Το Hyundai i30 N Project C (video)
• Το i30 N Project C: μια χαμηλότερη και πιο επιθετική έκδοση της κορυφαίας έκδοσης 275hp του 5-θυρου i30 N
• Το “C” αντιπροσωπεύει 3 σημεία :
- Την “Area C” υψηλών επιδόσεων στην πίστα του Namyang R & D της Hyundai
- Carbon fibre – Ανθρακονήματα – πρώτη εφαρμογή από την Hyundai
- Centre of Cravity – Μειωμένο κέντρο βάρους, ώστε οι πελάτες να γνωρίζουν ότι εστιάζουμε στην απόδοση χωρίς να θυσιάζουμε τη δυναμική
• Αποκλειστικές προδιαγραφές εμπνευσμένες και δοκιμασμένες στο Namyang R & D και το Nürburgring Nordschleife
• Διατίθεται μόνο σε Ευρωπαίους πελάτες, το Project C αφορά αυστηρά 600 οχήματα
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2019, η Hyundai Motor παρουσίασε
τη limited edition i30 N Project C, μια ελαφρύτερη,
χαμηλότερη και πιο επιθετική έκδοση του καταξιωμένου i30 N. Το Project C του
πρώτου μοντέλου υψηλών επιδόσεων της μάρκας ενισχύει την εμπειρία του i30 N με
την «ελαφρότητα» του και τον ακόμα πιο ευαίσθητο χειρισμό – για περισσότερη
ευχαρίστηση των πιο απαιτητικών οδηγών. Είναι 50 κιλά ελαφρύτερο, 6 χιλ. χαμηλότερο,
πιο κοντά στο δρόμο και διαθέτει δυναμικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό,
που ενθουσιάζει.
Εμπνευσμένο από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, το i30 N είναι το πρώτο αυτοκίνητο
υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor με το σήμα N και έκανε το ντεμπούτο του το
2017 απολαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές και πολλά βραβεία. Βασισμένο στο
5-θυρο i30, αναπτύχθηκε για να προσφέρει συγκινήσεις και ευχαρίστηση στην
καθημερινότητα των χρηστών τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα.
Οι μοναδικές προδιαγραφές του i30 N Project C περιλαμβάνουν
αρκετά επιμέρους τμήματα ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFRP). Το εμπρός
splitter, ο διαχύτης αέρα στο πίσω μέρος, το καπό και το μαρσπιέ με την σήμανση
Ν είναι όλα κατασκευασμένα από CFRP, καθιστώντας το μοντέλο όχι μόνο πιο ελαφρύ
αλλά και πιο σφιχτό στην άσφαλτο ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εξωτερική
εμφάνιση του αυτοκινήτου. Στο μεταξύ, οι αεροδυναμικές πινελιές που διαθέτη
ψηλά και χαμηλά το Project C συμβάλλουν επίσης σε μια σαφέστερα πιο γρήγορη, αλλά
σταθερή οδήγηση.
Γιατί ειδικά το γράμμα «C»; Αρχικά συμβολίζει την “Area C” υψηλών επιδόσεων στην πίστα του Namyang R & D
της Hyundai, όπου αποτελεί τη γενέτειρα του Ν. Στη συνέχεια, το Project C διαθέτει
επιμέρους τμήματα ενισχυμένα με ανθρακονήματα (Carbon fibre – CFRP) που αποτελεί την πρώτη εφαρμογή της Hyundai και τέλος μειωμένο
κέντρο βάρους (Center of gravity), ώστε οι
πελάτες να γνωρίζουν ότι εστιάζουμε στην απόδοση χωρίς να θυσιάζουμε τη
δυναμική. Αυτά τα τρία Cs συνδυάζονται για να δημιουργήσουν αυτό το
συγκλονιστικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.
Το i30 N Project C είναι το επόμενο βήμα που ακολουθεί την επιτυχία του i30
N, αποδεικνύοντας ότι η Hyundai δημιουργεί για να ενθουσιάσει τους λάτρεις του
μηχανοκίνητου αθλητισμού”, δήλωσε ο κ. Thomas Schemera, Executive Vice
President και Head του Hyundai Motor Group’s Product Division. “Σε αυτή
την limited edition, έχουμε μειώσει στρατηγικά το
βάρος του αυτοκινήτου όπου έκανε το συνολικό χειρισμό του πιο άμεσο και
βελτιστοποιήσαμε και τον σχεδιασμό του για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση.”
Το i30 N Project C μειώνει το βάρος χρησιμοποιώντας
CFRP και αλουμίνιο
Με το i30 N Project C, η Hyundai δεν έκανε συμβιβασμούς προκειμένου να
βελτιστοποιήσει τις ήδη υψηλές επιδόσεις του i30 N. Οι 19 ιντσών σφυρήλατες ζάντες
αλουμινίου της OZ συμμετέχουν σημαντικά στη μείωση του βάρους, όντας 22 κιλά ελαφρύτερες.
Χρησιμοποιώντας CFRP το καπό είναι ελαφρύτερο κατά 7,2 κιλά και τα δύο πλαϊνά σπόϊλερ
κατά 499 γραμμάρια το καθένα, το εμπρός splitter είναι πιο βαρύ κατά 240
γραμμάρια, ο νέος σχεδίασης πίσω διαχύτης είναι ελαφρύτερος κατά 386 γραμμάρια
και τα καθίσματα της Sabelt® με CFRP είναι ελαφρύτερα 7,5 κιλά το καθένα. Τα
καθίσματα Sabelt προσφέρουν επίσης στον οδηγό και τον συνοδηγό άριστη πλευρική
στήριξη και στήριξη των ώμων σε μια βελτιωμένη θέση με γνώμονα τις οδηγικές
επιδόσεις.
Η ισχύς παραμένει 275 PS και η ροπή υπερβαίνει τα 378 Nm όπως και το i30 N υψηλών
επιδόσεων, ενώ το μειωμένο βάρος ενίσχυσε την αμεσότητα του i30 N Project C.
Βελτιστοποιημένα δυναμικά χαρακτηριστικά
“Το τιμόνι και η ανάρτηση στο i30 N Project C θεωρούνται σημεία
αναφοράς για τους πιο ενθουσιώδεις οδηγούς του i30 N” δήλωσε ο κ. Alexander
Eichler, Head του High Performance Vehicle Test και Development στο Technical
Center της Hyundai Motor Europe.
Το i30 N Project C είναι 6 χιλιοστά πιο κοντά στο δρόμο και το κέντρου βάρους 8,8 χιλιοστά χαμηλότερα – χάρη στην τοποθέτηση πιο χαμηλών και σφιχτών ελατηρίων μεγαλύτερης ακαμψίας μαζί με αμορτισέρ. Παράλληλα, οι αρθρώσεις στους πίσω τροχούς είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο αντί ατσάλι και εξασφαλίζουν μείωση του βάρους κατά 4,66 κιλά. Επιπρόσθετα, όλοι οι τρόποι οδήγησης έχουν επαναπρογραμματισθεί ειδικά για το Project C και οι δύο τρόποι οδήγησης Sport και N δίνουν στους οδηγούς μεγαλύτερη άμεση απόκριση και ακόμη πιο fun-to-drive αυτοκίνητο.
Κομψός και λειτουργικός σχεδιασμός
Το εσωτερικό του Project C διαθέτει επένδυση Alcantara®
γύρω από το τιμόνι, το χειρόφρενο και το μοχλό ταχυτήτων. Κάποιες από τις
αλλαγές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εντοπίζονται στον μοχλό ταχυτήτων από
αλουμίνιο που μοιάζει με έμβολο κινητήρα και συνδυάζει τη λειτουργικότητα με την
σχεδίαση, εφαρμόζει τέλεια στο χέρι για σύντομες και ακριβείς αλλαγές, στις
σκούρες πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας και τις ραφές των νέων καθισμάτων Sabelt καθώς
και την αριθμημένη πλακέτα xx/600 της limited edition στην επένδυση του ταμπλό μπροστά
από τον συνοδηγό
Ο εξωτερικός σχεδιασμός κυριαρχείται από το σκούρο ματ γκρί χρώμα, με όλα τα τμήματα CFRP να παρουσιάζουν την πολυπόθητη πλέξη των ανθρακονημάτων σε υψηλή στιλπνότητα.
Με το Project C η Hyundai πιέζει τα όρια του i30 N, προσφέροντας μια εντελώς νέα εμπειρία καθώς και μια καθαρά δυναμική ικανοποίηση.
Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να απολαύσουν το i30 N Project C στο περίπτερο της εταιρείας έως και την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019.
Το νέο μοντέλο θα διαθέσει αυστηρά 600 οχήματα και η διάθεσή τους θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες αγορές στην Ευρώπη αργότερα μέσα στο έτος.
GASOLINE: THETA 2.0 T-GDI with Performance Package (275PS) | |
Type | THETA 2.0 T-GDI, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT |
Capacity | 1998 cc |
Bore x stroke | 86.0 x 86.0 mm |
Compression ratio | 9.5 |
Power | 275 PS (202 kW) @ 6000 rpm |
Torque |
353 Nm
@ 1450 ~ 4700 rpm 378 Nm with Overboost Function @ 1750-4200rpm |
Turbocharger boost pressure | 2.3 bar max |
Maximum speed (km/h) | 250 |
0-100 km/h (seconds) | 6.0 |
CO2 combined (g/km NEDC 2.0 target)* | 176* |
Fuel Consumption combined (l/100 km)* | 7.1* |
Fuel Consumption urban (l/100 km)* | 9.7* |
Fuel Consumption extra-urban (l/100 km)* | 5.7* |
Transmission
Engine | THETA 2.0 T-GDI 275 PS |
Manual | 6-speed |
Gear ratios
THETA 2.0 T-GDI 275PS | |
1st | 3.083 |
2nd | 1.931 |
3rd | 1.696 |
4th | 1.276 |
5th | 1.027 |
6th | 0.854 |
Rev. | 3.588 |
Final drive | 4.333 (1/2/R) 3.250 (3/4/5/6) |
Suspension
Front | McPherson Strut |
Rear | Multi-Link |
Steering
Type | R-MDPS (RACK TYPE MOTOR DRIVEN POWER STEERING) |
Steering gear ratio | 12.31 (@360°) |
Turning radius | 5.8 metres |
Steering wheel turns lock-to-lock | 2.14 |
Brakes
Front | Disc Type,18″ |
Rear | Disc Type,17″ (HAND PARKING) |
Master cylinder | Φ23.81 |
Booster size | 10″ (LHD,RHD) |
Wheels and tyres
Wheel type | Tyres |
8.0Jx19 AL | 235/35R19 |
f/r track widths | Project C standard w/PP |
Dimensions (mm)
Exterior
Overall length | 4371 |
Overall width | 1795 |
Overall height | 1439 |
Wheelbase | 2650 |
Front overhang | 933 |
Rear overhang | 788 |
Ground clearance | 126 |
Coefficient of drag (Cd) | 0.32 |
Interior
Front | Rear | |
Head room | 994 | 977 |
Leg room | 1,073 | 883 |
Shoulder room | 1,427 | 1,406 |
Capacities (litres)
Fuel tank | 50 |
Luggage (with rear stiffness bar) | Minimum: 381 |
Maximum: 1,287 |
Weights** (kg)
THETA 2.0 T-GDI 275PS Project C | |
Kerb weight | 1,395kg |
Gross vehicle weight | 1,910kg |
* Εκπομπές CO2 και κατανάλωση καυσίμου βάσει επίσημων κύκλων NEDC.
** Εκτιμήσεις του κατασκευαστή