Πρεμιέρα από τη Ρώμη
- Τρείς ομάδες με Abarth 124 rally θα βρεθούν στην αφετηρία του Rally di Roma Capitale, αγώνα που συμπεριλαμβάνεται στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) 2020 της FIA.
- Ο αγώνας με κέντρο την πρωτεύουσα της Ιταλίας αποτελεί έναν από τους 5 συνολικά αγώνες στους οποίους θα κριθεί το Abarth Rally Cup 2020.
- Με αφορμή το ξεκίνημα του Πρωταθλήματος, η Abarth μας δίνει όλες τις πληροφορίες για τις ομάδες, τους αγώνες και βέβαια το δυναμικό Abarth 124 rally.
Το Abarth Rally Cup 2020 ξεκινά την Παρασκευή 24 Ιουλίου από το Castel Sant’Angelo στο πλαίσιο του Rally di Roma Capitale, πρώτου αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι για το 2020.
Στο θεσμό που δημιουργήθηκε ειδικά για το Abarth 124 rally θα συμμετέχουν τρεις ομάδες, η Πολωνική ομάδα με τους Dariusz Poloński – Łukasz Sitek (Team Rallytechnology) και οι Ιταλικές ομάδες Winners Rally Team (Roberto Gobbin – Alessandro Cervi) και Napoca Rally Team (Andrea Mabellini – Nicola Arena).
Για 2η χρονιά το Abarth Rally Cup πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ERC (Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι) και περιλαμβάνει ένα αξιοσημείωτο χρηματικό βραβείο της τάξης των 30.000ευρώ που μοιράζεται στους τρείς πρώτους κάθε αγώνα, ενώ επιπλέον 30.000 ευρώ κερδίζει και ο τελικός νικητής του Πρωταθλήματος.
Οιαγωνιζόμενοι
Dariusz Poloński (Driver) – Łukasz Sitek (Co-driver) -Team Rally technology
Ο Πολωνός οδηγός βρίσκεται για 2η σαιζόν στο τιμόνι του Abarth 124 rally της Team Rallytechnology. Την περασμένη χρονιά αναμετρήθηκε με τον Ιταλό Andrea Nucita για την κατάκτηση του Abarth Rally Cup μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Τελικά τερμάτισε στη 2η θέση του θεσμού, έχοντας όμως κατακτήσει τη νίκη στο Rally di Roma Capitale.
«Η πρώτη μου χρονιά με το αγωνιστικό της Abarth με δίδαξε πώς να εκμεταλλευτώ στο έπακρο τη δύναμη και το κράτημα του αυτοκινήτου. Αυτή τη χρονιά έχω περισσότερη αυτοπεποίθηση και για το λόγο ότι το 2019 αγωνίστηκα στους τέσσερις από τους πέντε αγώνες του 2020 και γνωρίζω τα δύσκολα σημεία τους».
Roberto Gobbin (Driver) – Alessandro Cervi (Co-driver) – Winner Rally Team
Ο Roberto Gobbin είναι πιστός οπαδός της Abarth έχοντας πραγματοποιήσει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το 1980 στο τιμόνι ενός Autobianchi A112 Abarth 70Hp. Συμμετείχε σε πολλούς αγώνες με το Fiat Panda Rally και λίγο πριν ξεκινήσει για τον αγώνα στη Ρώμη, συναντήθηκε με τον Luciano Trombotto, τον Πρωταθλητή με Fiat 124 Spider τις δεκαετίες του 1960 και 1970, ο οποίος για γούρι υπέγραψε το λασπωτήρα του αγωνιστικού του αυτοκινήτου.
Στην καθημερινότητα του ο Gobbin είναι εξουσιοδοτημένος διανομέας των Fiat και Abarth και είναι πολύ περήφανος που εκπροσωπεί την αγαπημένη του μάρκα στους αγώνες.
Το Abarth 124 rally του Gobbin υποστηρίζεται από την Winner Rally Team, η οποία το 2019 κέρδισε το FIA R-GT Cup με τον Ιταλό Enrico Brazzoli.
«Είναι πρώτη φορά που συμμετέχω σε ένα τόσο σημαντικό και δύσκολο πρωτάθλημα. Θα κάνω ότι καλύτερο μπορώ, και είμαι πολύ περήφανος ως Ιταλός που θα συμμετέχω σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με ένα Ιταλικό αυτοκίνητο. Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα».
Andrea Mabellini (Driver) – Nicola Arena (Co-driver) – Napoca Rally Team
Ο ηλικίας μόλις 20 ετών, Andrea Mabellini, είναι ο νεότερος οδηγός του Abarth Rally Cup.
Ο Mabellini έχει εμπειρία τόσο σε αγώνες πίστας, όσο και σε ράλι. Το 2017 έκανε το ντεμπούτο του στο Abarth Trofeo με ένα Abarth 695 Assetto Corse, ενώ το 2018 κατέκτησε τη 2η θέση πίσω από τον πολύ πιο έμπειρο Cosimo Barberini.
Η εμπειρία του στα ράλι ξεκίνησε το 2017 με ένα Abarth 124 rally, με το οποίο κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία R-GT στο Monza Rally. Τις επόμενες 2 χρονιές συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες με αυτοκίνητα της κατηγορίας R5.
«Είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για εμένα και στόχος μου είναι να ωριμάσω και να βελτιωθώ. Η εμπειρία με το Abarth 124 rally στο MonzaRally ήταν εξαιρετική. Τώρα σε αγώνες που σίγουρα είναι πιο δύσκολοι, ελπίζω πως θα καταφέρω να δείξω το ταλέντο μου».
Το Abarth Rally Cup
Σε κάθε αγώνα ο πρώτος κερδίζει 12.000 ευρώ, ο δεύτερος 10.000 ευρώ και ο τρίτος 8.000 ευρώ. Ο νικητής του Πρωταθλήματος κερδίζει επιπλέον 30.000 ευρώ. Από τους 5 αγώνες μετρούν στη βαθμολογία τα 4 καλύτερα αποτελέσματα κάθε πληρώματος. Η Abarth υποστηρίζει τους συμμετέχοντες στο Abarth Rally Cup με τεχνικές συμβουλές, ανταλλακτικά καθώς μέσω της οργάνωσης της δομής φιλοξενίας των ομάδων.
Πέντε δύσκολοι, αλλά και ενδιαφέροντες αγώνες
Rally di Roma Capitale
Η επανεκκίνηση του Πρωταθλήματος ξεκινά από το Rally di Roma Capitale. Η κατατακτήρια ειδική θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Ιουλίου στις 09:30 το πρωί στο Fumone, ενώ η εντυπωσιακή εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη την ίδια ημέρα στις 07:00 το απόγευμα στο Castel Sant’Angelo, με τα πληρώματα να πραγματοποιούν μια «παρέλαση» μέσα στο ιστορικό κέντρο της Αιώνιας πόλης.
Το Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Ιουλίου οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν 813 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 200 σε 15 ειδικές διαδρομές.
Rally Liepāja (14-16 Αυγούστου)
Ο 2ος γύρος του Abarth Rally Cup θα πραγματοποιηθεί στη Λετονία με κέντρο την πόλη Liepaja στη Βαλτική. Ο αγώνας είναι ιδιαίτερα γρήγορος και η δύσκολη χωμάτινη επιφάνεια ταιριάζει ιδιαίτερα στους Σκανδιναβούς οδηγούς που είναι πιο συνηθισμένοι σε αντίστοιχες συνθήκες. Η μέση ωριαία του αγώνα ταχύτητα ξεπερνά τα 110χλμ./ώρα.
Η συνολική απόσταση είναι 607 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 180 πραγματοποιούνται σε 10 ειδικές διαδρομές.
Azores Rallye (17-19 Σεπτεμβρίου)
Το Πορτογαλικό αρχιπέλαγος φιλοξενεί τον 3ο αγώνα του Abarth Rally Cup. Φέτος είναι η 55η χρονιά του αγώνα που πιθανότατα είναι ο πιο εντυπωσιακός του Πρωταθλήματος. Οι χωμάτινες επιφάνειες περνούν μέσα από τους λόφους του νησιού São Miguel και περικυκλώνουν την μοναδική ηφαιστειακή λίμνη.
Ο αγώνας αποτελείται από 652 χιλιόμετρα διαδρομών, εκ των οποίων τα 215 πραγματοποιούνται σε 14 ειδικές διαδρομές.
Rally Hungary (6-8 Νοεμβρίου).
Ο τελευταίος αγώνας του 2019 ήταν καθοριστικός, αναδεικνύοντας ως Πρωταθλητή τον Ιταλό Andrea Nucita. Οι ασφάλτινες διαδρομές είναι εξαιρετικά τεχνικές και γρήγορες με το επίπεδο πρόσφυσης να μεταβάλλεται συνέχεια. Ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί είναι οι επίσης ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες. Ο αγώνας πραγματοποιείται κοντά στη Nyíregyháza, ενώ προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι διαδρομές.
Rally Islas Canarias (26-28 Νοεμβρίου)
Το Abarth Rally Cup 2020 ολοκληρώνεται στο La Palma, ένα από τα νησιά του συμπλέγματος των Καναρίων Νήσων. Οι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές περιλαμβάνουν έντονα κατηφορικά τμήματα και συχνά πολύ στενούς δρόμους.
Οι συνολική απόσταση των διαδρομών που θα πρέπει να καλύψουν τα πληρώματα είναι 585 χιλιόμετρα και περιλαμβάνουν 17 ειδικές διαδρομές συνολικής απόστασης 202 χιλιομέτρων.
Το Abarth 124 rally
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Abarth παρουσιάστηκε το 2017 και έγινε ο κυρίαρχος στην κατηγορία R-GT, έχοντας μέσα σε τρεις σαιζόν κατακτήσει περισσότερες από 100 νίκες, ενώ παράλληλα κατέκτησε το FIA R-GT Cup το 2018 με τον Γάλλο Raphael Astier και το 2019 με τον Ιταλό Enrico Brazzoli.
Ο δυνατός κινητήρας σε συνδυασμό με την ισορροπία του πλαισίου επιτρέπουν στους οδηγούς του Abarth 124 rally να είναι ιδιαίτερα γρήγοροι και εντυπωσιακοί ακόμα και σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση.
Τεχνικές προδιαγραφές
Αμάξωμα: Μήκος 4.054χλστ., πλάτος 1.740χλστ., ύψος 1.230χλστ., μεταξόνιο 2.310χλστ. Ελάχιστο βάρος 1.050κιλά. Οροφή κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα και χώρος αποσκευών που μπορεί να φιλοξενήσει δύο ρεζέρβες.
Κινητήρας: Turbo 4κυλινδρος σε σειρά, τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, με χωρητικότητα 1.750κ.εκ., μέγιστη ισχύ 308 ίππων στις 6.500σ.α.λ και μέγιστη ροπή 500 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής με μεταβλητό χρονισμό, 16 βαλβίδες, άμεσος ψεκασμός, σύστημα Anti Lag και τέσσερις επιλογές πίεσης του Turbo.
Αναλογία κιλών/ίππο: >3,4 kg/HP
Σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ. Σύστημα εισαγωγής με περιοριστή της FIA Ø35.8χλστ.
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων της Sadev και κεραμικός δίσκος συμπλέκτη Ø186χλστ.
Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης: ηλεκτρονικό με τέσσερις ρυθμίσεις (High/Medium/Low Grip, Wet) και σύστημα διαχείρισης ροπής κινητήρα.
Ανάρτηση: Εμπρός με διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Υδραυλικά αμορτισέρ με τέσσερα επίπεδα ρύθμισης και ρυθμιζόμενα υδραυλικά bump-stop.
Σύστημα πέδησης: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 355χλστ. και πίσω αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320χλστ. με δαγκάνες της Brembo και υδραυλικό χειρόφρενο.
Τροχοί: 8×18’ (ασφάλτινες επιφάνειες) & 7″x15″ (χωμάτινες επιφάνειες), ελαστικά Pirelli.
Δοχείο καυσίμου: προδιαγραφών FIA Ft3-99 χωρητικότητας 68 λίτρων.
Ηλεκτρονικά: LifeRacing