Ford Ranger Raptor: Δεν υπάρχουν όρια! (video)
- Το νέο Ranger Raptor είναι η πιο σκληροτράχηλη, σπορ έκδοση του pick-up με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη
- Δημιούργημα της Ford Performance, το τρομερό Ranger Raptor είναι ιδανικό για τους λάτρεις της γρήγορης, off-road οδήγησης και μπορεί να ανταπεξέρχεται στις σκληρότερες εδαφικές συνθήκες με απόλυτα σπορ στυλ.
- Ικανότητες παντός εδάφους με ένα πολύ ανθεκτικό πλαίσιο, ειδική ανάρτηση και ελαστικά, κινητήρα EcoBlue που αποδίδει 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, Terrain Management System
Το νέο Ford Ranger Raptor – η πιο ‘σκληρή’ και αγωνιστική εκδοχή του Ευρωπαϊκού best-seller στην κατηγορία pick-up – κάνει δυναμική είσοδο στην Ευρώπη. Με 55.802 ευρώ, προφανώς δεν το λες φτηνό -ούτε για αστείο. Ωστόσο για να είσαι δίκαιος, πρέπει να καταλάβεις τι μπορεί να κάνει. Δεν υπάρχει αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ικανότητα στην έως και αγωνιστική χωμάτινη οδήγηση και αντοχή σε βαρβαρότητες. Κι αυτό ακριβώς είναι το βασικό προσόν του Raptor.
Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Performance για τους θιασώτες της γρήγορης, off-road οδήγησης, το πρώτο Ranger Raptor της ιστορίας χρησιμοποιεί μία Bi-turbo έκδοση του δίλιτρου EcoBlue diesel της Ford που αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm και το νέο 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της μάρκας.
Η επιβλητική παρουσία του ανυπέρβλητου Ranger, όπως διαμορφώνεται από τις εντυπωσιακές διαστάσεις και το extreme στυλ, υποστηρίζεται από ένα μοναδικό πλαίσιο της Ford Performance, βελτιστοποιημένο για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου και ικανότητες παντός εδάφους.
Ξεχάστε λοιπόν όλα όσα νομίζετε ότι ξέρετε για τα pick-up. Το νέο Ranger Raptor είναι ένα διαφορετικό είδος – ένα καθαρόαιμο desert racer και extreme off-roader που μπορεί να ανταγωνιστεί τους πιο σκληρούς αντιπάλους στις πιο απαιτητικές συνθήκες εργασίες. Το απέδειξε στις σκληρές και απαιτητικές παλιές ειδικές του θρυλικού Ράλλυ Ακρόπολις, σε Πεντέλη και Υμηττό!
Το Ford Ranger είναι το καλύτερο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη. Η Ford πούλησε 13.600 οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2019, αύξηση 15% συγκριτικά με την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.
Σκληροτράχηλο μεν, πολιτισμένο δε
Κατάλληλο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το μοναδικό, πολύ ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.
Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, με ένα φαρδύτερο κατά 150 mm μετατρόχιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm συγκριτικά με το Ranger XLT.
Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Η διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων έχει αυξηθεί κατά 32% και των πίσω κατά 18% αντίστοιχα.
Οι σπορ αποσβεστήρες διαμέτρου 2,5” (63,5 mm) υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.
Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων αυξημένης διαμέτρου πάνω από 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger pick-up στα 51 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα έχουν αναβαθμιστεί με δαγκάνες διαμέτρου 54 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm.
Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor. Τα ελαστικά 33” (838 mm) x 11” (285 mm) διαθέτουν ανθεκτικά πλευρά για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση, ενώ μία δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.
Η ξεχωριστή εμπειρία του Ranger Raptor, αναμφισβήτητα, είναι ότι οι επιδόσεις του σε συνδυασμό με τα επίπεδα άνεσης εκτός δρόμου υπερβαίνουν κάθε προσδοκία. Όλα τα χαρακτηριστικά του Ranger Raptor βασίζονται στην ήδη εξαιρετική αίσθηση και λειτουργική ικανότητα του Ranger και εξελίσσονται ακόμα περισσότερο. Από απόψεως δυναμικής οδηγικής απόλαυσης, είναι πραγματικά ένα πολύ ξεχωριστό όχημα.
Η αποκλειστική σχεδίαση του πλαισίου συνδυάζεται με βελτιστοποιημένη off-road γεωμετρία που προσφέρει 283 mm απόσταση από το έδαφος και βάθος βύθισης 850 mm. Με γωνία προσέγγισης 32,50 και γωνίες ράμπας και φυγής 240, μπορεί να πηγαίνει οπουδήποτε.
Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία όταν κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη. Η νέα ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm – πάνω από 60% μεγαλύτερο πάχος από της στάνταρ ποδιάς – πλέον των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.
Σετάρισμα για όλα τα εδάφη
Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων, όπως:
- Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα
- Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
- Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
- Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
- Rock mode – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
- Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally
Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.
Το αυτόματο 10αρι κιβώτιο ταχυτήτων της Ford είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση και απόκριση, ενώ συμβάλλει σε μία κατανάλωση 8,9 l/100 km με εκπομπές CO2 233 g/km. Αλγόριθμοι προσαρμογής αλλαγής σχέσης σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζουν την επιλογή της κατάλληλης σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) για μηχανική επιλογή σχέσης.
Τεχνολογίες υποστήριξης και ασφάλειας που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των οδηγών όταν κινούνται στο άγνωστο σε διαδρομές off-road ή δύσκολους χώρους εργασίας, περιλαμβάνουν μία βελτιωμένη έκδοση του Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation και Electronic Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, και Load Adaptive Control.
Πρακτικές τεχνολογίες
Προηγμένες τεχνολογίες για άνεση και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου περιλαμβάνουν το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 3, με δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphone με απλές, καθημερινές φωνητικές εντολές. Το σύστημα προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto™, χωρίς πρόσθετο κόστος, και περιλαμβάνει SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone.
Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav που αποδεικνύεται χρήσιμη σε διαδρομές off-road σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ παρέχει ακόμα και δυνατότητα καταγραφής σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα εν κινήσει.
Εντυπωσιακό σε εμφάνιση και λειτουργικότητα
Η δυναμική σχεδίαση του νέου Ranger Raptor που διατίθεται σε χρώματα Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White και Conquer Grey με αντίθετες πινελιές Dyno Grey, εξελίχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις και τη λειτουργικότητα.
Μία εντυπωσιακή νέα μάσκα, εμπνευσμένη από τα πρώτο στον κόσμο εργοστασιακό φορτηγό off road υψηλών επιδόσεων– το Ford F‑150 Raptor – είναι κυρίαρχο στοιχείο ανάμεσα στους προβολείς xenon και πάνω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Ανθεκτικός σε συνθήκες ερήμου, ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.
Προτεταμένα, συνθετικά φτερά είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν από ζημιές εξ αιτίας της off-road χρήσης και επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της ανάρτησης και τη χρήση ελαστικών μεγάλου μεγέθους. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι μελετημένα για να αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.
Το Ranger Raptor παραμένει ένα πραγματικά αξιόπιστο όχημα. Ένας τροποποιημένος πίσω προφυλακτήρας φέρει ενσωματωμένο κοτσαδόρο με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 kg. Δύο εμπρός κρίκοι επιτρέπουν έλξη έως και 4.635 kg, ενώ οι δύο πίσω 3.863 kg. Ένα πάτωμα φόρτωσης 1.560 mm x 1.575 mm έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες όσων αγαπούν τις εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα, ώστε να μπορούν να μεταφέρονται ποδήλατα βουνού, ή jet-skis, πέρα από εργαλεία και προμήθειες. Για εύκολη πρόσβαση, μία Πίσω Πόρτα με σύστημα υποστήριξης ανύψωσης μειώνει κατά 66% τη δύναμη που απαιτείται για να κλείσει.
Το DNA της Ford Performance κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλη την καμπίνα, που προσφέρει ποιότητα κατασκευής, αρμονικά χρώματα και ανθεκτικά υλικά για ποικίλα οδηγικά σενάρια, από αυτοκινητόδρομους μέχρι βουνά. Τα καθίσματα με επένδυση δέρματος υψηλής ποιότητας και σουέντ είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυξημένο κράτημα και βελτιωμένη στήριξη σε γρήγορη οδήγηση off-road, με ενισχυμένο μαξιλάρι για βέλτιστη άνεση και σταθερότητα.
Μπλε ραφές και δερμάτινες πινελιές υπάρχουν παντού. Ελαφριά, αγωνιστικού στυλ paddles (χειριστήρια) από μαγνήσιο για δυναμικές αλλαγές σχέσεων είναι εύκολα προσβάσιμα δίπλα στις λαβές του δερμάτινου τιμονιού, που χρησιμοποιεί πάνω κεντρικό ‘marker’ για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν τη θέση του τιμονιού εκτός δρόμου και κοσμείται με το λογότυπο Raptor.
«Το νέο Ranger Raptor διαθέτει όλα όσα μπορεί να επιθυμήσει ένας λάτρης της περιπέτειας» σχολίασε ο Roeks. «Ένας συνδυασμός μοτοσικλέτας motocross, snowmobile και ATV, όλα σε ένα – είναι το απόλυτο pick-up περιπέτειας.»
Σημείο αναφοράς της αγωνιστικής κληρονομιάς
Το προφίλ οδήγησης ‘Baja mode’ του Ford Ranger Raptor προέρχεται από το Baja 1000, ένα ράλι αντοχής υψηλής καταπόνησης στη Χερσόνησο Μπάχα Καλιφόρνια (Μεξικό) και από τους πιο σημαντικούς αγώνες off-road σε όλο τον κόσμο.
Το νέο Ranger Raptor παραμένει πιστό στο DNA του προκατόχου του, του πρώτου Ford F-150 SVT Raptor, το οποίο τερμάτισε τρίτο στο Baja 1000 το 2008, πριν αρχίσει να πωλείται στην Αμερική το 2010.
Όπως το προηγούμενο μοντέλο και η τελευταία γενιά Ford F-150 Raptor, το Ranger Raptor δοκιμάστηκε διεξοδικά στις απαιτητικές ερημικές εκτάσεις γύρω από το Borrego Springs στις ΗΠΑ.