Κλασικά στον Άλιμο
Δύο θεαματικές αλλά και ταυτόχρονα πολιτιστικές εκδηλώσεις ανακοίνωσε σήμερα ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης.
Μετά την επιτυχία του Alimos Classic Car Sunday πέρυσι, η εντυπωσιακή αυτή υπαίθρια έκθεση κλασικών αυτοκινήτων όχι απλώς επαναλαμβάνεται με νέα και παλιά εκθέματα, αλλά απλώνεται και στον κόσμο της κλασικής μοτοσυκλέτας.
Έτσι, στον μαγευτικό στον πεζόδρομο Αλίμου, πλάι στη θάλασσα, την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου, ο Δήμος Αλίμου σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας και τον Νίκο Μαστοράκη, διοργανώνει την πρώτη Alimos Classic Motorbike Sunday και τόσο οι φανατικοί του είδους όσο και οι απλώς περίεργοι, θα βρεθούν κοντά σε πάνω από 100 δείγματα «μηχανών» μεγάλης ηλικίας αλλά και μεγάλου… κυβισμού.
Από την ταπεινή Vespa μέχρι την αλαζονική Harley, όλο το φάσμα θα απλωθεί, μέσα σε rock’n’roll και classic rock, για 5 ώρες στον πεζόδρομο για να το διαδεχθεί, την επόμενη Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου, το ACCS2 σε συνεργασία με τη ΦΙΛΠΑ και τον Νίκο Μαστοράκη.
Μεγαλύτερο και πιο πλούσιο από το περσινό, με περισσότερα και σπανιότερα αυτοκίνητα και την κατηγορία Power Cars, με θηρία της αμερικάνικης βιομηχανίας δυναμικά εμπλουτισμένη. Η ιστορία του αυτοκινήτου σε τέσσερις τροχούς και κάπου 200 πανάκριβα και εκπληκτικά συντηρημένα μοντέλα που, παρά την ηλικία τους, συναγωνίζονται επικίνδυνα τα σύγχρονα του εμπορίου.
Συμμετοχές στη ΦΙΛΠΑ και την ΕΛΦΚΜ.
Η είσοδος για το κοινό, από τις 2:30 το μεσημέρι μέχρι τις 7: 30 το απόγευμα είναι φυσικά ελεύθερη, με απαραίτητα όλα τα μέτρα προστασίας Covid-19 που θα έχουν προβλεφθεί.
Ο Νίκος Μαστοράκης
Αναμφισβήτητος «πατέρας» του κλασικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, δημιούργησε το πρώτο «Ράλλυ Αντίκα» όταν ήταν (εκτός από «πολυεργαλείο» ρεπόρτερ) και ο ειδικός συντάκτης αυτοκινήτου στη «Μεσημβρινή» της Ελένης Βλάχου, με εβδομαδιαία σελίδα αυτοκίνητου που ο ίδιος είχε δημιουργήσει, άλλα και σαν οδηγός αγώνων, ο πρώτος ρεπόρτερ σε ραλλυ και αγώνες ταχύτητος, έστω και με… Skoda!
Για το «Ραλλυ Αντίκα» βγήκαν για πρώτη φορά, από γκαράζ και αποθήκες, υπέροχες σακαράκες και στο φιλμ που έκανε ο Φίνος, τη μουσική έγραψε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου. Ένα χρόνο μετά, ο Νίκος Μαστοράκης διοργανώνει με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία το «Πρώτο Διεθνές Ράλλυ Αντίκα» και οι Αθηναίοι έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα σπανιότερα αυτοκίνητα της Ευρώπης. Το «Ράλλυ Αντίκα» σαν τίτλο και σαν event, το δώρισε στη ΦΙΛΠΑ (της οποίας είναι ιδρυτικό μέλος) και το κλασικό αυτοκίνητο ξαναβρήκε τον σεβασμό της πολιτιστικής και ιστορικής του αξίας.
Το 2019, διοργάνωσε σε συνεργασία με τον Δήμο Αλίμου (ο δήμαρχος του, Ανδρέας Κονδύλης είναι το νεώτερο…«θύμα» του πάθους για κλασικό αυτοκίνητο) με 10.000 θεατές και φέτος η θεαματική αυτή έκθεση κλασικών αυτοκίνητων επαναλαμβάνεται στον ίδιο χώρο, τον μαγικό πεζόδρομο Αλίμου.
Ο Νίκος Μαστοράκης δεν είναι μόνο «θεωρητικός» του είδους, έχει και ο ίδιος τρία υπέροχα αυτοκίνητα. Μια τιρκουάζ Chevy Bel Air Convertible 1957, μια γαλανόλευκη Ford Fairlane 1958 (100% original, ενός μόνο ιδιοκτήτη) και μια Citroen DS 1975 στο χρώμα του ουρανού. Ο ίδιος δηλώνει πως «ο έρωτας με το κλασικό αυτοκίνητο είναι μεν για πάντα, το ίδιο όμως είναι και τα υπερβολικά έξοδα συντήρησης αυτών των αισθητικών και τεχνολογικών αριστουργημάτων. Το κλασικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα έχει διωχθεί από το επίσημο κράτος και αν δεν υπήρχαν τόσοι ιδιοκτήτες που να συντηρούν με δικά τους έξοδα και χωρίς κανένα χρηματικό ή άλλο κέρδος, σε κατάσταση «βιτρίνας» τα σπάνια αυτοκίνητά τους, θα είχαν εξαφανιστεί από την Ελλάδα τα περισσότερα σπάνια και ιστορικά τετράτροχα.»
Μια Κυριακή πριν το ACCS2, πάλι με τον Δήμο Αλίμου και την Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας, ο Νίκος Μαστοράκης διοργανώνει και το πρώτο Alimos Classic Motorbike Sunday όπου 100 και πλέον υπέροχα δίκυκλα «θα τραβήξουν τα βλέμματα κυρίως νεαρότερων φανατικών του είδους, όμως «και στις δυο εκδηλώσεις πρωταρχικής σημασίας είναι να τηρηθούν τα μέτρα προφύλαξης για να μπορούν αυτά τα νέα παιδιά να γίνουν… αντίκες και να ζήσουν μέχρι τα βαθειά γεράματα, όπως ζουν οι μοτό και τα ωτό που θαυμάζουν.»