Η τακτική στο Μπακού

By  |  0 Comments

Ένας ακόμη τερματισμός στις δυο πρώτες θέσεις για τις Mercedes καθώς ο νικητής Valtteri Bottas βρέθηκε μπροστά από το Lewis Hamilton: Αυτή ήταν και η σειρά με την οποία εκκίνησαν στον αγώνα. Οι τέσσερις πρώτοι στον τερματισμό ακολούθησαν παρόμοια τακτική μιας αλλαγής, εκκινώντας με μαλακή γόμα και τοποθετώντας τη μέση αμέσως μετά. Από τους οδηγούς που χρησιμοποίησαν διαφορετική στρατηγική, πιο ψηλά (5ος) τερμάτισε ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, που εκκινούσε 8ος. Ο Μονεγάσκος έκανε αρκετούς γύρους με τη μέση γόμα στην αρχή προτού βάλει τη μαλακή γόμα.

ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ

  • Είδαμε μόνο μια φορά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, πράγμα ασυνήθιστο για το Μπακού. Επίσης υπήρξαν λίγα συμβάντα: Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρξε το συνηθισμένο δράμα, που βλέπουμε συχνά στο Αζερμπαϊτζάν.
  • Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και άλλαξαν νωρίς βάζοντας τη μέση γόμα. Μ’ αυτή είχαν καλό επίπεδο ρυθμού και αντοχής κατά τη διάρκεια του αγώνα.
  • Υπήρξαν μερικές ενδιαφέρουσες εναλλακτικές στρατηγικές: Ο οδηγός της Red Bull, Pierre Gasly ήταν ένας από τους τρεις που εκκίνησαν από τη γραμμή των pit με τη μέση γόμα. Συμπλήρωσε 38 γύρους μ’ αυτή τη γόμα και ήταν 6ος προτού εγκαταλείψει. Αυτό προκάλεσε το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
  • Μερικοί οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές: Ο Leclerc σταμάτησε στο τέλος για φρέσκο σετ μαλακής γόμας, ώστε να πάρει το βαθμό ταχύτερου γύρου ενώ ο Lando Norris της McLaren επίσης έκανε δυο αλλαγές, για να τερματίσει τελικά 8ος.
  • Ο Kimi Raikkonen με Alfa Romeo ήταν ένας ακόμη οδηγός που εκκίνησε από την γραμμή των pit και πήρε τελικά το βαθμό της 10ης θέσης με στρατηγική μαλακής/μέση γόμας, συμπληρώνοντας 44 γύρους με τη μέση γόμα.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Δε χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα καθώς η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν τόσο χαμηλές που η μέση και η μαλακή γόμα ήταν η καλύτερη επιλογή στο Μπακού. Η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα ούτε στις ελεύθερες δοκιμές οπότε οι ομάδες δεν είχαν στοιχεία γι’ αυτή.
  • MEΣΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του grand prix, πρόσφερε καλή ισορροπία απόδοσης/αντοχής ήταν το κατάλληλο ελαστικό για τον αγώνα. Σαν αποτέλεσμα είδαμε μερικά πολύ μεγάλα μέρη αγώνα, μ’ αυτή τη γόμα που απέδειξε εντυπωσιακή σταθερότητα.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη ταχύτερου γύρου από το Leclerc, στο τέλος του αγώνα. Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα αλλά προτίμησαν τη σταθερότητα της μέσης γόμας για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Καθότι ο Leclerc δεν συμμετείχε στο Q3, είχε διαθέσιμο καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για να διεκδικήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Τον πέτυχε με διαφορά ενός δευτερολέπτου, σημειώνοντας νέο ρεκόρ γύρου στο Μπακού.

MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Η διαδικασία μέχρι να φτάσουμε στον αγώνα επιφύλασσε παγίδες. Το FP1 σχεδόν ακυρώθηκε, είχαμε δυο κόκκινες σημαίες στο FP2, μετά διακοπές στις κατατακτήριες δοκιμές και παρατεταμένες συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας. Αυτό δυσκόλεψε τις ομάδες στην προσπάθεια να εκτιμήσουν σωστά την συμπεριφορά των ελαστικών για τον αγώνα όπου η θερμοκρασία ήταν λίγο πιο υψηλή απ’ ότι στις δοκιμές. Παραταύτα ήταν ξεκάθαρο ότι το παράθυρο αλλαγής ήταν ευρύ και στην πράξη είδαμε μερικές διαφοροποιήσεις στη στρατηγική: Σ’ αυτές συμπεριλαμβάνεται μια αλλαγή που έκανε στο τέλος ο Charles Leclerc για να διεκδικήσει το βαθμό ταχύτερου γύρου. Ακόμη μια φορά είδαμε την επίδραση αυτού του νέου κανονισμού το 2019: Ο Leclerc το εκμεταλλεύτηκε σωστά, αξίζει να τονίσουμε πως η διαφορά στην κορυφή της βαθμολογίας ανάμεσα στους δυο πρώτους είναι μόλις ένας βαθμός.”

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.