Το BMW Group προχωρά αποφασιστικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης
Το BMW Group κάνει αποφασιστικά βήματα στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και ενδυναμώνει τις υπάρχουσες επιχειρηματικές σχέσεις του με κατασκευαστές κυψελών μπαταριών όπως η CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) και η Samsung SDI.
Η αρχική παραγγελία της CALT ύψους 4 δισεκ. ευρώ που ανακοινώθηκε στα μέσα του 2018 αυξάνεται τώρα στα 7,3 δισεκ. ευρώ περίπου (διάρκεια σύμβασης από 2020 έως 2031), με 4,5 δισεκ. ευρώ για το BMW Group και 2,8 δισεκ. ευρώ για το Κινεζικό εργοστάσιο παραγωγής της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) στο Shenyang. Το BMW Group είναι ο πρώτος πελάτης αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο κυψελών μπαταριών της CATL που είναι υπό κατασκευή στο Erfurt, Γερμανία. «Υποστηρίξαμε σθεναρά και διαδραματίσαμε ενεργό ρόλο στην εγκατάσταση της CATL στη Γερμανία», δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Δικτύου Αγορών & Προμηθευτών.
Το BMW Group έχει επίσης υπογράψει μακροπρόθεσμη σύμβαση προμήθειας μπαταριών για την 5η γενιά ηλεκτρικών συστημάτων της με τον έτερο προμηθευτή, Samsung SDI. Η σύμβαση, αξίας 2,9 δισεκ. ευρώ έχει ισχύ από το 2021 έως το 2031. «Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε την κάλυψη των αναγκών μας σε κυψέλες μπαταριών σε βάθος χρόνου. Κάθε γενιά κυψελών ανατίθεται μέσω παγκοσμίου διαγωνισμού με στόχο την επιλογή προμηθευτών με κριτήρια τόσο τεχνολογικά όσο και επιχειρηματικά. Με αυτό τον τρόπο, πάντα έχουμε πρόσβαση στη βέλτιστη δυνατή τεχνολογία κυψελών», δήλωσε ο Wendt σε συνάντηση προμηθευτών στη Σεούλ (Ν. Κορέα).
Το BMW Group θα προμηθεύεται το κοβάλτιο που χρειάζεται ως βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή κυψελών απευθείας από ορυχεία της Αυστραλίας και του Μαρόκου και θα το διαθέτει στην CATL και την Samsung SDI. Το ίδιο ισχύει και για το λίθιο, το οποίο το BMW Group επίσης θα προμηθεύεται απευθείας από ορυχεία, συμπεριλαμβανομένης και της Αυστραλίας. Ως αποτέλεσμα, παρέχεται πλήρης διαφάνεια ως προς την προέλευση πρώτων υλών. Η συμμόρφωση με περιβαλλοντικά πρότυπα και ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν τη μέγιστη προτεραιότητα. Η 5η γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης του BMW Group από το 2021 και μετά θα κατασκευάζεται αποκλειστικά χωρίς χρήση σπάνιων γαιών. «Κατά συνέπεια, δεν θα εξαρτόμαστε πλέον από τη διαθεσιμότητά τους», εξήγησε ο Wendt.
Εκτεταμένη εσωτερική τεχνογνωσία πάνω στις κυψέλες μπαταριών.
Το BMW Group έχει αναπτύξει εκτενή τεχνογνωσία στους κόλπους του σε όλη την αξιακή αλυσίδα της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών. Η εσωτερική παραγωγή μπαταριών εσωτερικά λαμβάνει χώρα στα εργοστάσια του BMW Group στο Dingolfing (Γερμανία) και στο Spartanburg (ΗΠΑ), καθώς και στο εργοστάσιο της BBA στο Shenyang (Κίνα). Το BMW Group έχει επίσης τοπικοποιήσει την παραγωγή μπαταριών στην Ταϊλάνδη και συνεργάζεται με το Dräxlmaier Group στον τομέα αυτό.
Στις 14 Νοεμβρίου, η εταιρία εγκαινίασε το εξειδικευμένο κέντρο τεχνολογίας μπαταριών (Battery Cell Competence Centre) στο Μόναχο. Στόχος του κέντρου είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών και η υιοθέτησή της στις διαδικασίες παραγωγής. Η εταιρία προέβη σε σημαντική επένδυση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ για τη συγκεκριμένη εγκατάσταση, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει έως 200 θέσεις εργασίας. Η παραγωγή πρωτοτύπων κυψελών μπαταριών επιτρέπει την ανάλυση και πλήρη κατανόηση της σχετικής αλυσίδας αξιών. «Το κατά πόσον εμείς θα κατασκευάζουμε τις κυψέλες μόνοι μας στο μέλλον, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη της αγοράς προμηθευτών», δήλωσε ο Wendt.
Το BMW Group έχει συνάψει κοινοπραξία τεχνολογικού χαρακτήρα με τον Σουηδό κατασκευαστή μπαταριών Northvolt και την Umicore, μία Βελγική εταιρία εξέλιξης υλικών μπαταριών, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών που είναι καίριας σημασίας για την ηλεκτροκίνηση. Η συνεργασία θα εστιάζει στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης, βιώσιμης αξιακής αλυσίδας για κυψέλες μπαταριών στην Ευρώπη, από την εξέλιξη και παραγωγή μέχρι την ανακύκλωση. Η ανακύκλωση εξαρτημάτων μπαταριών διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στην επιμήκυνση του κύκλου ζωής των υλικών και στη μεγιστοποίηση της επαναχρησιμοποίησης πρώτων υλών καθώς η ζήτηση για κυψέλες μπαταριών αυξάνεται.
Το BMW Group πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης – 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023.
Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα του, κάτι το οποίο υποστηρίζεται από ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων για πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και μοντέλα με κινητήρες καύσης, Έτσι η εταιρία δύναται να ανταποκρίνεται γρήγορα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες. Πάνω από μισά από αυτά τα 25 μοντέλα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Μεταξύ του 2019 και 2021, το BMW Group θα διπλασιάσει τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων του. Η εταιρία εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025: Η μέση, ετήσια αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων προβλέπεται ότι θα υπερβαίνει το 30%. Στην Ευρώπη, η εταιρία ακολουθεί επίσης μία φιλόδοξη λογική ανάπτυξης: Στόχος είναι η αύξηση του ποσοστού ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο στόλο νέων οχημάτων κατά 25% το 2021 και κατά 33% το 2025. Μέχρι το 2030, θα πρέπει να συγκεντρώνουν το 50% των πωλήσεων.
Ως πρωτοπόρος στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι τα τέλη του 2019, η εταιρία στοχεύει να έχει στο δρόμο πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Μέσα σε δύο χρόνια, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής. Δίπλα στο BMW i3, του οποίου η παραγωγή ξεπερνά τις 160.000 μονάδες μέχρι σήμερα, φέτος θα ξεκινήσει η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης. Στη συνέχεια, το 2020 θα ακολουθήσει το πλήρως ηλεκτρικό BMW iX3 από το Shenyang (Κίνα) και, το 2021, το BMW iNEXT, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Dingolfing και το BMW i4 στο εργοστάσιο του Μονάχου.