Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge στην Ελλάδα
Tο μέλλον της Volvo Cars είναι ηλεκτρικό και το νέο και εντυπωσιακό από κάθε άποψη Volvo C40 Recharge είναι η πιο πρόσφατη απόδειξη της δέσμευσής της για ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το C40 Recharge διαθέτει όλα τα οφέλη ενός SUV, αλλά σε πιο χαμηλή και πιο κομψή σχεδιαστική φόρμα. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMA, είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volvo που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Μετά την παρουσίαση του XC40 Recharge και τώρα του C40 Recharge, η Volvo Cars θα προχωρήσει στο λανσάρισμα αρκετών επιπλέον ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια.
Ήδη έως το 2025, η εταιρεία σκοπεύει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. Μέχρι το 2030, το σχέδιό της προβλέπει κάθε αυτοκίνητο που διαθέτει στην αγορά να είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Αναμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ομορφότερα κουπέ SUV που υπάρχουν, στο οποίο οι άνθρωποι της Volvo έχουν καταφέρει να συνδυάσουν επιτυχημένα τη γνώριμη μίνιμαλ αισθητική , με ένα τολμηρό, δυναμικό και όμορφο πίσω τμήμα.
Η κουπέ γραμμή με διχρωμία οροφής και σταθερή γυάλινη οροφή, μαύρο γυαλιστερό διαχύτη διπλή πίσω αεροτομή και ζάντες αλουμινίου 20’’ είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά ενός ξεχωριστού μοντέλου, το οποίο μάλιστα είναι το πρώτο Volvo χωρίς δέρμα στο εσωτερικό. Μερικά από τα highlights είναι η τεχνολογία Pixel LED, η ενισχυμένη παθητική ασφάλεια με νέα εξελιγμένη πλατφόρμα ADAS και βέβαια όλες οι ευκολίες με ψηφιακό πίνακα οργάνων νέας γενιάς, νέο Infotainment Android By Google, ψηφιακές υπηρεσίες Volvo (Google Services, Volvo Cars App) και πολλές ακόμη ηλεκτρονικές ανέσεις.
Διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία και πλεονεκτήματα ενός SUV, τα οποία συνδυάζονται με ένα πιο χαμηλό προφίλ, εισάγοντας τη Volvo Cars σε μία νέα κατηγορία και το κάνει αυτό με προηγμένο design και χαρακτηριστικά που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητα της Volvo.
Βασισμένο στα δομικά στοιχεία του XC40, το C40 παρέχει την ίδια αίσθηση δύναμης και ισχυρού χαρακτήρα, ενώ διακρίνεται για την αθλητική και ανάλαφρη σιλουέτα του. Η ιδέα ενός εντελώς διαφορετικού design με αφετηρία κάτι οικείο αντανακλάται σε επιμέρους λεπτομέρειες: Το χαρακτηριστικό Σφυρί του Θωρ στους προβολείς επαυξάνεται με τη νέα τεχνολογία pixel Led, που προσαρμόζεται αυτόματα στις φωτιστικές συνθήκες και ανάβει ή σβήνει ανεξάρτητες μονάδες για να βελτιστοποιήσει το φωτιστικό μοτίβο. Τα εξίσου εμβληματικά κάθετα πίσω φώτα έχουν πλέον τμηματική διάταξη, απαντώντας έτσι στη σχεδιαστική πρόκληση της επέκτασης ενός μεγάλου φωτιστικού σώματος κατά μήκος της γραμμής οροφής, ενώ δημιουργούν επίσης μια σύγχρονη εκδοχή ενός κλασικού σχεδίου.
Όπως συνέβη και με τη γέννηση του XC40, το C40 ξεκίνησε ως ένα αυθόρμητο σκίτσο που έφτιαξε ένας από τους σχεδιαστές της ομάδας. Και το σκίτσο του Yury Zamkavenka «έκανε δυνατό ξεκίνημα από την πρώτη στιγμή», σύμφωνα με τον T. Jon Mayer, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης.
Το πίσω μέρος του C40 Recharge διαθέτει μία εντυπωσιακή σχεδίαση με χαμηλή γραμμή οροφής, ενώ η εμπρός σχεδίαση λανσάρει ένα νέο πρόσωπο για τα ηλεκτρικά Volvo και περιλαμβάνει προβολείς με state-of-the-art τεχνολογία pixel.
Οι χαρακτηριστικοί προβολείς με το σφυρί του Θωρ, που αποτελεί την «υπογραφή» της Volvo στη σχεδίαση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αναβαθμίζονται με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας pixel LED, ώστε να προσαρμόζονται αυτόματα στην κίνηση που συναντούν και να φωτίζουν αποτελεσματικά τον δρόμο χωρίς να θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να επωφελούνται από τις premium επιλογές στις επενδύσεις χωρίς δέρμα οι οποίες διατίθενται στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, καθώς και από τα νέα εξωτερικά χρώματα και τις ζάντες, που προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης.
Στο εσωτερικό, το C40 Recharge παρέχει την υψηλή θέση οδήγησης που προτιμούν οι περισσότεροι οδηγοί, ενώ στο διάκοσμο και στα χρώματα υπάρχει μία σειρά επιλογών που είναι αποκλειστικές για το συγκεκριμένο μοντέλο. Πρόκειται επίσης για το πρώτο αυτοκίνητο της Volvo στο οποίο δεν γίνεται χρήση δέρματος.
Η διάταξη του εσωτερικού προσφέρει μία αίσθηση οργάνωσης και μελετημένης σχεδίασης, με τη λειτουργικότητα να κυριαρχεί. Όπως και στο XC40, στο C40 η σχεδίαση δίνει έμφαση στο τακτοποιημένο εσωτερικό, παρέχοντας έξυπνους και μελετημένους τρόπους για την αποθήκευση όλων των σημαντικών αντικειμένων σε κοντινή απόσταση. Ο μινιμαλισμός είναι κυρίαρχο θέμα, κάτι το οποίο γίνεται ακόμη πιο εμφανές όταν κοιτάζει κάνεις τον πίνακα οργάνων.
Όπως το XC40 Recharge, το C40 Recharge διαθέτει ένα από τα καλύτερα συστήματα infotainment στην αγορά. Εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google, βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android. Προσφέρει στους καταναλωτές εφαρμογές Google και ενσωματωμένες υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store.
Τα απεριόριστα δεδομένα παρέχουν εξαιρετική συνδεσιμότητα και το C40 Recharge λαμβάνει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσει να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου κι ας έχει αφήσει πίσω του το εργοστάσιο.
Το νέο μοντέλο διακρίνεται και για τους εξαιρετικούς χώρους που προσφέρει σε επιβάτες αλλά και αποσκευές. Η κουπέ σχεδίαση δεν μειώνει τα καλά και επί τούτου αποτελέσματα. Η κλίση της οροφής έχει περιορίσει ελαφρώς τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ παραμένει στα 413 λίτρα, όπως και στο ηλεκτρικό XC40. Επιπλέον 31 λίτρα αποθήκευσης βρίσκονται κάτω από το μπροστινό καπό.
Άμεσα διαθέσιμη είναι μόνο η έκδοση Launch Edition P8. Με 408 ίππους και 660 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται πολύ γρήγορα, σε 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 78kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί σε φορτιστή DC έως το 80% σε 37 λεπτά. Η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι 444 χλμ., τιμή που αναμένεται να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, καθώς θα γίνονται ασύρματες αναβαθμίσεις στο λογισμικό.
Η πλήρης φόρτισή της μπορεί να γίνει σε 8 ώρες από φορτιστή 11 kW ή σε 12 ώρες από φορτιστή 7,4 kW.
Συμπληρώνοντας την έκδοση του C40 Recharge με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς, η Volvo Cars θα έχει διαθέσιμη σε λίγους μήνες μία έκδοση του αυτοκινήτου με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία επεκτείνει τις επιλογές που προσφέρει το αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και υποστηρίζει τον στόχο της να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους να κάνουν την αλλαγή προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το C40 Recharge P6 εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 231 ίππων και με μπαταρία 69 kWh. Η αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο WLTP υπολογίζεται στα 434 χιλιόμετρα, με μία πλήρη φόρτιση. Μέσω ταχυφόρτισης, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της σε 32 λεπτά. Έχει 330 Nm ροπής και 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.
Όταν οι πελάτες παίρνουν ένα νέο C40 Recharge, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από ένα έξυπνο πακέτο παροχών, που περιλαμβάνει στοιχεία όπως η (τριετής) συντήρηση, η πενταετής εγγύηση (8 για την μπαταρία), η οδική βοήθεια, καθώς και wallbox για την οικιακή φόρτιση. Υπάρχει και μικτή ασφάλιση με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους μα και ευνοϊκή χρηματοδότηση με επιτόκιο 4,9%.
Το C40 Recharge κατασκευάζεται μαζί με το XC40 Recharge, στο εργοστάσιο της Volvo Cars, στη Γάνδη, στο Βέλγιο.
Οι τιμές του νέου Volvo C40 χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ είναι:
C40 Recharge P6 FWD 231 PS Plus: 51.026 ευρώ
C40 Recharge P6 FWD 231 PS Ultimate: 54.932 ευρώ
C40 Recharge P8 AWD 408 PS Plus: 58.082 ευρώ
C40 Recharge P8 AWD 408 PS Ultimate: 61.988 ευρώ