To BMW Group θα διαθέσει 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες του μέλλοντος
Το BMW Group ενστερνίζεται τη μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη αυτοπεποίθηση και επενδύει μεγάλα ποσά στην έρευνα και εξέλιξη με στόχο τη διαμόρφωση του μέλλοντος της μετακίνησης προς όφελος των πελατών του.
Στο πλαίσιο της εξάπλωσης του κορωνοϊού, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, Oliver Zipse (στη φωτογραφία), τόνισε στο Μόναχο την Τετάρτη: «Απαιτείται αλληλεγγύη και υπεύθυνη δράση. Στην κοινωνία μας, αποτελεί καθήκον και υποχρέωση των ισχυρών η προστασία των αδυνάτων. Γι’ αυτό, το BMW Group υποστηρίζει πλήρως τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού». Το BMW Group απαντά στην αναμενόμενη καμπύλη ζήτησης στις παγκόσμιες αυτοκινητιστικές αγορές αναπροσαρμόζοντας τον όγκο παραγωγής, σε πρώτη φάση, ενώ παράλληλα θα αξιοποιήσει πλήρως τη διαθέσιμη γκάμα εργαλείων για μεγιστοποίηση της ευελιξίας.
Ο Manfred Schoch, Πρόεδρος Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων, τόνισε τη σημασία των εργαλείων που συμφωνήθηκαν μεταξύ Διοίκησης και Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων: «Σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα, το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων επιδιώκει να προσφέρει μία σαφή αίσθηση κατεύθυνσης στους συνεργάτες του. Πρωταρχική προτεραιότητα είναι η προστασία της υγείας τους και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των αποδοχών τους. Το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων συμφώνησε σε τρία σημαντικά εργαλεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο: Ευέλικτα ωράρια εργασίας, δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, και, το πιο πρόσφατο, υπαγωγή σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Αυτό θέτει ως προϋπόθεση, οι καθαρές αποδοχές ενός εργαζόμενου που ανήκει στη μισθολογική κλίμακα της BMW να μην υπολείπονται του 93% του κανονικού μισθού του. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτά τα τρία εργαλεία θα μας επιτρέψουν να υποστηρίξουμε το προσωπικό μας με ασφάλεια μέχρις ότου παρέλθει η κρίση του κορωνοϊού».
Στη συνέχεια, ο Zipse δήλωσε τα εξής: «Λαμβάνουμε σοβαρά τις ευθύνες μας, τόσο ως προς τη διασφάλιση της προστασίας και υγείας των εργαζομένων μας, όσο και ως προς την επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας σε ό,τι αφορά την κερδοφορία. Ένα είναι βέβαιο: ο κορωνοϊός είναι εδώ τώρα, αλλά θα υπάρξει και εποχή μετά από αυτόν. Η προσέγγιση που υιοθετούμε δείχνει ξεκάθαρα την ικανότητα του BMW Group να αντιδρά γρήγορα και ευέλικτα».
«Οι νέες τεχνολογίες είναι το κλειδί για το μέλλον της μετακίνησης. Μέχρι το 2025, σκοπεύουμε να επενδύσουμε πάνω από 30 δις. ευρώ στον τομέα έρευνας & εξέλιξης, υπογραμμίζοντας ότι κρατάμε τα σκήπτρα της καινοτομίας. Από αυτό απορρέει και η αυτοπεποίθησή μας για τη μελλοντική μας ανάπτυξη» δήλωσε ο Zipse. «Η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαφορετικών τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι εταιρείες εκείνες που θα καταφέρουν να αναπτύξουν και να συνδυάσουν εξίσου hardware (εξοπλισμό) και software (λογισμικό) θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Από αυτή την άποψη, αναμφισβήτητα, οδηγούμε τις εξελίξεις».
Αποφασιστικά βήματα την κατάλληλη στιγμή.
Στο μέλλον, το BMW Group θα επωφεληθεί από τις πρώιμες στρατηγικές αποφάσεις που έλαβε, κάτι που του χαρίζει ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτή την κρίσιμη φάση της αλλαγής για ολόκληρη τη βιομηχανία. «Κάναμε αποφασιστικά βήματα στους σχετικούς στρατηγικούς τομείς την κατάλληλη στιγμή και τώρα σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την τάση της βιομηχανίας», συνέχισε ο Zipse.
Το BMW Group έβαλε στην ατζέντα του την επίτευξη νέων στόχων εκπομπών CO 2 από πολύ νωρίς, κάτι που λειτούργησε ως κίνητρο για να αποφασίσει τον συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Με το πρόγραμμα Performance > NEXT που λανσαρίστηκε το 2017, έγιναν περαιτέρω κινήσεις για την επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης και ισχυρότερων λειτουργικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα τελευταία οκτώ χρόνια, περίπου 46.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Εν όψει της αυξανόμενης σημασίας της τεχνογνωσίας σε θέματα λογισμικού (software know – how ), το BMW Group ίδρυσε την κοινοπραξία Critical Techworks IT το 2018 προκειμένου να διασφαλίσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Το ίδιο το BMW Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες IT στη Γερμανία με 5.300 εργαζόμενους να έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων (data analytics). Η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που ήταν απαραίτητη για την παραγωγή ηλεκτροκίνησης διασφαλίστηκε επίσης με στρατηγικό τρόπο. Από την έναρξη της τρέχουσας χρονιάς, το BMW Group προμηθεύεται απευθείας το απαιτούμενο κοβάλτιο και λίθιο και παρέχει αυτές τις ύλες στους προμηθευτές που εμπλέκονται στην κατασκευή κυψελών μπαταριών.
Ταυτόχρονα, το BMW Group παραμένει πλήρως προσηλωμένο στις ανάγκες των πελατών και στις καινοτομίες που είναι απαραίτητες για να ικανοποιηθούν αυτές οι ανάγκες. Με γνώμονα αυτό, θα συνεχίσει σταθερά την απόκτηση νέων, εξειδικευμένων γνώσεων σε τεχνολογίες του μέλλοντος.
Η οικονομική ευρωστία θα αποτελέσει τη βάση για την επιτυχία του αύριο.
Για την αντιστάθμιση των υψηλών δαπανών που απαιτούν οι τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group θα εξακολουθήσει να εργάζεται συστηματικά με στόχο τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Performance > NEXT.
«Θέσαμε στους εαυτούς μας σαφείς στόχους για το 2020. Υψηλή προτεραιότητα θα δοθεί στην κερδοφορία και τη ρευστότητα σε ό,τι αφορά τη μελλοντική διαχείριση της επιχείρησής μας. Όλα τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το Performance > NEXT μας οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Αναφορικά με τη ρευστότητα, επικεντρωνόμαστε κυρίως στις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τη συνεπή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης», δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Οικονομικών. «Ήδη σημειώνουμε μετρήσιμη πρόοδο, που θα συνεχίσει να έχει αισθητή θετική επίδραση στα κέρδη – είτε σε επίπεδο πωλήσεων, είτε σε κόστος υλικών ή έμμεσων προμηθειών».
Πρωταρχικό στοιχείο σε αυτή την προσπάθεια είναι η ανάπτυξη ακόμα ταχύτερων ψηφιακών διαδικασιών και πιο λιτών δομών. Το πρόγραμμα Performance > NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι εξέλιξης νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.
Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου. Ένας από τους στόχους του Group είναι να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.
Σαφής δέσμευση στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές CO2.
Το BMW Group συνεχίζει την προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2 από το στόλο των νέων αυτοκινήτων του. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στην εθελοντική της δέσμευση και θα πετύχει το στόχο των εκπομπών CO2 για τις Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται να είναι περίπου 20% κάτω από τα επίπεδα του περσινού στόχου. Κατά το ένα τρίτο αυτό μπορεί να επιτευχθεί από περαιτέρω βελτιώσεις στα συμβατικά συστήματα κίνησης και κατά τα δύο τρίτα από την άνοδο του τομέα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Επομένως, οι προσπάθειες του BMW Group για συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης υποστηρίζονται αφενός από τις τεχνολογίες Efficient Dynamics – που χρησιμοποιεί το BMW Group από το 2007 – αφετέρου από τον συνεχιζόμενο εξηλεκτρισμό οχημάτων.
Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη σήμερα κορυφαίος κατασκευαστής και προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αυτή τη στιγμή συνεχίζει δυναμικά την επέκταση της γκάμας του. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει στους δρόμους πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Σε αυτό το στάδιο, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Μαζί με το BMW i3, η ζήτηση για το οποίο αυξήθηκε για έκτη συνεχή φορά, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI Cooper SE ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Ηνωμένο Βασίλειο) προς το τέλος του 2019. Το BMW iX3 θα αρχίσει να παράγεται φέτος στο εργοστάσιο του Shenyang, Κίνα, ενώ το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT στο Dingolfing (Γερμανία) και το BMW i4 στο εργοστάσιο του Μονάχου – όλα θα εφοδιάζονται με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς.
Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα περιλαμβάνει μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση
Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα σηματοδοτήσει ένα νέο ορόσημο. Το μοντέλο ναυαρχίδα της μάρκας BMW προσφέρει στους πελάτες της τη ‘Δύναμη της Επιλογής’ (“Power of Choice”) και διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σε επίπεδο συστημάτων κίνησης: μία πολύ αποδοτική έκδοση diesel ή βενζίνης, μία plug-in υβριδική έκδοση και, για πρώτη φορά, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο BEV, που θα εφοδιάζεται επίσης με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς. Προσφέροντας μία τόσο ολοκληρωμένη γκάμα, το BMW Group εκφράζει τη φιλοδοξία του να δώσει σε κάθε πελάτη τη δυνατότητα επιλογής της κατάλληλης τεχνολογίας για την υλοποίηση της βιώσιμης μετακίνησης.
Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το ‘κλειδί’ για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η υιοθέτηση μιας ευφυούς αρχιτεκτονικής οχημάτων, η οποία με την υποστήριξη ενός εξαιρετικά ευέλικτου συστήματος παραγωγής, θα επιτρέπει την κατασκευή ενός μοντέλου με πλήρως ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό ή συμβατικό σύστημα κίνησης με θερμικό κινητήρα. Εφόσον πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, η εταιρία θα είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στη ζήτηση σε κάθε αντίστοιχη κατηγορία της αγοράς και να προσφέρει στους πελάτες της τη δύναμη της επιλογής μεταξύ των διαφόρων τύπων κίνησης. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα προβλέπεται να διπλασιαστεί συγκριτικά με το 2019. Στη συνέχεια, το BMW Group εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται κατά μέσο όρο πάνω από 30% ετησίως.