Όταν μιλάει η τεχνολογία
Για πολλοστή φορά η παρουσία της Kymco στο σαλόνι του Μιλάνου ήταν πληθωρική, με μια σειρά σημαντικών νέων μοντέλων να δείχνουν το μέλλον με τα τεχνολογικά τους επιτεύγματα και δίκαια να συγκεντρώνουν τα βλέμματα των επισκεπτών.
Χρόνο με το χρόνο το ασιατικό εργοστάσιο αποκαλύπτει ποικίλα νέα μοντέλα με γνώμονα τις ανάγκες των καταναλωτών σε κάθε κατηγορία. Για το 2022 προχώρησε σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις στη ναυαρχίδα της ΑΚ 550, καθιστώντας την το πρώτο scooter στην ιστορία με Cornering ABS! Παράλληλα, δυνάμωσε την κινητήρια μονάδα του μεγαλύτερου μέλους της οικογένειας Agility, ανασχεδίασε πλήρως τα μικρότερου κυβισμού best sellers της ομώνυμης γκάμας, έφερε στην επιφάνεια ένα τελείως νέο premium scooter στα 125cc και, τέλος, πιστή στο project iOnex δημιούργησε νέες και 100% ηλεκτρικές προτάσεις.
AK 550 ST
To πρώτο scooter στον κόσμο με Cornering ABS είναι γεγονός και η Kymco πρωτοπορεί και πάλι στον καίριο τομέα της ασφάλειας. Μια αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) καταγράφει όλα τα οδηγικά δεδομένα και συνεργαζόμενη με την κεντρική μονάδα διαχείρισης (ECU) και το νέας γενιάς ABS της Bosch φροντίζει να παρέχει απόλυτα ελεγχόμενο φρενάρισμα ακόμα και όταν το scooter είναι υπό κλίση. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα που προέρχεται από τον κόσμο των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων και η Kymco το προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό στη ναυαρχίδα της.
Το αρκτικόλεξο ST προέρχεται από τις λέξεις Super Touring και υποδηλώνει τον προορισμό του νέου ΑΚ. Πέραν της τελείως νέας σχεδίασης, που αποβλέπει στην απόλυτη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα και στην καλύτερη εργονομία, το ST είναι πλέον εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό γκάζι (RbW), traction control, cruise control και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ενώ το παρόν δίνουν τόσο τα δύο οδηγικά προγράμματα όσο και η δυνατότητα λειτουργίας χωρίς κλειδί (Keyless) 2ης γενιάς.
Τα όργανα με τις τρεις οθόνες υψηλής ανάλυσης έχουν αποκτήσει καλύτερη ευκρίνεια και μερικές επιπλέον χρήσιμες ενδείξεις, ενώ ο ιμάντας της μετάδοσης είναι ενισχυμένος προσφέροντας πιο ήσυχη λειτουργία και μεγαλύτερη αντοχή σε βάθος χρόνου. Τέλος, στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα διασύνδεσης με smartphone Noodoe της Kymco με GPS Navigator.
AGILITY 350
To κορυφαίο μοντέλο των ψηλότροχων scooter της Kymco αποκτά νέο κινητήρα τεχνολογίας G5 SC και προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια. Το σύγχρονο υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο των 321cc με την τετραβάλβιδη κεφαλή αποδίδει 27,2Hp και 29,3Nm ροπής, προέρχεται από το crossover DT X360 και χαρακτηρίζεται από εύρυθμη, γραμμική και μεστή λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών του.
Ο μεγάλος τροχός των 16 ιντσών μπροστά προσφέρει σταθερότητα σε κάθε συνθήκη, ενώ η χρήση αντίστοιχου 14 ιντσών πίσω αποδεικνύεται ευεργετική για τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη, όπως επίσης και μερικά ακόμη μικροαντικείμενα. Τα φωτιστικά σώματα είναι Full LED, με τον προβολέα να διαθέτει τεχνολογία DRL (φώτα ημέρας), ενώ στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει αεροδυναμική ζελατίνα και διαφανείς προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, με αποτέλεσμα προστασία κορυφαίων προδιαγραφών από τα καιρικά φαινόμενα.
Στον επίσης στάνταρ εξοπλισμό του νέου Agility 350 υπάρχει παροχή ρεύματος μέσω θύρας USB, σύστημα εκκίνησης και πολλαπλών λειτουργιών χωρίς κλειδί (keyless) 2ης γενιάς, καθώς και το σύστημα διασύνδεσης με smartphone Noodoe της Kymco με GPS Navigator.
ΑGILITY S 125/200
Η πλέον επιτυχημένη εμπορικά σειρά της Kymco καλωσορίζει τα νέα της μέλη, με το γράμμα “S” στον τίτλο τους να υποδηλώνει Sport καταβολές. Ο λόγος για τα ψηλότροχα Agility, τα μοντέλα που βρίσκονται σταθερά στο Top10 των scooter με τις περισσότερες πωλήσεις στην μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, αυτή της Ιταλίας.
Τα νέα μοντέλα S διατηρούν όλα τα πλεονεκτήματα που έχουν κάνει τα Agility τόσο διάσημα και φιλικά προς τον χρήστη. Εξαιρετικά αξιόπιστα, με καλοφτιαγμένα εξαρτήματα και χαμηλό κόστος λειτουργίας, αλλά πάνω από όλα μια επίπεδη πλατφόρμα, μια χαμηλή θέση οδήγησης και απίστευτη ευελιξία χάρη στο συνδυασμό τροχού 16 ιντσών μπροστά και 14 πίσω. Το στυλ είναι εντελώς νέο, για άλλη μια φορά χάρη σε έναν Ιταλό σχεδιαστή, ο οποίος διατηρεί αυτό που είναι τώρα το χαρακτηριστικό αναγνωριστικό σημείο των Agility, δηλαδή ο συνδυασμός λείων και άβαφων πλαστικών.
Ο φωτισμός είναι full LED, με το νέο προβολέα να πλαισιώνεται από ανασχεδιασμένα πλαστικά μέρη, φλας και ζελατίνα. Η σχεδίαση έχει αλλάξει ολοκληρωτικά και αναδύει μια πλέον σπορτίβ εικόνα, με νέα αεροδυναμική που κατευθύνει τη ροή του αέρα μακριά από τον οδηγό. Τα όργανα είναι καίνουργια και μαρτυρούν scooter premium κατηγορίας. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD είναι ορατή σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού και οι ενδεικτικές λυχνίες έχουν τοποθετηθεί στο επάνω μέρος της για να είναι εύκολα αναγνώσιμες κατά την οδήγηση. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ευρύχωρας και χρηστικός, χάρη στην ύπαρξη δύο αφαιρούμενων διαχωριστικών πάνελ, ενώ φιλοξενεί και δύο θύρες USB.
Ο Euro5 κινητήρας διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού στην τροφοδοσία και έχει βελτιστοποιηθεί από άποψη απόδοσης και κατανάλωσης. Στην έκδοση των 125cc η ιπποδύναμη βρίσκεται στους 10,45Hp, δύο δηλαδή περισσότερους σε σύγκριση με το Agility 16+ 125. Το σύστημα πέδησης με δισκόφρενα σε κάθε τροχό διαθέτει δικάναλο ABS και οι τροχοί έχουν αποκτήσει νέες και ελαφρύτερες ζάντες με διαιρούμενες ακτίνες και αποκλειστική σχεδίαση.
DINK–X 125
Το νέο μέλος της θρυλικής οικογένειας Dink (στην φωτογραφία επάνω) αφορά σε ένα πολυτελές και ιδιαίτερα συμπαγών διαστάσεων scooter GT με κινητήρα 125cc, ιδανικό για κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον και κατάλληλο για αναβάτες με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Διαθέτει τροχούς 13″ με κυματιστά δισκόφρενα και στάνταρ δικάναλο ABS, μεγάλη σέλα με χαμηλό ύψος για να ταιριάζει σε αναβάτες κάθε σωματότυπου, χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα, καθώς και ένα ιδιαίτερα χρήσιμο ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι, στο κέντρο του οποίου υπάρχει μια προστατευμένη θύρα USB. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας full LED, ενώ εντυπωσιακών προδιαγραφών αποδεικνύονται και τα όργανα, τα οποία αφορούν σε τρεις ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες με πλήρεις ενδείξεις και δυνατότητα συνδεσιμότητας με το επαναστατικό σύστημα Noodoe, το οποίο προσφέρει μέχρι και πλοήγηση.
Ο 4χρονος κινητήρας τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού, αποδίδει 11,6Hp και εγγυάται τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Με την αξιοπιστία της, η οικογένεια Dink έχει δημιουργήσει στην 25ετή πορεία της φανατικούς οπαδούς και με το νέο “X” αναμένεται να τους αυξήσει ακόμα περισσότερο.
iOnex
Μπαίνουμε στον αθόρυβο κόσμο του iOnex, ενός project που αναπτύχθηκε από την Kymco τα τελευταία χρόνια και του οποίου βλέπουμε τους πρώτους καρπούς με μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες, ακόμη και για όσους χρησιμοποιούν τα scooter σαν εργαλεία δουλειάς. Ο κοινός παρονομαστής είναι μια προηγμένη συμπαγής μπαταρία λιθίου, η οποία μπορεί να επαναφορτιστεί εύκολα στο σπίτι ή να ανταλλαχθεί με μια φορτισμένη σε ειδικά δημόσια κέντρα που ήδη υπάρχουν ή θα δημιουργηθούν σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο.
Έξη είναι τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν, ξεκινάμε με το Agility Carry EV που έχει σαν βάση την έκδοση βενζίνης, διατηρώντας αναλλοίωτο τον χώρο φόρτωσης στην επίπεδη πλατφόρμα και στη σχάρα αποσκευών.
Τα iOne και iOne X αφορούν σε δύο συμπαγή και ιδιαίτερα ελαφριά scooter στην κατηγορία μοτοποδηλάτων L1e, με χαμηλή θέση οδήγησης, ευρύχωρο επίπεδο πάτωμα και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Το “Χ” διαθέτει κινητήρα πίσω τροχού 2kW, ενώ το iOne έναν κεντρικά τοποθετημένο 3,6kW.
Τα Super 6 και Super 7 είναι μεγαλύτερα, ανήκουν στηνκατηγορία L3e και διαθέτουν κεντρικά τοποθετημένους κινητήρες 6,4kW και 7,2kW αντίστοιχα, επιτρέποντάς την άνετη μετακίνηση και σε περι-αστικές διαδρομές. Η αυτονομία και για τα δύο ξεπερνά τα 100χλμ. χάρη στη διπλή αφαιρούμενη μπαταρία κάτω από τη σέλα, που αφήνει χώρο και για κράνος.