F1: Στο Ολυμπιακό Πάρκο

By  |  0 Comments

  • Το Σότσι είναι μια πίστα με επιφάνεια λεία. Η άσφαλτος έχει ωριμάσει από την εποχή που στρώθηκε περίπου μια δεκαετία πριν. Ως αποτέλεσμα η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα P Zero είναι η ιδανική επιλογή για τη Ρώσικη πίστα.
  • Ο καιρός είναι ήπιος αυτή την εποχή του χρόνου, οπότε αυτό θα βοηθήσει στη μείωση της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, μολονότι αυτή περισσότερο σχετίζεται με τη χάραξη της πίστας και την τραχύτητα του οδοστρώματος.
  • Για πρώτη φορά μετά την Αυστρία επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας για αυτό το Σαββατοκύριακο και το Ρωσικό Grand Prix: η γόμα C3 είναι η P Zero λευκή, σκληρή, η γόμα C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή. Πρόκειται για την ίδια επιλογή που έγινε και πέρυσι στη Ρωσία, όταν ο αγώνας ήταν σε αντίστοιχη χρονική περίοδο.
  • Οι στροφές γύρω από το Ολυμπιακό Πάρκο στο Σότσι έχουν γενικώς χαμηλή ή μέση ταχύτητα, αρκετές είναι 90 μοιρών. Γενικά σ’ αυτή την πίστα παίζει ρόλο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα οπότε φθείρονται περισσότερο τα πίσω ελαστικά. Η πιο απαιτητική στροφή (και η μόνη που φθείρει περισσότερο τα εμπρός ελαστικά) είναι η στροφή 3: Μια παρατεταμένη αριστερή με αρκετές κορυφές και ομοιότητα με τη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας. Ο αγώνας αυτός ακολουθεί στο πρόγραμμα.
  • Οι ομάδες συνήθως επιλέγουν μέση ή χαμηλή κλίση στις αεροτομές ώστε να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες του Σότσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση των ελαστικών.
  • Η πίστα δε χρησιμοποιείται και πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οπότε δεν είναι στρωμένη με γόμα και γλιστράει στην αρχή του τριημέρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες φορές τα ελαστικά να γλιστρούν αντί να κρατάνε, ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μετέπειτα όμως όπως είδαμε πέρυσι η μετατόπιση της γόμας υποχωρεί καθώς αρχίζει να βελτιώνεται το κράτημα της πίστας.
  • Η Ρωσία είναι παραδοσιακά αγώνας μιας αλλαγής, αυτό είδαμε και πέρυσι. Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό έβαλαν τη μέση γόμα και μετά την σκληρή. Υπήρχαν πολλές εναλλακτικές στρατηγικές πιο πίσω στην κατάταξη, κάποιοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και τρεις από τους οδηγούς έκαναν δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες.

FORMULA 2, FORMULA 3: ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Δεν είναι σύνηθες να έχουμε αγώνα Formula 2 και Formula 3. Αυτό θα γίνει στο Σότσι καθώς υπήρξε μια αλλαγή στο πρόγραμμα της Formula 3. Ο τελευταίος γύρος της F3 φιλοξενείται στη Ρωσική πίστα. Για την Formula 2 θα είναι ο 6ος από 8 αγώνες φέτος. Έχουν επιλεγεί η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η P Zero μωβ μαλακή γόμα. Αυτός ο συνδυασμός θα χρησιμοποιηθεί και στους επόμενους δυο αγώνες ενώ ο ίδιος είχε επιλεγεί και στον περσινό αγώνα F2 στη Ρωσία. Η Formula 3 δεν είχε βρεθεί στο Σότσι από το 2019 (τότε ο τοπικός Robert Shwartzman πήρε τον τίτλο στην πατρίδα του) και θα χρησιμοποιήσει την Ρ Zero λευκή σκληρή γόμα. Καθώς θα γίνουν έξι αγώνες σε Formula 2 και Formula 3 ενώ έχουμε και Formula 1, η Pirelli πήγε στο Σότσι με περισσότερα από 3500 ελαστικά.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 “Έχουμε δει στο παρελθόν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Χρησιμοποιούνται και οι τρεις διαθέσιμες γόμες στην εκκίνηση και οι τακτικές διαφοροποιούνται κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πέρυσι η μαλακή γόμα C5 συμπεριφέρθηκε καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε. Η φθορά μειώνονταν μεταξύ των ελεύθερων δοκιμών και του αγώνα καθώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν. Στο παρελθόν κάποιοι οδηγοί επιχείρησαν να βάλουν αμέσως μετά την εκκίνηση τη σκληρή γόμα και να πάμε ως το τέλος. Πέρυσι αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς η άσφαλτος έχει ωριμάσει και δεν είναι τόσο λεία όσο ήταν. Καθώς η πίστα θα στρωθεί αρκετά με γόμα, λόγω των πολλών αγώνων υποστήριξης, θα ενισχυθεί το κράτημα και η πρόσφυση.”

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.