Η BMW XM των 653 ίππων!
Με τους εορτασμούς της 50ής επετείου να συνεχίζονται, η BMW M GmbH φέρνει το πρώτο της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χαρίζει στην BMW XM μία συναρπαστική δυναμική υπεροχή.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID, η πολυτελής σχεδίαση και το πρωτοποριακό εσωτερικό της BMW XM, συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας νέας ερμηνείας της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV) στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, που υπόσχεται να φέρει αυτή την απαράμιλλη αίσθηση M σε νέα target groups και αγορές.
Η BMW XM, το highlight της προϊοντικής επέλασης της μάρκας στην επετειακή χρονιά της, είναι επίσης η πρώτη πρωτότυπη BMW M μετά την BMW M1. Περίτεχνες πινελιές κατασκευασμένες με ακρίβεια στην εξωτερική σχεδίαση του υψηλών επιδόσεων SAV, παραπέμπουν στο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η παραγωγή της BMW XM θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο του 2022, πριν φτάσει στις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου την άνοιξη του 2023. Κύριες αγορές πωλήσεων θα είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID για εντυπωσιακές επιδόσεις και ταξίδια με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID στην BMW XM αποδίδει συνολική ισχύ 480 kW/653 hp (που παράγεται από τον συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης με απόδοση έως 360 kW/489 hp και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με ισχύ έως 145 kW/197 hp). Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο, κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo. Η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει πολλαπλή εξαγωγή σε διάταξη cross-bank και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού.
Ο οκτακύλινδρος κινητήρας υποβοηθείται στο έργο του από έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Η ισχύς του κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID αποδίδει μέγιστη συνολική ροπή 800 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 650 Nm σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 280 Nm). Χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm.
Ένας κινητήρας, ένας ηλεκτροκινητήρας, τρία προγράμματα λειτουργίας, τέσσερις κινητήριοι τροχοί.
Η έξυπνη διαχείριση της αλληλεπίδρασης μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία απόδοσης, αντάξια του σήματος M, σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Αυτή ορίζεται από μια τεράστια συσσώρευση παραγόμενης ισχύος που αποδίδεται άμεσα και διατηρείται σε όλο το εύρος στροφών. Η BMW XM επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, με τη συνοδεία ενός γεμάτου ενέργεια ήχου, σπάνιας συναισθηματικής απήχησης για οκτακύλινδρο κινητήρα. Ο ήχος προέρχεται από το σπορ σύστημα εξαγωγής που φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, συνεχώς ρυθμιζόμενα flaps και εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη, για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M.
Το μπουτόν M Hybrid στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για την επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης ELECTRIC για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 km* στον κύκλο WLTP. Αυτό οφείλεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh που παρέχει. Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) της BMW XM επιτρέπει φόρτιση AC με ισχύ 7,4 kW.
Το BMW IconicSounds Electric, προϊόν συνεργασίας του BMW Group και του συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer, δημιουργεί επίσης το κατάλληλο ηχητικό υπόβαθρο για την απόδοση ισχύος του ηλεκτροκινητήρα. Ο ήχος της ηλεκτρικής κίνησης που είναι ειδικά σχεδιασμένος για μοντέλα Μ, προσφέρει αυθεντική ανάδραση σε κάθε κίνηση του πεντάλ του γκαζιού, κατά την οδήγηση στο πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και εάν επιλεγεί η ρύθμιση Sport ή Sport Plus ενώ το σύστημα μετάδοσης βρίσκεται στη λειτουργία HYBRID, ένας ενισχυμένος ήχος θα υπογραμμίσει την ηλεκτρική υποβοήθηση που παρέχεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ‘οπισθοβαρής’ ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.
BMW XM LABEL RED : το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της BMW M .
Η BMW XM LABEL RED θα προστεθεί στη γκάμα μοντέλων το φθινόπωρο του 2023. Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW M GmbH θα αποδίδει ισχύ 550 kW/748 hp (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 430 kW/585 hp και τον ηλεκτροκινητήρα με απόδοση έως 145 kW/197 hp) και μέγιστη ροπή συστήματος 1.000 Nm (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος συνεισφέρει με έως 750 Nm και τον ηλεκτροκινητήρα με έως 280 Nm, προκαταρκτικές τιμές που βασίζονται στο τρέχον στάδιο εξέλιξης του αυτοκινήτου).
Ξεχωριστή σχεδίαση, ως έκφραση δυναμικής παρουσίας και απόδοσης.
Η εξωτερική σχεδίαση της BMW XM είναι μία δήλωση αποκλειστικότητας, παρουσίας και απόδοσης. Οι αναλογίες ενός σύγχρονου SAV, οι έντονες καμπύλες, η δυναμική σιλουέτα, τα τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία M, μία νέα ερμηνεία της αισθητικής του εμπρός τμήματος που δημιουργήθηκε για τα πολυτελή μοντέλα της BMW και πολυάριθμες ακόμα ξεχωριστές πινελιές, χαρίζουν στην XM μία μοναδική αύρα εξωστρέφειας.
Οι χωρισμένοι σε δύο ξεχωριστές μονάδες προβολείς, μία μάσκα ‘νεφρών’ BMW με χρυσαφί πλαίσια και συνεχόμενο φωτεινό περίγραμμα, καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν το εμπρός τμήμα. Στο πλάι, μία χρυσαφί λωρίδα θυμίζει τη μαύρη λωρίδα που διατρέχει το αμάξωμα της BMW M1. Περαιτέρω αναφορές στο παρελθόν αποτελούν η μορφή των λογοτύπων BMW που είναι χαραγμένα στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ και η εντυπωσιακή δομή με περσίδες των σμιλεμένων πίσω φώτων. Ιδιαίτερα ξεχωριστές είναι οι ζάντες ελαφρού κράματος Μ, σε στάνταρ έκδοση 21 ιντσών και προαιρετικά έως και 23 ιντσών.
Εσωτερικό: πιλοτήριο εστιασμένο στον οδηγό, πολυτελές M Lounge στο πίσω τμήμα.
Η εκφραστική εξωτερική σχεδίαση της BMW XM συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το cockpit και τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με στόχο μία δυναμική εμπειρία οδήγησης. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πολυλειτουργικά καθίσματα M, προστατευτικές επενδύσεις γονάτων και ένα αποκλειστικό για το μοντέλο δερμάτινο τιμόνι M, μαζί με ειδικά γραφικά M, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιητικών λυχνιών για την αλλαγή των σχέσεων στα BMW Curved Display και BMW Head-Up Display.
Μία γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας, τα υλικά υψηλής ποιότητας και η πολυτελής σχεδίαση μεταμορφώνουν το πίσω τμήμα της BMW XM σε ένα αποκλειστικό M Lounge. Οι θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που εκτείνονται στα πλαϊνά του πίσω μέρους της καμπίνας και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή, κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η σμιλεμένη επένδυση της οροφής είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Διατίθενται τέσσερις διαφορετικές διακοσμήσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για τα άνω τμήματα του ταμπλό και των πάνελ των θυρών. Ο κρυφός φωτισμός, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System είναι όλα στάνταρ χαρακτηριστικά, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει το Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System με ενισχυτή 1.500-watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία στην περιοχή της οροφής.
Πλαίσιο: το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ δυναμισμού και άνεσης σε μεγάλες αποστάσεις.
Το μοναδικό μίγμα οδηγικής απόλαυσης και ευεξίας που προσφέρει η καμπίνα της BMW XM αντικατοπτρίζεται στην οδηγική εμπειρία. Τα προηγμένα συστήματα πλαισίου με ρύθμιση ειδική για μοντέλα M, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να προσφέρει το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ της χαρακτηριστικής δυναμικής Μ, και άνω του μέσου όρου οδηγικής άνεσης για την κατηγορία του. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις του οχήματος μέσω του μενού M Setup. Η αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και πλαισίου σε διάφορους τύπους δρόμων – από οδήγηση σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους έως και αυτοκινητόδρομους – έχει οδηγήσει σε εξαιρετικά ασφαλή και εύκολο χειρισμό σε όλες τις περιπτώσεις.
Η σχεδίαση του πλαισίου περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδικά ρυθμισμένα χαρακτηριστικά κινηματικής και ελαστοκινηματικής. Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς με ηλεκτροκινητήρες 48V και Active Roll Control. Επίσης, η BMW XM είναι το πρώτο μοντέλο της BMW M που φέρει το σύστημα Integral Active Steering, το οποίο ανήκει επίσης στο στάνταρ εξοπλισμό.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια, ωφελούνται αφενός από το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο κοντά στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αφετέρου από τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά το διαμήκη άξονα. Τα φρένα M Sport λειτουργούν παράλληλα με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Οι ζάντες αλουμινίου Μ των 21 ιντσών τοποθετούνται στάνταρ, ενώ υπάρχει και η επιλογή ζαντών ελαφρού κράματος Μ με διάμετρο 22 ή 23 ιντσών.
Ασυναγώνιστη ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Η BMW XM διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού – στάνταρ ή προαιρετικά – που προσφέρονται για οποιοδήποτε όχημα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει το Driving Assistant, που περιέχει τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Alertness Assistant και σύστημα Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go με πλείστα ακόμα χαρακτηριστικά όπως Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.
Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.
Μία αποκλειστική εμπειρία οδήγησης με το πάτημα ενός μπουτόν.
Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της BMW XM περιλαμβάνει μία ειδική για το μοντέλο σειρά μπουτόν που προορίζονται για την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας με ποικίλους τρόπους. Για πρώτη φορά, αυτό περιλαμβάνει το μπουτόν M Hybrid, που χρησιμοποιείται για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος λειτουργίας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μεταξύ HYBRID, ELECTRIC και eCONTROL modes. Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης.
Ένα ακόμα μπουτόν χρησιμοποιείται για την επιλογή του M Mode. Όταν οι οδηγοί αλλάζουν από την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση Road σε Sport, οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Δύο εξατομικευμένες διαμορφώσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μαζί με τις επιθυμητές ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος M HYBRID, τον ήχο του κινητήρα, το Dynamic Stability Control (DSC) και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου, τα οποία ενεργοποιούνται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι.
BMW Live Cockpit Professional και Head-Up Display στάνταρ .
Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με το BMW Live Cockpit Professional, που συνοδεύεται από μία ειδική έκδοση Μ της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος νέας γενιάς BMW iDrive. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, διαθέτει μία BMW Curved Display που περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών. Η νέα ομαδοποίηση των οθονών και οι συνεχώς διευρυνόμενες δυνατότητες του BMW Intelligent Personal Assistant, σημαίνουν ότι το νέο BMW iDrive είναι σκόπιμα προσανατολισμένο σε λειτουργίες αφής και ελέγχου μέσω χειρονομιών, καθώς και στο διάλογο με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Το iDrive Controller και τα μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι πλαισιώνονται στο στάνταρ εξοπλισμό από το BMW Head-Up Display και τον έλεγχο, μέσω χειρονομιών BMW.
Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps είναι ένα ακόμα στοιχείο του BMW Live Cockpit Professional. Το προαιρετικό BMW Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τη νέα τους BMW XM με ένα Apple iPhone μέσω ευρυζωνικής τεχνολογίας (UWB) αυξημένης ασφάλειας. Τέλος, η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay® και Android Auto™, η εξατομικευμένη λειτουργικότητα BMW ID και μία eSIM σχεδιασμένη για τεχνολογία 5G, διατίθενται επίσης για χρήση στην BMW XM.