Η νέα Mercedes EQB στην Ελλάδα
Είτε πρόκειται για μικρή είτε για μεγαλύτερη οικογένεια, η νέα EQB ως επταθέσια προσφέρει χώρο για – σχεδόν – όλους και όλα όσα τους συνοδεύουν, αποκτώντας έτσι μια ξεχωριστή θέση στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις δύο θέσεις της τρίτης σειράς μπορούν να κάθονται άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων και, βέβαια, να τοποθετούνται παιδικά καθίσματα. Από 55.850 ευρώ, με την επιδότηση.
Η νέα EQB θα παρουσιαστεί πρώτα στην Ευρώπη και την Κίνα στο τέλος του έτους, και θα ακολουθήσει η παρουσίαση στην αγορά των ΗΠΑ το 2022. Έτσι, η ηλεκτρική «επίθεση» της Mercedes-Benz Cars κινείται με ταχύτατους ρυθμούς όπως ακριβώς είναι και τα ίδια τα μοντέλα της Mercedes-EQ: με την EQA, την EQB, το ηλεκτρικό business sedan EQE και το πολυτελέστατο sedan EQS, η Mercedes-EQ εισαγάγει συνολικά τέσσερα νέα μοντέλα το 2021, συν το Concept EQT που έρχεται να προαναγγείλει ένα νέο υψηλό επίπεδο ποιότητας στην κατηγορία των μικρών van. Η οικογένεια των plug-in hybrid αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, η οποία αριθμεί σήμερα περισσότερες από 20 εκδόσεις μοντέλων, ανανεώνεται με τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της C-Class και της S-Class. Για το 2021, η Mercedes-Benz Cars αναμένει να αυξήσει το μερίδιο xEV, δηλαδή των plug-in hybrid και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, σε περίπου 13%. Επιπλέον, τα ήπια υβριδικά με μίζα-δυναμό και σύστημα 48 Volt κυριαρχούν στη γκάμα προϊόντων, ιδίως στα πολυτελή οχήματα του Ομίλου.
Μετά την EQA, η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes-EQ. Το πανίσχυρο και αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η έξυπνη ανάκτηση και η προγνωστική πλοήγηση με ηλεκτρική νοημοσύνη είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που τη συνδέουν με το EQA.
«Με τη νέα EQB σχεδιάσαμε ένα εμβληματικό ηλεκτρικό SUV το οποίο υιοθετεί τις έντονες γωνίες των off-road οχημάτων μας και τις εξελίσσει για το μέλλον. Η χαρακτηριστική σιλουέτα της συνδυάζεται με φουτουριστικά στοιχεία, όπως η μάσκα black panel, ώστε να προκύψει αυτή η ιδιαίτερη εμφάνισή της», λέει ο Gorden Wagener, Chief Design Officer του Ομίλου Daimler.
Στην Ευρώπη, το πλήρως ηλεκτρικό compact SUV θα κυκλοφορήσει στις εκδόσεις EQB 300 4MATIC (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km)[1] με 168 kW, και EQB 350 4MATIC με 215 kW (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km)1. Η αυτονομία κατά WLTP είναι 419 χιλιόμετρα σε κάθε περίπτωση. Θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις προκειμένου να ικανοποιηθούν συγκεκριμένες απαιτήσεις των πελατών μας, μεταξύ των οποίων η έκδοση εξαιρετικά μεγάλης αυτονομίας.
Ευρυχωρία και πολυμορφικότητα
Η EQB εμπλουτίζει την επιτυχημένη οικογένεια των compact αυτοκινήτων της Mercedes και έχει στενότερη συγγένεια με δύο μοντέλα: την EQA, με την οποία μοιράζεται την προηγμένη τεχνολογία συστήματος κίνησης, και την GLB compact SUV. Από αυτήν προέρχονται το μακρύ μεταξόνιο (2829 χιλιοστά), το ευρύχωρο και πολυμορφικό εσωτερικό και η προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα.
Οι διαστάσεις του πενταθέσιου μοντέλου είναι: 4.684/1.834/1.667 χιλιοστά (μήκος/πλάτος[2]/ύψος). Το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.035 χιλιοστά και στη δεύτερη είναι 979 χιλιοστά για το πενταθέσιο. Με 87 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος για τα γόνατα στα πίσω καθίσματα του πενταθέσιου μοντέλου προσφέρει ιδιαίτερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ είναι επίπεδο και ευρύχωρο: ο όγκος φόρτωσης 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρων (στοιχεία για την πενταθέσια και επταθέσια έκδοση, αντίστοιχα) προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός estate μεσαίου μεγέθους. Οι πλάτες καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις ως βασικός εξοπλισμός, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η δυνατότητα μετακίνησης εμπρός/πίσω κατά 140 χιλιοστά. Με αυτόν τον τρόπο, το πορτμπαγκάζ μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους. Όλα τα παραπάνω δικαιολογούν απόλυτα τον χαρακηρισμό του μοντέλου ως «ευρύχωρο»!
Προαιρετικά, η EQB διαθέτει τρίτη σειρά αποτελούμενη από δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία είναι πολύ άνετα για άτομα ύψους έως 1,65 μ. Τα εκτενή χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν πτυσσόμενα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές δύναμης στις εξωτερικές θέσεις και αερόσακο παραθύρων που προστατεύει και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων. Συνολικά, μπορούν να τοποθετηθούν έως τέσσερα παιδικά καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά, συν ένα ακόμη στο κάθισμα του συνοδηγού. Για να αυξήσετε τον χώρο αποσκευών, τα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να διπλωθούν δημιουργώντας μια ενιαία επιφάνεια με το δάπεδο φόρτωσης.
Ηλεκτρική αισθητική της σχεδίασης με έντονο χαρακτήρα
Η EQB ερμηνεύει την σχεδιαστική γραμμή της «προοδευτικής πολυτέλειας» της Mercedes-EQ με ιδιαίτερη τόλμη και χαρακτήρα. Διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης των εξολοκλήρου ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-EQ είναι η ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω. Μία οριζόντια λωρίδα οπτικών ινών συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας των προβολέων τεχνολογίας LED, διασφαλίζοντας μία άκρως χαρακτηριστική εμφάνιση μέρα και νύχτα. Η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας με προσοχή στην λεπτομέρεια. Γαλάζιες λεπτομέρειες μέσα στον προβολέα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα της εμφάνισης Mercedes-EQ.
Το λειτουργικό πίσω μέρος της καμπίνας (greenhouse) επιτρέπει τη δημιουργία ενός άνετου εσωτερικού χώρου. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις διαμορφώνουν τις συνολικές αναλογίες. Οι μυώδεις ώμοι με τα έντονα καμπύλα περιγράμματα κυριαρχούν στο προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο αναδεικνύεται περισσότερο με την ανοδική γραμμή των παραθύρων. Οι εξωτερικά τοποθετημένοι τροχοί προσδίδουν στην EQB ισχυρό χαρακτήρα και αυτοπεποίθηση στον δρόμο. Αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο διατίθενται ζάντες αλουμινίου με δίχρωμη ή τρίχρωμη σχεδίαση και μέγεθος έως 20 ίντσες, ορισμένες από τις οποίες έχουν διακοσμητικά στοιχεία σε ροζ χρυσό ή γαλάζιο.
Τα πίσω φώτα LED εντάσσονται αρμονικά στη φωτεινή λωρίδα LED, υπογραμμίζοντας την αίσθηση του φάρδους της EQB όταν την κοιτάζει κανείς από πίσω. Επιπλέον, η πινακίδα κυκλοφορίας τοποθετείται στον προφυλακτήρα, γεγονός που δημιουργεί ένα όμορφα σμιλευμένο πίσω καπό. Οι ράγες οροφής τονίζουν την υψηλή χρηστικότητα της νέας EQB.
Το μεγάλο ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στο εσωτερικό, ο στιβαρός χαρακτήρας εντείνεται από τα κυλινδρικά στοιχεία σε μια εμφάνιση αλουμινίου, τα οποία κοσμούν τις πόρτες, την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού.
Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο θεαματικός διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και το κλειδί του οχήματος υπαινίσσονται σαφώς τον ηλεκτρικό χαρακτήρα στο εσωτερικό του EQB. Το όργανο πολλαπλών ενδείξεων, με τις ειδικές οθόνες ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υιοθετεί τους ίδιους χρωματισμούς με λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό και γαλάζιο.
Η EQB επιτυγχάνει μια πολύ καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.
Τα μέτρα αεροδυναμικής συνοπτικά:
- Αεροδυναμική σχεδίαση της μπροστινής και πίσω ποδιάς
- Αεροτομές τροχών με σφηνοειδές προφίλ μπροστά, αεροτομές τροχών πίσω
- Σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης στο κάτω τμήμα της εμπρόσθιας ποδιάς, λείο πάνελ που περιβάλλει την επάνω εισαγωγή αέρα
- Βελτιωμένη στεγάνωση του χώρου του ψυγείου, ώστε να εξασφαλίζεται αποτελεσματική χρήση του αέρα ψύξης
- Στεγάνωση της περιοχής γύρω από τους προβολείς
- Αεροδυναμικά και αεροακουστικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέφτες
- Μεγάλη αεροτομή οροφής, πλευρικές αεροτομές και ακμές εκτροπής του αέρα στα πίσω φώτα
- Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της επένδυσης του υποδαπέδου, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πλαισίων που περιβάλλουν τον χώρο του κινητήρα, το κυρίως δάπεδο, τον πίσω άξονα, τον διαχύτη και τους ελατηριωτούς βραχίονες
- Πρόσθετη επένδυση πίσω από την μπαταρία για τη βελτίωση της ροής αέρα γύρω από τον πίσω άξονα στην EQB με μεγαλύτερο μεταξόνιο
- Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί (κυρίως κλειστές επιφάνειες, ελάχιστη κοιλότητα, ανοίγματα στο εσωτερικό τμήμα) και ελαστικά για όλα τα μεγέθη τροχών.
Αποδοτική οδηγική απόλαυση και πλοήγηση με Electric Intelligence
Το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.
Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει επίσης τον χειρισμό της EQB στην καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται.
Υπερσύγχρονη τεχνολογία φόρτισης με μεγάλο δίκτυο
Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQB μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου. Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος σε κάθε χώρα. Η φόρτιση σε Wallbox της Mercedes-Benz γίνεται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σε οικιακό ρευματοδότη.
Φυσικά είναι ακόμα πιο γρήγορο στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (State of Charge, SoC ) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει σε αντίστοιχο σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW. Ο χρόνος φόρτισης σε αυτή την περίπτωση είναι περίπου 30 λεπτά για κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%. Και μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί με επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για άλλα 150 χιλιόμετρα (WLTP)[3]. Για φόρτιση AC και DC, η EQB περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ σύνδεσμο CCS (Combined Charging Systems) στο δεξί πλευρικό πλαίσιο.
Μέσω του Mercedes Me Charge, οι οδηγοί της EQB θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο, το οποίο περιλαμβάνει σήμερα περισσότερους από 600.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ενώ παράλληλα επωφελούνται από μία ενιαία λειτουργία πληρωμής με απλές διαδικασίες χρέωσης. Με την EQB προσφέρεται το Mercedes me Charge για ένα έτος.
Στην Ελλάδα το δίκτυο φόρτισης μέσω του Mercedes me Charge απαριθμεί περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
Συνεργατική υποστήριξη για τον οδηγό και υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης
Η EQB διαθέτει ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη για τον οδηγό. Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός που σημαίνει, ότι σε πολλές κρίσιμες καταστάσεις, το τελευταίο έχει την ικανότητα να αποτρέπει μια σύγκρουση ή να μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Η EQB αποδεικνύεται μια γνήσια Mercedes και στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Βασισμένο στη στιβαρή δομή κελύφους της GLB, το αμάξωμα της EQB προσαρμόστηκε στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία εδράζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από διελασμένα στοιχεία, το οποίο αναλαμβάνει τον δομικό ρόλο που αναλάμβαναν έως τώρα οι εγκάρσιοι φορείς στο υποδάπεδο. Το προστατευτικό μπαταρίας στην περιοχή μπροστά από την μπαταρία μπορεί να αποτρέπει την εισχώρηση ξένων σωμάτων στη μονάδα συσσώρευσης ενέργειας.
Φυσικά, η EQB έπρεπε να περάσει το συνηθισμένο εκτενές πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της μάρκας. Ισχύουν επίσης αυστηρές απαιτήσεις για την μπαταρία και όλα τα ηλεκτροφόρα εξαρτήματα.
Σχεδιασμός ασφάλειας για το σύστημα υψηλής τάσης: δυνατότητα αυτόματης απενεργοποίησης σε περίπτωση σύγκρουσης
Η πλούσια εμπειρία της Mercedes-Benz στα συστήματα κίνησης υψηλής τάσης οδήγησε σε έναν σχεδιασμό ασφάλειας πολλαπλών σταδίων. Το σύστημα υψηλής τάσης μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης, αναστρέψιμα ή μη, ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος. Ένα άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ασφάλειας είναι ότι η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται αυτόματα εάν ανιχνευθεί πρόσκρουση ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης (φόρτιση συνεχούς ρεύματος). Εκτός από αυτό το ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης, η EQB διαθέτει ένα ειδικό σημείο αποσύνδεσης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις υπηρεσίες διάσωσης για την απενεργοποίηση του συστήματος υψηλής τάσης.
Η EQB στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής
Η παραγωγή της EQB θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2021 σε δύο εργοστάσια του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της Mercedes-Benz Cars: στο ουγγρικό εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Kecskemét για την παγκόσμια αγορά και στο εργοστάσιο της Γερμανοκινεζικής κοινοπραξίας BBAC στο Πεκίνο για την τοπική αγορά. Οι προετοιμασίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης προσωπικού και της ανακατασκευής, έχουν ήδη ξεκινήσει και στα δύο εργοστάσια. Η EQB compact SUV θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής από την Ουγγαρία και θα συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιο των plug-in υβριδικών μοντέλων που παράγονται εκεί.
Από την έναρξη λειτουργίας του το 2012, το ουγγρικό εργοστάσιο της Mercedes-Benz αποκτά αυξανόμενη σημασία στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Mercedes-Benz Cars. Εκτός από την ψηφιακή δικτύωση, τα πλεονεκτήματα του δικτύου παραγωγής compact αυτοκινήτων περιλαμβάνουν τις άμεσες ανταλλαγές με το εργοστάσιο compact αυτοκινήτων στο Rastatt της Βάδης-Βυρτεμβέργης.
Τα συστήματα μπαταριών για τα compact μοντέλα EQ της Mercedes που παράγονται σήμερα στην Ευρώπη παρέχονται από τη θυγατρική της Mercedes-Benz Accumotive στο Kamenz και από το εργοστάσιο μπαταριών στο Jawor της Πολωνίας. Και τα δύο εργοστάσια σχεδιάστηκαν εξαρχής για να λειτουργούν ως ανθρακικά ουδέτερες εγκαταστάσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
EQB 300 4MATIC | EQB 350 4MATIC | ||
Διάταξη συστήματος μετάδοσης κίνησης | Τετρακίνηση | ||
Ηλεκτροκινητήρες εμπρός/πίσω άξονα | Τύπος | Ασύγχρονος κινητήρας (ASM)/Σύγχρονος κινητήρας μόνιμης διέγερσης (PSM) | |
Ισχύς (μέγιστη) | kW | 168 | 215 |
Ροπή στρέψης (μέγιστη) | Nm | 390 | 520 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δευτ. | 8,0 | 6,2 |
Τελική ταχύτητα[4] | km/h | 160 | |
Χωρητικότητα μπαταρίας, ωφέλιμη | kWh | 66,5 | |
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο (WLTP) | kWh/100 km | 19,4 – 18,1 | 19,4 – 18,1 |
Αυτονομία (WLTP) | km | 419 | 419 |
Χρόνος φόρτισης AC[5] | ώρες | 5:45 | 5:45 |
Χρόνος φόρτισης DC[6] σε σταθμό ταχείας φόρτισης | λεπτά | 32 | 32 |
Φόρτιση DC: Αυτονομία μετά από 15 λεπτά (WLTP)[7] | km | Έως περίπου 150 | Έως περίπου 150 |
Ο βασικός εξοπλισμός της EQB στην Ελλάδα
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Ράγες οροφής αλουμινίου
Διακοσμητική λωρίδα παραθύρων σε χρώμιο
Μπροστινές δαγκάνες φρένων με λογότυπο Mercedes-Benz
Ζάντες αλουμινίου 18″
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Οσφυϊκή στήριξη 4 σημείων
Εσωτερική επένδυση οροφής από μαύρο ύφασμα
Πρίζα στον χώρο φόρτωσης
Πίσω υποβραχιόνιο
Αναδιπλούμενες πλάτες πίσω καθισμάτων [20 – 40 – 20]
Ατμοσφαιρικός φωτισμός
Πίσω καθίσματα με δυνατότητα μετακίνησης της βάσης εμπρός / πίσω
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ενεργή υποβοήθηση πέδησης
Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
Adaptive High Beam Assist
Πλοήγηση μέσω σκληρού δίσκου
Προεγκατάσταση για Live Traffic Information
ATTENTION ASSIST
Cruise control
DYNAMIC SELECT με διάφορα προγράμματα οδήγησης: COMFORT, SPORT, INDIVIDUAL, ECO
Ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης με λειτoυργία HOLD και Hill Start Assist
Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας
Φρένο αποφυγής πολλαπλής σύγκρουσης
Αισθητήρες βροχής
Κάμερα οπισθοπορείας
Σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας
Ανάρτηση άνεσης
Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
Μπροστινοί αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, καθώς και αερόσακος γονάτων οδηγού
Αερόσακοι παραθύρων
Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz
Σύστημα πολυμέσων MBUX με δυο οθόνες 7,25 ιντσών
Διευρυμένες λειτουργίες MBUX με φωνητική ενεργοποίηση «Hey Mercedes»
Προβολείς LED High Performance με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED
Αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMΟΤRONIC
Πακέτο χώρου φόρτωσης
Πίσω καπό EASY-PACK
Σύστημα φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα [AC] 11kW
Σύστημα φόρτισης με συνεχές ρεύμα [DC] 100kW
Υπηρεσίες Remote και υπηρεσίες φόρτισης Plus (1 έτος Mercedes Me Charge δωρεάν)
Θύρα USB-C στην αποθηκευτική θήκη και 1 θύρα USB C στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας
Καλώδιο φόρτισης για οικιακές πρίζες (schuko)
Καλώδιο φόρτισης για δημόσιους σταθμούς φόρτισης & wallbox
Οι τιμές της EQB στη χώρα μας
Τιμή χωρίς επιδότηση | Τιμή με την επιδότηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» | ||
EQΒ 300 4MATIC | 61.850,00 € | 55.850,00 € | |
EQΒ 350 4MATIC | 64.250,00 € | — |
Τα βασικά στοιχεία της EQB με μια ματιά
Χώρος για επτά
Η EQB προσφέρει πέντε θέσεις ως βασικό εξοπλισμό, αλλά διατίθεται προαιρετικά και ως επταθέσιο μοντέλο. Συνεπώς, μπορεί να φιλοξενεί σχεδόν κάθε μέγεθος οικογένειας και να καλύπτει σχεδόν κάθε είδος μεταφορικής ανάγκης. Με αυτόν τον τρόπο αποκτά μια ξεχωριστή θέση στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις δύο θέσεις της τρίτης σειράς μπορούν να κάθονται άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων και, βέβαια, να τοποθετούνται παιδικά καθίσματα.
Μικρές διαστάσεις εξωτερικά, μεγάλοι χώροι εσωτερικά
Η EQB (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.684/1.834/1.667 χιλιοστά) διαθέτει γενναιόδωρους χώρους χάρη το μακρύ μεταξόνιο που δανείζεται από την GLB (2.829 χιλιοστά). Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρα (στοιχεία για το πενταθέσιο ή το επταθέσιο μοντέλο, αντίστοιχα). Οι πλάτες των καθισμάτων στη δεύτερη σειρά διαθέτουν ρύθμιση της κλίσης σε διάφορες θέσεις ως βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά αυτή η σειρά μπορεί να μετακινείται και κατά μήκος έως 140 χιλιοστά.
Η compact κατηγορία εξηλεκτρίζεται διαρκώς
Μετά την EQA, η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes-EQ. Ταυτόχρονα, θα είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής από το εργοστάσιο Kecskemét στην Ουγγαρία. Τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την αγορά της Κίνας παράγονται στο Πεκίνο.
Οι πελάτες έχουν επιλογές
Η σειρά αρχικά περιλαμβάνει την EQB 300 4MATIC (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km)[8] με 168 kW, και την EQB 350 4MATIC (συνολική ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP: 19.4 – 18.1 kWh/km, εκπομπές CO2 σε συνδ. κύκλο: 0 g/km)1 με 215 kW. Θα ακολουθήσει και ένα μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Σχεδιάζεται επίσης μία έκδοση εξαιρετικά μεγάλης αυτονομίας.
Η ηλεκτρική αισθητική της σχεδίασης
Η EQB ερμηνεύει τη σχεδιαστική γραμμή της «προοδευτικής πολυτέλειας» της Mercedes-EQ με ιδιαίτερη τόλμη και χαρακτήρα. Διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης των εξολοκλήρου ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-EQ είναι η ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω.
Πλοήγηση με Electric Intelligence
Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει τον χειρισμό της EQB στην καθημερινότητα. Υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή για τον προορισμό, λαμβάνοντας υπόψη τη μέγιστη ισχύ φόρτισης και τη διάρκεια των πιθανών στάσεων φόρτισης. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται.
Περιλαμβάνεται η υπηρεσία Mercedes me Charge για ένα έτος
Στην Ελλάδα το δίκτυο φόρτισης μέσω του Mercedes me Charge απαριθμεί περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια.
Χρήσιμες συμβουλές για τη φόρτιση
Κάθε οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να βοηθά στην παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, να κάνει τις στάσεις για φόρτιση πιο ευχάριστες και να βελτιστοποιεί τον χρόνο οδήγησης. Ακολουθούν μερικές σημαντικές και χρήσιμες συμβουλές:
- Να χρησιμοποιείτε τον προκλιματισμό στη διάρκεια της φόρτισης: Αυτό εξοικονομεί αυτονομία, επειδή η ενέργεια που απαιτείται για να διατηρηθούν η μπαταρία και ο εσωτερικός χώρος στη σωστή θερμοκρασία καλύπτεται από το ρεύμα φόρτισης. Το σύστημα προκλιματισμού της EQB μπορεί να προγραμματίζεται απευθείας μέσω του MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App. Σημαντικό: μπορείτε να οδηγείτε πιο αποδοτικά με θερμαινόμενα καθίσματα από ό, τι με θερμό αέρα από το σύστημα κλιματισμού.
- Μην φορτίζετε πλήρως: Για φυσικούς και χημικούς λόγους, ο ρυθμός φόρτισης μειώνεται όσο η μπαταρία πλησιάζει στην πλήρη φόρτισή της. Συνεπώς, κατά τη γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC), έχει συνήθως νόημα να φορτίσετε την μπαταρία με γρήγορο φορτιστή μόνο μέχρι 80 τοις εκατό ή ανάλογα με την αυτονομία που χρειάζεστε. Είναι επίσης καλό και για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
- Αποφεύγετε τις τακτικές γρήγορες φορτίσεις: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φορτίζονται γρήγορα στη διάρκεια μιας διαδρομής μόνο εάν είναι πραγματικά αναγκαίο. Η συνεχής γρήγορη φόρτιση με υψηλή ισχύ μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
- Αφήνετε τον έλεγχο στον «συνοδηγό»: Εάν είναι δυνατόν, να ενεργοποιείτε πάντα την πλοήγηση με Electric Intelligence. Ο λόγος είναι ότι λαμβάνει έξυπνα υπόψη πολλούς παράγοντες για τον σχεδιασμό της γρηγορότερης διαδρομής, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων φόρτισης, και μπορεί να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως τα μποτιλιαρίσματα. Και όταν η υπολειπόμενη αυτονομία αρχίζει να γίνεται πιεστική, μπορεί να σας δίνει συμβουλές για το πώς να κερδίσετε μερικά περισσότερα χιλιόμετρα.
- Αποφεύγετε τις ακραίες θερμοκρασίες: Εάν οι μπαταρίες εκτίθενται σε έντονη θερμότητα ή έντονο ψύχος, η χωρητικότητά τους μειώνεται γρήγορα. Συνεπώς θα πρέπει να αποφεύγετε να παρκάρετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο στον καυτό ήλιο το καλοκαίρι, όταν είναι δυνατόν, και να προτιμάτε τη σκιά. Τον χειμώνα, ένα γκαράζ είναι ιδανικό για στάθμευση και φόρτιση. Επιπλέον, τον χειμώνα συνιστάται να φορτίζετε την μπαταρία αμέσως μετά από μια διαδρομή, δηλαδή προτού προλάβει να κρυώσει η μπαταρία.
- Καλύτερα μισογεμάτο: Εάν δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το όχημα για μεγάλο χρονικό διάστημα, π.χ. λόγω απουσίας σας σε πολυήμερο ταξίδι, θα πρέπει να το αφήσετε με την μπαταρία φορτισμένη μέχρι τη μέση περίπου. Έτσι, επιβραδύνεται η απώλεια φόρτισης της μπαταρίας.
- Αναζητήστε πληροφορίες εκ των προτέρων: Η εφαρμογή Mercedes me App προσφέρει πολλές χρήσιμες λειτουργίες σχετικά με τη φόρτιση. Περιλαμβάνει και μία επιλογή φίλτρου που επιτρέπει την ταξινόμηση των σημείων φόρτισης σύμφωνα με κριτήρια, όπως διαθεσιμότητα ή ισχύς φόρτισης. Όταν θέλετε να αποφασίσετε πού να φορτίσετε την EQB, υπάρχουν φωτογραφίες και βαθμολογίες που μπορούν να σας βοηθήσουν. Επίσης υπολογίζεται η πιθανότητα να είναι απασχολημένο ένα συγκεκριμένο σημείο φόρτισης στη διάρκεια της ημέρας και προβάλλεται στην οθόνη.
[1] Η ηλεκτρική κατανάλωση (και οι σχετικές πληροφορίες) καθορίστηκαν με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1151 σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP.
[2] Χωρίς τους εξωτερικούς καθρέφτες
[3] Ταχύτητα φόρτισης σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με 500 amps
[4] Ηλεκτρονικός περιορισμός
[5] Οι χρόνοι φόρτισης αφορούν τη φόρτιση από 10-100% σε wallbox ή δημόσιο σταθμό φόρτισης (σύνδεση AC με τουλάχιστον 11 kW, 16 A ανά φάση)
[6] Οι χρόνοι φόρτισης αφορούν τη φόρτιση από 10-80% σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC με τροφοδοσία τάσης 400 V, και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 300 A.
[7] Σε σταθμούς φόρτισης συνεχούς ρεύματος με 500 amps κατά WLTP
[8] Η ηλεκτρική κατανάλωση (και οι σχετικές πληροφορίες) καθορίστηκε με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1151 σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP