Η στρατηγική των ελαστικών στην Ουγγαρία
- Η βροχή που έπεσε πριν την εκκίνηση επηρέασε τις στρατηγικές αγώνα, καθώς η εκκίνηση δόθηκε με βρεγμένο οδόστρωμα. Όλοι εκκίνησαν με το Cinturato πράσινο ενδιάμεσο ελαστικό, εκτός από τον Kevin Magnussen που εκκίνησε με το μπλε βρόχινο ελαστικό.
- Στο τέλος του γύρου σχηματισμού, αμφότερες οι Haas μπήκαν στα pit και έβαλαν την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Αυτή η πρώιμη αλλαγή είχε ως αποτέλεσμα τα μονοθέσια της Haas να βρεθούν στην 3η και 4η θέση στο πρώτο μέρος του αγώνα, ενόσω οι υπόλοιποι οδηγοί έμπαιναν για να βάλουν slick, καθώς η πίστα στέγνωνε γρήγορα.
- Είδαμε τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές στις 5 πρώτες θέσεις. Ο Hamilton ήταν ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που σταμάτησε για ένα τρίτο και τελευταίο pit stop. Έβαλε την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα για να διεκδικήσει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο άλλος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas που ανέβηκε στο βάθρο, επίσης πραγματοποίησε τρίτη αλλαγή ελαστικών, προσπαθώντας να περάσει το Max Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull τερμάτισε δεύτερος με δυο αλλαγές μολονότι, τράκαρε, πηγαίνοντας να πάρει θέση στην εκκίνηση.
- Καθώς ο αγώνας εκκίνησε με ελαστικά για βροχή, δεν υπήρχε πλέον για τους οδηγούς η υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν δυο διαφορετικές γόμες κατά τη διάρκεια του Grand Prix.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
- ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στο τελευταίο μέρος του αγώνα και ήταν σταθερό σημείο στη στρατηγική από την αρχή του Σαββατοκύριακου. Μόνο τρεις οδηγοί δεν την χρησιμοποίησαν στον αγώνα, ανάμεσά τους, ο Hamilton. Ο Daniil Kvyat με την Alpha Tauri συμπλήρωσε περισσότερους από 50 γύρους με την P Zero λευκή σκληρή γόμα, μέχρι τον τερματισμό.
- MEΣΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν αυτή τη γόμα στην αρχή του αγώνα, βγάζοντας τα ενδιάμεσα ελαστικά. Είδαμε μερικά μεγάλα τμήματα αγώνα και μ’ αυτή τη γόμα, ο Daniel Ricciardo την έβαλε δυο φορές, παίρνοντας τελικά τους βαθμούς της 8ης θέσης.
- ΜΑΛΑΚΗ C4: Ο Hamilton ήταν ο μόνος οδηγός από τους πρώτους δέκα στην τελική κατάταξη, που χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα. Επωφελήθηκε από την έξτρα ταχύτητα της κόκκινης γόμας για να πάρει το βαθμό ταχύτερου γύρου, Στην τελευταία του προσπάθεια πέτυχε ρεκόρ γύρου αγώνα στο Hungaroring και πήρε προβάδισμα στο πρωτάθλημα.
- EΝΔΙΑΜΕΣΑ: Χρησιμοποιήθηκαν από όλους τους οδηγούς στην εκκίνηση, αλλά λίγους γύρους μετά καθώς η πίστα στέγνωνε γρήγορα – η αλλαγή σε slick ελαστικά ήταν συμφέρουσα.
MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Η ολονύχτια βροχή που συνεχίστηκε το πρωί του αγώνα, ξέπλυνε τη γόμα που είχε στρωθεί, οπότε η πίστα στην εκκίνηση ήταν γλιστερή και κρύα. Παραταύτα η επιφάνεια στέγνωσε γρήγορα και αυτό κατεύθυνε τη στρατηγική. Παρέμεινε όμως η αβεβαιότητα για τον καιρό. Κάποιοι οδηγοί επέλεξαν να παραμείνουν στην πίστα περισσότερους γύρους, περιμένοντας μήπως χρειαστεί να βάλουν ξανά ενδιάμεσα ελαστικά. Εν τέλει δεν έβρεξε ξανά στον αγώνα. Είδαμε μερική πτώση απόδοσης, λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στα εμπρός ελαστικά κάτι αναμενόμενο σε τέτοιες ασυνήθιστες συνθήκες. Οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές, αλλά μερικοί επέλεξαν να κάνουν τρεις αλλαγές, αναζητώντας, μέσω της έξτρα απόδοσης, τρόπο, να περάσουν έναν αντίπαλο ή το βαθμό ταχύτερου γύρου. ”