Η ΚΥΑ στην ΕΣΗΕΑ
Πολλά και ενδιαφέροντα ακούστηκαν στο κάλεσμα του Προέδρου της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) Δημήτρη Βερναρδάκη, σε Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ.
Στη συνέντευξη ο κ. Βερναρδάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Τύπου για το πρόβλημα της απαγόρευσης κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων, που η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Α οικ. 94748- 4130/25.2.2019 (ΦΕΚ Β570) έχει δημιουργήσει. Η ομιλία του σε γενικές γραμμές ήταν η εξής: “Περιμέναμε την έκδοση αυτής της ΚΥΑ εδώ και μήνες με αγωνία και υπομονή γιατί υποτίθεται ότι θα διόρθωνε πολλά λάθη που είχε η προηγούμενη ΚΥΑ που εκδόθηκε από τους ίδιους φορείς πριν από 18 μήνες. Το υπουργείο μας είχε πεί ότι εκείνη η ΚΥΑ «θα έβαζε σε τάξη» θέματα που αφορούσαν την κυκλοφορία των Ι.Ο. στην Ελλάδα αλλά στην πραγματικότητα απαγόρευε την κυκλοφορία τους και τις εκδηλώσεις τους, αφού για παράδειγμα απαιτούσε τα οχήματα να χρησιμοποιούν τρέιλερ για να μεταβούν στα σημεία εκκίνησης… Εξηγήσαμε τα προβλήματα αυτά στους αρμόδιους των υπουργείων που προχώρησαν μετά από 18 μήνες στην έκδοση της νέας αυτής ΚΥΑ που όμως αποδεικνύεται ακόμη χειρότερη από την προηγούμενη γιατί, ενώ διορθώνει κάποια σημεία της προηγούμενης, στην ουσία απαγορεύει τελείως την κυκλοφορία των Ι.Ο. μέχρι να ξαναπεράσουν από έλεγχο για να πάρουν τον ειδικό οκταψήφιο αλφαριθμητικό κωδικό που προβλέπουν οι νέες διατάξεις από μια επιτροπή που… δεν υπάρχει! Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν 15,000 περίπου Ι.Ο. σε όλη την Ελλάδα καθηλωμένα εδώ και 18 μήνες, που είναι τραγικό καθώς η ακινησία ως γνωστόν τα καταστρέφει. Θυμίζουμε ότι τα Ι.Ο. σε όλο τον κόσμο θεωρούνται αντικείμενα πολιτιστικής κληρονομιάς (γεγονός που έχει πιστοποιήσει και η UNESCO) και τους επιτρέπεται η κυκλοφορία με ελάχιστους περιορισμούς. Όλες οι ομοσπονδίες, όλες οι λέσχες σε όλη την Ελλάδα έχουμε ενωθεί σε μια κοινή διαμαρτυρία και ζητάμε από τα αρμόδια υπουργεία κατ’ ελάχιστον την άμεση αναστολή/αναβολή της παραγράφου της ΚΥΑ που απαγορεύει την κυκλοφορία στα Ι.Ο. μέχρι να αποκτήσουν τον ειδικό οκταψήφιο αλφαριθμητικό κωδικό που προβλέπουν οι νέες διατάξεις. Δεχόμαστε κάθε έλεγχο των Ι.Ο αλλά όχι την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους μέχρι την ίδρυση αυτής της επιτροπής, που σίγουρα θα αργήσει πολύ να υλοποιηθεί. Παρακαλούμε τα ΜΜΕ να προβάλουν το αίτημά μας αυτό και να μας βοηθήσουν να ακουστούμε από τα αρμόδια υπουργεία και να επισπεύσουν την επίλυση του προβλήματος. Πρέπει να επιτραπεί στα Ι.Ο. να βγουν άμεσα ξανά στους ελληνικούς δρόμους για να τα συντηρήσουν οι ιδιοκτήτες τους και να τα θαυμάσουν οι Έλληνες πολίτες. Επίσης, το συντομότερο δυνατόν, επιθυμούμε την αντικατάσταση της ΚΥΑ με έναν νόμο βασισμένο σε διεθνή πρότυπα, προσαρμοσμένα αν χρειάζεται, στα Ελληνικά δεδομένα. Οι δημοσιογράφοι ενημερώθηκαν επίσης ότι η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ έχει ζητήσει επανειλημμένα με υπομνήματα συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς όμως, δεν πήρε ποτέ καμία απάντηση, από καμία υπηρεσία.” Μετά το τέλος της Συνέντευξης ακολούθησε συζήτηση, η οποία κατέληξε στη διαπίστωση πως το πρόβλημα θα ταλαιπωρήσει το ιστορικό αυτοκίνητο για πολύ καιρό, αφού οι κρατικές υπηρεσίες αδιαφορούν ακόμη και για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των δικών τους αποφάσεων.