη τήρηση της ορισμένης διαδρομής του Roadbook», στις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες – που εξάλλου ανάγκασαν τους οργανωτές να ακυρώσουν τελικά, τις Ειδικές 4,5,6 και 9. Λόγω των συνθηκών στο ίδιο σφάλμα υπέπεσαν και αρκετά ξένα πληρώματα, όπως επίσης και τέσσερα ακόμα Ελληνικά: οι Βασιλόπουλος-Ναρλή, Κατσαούνης-Μανσόλας, Καλογεράς-Διαμαντόπουλος και Θεοδοσίου-Νασόπουλος (φωτογραφία).
Παρά την απογοήτευση, όλοι συνεχίζουν δυνατά και αυτή η μέρα βρίσκει τους πρωτοεμφανιζόμενους Χριστοδούλου-Γεωργοσόπουλο προσωρινά στην 40η θέση.
Τρίτη 05-02-2019
Ο ήλιος κάνει επιτέλους την εμφάνιση του και οι αγωνιζόμενοι παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής περνώντας από τρείς Ειδικές Διαδρομές και από τον Δρόμο του Ναπολέοντα. Λίγη ξεκούραση και το απόγευμα στις 20:30 ξεκινάνε οι μονομάχοι για την Col de Braus (φημισμένη ως Col de Tourini), την οποία οι Δελαπόρτας-Μουστάκας κερδίζουν. Μετά την Lantosque τα εξαντλημένα πληρώματα τερματίζουν τις πρώτες πρωινές ώρες στο Monte Carlo. Κανείς από τους Έλληνες αγωνιζόμενους και τα πληρώματα υποστήριξης τους δεν πάει για ύπνο, αλλά περιμένουν με την γαλανόλευκη και σαμπάνιες να τερματίσει και ο τελευταίος. Τελικά 9 από τα 11 ελληνικά πληρώματα ανέβηκαν τη ράμπα του τερματισμού και είδαν την καρό σημαία.
Οι Ελληνικές συμμετοχές και τελικές κατατάξεις του «22ου Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2019 – Team Les Grecs»:
63. Γιώργος Δελαπόρτας – Σπύρος Μουστάκας [VW Golf GTI – 1979]
101. Πέτρος Βασιλόπουλος – Ισμήνη Ναρλή [Ford Escort MK1 – 1969]
118. Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Άρης
Γεωργουσόπουλος [VW Golf GTI – 1978]
163. Γιώργος Αλεβιζόπουλος – Νίκος Παλυβός [Fiat 128 Rally – 1974]
166. Γιάννης Κατσαούνης – Μαθιός Μανσόλας [VW Golf GTI – 1979/Scuderia Rapiditas]
195. Παντελής & Κατερίνα Ποσειδών [Lancia Fulvia Coupe 1,3 S -1973]
209. Γιώργος Σπηλιόπουλος – Γιάννης Χανδρινός [Lancia Beta Coupe 2000 – 1976]
214. Βάσος Θεοδοσίου – Λεωνίδας Νασόπουλος [Alfa Romeo 2000 – 1972]
216. Δημήτρης Καλογεράς – Χρήστος Διαμαντόπουλος
[Alfa Romeo Alfetta GTV – 1976]
Εγκατέλειψαν οι: Μάκης Κατοχιανός – Αλέξανδρος
Κοτζιάς [Ford Escort RS2000] Mk I]
και οι: Νίκος Κολιόπουλος – Ευάγγελος Ράλλης [Autobianchi A112 Abarth].
Οι Δελαπόρτας-Μουστάκας κατακτούν στον τερματισμό του ΧΧΙΙ Μόντε Κάρλο την 63η θέση, ενώ ήταν οι πρώτοι Έλληνες, εμπρός από τους 101ους Πέτρο Βασιλόπουλο – Ισμήνη Ναρλή [Ford Escort MK1 του 1969] και τους 118ους Αλέξανδρο Χριστοδούλου – Άρη Γεωργουσόπουλο [VW Golf GTI του 1978].
Νικητές του φετινού 22ου Rallye Monte Carlo Historique αναδείχθηκαν οι Michel Badosa και Mogens Reidl με Renault 8 του 1969, ενώ δίπλα τους στο βάθρο βρέθηκαν οι Massimo Canella – Nicolas Arena [με Lancia Fulvia Coupe 1.3S] και Alessio De Angelis – Sergio Sisti [με Fiat Ritmo 60].
Με την επιστροφή της Αθήνας – χάρη στις προσπάθειες του ΣΙΣΑ και του Γιώργου Δελαπόρτα – ανάμεσα στις έξι πόλεις που φιλοξένησαν τις εκκινήσεις του φετινού Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο, και με τις εξαιρετικές εντυπώσεις που άφησε στους ανθρώπους του Automobile Club de Monaco η εκδήλωση και οι εικόνες από την Ακρόπολη, όλα δείχνουν ότι οι οργανωτές του αγώνα ήδη ανυπομονούν, όσο κι οι Έλληνες φίλοι του κλασικού αυτοκινήτου – και όχι μόνο – για την εκκίνηση του 2020 κάτω από τον Παρθενώνα!
Τετάρτη 06-02-2019
Όλα τα αυτοκίνητα που τερμάτισαν στο 22ο RMCH 2019, βρίσκονται παραταγμένα στην προβλήτα της Μαρίνας του Μόντε-Κάρλο, προσελκύοντας πλήθος κόσμου να τα φωτογραφίζουν, κάτω από μια ηλιόλουστη Μεσογειακή μέρα.
Το βράδι, μετά από την απαραίτητη ξεκούραση, διενεργήθηκε το περίφημο Gala Closing Dinner με τις απονομές και μεγάλη επισημότητα στην μεγάλη αίθουσα “Salle des Etoiles” του Le Sporting Club Monte-Carlo, με υποχρεωτική επίσημη αμφίεση, smoking για τους κυρίους και βραδινές τουαλέτες για τις κυρίες. Μετά το ποιοτικό φαγητό, ακολούθησε show με τους MC Performers & τους MALEVO, Gauchos Argentins, που ενθουσίασαν το κοινό.
Η τελετή της απονομής διενεργήθηκε με κάθε επισημότητα, ενώ στην εισαγωγική ομιλία του o Γενικός Γραμματέας του ACM, αναφέρθηκε εκτεταμένα και ενθουσιωδώς για την ιστορική εκκίνηση της Αθήνας κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, θέτοντας έτσι και επισήμως την υποθήκη για την συνέχιση της στο μέλλον.