Τόλμη και γοητεία στη Σύρο
Το μακρινό 1992 διοργανώθηκε το πρώτο Ράλλυ Νήσων, μία παράδοση που κράτησε μέχρι το 2006, λόγω της αλλαγής του αγωνιστικού χαρακτήρα του ΣΙΣΑ που έριξε το βάρος στους δυναμικούς αγώνες ακριβείας. Πριν από ενάμιση χρόνο και μετά από πρωτοβουλία του πρωταθλητή ΣΙΣΑ 2021, Μιλτιάδη Μητσιά, έπεσε η ιδέα ενός Ράλλυ στη Σύρο.
Ο ΣΙΣΑ τόλμησε, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αγκάλιασε την ιδέα της συνδιοργάνωσης και έτσι γεννήθηκε το «Ράλλυ Σύρου 2022».
Το πρωί της Παρασκευής έκαναν απόβαση στο Λιμάνι της Ερμούπολης οι περισσότεροι συμμετέχοντες, όπου εκεί ενώθηκαν με τα πληρώματα του Συλλόγου Ιστορικών Οχημάτων – Σύρος Enfield. Στις 6 το απόγευμα άρχισε να γεμίζει με ιστορικά αυτοκίνητα η πλατεία Μιαούλη στο Δημαρχείο Ερμούπολης και στις 7 άρχισε η παρουσίαση των οχημάτων. Οι καλλονές του ’60 και του ’70 γοήτευσαν, αλλά τις εντυπώσεις έκλεψε το μοναδικό κόκκινο ηλεκτροκίνητο E8000 που κατασκευαζόταν την δεκαετία του ’70 στη Σύρο από την Enfield Neorion. Ο κόσμος της Σύρου αγκάλιασε την εκδήλωση και γέμισε την πλατεία. Στις 8:30 τα πληρώματα προσκλήθηκαν σε ένα “welcome drink” στην έπαυλη «Κομνηνού» και στον μαγευτικό υπαίθριο χώρο της Περιφέρειας με τη μοναδική θέα στο Αιγαίο Πέλαγος.
Το Σάββατο στη 1μμ δόθηκε από τον Αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Αγαίου, Γ. Λεονταρίτη, η εκκίνηση του Ράλλυ Σύρου. Οι εκτιμήσεις ότι θα ακολουθούσε ένα εύκολο Ράλλυ διαψεύστηκαν γρήγορα και οι 7 ειδικές διαδρομές με τις 20 χρονομετρήσεις ανέδειξαν τον σπορ χαρακτήρα του ΣΙΣΑ. «Επισκοπιό», «Πάγος» και «Άνω Μεριά» έδωσαν την προσωρινή πρωτοπορία στους Γ. Βαξεβανίδη-Η. Βαξεβανίδη-Lancia Delta, με τους Σουλτάτο-Κοτζιά-VW Beetle να τους καταδιώκουν.
Λίγο μετά τις 2 άρχισαν να καταφθάνουν τα πρώτα αυτοκίνητα στο Σαν Μιχάλη για την ανασυγκρότηση του αγώνα. Η γαστρονομία του «Πλακόστρωτου» σε συνδυασμό με τη μοναδική θέα προσέφεραν μία μοναδική φιλοξενία στα πληρώματα.
Στις 4 και μισή ξεκίνησε το 2ο σκέλος με κατ ευθείαν ειδική τον «Σαν Μιχάλη» και ακολούθησαν τα «Λαζαρέττα» και η «Βάρη». Η τελευταία ειδική «Δανακός» έφερε ανατροπές και ανέδειξε νικητές τους Γεωργακόπουλο-Μπινιάκου με το «ιπτάμενο» Austin Mini, με μόλις 0,2 πίσω δεύτερους τους έμπειρους Γ. Βαξεβανίδη-Η. Βαξεβανίδη-Lancia Delta και τρίτους (+0,9) τους ανταγωνιστικότατους Abastado-Πάσσα-Toyota Celica.
Στην κατηγορία Touring Trophy νικητές ήταν οι «βετεράνοι Σισαίοι» Τρίκαρδος-Γεωργικοπούλου-MGB, δεύτεροι οι «Σαλαμινομάχοι» Λαλούσης-Καστανιώτης-Toyota Corolla GTi και τρίτες οι «αμαζόνες» Πουλή-Τσιλιβίγκου-Toyota Colla Xli.
Στην «λαμπερή» κατηγορία Touring Classique νικητές ήταν οι «σύνηθεις ύπόπτοι» Λυμπερόπουλος-Λυμπεροπούλου-Mercedes 250S (φωτό επάνω), δεύτεροι οι ανερχόμενοι Βιδάκης-Χατζηιωάννου-MG A και τρίτος ο επίτιμος πρόεδρος του ΣΙΣΑ, Λ. Παπάζογλου με συνοδηγό την Μ. Νικολοπούλου και Alfa Romeo Alfasud Ti. Ο μεγαλύτερος νικητής όμως ήταν το ίδιο το Ράλλυ Σύρου που ένωσε τα πληρώματα σε μια μεγάλη παρέα και γοήτευσε τον κόσμο της Σύρου με τα πανέμορφα ιστορικά αυτοκίνητα.
Στις 8 και μισή το βράδυ ξεκίνησε η δεξίωση απονομής επάθλων στο Ono Concept με θέα τη θάλασσα και ένα πανέμορφο ηλιοβασίλεμα. Τα πληρώματα σήκωσαν τα κύπελλα ψηλά και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τους τοπικούς παράγοντες για το Ράλλυ Σύρου 2023, πάλι σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία δεσμεύτηκε για συνδιοργάνωση, ώστε το Ράλλυ Σύρου να γίνει θεσμός.
Ο ΣΙΣΑ ευχαριστεί την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την υποστήριξη και την απαράμιλλη φιλοξενία, τον Σύλλογο Ιστορικών Οχημάτων Σύρος Enfield, τον Δήμο Ερμούπολης, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, το Λιμενικό Ταμείο & το Λιμεναρχείο Σύρου, την Ελληνική Αστυνομία, την Anube Sport και φυσικά τα στελέχη της οργάνωσης.