“The Ultimate AI Masterpiece”
Η BMW αποκάλυψε το “The Ultimate AI Masterpiece,” μία μοναδική ‘σπουδή’ της τέχνης και της τεχνολογίας που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία νέων έργων. Η εικαστική εγκατάσταση έκανε την πρεμιέρα της στο πλαίσιο της Frieze New York 2021, και της 50ής επετείου του BMW Group Cultural Engagement. Περιεχόμενο και βίντεο από τη διαδικασία δημιουργίας διατίθενται μέσω της ιστοσελίδας: www.bmw.com
Η εικαστική εγκατάσταση “The Ultimate AI Masterpiece” γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία με τον δημιουργικό τεχνολόγο Nathan Shipley της διαφημιστικής εταιρείας Goodby, Silverstein & Partners, και τον Gary Yeh, Συλλέκτη Έργων Τέχνης & Ιδρυτή της ArtDrunk. Το ‘δίδυμο’ αξιοποίησε το λογισμικό ανοιχτού κώδικα τεχνητής νοημοσύνης “StyleGAN” της Nvidia για να ανασύρει περισσότερες από 50.000 εικόνες έργων τέχνης που αποτυπώνουν τα 900 χρόνια της ιστορίας της τέχνης και μία επιμελημένη σειρά 50 έργων από διάσημους και ανερχόμενους σύγχρονους καλλιτέχνες με τους οποίους έχει συνεργαστεί η BMW τα τελευταία 50 χρόνια. Χρησιμοποιώντας αυτά τα στοιχεία ως βάση για την κατανόηση της τέχνης, η τεχνητή νοημοσύνη δημιούργησε στη συνέχεια εντελώς νέα έργα, συνδυάζοντας τις γνώσεις που έχει αποκτήσει από την κλασική τέχνη και τα στυλ που είχαν καταγραφεί από τους σύγχρονους καλλιτέχνες. Η χαρτογραφική προβολή των νέων έργων έγινε σε μία εικονική εκδοχή της κορυφαίας Σειράς 8 Gran Coupe της BMW.
«Επί 50 χρόνια, η BMW υποστηρίζει τις τέχνες και τον πολιτισμό μέσω πολυάριθμων καινοτομιών επιδιώκοντας να προσελκύει και να αλληλοεπιδρά με καταναλωτές από όλο τον κόσμο με αυθεντικό τρόπο», δήλωσε ο Uwe Dreher, αντιπρόεδρος marketing, BMW Β. Αμερικής. «Καθώς συνεχίζουμε τις προσπάθειες μας το 2021 και αναζητάμε νέους και δημιουργικούς τρόπους για να προσελκύσουμε το κοινό, στρεφόμαστε στην εικονική πραγματικότητα όπου συνδυάζουμε έργα τέχνης των περασμένων αιώνων και την τελευταία τεχνολογία AI για τη δημιουργία κάτι εντελώς νέου και συναρπαστικού».
Για την καταγραφή της δημιουργικής διαδικασίας πίσω από την εικονική εγκατάσταση, οι Shipley και Yeh συνεργάστηκαν ψηφιακά από διαφορετικές περιοχές του κόσμου – Ο Yeh στη Σεούλ και ο Shipley στο Σαν Φρανσίσκο – συνδέθηκαν εικονικά και συνομίλησαν για την τεχνολογία που κρύβεται πίσω από το έργο τέχνης – προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς και για την επί δεκαετίες στήριξη των τεχνών από την BMW. Το ντοκιμαντέρ του “The Ultimate AI Masterpiece” διατίθεται στο www.bmw.com
«Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποτελεί αναδυόμενο μέσο δημιουργικής έκφρασης. Πρόκειται για έναν συναρπαστικό χώρο όπου η τέχνη συναντά τον αλγόριθμο», δήλωσε ο Nathan Shipley. «Συνδυάζοντας τα ιστορικά έργα με τα επιμελημένα σύγχρονα έργα και προβάλλοντας τις εικόνες που προέρχονται από αυτό τον συνδυασμό στη Σειρά 8 Gran Coupe, δημιουργούμε έναν ιστορικό κόμβο BMW όπου συναντιούνται αυτοκίνητα, τέχνη και τεχνολογία».
«Κατά τη διάρκεια μιας ασυνήθιστης περιόδου απομόνωσης που περνά η ανθρωπότητα, βρήκαμε την ευκαιρία να επιμεληθούμε έργα και να συνεργαστούμε με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο θέλοντας να δώσουμε στους θεατές μία πραγματική εμπειρία της τέχνης ψηφιακά», δήλωσε ο Gary Yeh. «Ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό να διερευνήσουμε τα όρια της τέχνης, να δούμε πώς η τεχνολογία μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο της τέχνης τα επόμενα χρόνια και να αξιοποιήσουμε τα 50 χρόνια εμπλοκής της BMW σε πολιτιστικές δραστηριότητες».
Σήμερα, η BMW δεσμεύεται σε πολιτιστικές δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο και αναλαμβάνει σοβαρά την κοινωνική ευθύνη της ως ‘εταιρικός πολίτης’. Πάνω από εκατό μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες πολιτιστικού χαρακτήρα στους τομείς της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, στην κλασική μουσική, τη τζαζ και την ακουστική τέχνη γενικότερα, καθώς και στην αρχιτεκτονική και τη σχεδίαση έχουν δημιουργηθεί στο πέρασμα των δεκαετιών. Μαζί με άλλους εταίρους, το BMW Group ανάπτυξε τις δικές του συνεργασίες και δραστηριότητες με διάσημους καλλιτέχνες, μουσικούς, σχεδιαστές, επιμελητές έργων τέχνης, και πρωτοβουλίες μεταξύ των οποίων BMW Guggenheim Lab, BMW Tate Live, BMW Open Work by Frieze, BMW Welt Jazz Award, BMW Art Guide by Independent Collectors, BMW Art Journey καθώς και μια σειρά δωρεάν κοντσέρτων όπερας σε Βερολίνο, Μόναχο, Μόσχα και Λονδίνο.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο, πραγματοποιήθηκε η 10η έκδοση της έκθεσης Frieze New York για πρώτη φορά στο The Shed στο Μανχάταν. Προσαρμοσμένη στις ανάγκες του νέου χώρου, η έκθεση συγκέντρωσε στους κόλπους της πάνω από 600 μεγάλες γκαλερί που εκπροσωπούν επάξια τη Νέα Υόρκη τιμώντας το δημιουργικό πνεύμα της πόλης. Μία ειδική έκδοση του Frieze Viewing Room τρέχει παράλληλα με την έκθεση μέχρι τις 14 Μαΐου, και περιλαμβάνει μία εκτενή λίστα 160 και πλέον εκθετών, συνδέοντας τις διεθνείς γκαλερί με το κοινό που δεν μπορεί να ταξιδέψει. Ως επίσημος αυτοκινητιστικός εταίρος, η BMW παραχώρησε ειδικά οχήματα μεταφορών VIP επισκεπτών.
Οι επισκέπτες της Frieze είχαν επίσης την ευκαιρία να εξερευνήσουν το τελευταίο έργο της καλλιτεχνικής πρωτοβουλίας Random International “Body / Light” που παρουσίασαν οι Arts Brookfield και Superblue στο Δυτικό Μανχάταν, σε μικρή απόσταση από την έκθεση. Το έργο είναι εμπνευσμένο από μία μακροχρόνια συνεργασία με την BMW i και την υψηλής ακρίβειας μινιμαλιστική κουλτούρα της ομάδας σχεδίασής της καθώς και τις τεχνολογίες που επιτρέπουν τον εξηλεκτρισμό της κινητικότητας. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στο: manhattanwestnyc.com